Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes
Re: Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes
Tot un dossier, de la pàgina de TMB http://www.tmb.cat/ca_ES/premsa/dossier ... premsa.jsp :
- Attachments
-
- ral·li.pdf
- (1.02 MiB) Downloaded 339 times
Re: Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes
http://www.elperiodico.es/ca/noticias/b ... 9330.shtml
Dia de l'orgull en bus
Un mes després del 'no' al tramvia per la Diagonal (I?) , una vintena d'autobusos clàssics participen avui en una passejada per BCN
Diumenge, 13 de juny del 2010
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
Quan el bus va començar a circular per Barcelona, el 1906, els empresaris del tramvia es van començar a preocupar pel seu negoci. Van recórrer als contactes i van aconseguir que el projecte quedés aturat fins al 1922. Més de 100 anys després, la capital catalana ha viscut el fenomen oposat: l'intent de recuperar el tramvia ha caigut en una via morta –només cal veure el fracàs de la consulta de la Diagonal i el rebuig a l'expansió de l'amputat Tram– i el transport públic sobre rodes de cautxú continua manant sense permetre que el qüestionin. Autobusos clàssics de tota la vida celebraran avui aquesta hegemonia i fomentaran la mobilitat sostenible amb la primera edició del Ral·li Barcelona-Caldes de Montbui, una passejada triomfal de 50 quilòmetres en què participaran més de 20 màquines històriques.
Aquesta iniciativa, inspirada en el popular ral·li Barcelona-Sitges de cotxes clàssics, compta amb l'experiència de TMB, Sagalés i l'Associació per a la Recuperació i Conservació d'Autobusos (ARCA). José María Martínez, secretari d'aquest últim col·lectiu d'apassionats del motor, considera que aquests actes «sempre tenen molt bona acollida perquè tothom que veu els autobusos recorda un moment de la seva vida».
Un esclat preolímpic
Contemplar els colossals Pegaso articulats de sostre ovalat, amb les nanses per agafar-se, les finestres corredores i les cadires de fusta evoca, com a mínim, un centelleig preolímpic. Si s'és molt més veterà, es pot disfrutar de l'Hispano Suiza del 1909 o del Ford AA del 1929, tots dos propietat de la firma Sagalés, tot i que els més recordats seran els Pegaso de finals dels 60 i inicis dels 70.
Arreglar una d'aquestes màquines és una feina titànica. «Això és anar fent –explica el José María–. En el nostre cas, ens veiem un o dos dies a la setmana i anem avançant». El principal problema és l'espai, un fet que només se soluciona amb enormes naus que ARCA no es pot permetre. No és el cas de TMB, que disposa de cinc vehicles molt ben conservats a les seves instal·lacions, a més de tot tipus de material (uniformes, bitllets, eines, equips mecànics...), que esperen que aviat es compleixi el desig de crear un museu del transport públic a Barcelona. «Ara, l'únic escull és trobar la ubicació, després ja parlarem del pressupost», reconeixen fonts de TMB, que no amaguen, sense concretar, que ja es preveuen diversos emplaçaments «a dins de la ciutat». El José María assegura que en algun moment es va parlar de la fàbrica de Fabra i Coats, a Sant Andreu, però l'antiga factoria serà un dels centres de creació que l'ajuntament destinarà a joves creadors, així que els vells motors no sembla que encaixin entre tant d'art
conceptual.
La recerca d'aquests vehicles per tot el territori espanyol requereix una barreja de sort, investigació i anticipació. El José María explica el cas d'un autobús Sava 5701 del 1972 d'Utrera (Sevilla) de què van tenir notícia «per la premsa local». «Molts ajuntament ens ofereixen autobusos vells, però no hi ha espai per guardar-los i hem de dir que no», explica.
Avui, les 22 perles que algun dia més o menys llunyà van portar els barcelonins amunt i avall de la ciutat estaran exposades al costat de la plaça d'Espanya des de les 9.30 hores i sortiran a les 11.00 hores. El José María creu que ja està «tot inventat pel que fa als autobusos», però considera, com a bon nostàlgic, que ja «no es faran mai carrosseries com les d'abans». De tramvies, potser tampoc.
