Seguiment de les obres de la L9

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

És encertada la decisió de deixar de fer estacions a causa de la crisi?

Si, si més tard, quan hi hagi prou calers, es fan
70
42%
Si, i com n'hi han moltes i molt juntes, que no les facin, n'hi han de prescindibles
39
23%
M'és indiferent
3
2%
No, s'han de fer totes les estacions planejades!
54
33%
 
Total votes: 166

User avatar
pol
N7
N7
Posts: 589
Joined: Saturday 11/08/2007 16:43

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by pol »

Lluita1714 wrote:
pol wrote:El pou d'Onze de Setembre pot canviar de color? perquè a les fotos surt blanc i aquesta tarda era de color verd :?
Són maons de vidre amb llums dins. Els llums són els que tenen el color. Si estan apagats, es queda tot blanc.
Quan són blancs diria que també estan il·luminats. Però al que hem referia es si té més d'un color apart de verd.
BCN2008
N8
N8
Posts: 738
Joined: Monday 18/02/2008 20:31

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by BCN2008 »

pol wrote:
Lluita1714 wrote:
pol wrote:El pou d'Onze de Setembre pot canviar de color? perquè a les fotos surt blanc i aquesta tarda era de color verd :?
Són maons de vidre amb llums dins. Els llums són els que tenen el color. Si estan apagats, es queda tot blanc.
Quan són blancs diria que també estan il·luminats. Però al que hem referia es si té més d'un color apart de verd.
Pel que he vist a les fotos, sembla com si tingués uns fluorescents blancs d'emergencia i els verds que son els que trobem sempre en servei. De totes formes, prefereixo el color blanc, hi donaria més amplitud.
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by victorcasta »

Lluita1714 wrote:Són maons de vidre amb llums dins. Els llums són els que tenen el color. Si estan apagats, es queda tot blanc.
Aquests llums, si estan apagats, es queda tot fosc. I sí, es podria canviar de color, però portaria una feina laboriosa, res de canvis de colors instantanis.
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by uriol108 »

Algú ha agafat el nou tram inaugurat de la L9/L10 fins a La Sagrera ?

Es veu alguna cosa en el Túnel de la Futura Estació de La Sagrera TAV ? Estan les andanes fetes ? Les portes d'andana es veuen al passar ?
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Lluita1714 »

uriol108 wrote:Algú ha agafat el nou tram inaugurat de la L9/L10 fins a La Sagrera ?

Es veu alguna cosa en el Túnel de la Futura Estació de La Sagrera TAV ? Estan les andanes fetes ? Les portes d'andana es veuen al passar ?
Tenen tot ocult rera unes tanques metàl·liques, que tapen el forat de l'L9, i el forat, allà mateix, del Triangle suposo, i per on es veu una mica el Sol.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by 122-042-132 »

Ahir, per primera vegada vaig provar la nova línia L9-L10, vaig esperar fins ahir, perque ahir definitivament és va posar en marxa tot el primer tram, ara sencer, a excepció de les estacions de Santa Rosa (que estarà operativa d'aqui un mesos) i La Sagrera-Estació (d'aqui 4 ó 5 anys), i també ja en horari normalitzat. Bona impressió en general, tanmateix l'enllaç a La Sagrera, una mica esquifit, tot i que hem de pensar que aquest tram final és de la línia 4, aprofitat provisionalment per les línies L-9 i L-10.
El pas del túnel pròpi al túnel de la línia 4 (el famòs macropou), per ara queda discretament disimulat amb unes planxes grecades, tal com molt bé diu En Lluita 1714.
Ara cal esperar les properes inauguracions a Badalona i El Carmel. Salut!
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Miquel »

I com es que al nivell superior, l'enllaç amb el Triangle està tapat?
No han acabat el nivell superior o no han volgut enllaçar la via?
El metro de Barcelona amb motoristes!
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by victorcasta »

No hi havia cap intenció de fer-ho. El túnel d'enllaç no és de dos nivells com l'L9.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Miquel »

victorcasta wrote:No hi havia cap intenció de fer-ho. El túnel d'enllaç no és de dos nivells com l'L9.
Però d'aquest tunel no han de venir els trens de la L4?
El metro de Barcelona amb motoristes!
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by victorcasta »

Sí, tens raó. Estava pensant en el ramal que comunica aquest túnel amb el túnel que porta al Triangle.
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by 122-042-132 »

"Nadal hi va aportar l'homilia més tècnica del matí. Va explicar que les obres avancen «al ritme que permeten les despeses limitades», va recordar que el 76% del total de túnels ja estan excavats i que els dos talps que avancen pel subsòl estan en fase de manteniment al Guinardó i a la Zona Universitària". Transcripció del Periòdico de Catalunya.

