Sobre les estacions de Metro d' Urquinaona i Jaume I

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Marc Font Escales
N4
N4
Posts: 47
Joined: Tuesday 07/02/2006 20:17

Sobre les estacions de Metro d' Urquinaona i Jaume I

Post by Marc Font Escales »

Algú em podria explicar quin era l' aspecte d' aquestes dues estacions quan encara eren de l' antic ramal de la L-3? ja que ara estan recobertes de panels i no es veu la paret de cap de les dos :'( .

>>Ah! una altra cosa: Algú em podria enviar (a sota del mau missatge) fotos de les estacions de Jaume I, Urquinaona i Correos de quan encara formaven part de la Línia 3?
Moltes geàcies
Esport
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

Benvingut, Marc. Jo no et puc explicar gaire cosa més del que ja vaig dir al fòrum d'autobusos, però ja veuras com per aquí apareix més gent que ho pot fer ;)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Loyster
N5
N5
Posts: 134
Joined: Friday 02/12/2005 13:32
Location: Hospital de Sant Pau - L5

Post by Loyster »

Aquesta es Correos
Amant de les 1000
User avatar
abegot
N8
N8
Posts: 739
Joined: Thursday 02/06/2005 11:39
Location: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Re: Sobre les estacions de Metro d' Urquinaona i Jaume I

Post by abegot »

Marc Font Escales wrote:Algú em podria explicar quin era l' aspecte d' aquestes dues estacions quan encara eren de l' antic ramal de la L-3? ja que ara estan recobertes de panels i no es veu la paret de cap de les dos :'( .

>>Ah! una altra cosa: Algú em podria enviar (a sota del mau missatge) fotos de les estacions de Jaume I, Urquinaona i Correos de quan encara formaven part de la Línia 3?
Moltes geàcies
Jo, no puc enviarte fotos, per que aleshores no hi feia. però puc recordar, ...

Urquinaona, la part exterior, (sempre Linia 3). L'entrada estaba situada on ara está el quioc de diaris i era calcada a l'estació de Sant Gervasi, (ara de FGC), amb la seva escala, ascensor, .... i forma exterior del modernisme de l'epoca. Si vols, era la forma d'arquitectura una mica més baixa, per agafar l'ascensor tenies de baixar unes escales, el fi de carrera de l'ascensor per la part del xoxtre estaba situat a ran de terra i, el yerra sempre el hi recordat asfaltat, quan el carrer i els carrers del voltant eren adoquinats, ....
Deuen de tenir fotos antigues a les hemeroteques dels diaris de l'epoca.
Marc Font Escales
N4
N4
Posts: 47
Joined: Tuesday 07/02/2006 20:17

Post by Marc Font Escales »

L' informació ja l' he captat, més o menys, però algú que tingui fotos antigues/molt antigues de Jaume I, Urquinaona i Correos( de quan encara estava il.luminada amb làmpares de bombeta) que me les envii a sota del mau missatge. Siusplau.
Gràcies.
Esport
dewit
N3
N3
Posts: 25
Joined: Friday 29/07/2005 12:34

Post by dewit »

M'ho sembla a mi o Correus en aquesta foto era estació terminal?
User avatar
Loyster
N5
N5
Posts: 134
Joined: Friday 02/12/2005 13:32
Location: Hospital de Sant Pau - L5

Post by Loyster »

Correus per el que se era una estació terminal amb una sola via. I si no crec recordar malament, tenia una andana mes ample que l'altre :?:
Amant de les 1000
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Post by Fran-Ikarus »

Sí, l'estreta seria la que es veu a la foto (em sembla). I l'ampla seria la que es va desconstruir perquè ara hi passi l'altre via.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Buaaaaa...!!!

Post by JaMiRo! »

Deconstruïr: eufemisme per designar la destrucció d'algún element especial del Metro de Barcelona...

:'( :'( :'( :'( :'(
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
abegot
N8
N8
Posts: 739
Joined: Thursday 02/06/2005 11:39
Location: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Post by abegot »

Us heu deixat l'estació de Fernando.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Post by Platanito »

dewit wrote:M'ho sembla a mi o Correus en aquesta foto era estació terminal?
Que jo sàpiga, Correus mai ha existit ni un minut com a estació no terminal, a l'igual que Fernando o l'antiga Santa Eulalia (que es va deconstruir per torna-la a fer una mica més a prop de Bordeta quan es va perllongar la línia cap a Torrassa).
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Marc Font Escales
N4
N4
Posts: 47
Joined: Tuesday 07/02/2006 20:17

Post by Marc Font Escales »

Moltes gràcies pels missatges, però algú em podria enviar les imatges antigues abans citades d' Urquinaona, Jaume I i Correos, siusplau?
Gràcies.
Esport
Marc Font Escales
N4
N4
Posts: 47
Joined: Tuesday 07/02/2006 20:17

Post by Marc Font Escales »

Marc Font Escales wrote:Moltes gràcies pels missatges, però algú em podria enviar les imatges antigues abans citades d' Urquinaona, Jaume I i Correos, siusplau?
Gràcies.
Ah! en les fotos, també, si algú les ha escanejat de la Biblia Salmerónica, que també les penji sota el meu missatge, siusplau.
Gràcies.
Esport
User avatar
JaMiRo!
N10
N10
Posts: 3548
Joined: Saturday 17/09/2005 0:38
Location: Olesa de Montserrat

Sorry...