Dia de l'orgull en bus
Un mes després del 'no' al tramvia per la Diagonal (I?) , una vintena d'autobusos clàssics participen avui en una passejada per BCN
Diumenge, 13 de juny del 2010
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
Quan el bus va començar a circular per Barcelona, el 1906, els empresaris del tramvia es van començar a preocupar pel seu negoci. Van recórrer als contactes i van aconseguir que el projecte quedés aturat fins al 1922. Més de 100 anys després, la capital catalana ha viscut el fenomen oposat: l'intent de recuperar el tramvia ha caigut en una via morta –només cal veure el fracàs de la consulta de la Diagonal i el rebuig a l'expansió de l'amputat Tram– i el transport públic sobre rodes de cautxú continua manant sense permetre que el qüestionin. Autobusos clàssics de tota la vida celebraran avui aquesta hegemonia i fomentaran la mobilitat sostenible amb la primera edició del Ral·li Barcelona-Caldes de Montbui, una passejada triomfal de 50 quilòmetres en què participaran més de 20 màquines històriques.
Aquesta iniciativa, inspirada en el popular ral·li Barcelona-Sitges de cotxes clàssics, compta amb l'experiència de TMB, Sagalés i l'Associació per a la Recuperació i Conservació d'Autobusos (ARCA). José María Martínez, secretari d'aquest últim col·lectiu d'apassionats del motor, considera que aquests actes «sempre tenen molt bona acollida perquè tothom que veu els autobusos recorda un moment de la seva vida».
Un esclat preolímpic
Contemplar els colossals Pegaso articulats de sostre ovalat, amb les nanses per agafar-se, les finestres corredores i les cadires de fusta evoca, com a mínim, un centelleig preolímpic. Si s'és molt més veterà, es pot disfrutar de l'Hispano Suiza del 1909 o del Ford AA del 1929, tots dos propietat de la firma Sagalés, tot i que els més recordats seran els Pegaso de finals dels 60 i inicis dels 70.
Arreglar una d'aquestes màquines és una feina titànica. «Això és anar fent –explica el José María–. En el nostre cas, ens veiem un o dos dies a la setmana i anem avançant». El principal problema és l'espai, un fet que només se soluciona amb enormes naus que ARCA no es pot permetre. No és el cas de TMB, que disposa de cinc vehicles molt ben conservats a les seves instal·lacions, a més de tot tipus de material (uniformes, bitllets, eines, equips mecànics...), que esperen que aviat es compleixi el desig de crear un museu del transport públic a Barcelona. «Ara, l'únic escull és trobar la ubicació, després ja parlarem del pressupost», reconeixen fonts de TMB, que no amaguen, sense concretar, que ja es preveuen diversos emplaçaments «a dins de la ciutat». El José María assegura que en algun moment es va parlar de la fàbrica de Fabra i Coats, a Sant Andreu, però l'antiga factoria serà un dels centres de creació que l'ajuntament destinarà a joves creadors, així que els vells motors no sembla que encaixin entre tant d'art
conceptual.
La recerca d'aquests vehicles per tot el territori espanyol requereix una barreja de sort, investigació i anticipació. El José María explica el cas d'un autobús Sava 5701 del 1972 d'Utrera (Sevilla) de què van tenir notícia «per la premsa local». «Molts ajuntament ens ofereixen autobusos vells, però no hi ha espai per guardar-los i hem de dir que no», explica.
Avui, les 22 perles que algun dia més o menys llunyà van portar els barcelonins amunt i avall de la ciutat estaran exposades al costat de la plaça d'Espanya des de les 9.30 hores i sortiran a les 11.00 hores. El José María creu que ja està «tot inventat pel que fa als autobusos», però considera, com a bon nostàlgic, que ja «no es faran mai carrosseries com les d'abans». De tramvies, potser tampoc.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Res a veure
El començament d'aquest article és la mostra més clamorosa de manipulació burda que he vist mai en un article "periodístic". Deu ser de l'escola nord-coreana.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes
Aquest article és caspós, mentider, manipulador, en fi de qualsevol cosa en diuen un diari i de qualsevol cosa en diuen periodisme ni el què és tan lamentable.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes
El ral·li ha estat força bé, tot i que han fallata lgunes coses. Per exemple, al bus que anàvem no han repartit bitllets. Un cop arribats a Caldes (amb 1h de retard) tampoc es tenia clar si hi havien busos llançadora cap a Barcelona o on s'agafaven... al final ens han deixat pujar en un bus de línia de Sagalés (tot i que molts no teníem el bitllet per demostrar que veníem del Ral·li i en principi els que el tenien tampoc els deixaven pujar, però bé, al final hem pogut )
Com que la majoria heu fet fotos al parc tancat o pels carrers de Barcelona, us deixo unes quantes de la zona de sortida de la Gran Via i quan hem estat fent amics amb els conductors que esperaven a la ronda (que ha estat tallada pel pas dels autobusos)
Com que la majoria heu fet fotos al parc tancat o pels carrers de Barcelona, us deixo unes quantes de la zona de sortida de la Gran Via i quan hem estat fent amics amb els conductors que esperaven a la ronda (que ha estat tallada pel pas dels autobusos)
Instagram: Ferrocarril | Aviació
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes
Bones fotos aim, la guàrdia urbana, opino, no ho va saber organitzar això bé, gens.
Després de tornar-me boig, buscant on posar les fotos, ata caic que l'altre fil era per les entrades.
Bé, les trasllado aquí
El ral·li al seu pas per Universitat.
Alguns autobusos no els vaig fotografiar a Universitat, sinó a Tetuan
Prop de Glòries.
Un cop a glòries, havia pensat anar (ja que anaven tan a poc a poc) a un pont de la Gran Via més enllà de glòries per fer fotos des de dalt. Però la organització de la policia municipal era pèssima, i en comptes de fer passar els autobusos i tota la resta de vehicles en paral·lel, no podia passar ningú les cruïlles excepte els autobusos. Van embussar els carrers que es tallen amb l'avinguda, i l'avinguda pròpiament dita.
Després de tornar-me boig, buscant on posar les fotos, ata caic que l'altre fil era per les entrades.
Bé, les trasllado aquí
El ral·li al seu pas per Universitat.
Alguns autobusos no els vaig fotografiar a Universitat, sinó a Tetuan
Prop de Glòries.
Un cop a glòries, havia pensat anar (ja que anaven tan a poc a poc) a un pont de la Gran Via més enllà de glòries per fer fotos des de dalt. Però la organització de la policia municipal era pèssima, i en comptes de fer passar els autobusos i tota la resta de vehicles en paral·lel, no podia passar ningú les cruïlles excepte els autobusos. Van embussar els carrers que es tallen amb l'avinguda, i l'avinguda pròpiament dita.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes
El rally ha col·lapsat força barcelona si, ja que han tallat la ronda i la C17 una estona.
Per cert algu sap que li ha passat al TUISA que al final no ha arrencat?
Per cert algu sap que li ha passat al TUISA que al final no ha arrencat?
De nou al FTC
- Trytasa Baldaquino
- N7
- Posts: 330
- Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
- Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76
Re: Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes
Abans de res: em sorprèn que a hores d'ara encara no hagi aparegut al fil corresponent el missatge de no-sé-quantes línies d'autobús afectades -i fent parades en tercera filera, com heu dit- per culpa d'un (...) Ral·li d'Autobusos Clàssics.
Dit això, agraeixo en nom d'ARCA la participació dels fotracataires que heu anat al Casas (Wefer, Metring, Aim, Davida & Family,i no sé si m'he perdut algun més...) i us demano perdò pel retard de l'acte. Com ja haureu vist, hi ha imponderables i errades de novat que suposo que ens faran aprendre per la propera edició.
D'altra banda, la TUISA no ha pogut sortir per un problema amb la bomba d'aigua, que l'ha deixat encallada a la sortida (quina ràbia!!!). Tret d'això i d'algun ensurt amb el Chevy de Soler i Sauret i el Pegaso d'Autocorb, la resta ha anat com oli en un llum, tot un èxit si tenim en compte la mitjana d'edat dels participants.
Pel que fa a l'article del diari, més que burda manipulació, trobo que ha estat un pastiche dels habituals a la premsa d'avui en dia: la falta d'especialització fa que els periodistes assocïin temes que no sempre tenen relació. En aquest cas, presenta als pro-autobusos clàssics com anti-tranviaries, una idea molt desencertada. Com també ho és el titular: no tinc res contra el col·lectiu gai, però aquest símil per a presentar-nos com si fossim un grup de gent reivindicativa que surt al carrer per armar gresca demostra que el periodista no ha entès res de res. Era senzillament una festa lúdica i participativa a l'estil del Ral·li de Sitges, res més.