Post by JaMiRo! »

Hola!

Em sembla que ningú té fotos... :roll:

Salut!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
User avatar
Loyster
N5
N5
Posts: 134
Joined: Friday 02/12/2005 13:32
Location: Hospital de Sant Pau - L5

Post by Loyster »

Algu podria fer un analisi exhaustiu de les coses que es veuen en el tram de Passeig de Gracia a Barceloneta de la L4 :?: Jo he vist: a la sortida de passeig de gracia unes vies que enlacen amb la L3 i unes coses molt rares (qui sapigua mes que ho digui ;) ). despres mes endevant (no menrecordu de on) no se si vaig veure molt breument la estació de Banco. I de moment no he vist res mes. Digueu el que hi ha ;)
Amant de les 1000
User avatar
abegot
N8
N8
Posts: 739
Joined: Thursday 02/06/2005 11:39
Location: Bcn - Dereta Eixample (08009)

Post by abegot »

L3, avans d'entrar a Pl.Catalunya (METRO), hi ha una via desviada a la dereta. És la conexió antiga de L3 a Correus.

L3, sortin de Pl.Catalunya a la dereta és veu una via que procedeix de la conexió antiga de Correus.

Avans a Passeig de Gracia, havia un avisador lluminic que indicaba la direcció del tren, alternativament, un a Fernando i l'altre a Correus. Els dos ramals, L3.
Marc Font Escales
N4
N4
Posts: 47
Joined: Tuesday 07/02/2006 20:17

Post by Marc Font Escales »

La foto de correos extreta de la web d' assotram és de la última época de Correos, pero de quin any és?
:?: :?: :?:
Esport
Marc Font Escales
N4
N4
Posts: 47
Joined: Tuesday 07/02/2006 20:17

Post by Marc Font Escales »

Una altra pregunta: Quan vas entre Jaume I i Barceloneta, es veu algo al passar per la zona de Correos?
Esport
User avatar
Serie600
N7
N7
Posts: 525
Joined: Tuesday 26/07/2005 23:57

Post by Serie600 »

Hola:

Si. Si et fixas pots veure encara alguns anuncis a la paret (sentit Barceloneta, per l'altre costat no hi ha res, simplement paret, era una estacio en "cul de sac" i el que van fer es enxamplar per l'altre banda) i els bancs. Encara en bastant bon estat.

La boca d'acces es davant mateix de la central de Correus. Ara per ara es una simple reixa de ventil.lacio al terra (crec que es veuen els esgraons de pedra) pero fins fa rel.lativament poc -possem uns 5 o 6 anys- hi era encara l'access complert d'obra i pedra.

Jo encara no se de qui seria la "lluminosa" idea de tancar aquella estacio enlloc de adaptarla, donant servei a un lloc tan important com es Correus i rodalies. No em val l'excusa de que "Jaume I" esta molt a prop. Tambe estan engantxades Catalunya i Urquinaona L1....

Sal.lutacions:

Serie600
Marc Font Escales
N4
N4
Posts: 47
Joined: Tuesday 07/02/2006 20:17

Post by Marc Font Escales »

Serie600 wrote:Hola:

Si. Si et fixas pots veure encara alguns anuncis a la paret (sentit Barceloneta, per l'altre costat no hi ha res, simplement paret, era una estacio en "cul de sac" i el que van fer es enxamplar per l'altre banda) i els bancs. Encara en bastant bon estat.

La boca d'acces es davant mateix de la central de Correus. Ara per ara es una simple reixa de ventil.lacio al terra (crec que es veuen els esgraons de pedra) pero fins fa rel.lativament poc -possem uns 5 o 6 anys- hi era encara l'access complert d'obra i pedra.

Jo encara no se de qui seria la "lluminosa" idea de tancar aquella estacio enlloc de adaptarla, donant servei a un lloc tan important com es Correus i rodalies. No em val l'excusa de que "Jaume I" esta molt a prop. Tambe estan engantxades Catalunya i Urquinaona L1....

Sal.lutacions:

Serie600
No van tapiar l' accés als anys 70? Ho dic perquè he trobat la següent imatge i sembla d' obres de l' estació, si algú sap quines obres feien en aquesta imatge, que em respongui, siusplau, us adjunto la imatge:
Esport
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”