Per últim, moltes gràcies Aim i Lluita per les vostres fotos. A aquestes hores ja n'he vist centenars (meves i d'altres assistents). I el cert és que no em canso de veure-les...
PD: Sí que feia una mica de morbo veure la ronda tallada exclusivament per a nosaltres, ... De totes formes, en cap moment he vist males cares per part dels vehicles que esperaven pas. Al contrari, molts ens han saludat amb la mà!
Dit això, agraeixo en nom d'ARCA la participació dels fotracataires que heu anat al Casas (Wefer, Metring, Aim, Davida & Family,i no sé si m'he perdut algun més...) i us demano perdò pel retard de l'acte. Com ja haureu vist, hi ha imponderables i errades de novat que suposo que ens faran aprendre per la propera edició.
D'altra banda, la TUISA no ha pogut sortir per un problema amb la bomba d'aigua, que l'ha deixat encallada a la sortida (quina ràbia!!!). Tret d'això i d'algun ensurt amb el Chevy de Soler i Sauret i el Pegaso d'Autocorb, la resta ha anat com oli en un llum, tot un èxit si tenim en compte la mitjana d'edat dels participants.
Pel que fa a l'article del diari, més que burda manipulació, trobo que ha estat un pastiche dels habituals a la premsa d'avui en dia: la falta d'especialització fa que els periodistes assocïin temes que no sempre tenen relació. En aquest cas, presenta als pro-autobusos clàssics com anti-tranviaries, una idea molt desencertada. Com també ho és el titular: no tinc res contra el col·lectiu gai, però aquest símil per a presentar-nos com si fossim un grup de gent reivindicativa que surt al carrer per armar gresca demostra que el periodista no ha entès res de res. Era senzillament una festa lúdica i participativa a l'estil del Ral·li de Sitges, res més.
Per últim, moltes gràcies Aim i Lluita per les vostres fotos. A aquestes hores ja n'he vist centenars (meves i d'altres assistents). I el cert és que no em canso de veure-les...
PD: Sí que feia una mica de morbo veure la ronda tallada exclusivament per a nosaltres, ... De totes formes, en cap moment he vist males cares per part dels vehicles que esperaven pas. Al contrari, molts ens han saludat amb la mà!
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes
Gràcies a vosaltres per organitzar això.
La gent no estava emprenyada amb els autobusos, vaig sentir més d'una queixa, però a la Guàrdia Urbana, per lo que deia abans, que podien passar els autobusos però els cotxes que volien anar paral·lels no. Com dirien a l'APM, "Es de ser inútiles".
Molta gent es quedava molt sorpresa mirant aquesta caravana, i al pas de vianants de Tetuán, un senyor gran va recordar quan ell era jove, els busos que hi havien. No és quelcom que es vegi cada dia... tant de bo.
La gent no estava emprenyada amb els autobusos, vaig sentir més d'una queixa, però a la Guàrdia Urbana, per lo que deia abans, que podien passar els autobusos però els cotxes que volien anar paral·lels no. Com dirien a l'APM, "Es de ser inútiles".
Molta gent es quedava molt sorpresa mirant aquesta caravana, i al pas de vianants de Tetuán, un senyor gran va recordar quan ell era jove, els busos que hi havien. No és quelcom que es vegi cada dia... tant de bo.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Invitacions Ral·libús Caldes 2011
Com l'any passat, ARCA posa a disposició del Fòrum del Transport Català les places que siguin necessàries per als usuaris que vulguin assistir el proper diumenge al Ral·li d'Autobusos Clàssics Barcelona-Caldes de Montbui.
El plaç màxim per apuntar-s'hi és el proper dimecres 16.
El Ral·li aquest any també serà el dissabte (encara que només d'exposició).
A la web d'ARCA hi trobareu el programa.
El viatge només inclou anada. És a dir, qui vingui haurà de tornar amb el regular de Sagalés.
Els que hi estigueu interessants, responeu a aquest missatge fent llista
Uns quants vídeos de l'esdeveniment l'any passat:
El plaç màxim per apuntar-s'hi és el proper dimecres 16.
El Ral·li aquest any també serà el dissabte (encara que només d'exposició).
A la web d'ARCA hi trobareu el programa.
El viatge només inclou anada. És a dir, qui vingui haurà de tornar amb el regular de Sagalés.
Els que hi estigueu interessants, responeu a aquest missatge fent llista
Uns quants vídeos de l'esdeveniment l'any passat:
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Invitacions Ral·libús Caldes 2011
Bé, jo hi vaig "com a ARCA", però responc testimoniàlment
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Invitacions Ral·libús Caldes 2011
En aquesta edició hi veig una cosa positiva i una negativa.Fran-Ikarus wrote:Bé, jo hi vaig "com a ARCA", però responc testimoniàlment
La negativa és que no desperta l'interès que va generar l'anterior sortida entre el món dels afeccionats. El per què és molt senzill: la primera edició era una novetat, i aquesta ja no. Molts hi aniran, però es conformaran amb veure la sortida i prou. També és veritat que la sortida és molt llarga, i el fet que no hi hagi mitjà ràpid per tornar des de Caldes tampoc hi ajuda gaire.
Per la part positiva, és evident que TMB està fent molta més publicitat de l'esdeveniment entre la ciutadania en general, la qual cosa sumada a la qualitat de l'acte assegura un èxit de gent total. No crec que s'hagi de patir en aquest sentit.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: Invitacions Ral·libús Caldes 2011
Al tanto amb l'interés, que pot jugar males passades: dels trenta tres participants, onze apareixen per primera vegada, dels quals quatre son estrangers i serà difícil que es tornin a veure.....
Així que ho segeuxo recomanant. Amb l'avantatge que dissabte també es podran veure els cotxes, i dona més temps per a no haver d'anar "a pedal"
Salutacions
Marcel
Així que ho segeuxo recomanant. Amb l'avantatge que dissabte també es podran veure els cotxes, i dona més temps per a no haver d'anar "a pedal"
Salutacions
Marcel
Re: Invitacions Ral·libús Caldes 2011
Si ens podeu guardar dues invitacions...Gràcies!!!!
Re: Invitacions Ral·libús Caldes 2011
Fotografies de l'esdeveniment a la pàgina de Flick d'en Miquel Segura, a http://www.flickr.com/photos/miquel-s/ . Anirà afegint-ne més.
Re: Ral·libús a Catalunya, by ARCA (2012)
Aquest any 2012, segons l'AAFCB, el tercer Ral·libús es farà el diumenge 6 de maig, i un dia abans, els busos estaran exposats de nou, a l'avinguda Maria Cristina.
Més informació:
Més informació:
- Attachments
-
- ral_libus-2012.pdf
- tercer Ral·libús 2012
- (1018.8 KiB) Downloaded 313 times
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Ral·libús a Catalunya, by ARCA
Ull viu, que això que anuncies serà el III Ral·li [a seques, tot i ser de busos] Barcelona-Caldes de Montbui.
El Ral·libús que té una tal denominació, i que va originar aquest tema, és el del setembre, amb epicentre a Sabadell, i que arribarà a la VI edició aquest any.
El Ral·libús que té una tal denominació, i que va originar aquest tema, és el del setembre, amb epicentre a Sabadell, i que arribarà a la VI edició aquest any.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Ral·libús a Catalunya, by ARCA
Ah, ok! Però vaja, crec que tothom ho ha entèsFran-Ikarus wrote:Ull viu, que això que anuncies serà el III Ral·li [a seques, tot i ser de busos] Barcelona-Caldes de Montbui.
El Ral·libús que té una tal denominació, i que va originar aquest tema, és el del setembre, amb epicentre a Sabadell, i que arribarà a la VI edició aquest any.
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes
Bon dia a tots
Ja es pot anunciar oficialment la tercera edició del Ral.li d'Autobusos Clàssics Barcelona-Caldes de Montbui, per als propers dies 5 i 6 de Maig
Podeu trobar tota l'informació a la pàgina web del ral.li:
http://www.rallybusclasic.com
Salutacions
Marcel
Ja es pot anunciar oficialment la tercera edició del Ral.li d'Autobusos Clàssics Barcelona-Caldes de Montbui, per als propers dies 5 i 6 de Maig
Podeu trobar tota l'informació a la pàgina web del ral.li:
http://www.rallybusclasic.com
Salutacions
Marcel
Re: Ral.li autobusos clàssics Barcelona - Caldes
Hem rebut aquest mail, si a algú l'interessa ser voluntari...