O sigui què més ràpit del previst, és parlava del juliol al Guinardó i ha arribat abans, m'ha confirmat el que ja havia apuntat fa uns dies sobre el nou capçal que estaben muntant a l'esterior i ja fa un sdies que ha estat baixat. Llàstima ara que van ràpits no hi ha prou dotació pressupostària. També és mala sort. Salut!
BCN2008
N8
N8
Posts: 738
Joined: Monday 18/02/2008 20:31

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by BCN2008 »

Lluita1714 wrote: Tenen tot ocult rera unes tanques metàl·liques, que tapen el forat de l'L9, i el forat, allà mateix, del Triangle suposo, i per on es veu una mica el Sol.
No, allò no és la futura estació de Sagrera|TAV, allò és el macropou de Sagrera. L'estació de Sagrera|TAV no està ni tan sols començada, només es pot situar gracies al fet de que la via canvia de costat a dins del mateix tunel.
User avatar
593Dromedario
N6
N6
Posts: 225
Joined: Monday 21/04/2008 19:29
Location: BCN Sant Andreu

Post by 593Dromedario »

Finalment ahir vaig provar el tram ja existent de L9 i L10. En general no està malament; com a mínim després de tan temps d'obres les coses es fan mínimament bé. La fondària era en bona part del traçat necessària però per arribar a l'andana passes per una quantitat d'escales mecàniques que riu-te'n d'El Corte Inglés.

Com a coses a millorar trobo que:
-Els trens i les escales mecàniques han d'anar més de pressa, poden fer-ho. Les escales de Madrid els dónen mil voltes, i el metro, només cal anar a les altres línies per adonar-se'n. Evidentment no demano que el metro faci unes arrencades, frenades i girs que tirin a tothom a terra, però tractant-se d'un servei amb parades seguides s'hauria de notar una mica; la gràcia del metro és precisament anar de pressa.
-Pel que m'han dit no hi ha cobertura, és cert? En part no m'estranya a tanta fondària, però aviam si passant algu cable pels túnels s'hi pot fer alguna cosa.
-Pocs ascensors. De la imatge promocional de Fondo amb 4 o 5 ascensors ni rastre a la resta d'estacions, ni tan sols Sagrera (ok, passarà a ser de la L4); així o bé t'esperes una o dos rondes per pujar/baixar o bé ho fas per unes escales que com he dit van molt lentes.

Espero que això de la velocitat sigui cosa del primer dia perquè la gent "disfruti de la nova línia", perquè la gent, sobretot a primera hora, el que vol és anar ràpid.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

L4, una línia inferior?

Post by Guigui »

593Dromedario wrote:[...] ni tan sols Sagrera (ok, passarà a ser de la L4) [...]
I per què no pot tenir l'L4 unes condicions decents com les que s'espera de qualsevol línia de metro?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Lluita1714 »

Home, tens raó en que cal més velocitat. Sabent que hi han dues escales diferents per pujar, una d'elles podria tenir més velocitat i estar senyalitzat el fet de que és per anar ràpid, i que ningú no s'aturi a la esquerra d'aquesta. Seria una bona solució, ara que ja està feta la xapussa... D'altra banda, em penso que la via de l'L9/10, serà accessible des de les mateixes escales, en estar a la mateixa profunditat.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by metring »

Home, ja porten velocitat, una persona amb problemes de mobilitat o gent gran, es poden emportar un bon ensurt. El que no haurien d'haver fet és una estació tant profunda allà, o al menys, amb més ascensors i d'alta capacitat.
ferroviario_catalan
N8
N8
Posts: 727
Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
Location: Horta L5

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by ferroviario_catalan »

Cosas a mejorar hay una a destacar: Los monitores de los 9000, al anunciar la parada de La Sagrera, aparece: "Sagrera Meridiana L4"... Sabemos que se iba a llamar Sagrera Meridiana, y que el tramo pertenece a L4... pero el nombre de la estación es La Sagrera...
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Lluita1714 »

metring wrote:Home, ja porten velocitat, una persona amb problemes de mobilitat o gent gran, es poden emportar un bon ensurt. El que no haurien d'haver fet és una estació tant profunda allà, o al menys, amb més ascensors i d'alta capacitat.
Hi ha un parell d'escales per sentit, i per planta. Una pot anar ràpid, com les cintes transportadores d'alguns països. Pot estar ben senyalitzat i indicar que si algú cau, és responsabilitat seva (ja que pot agafar la lenta)

Aprofitant l'avinentesa, vull queixar-me també de les accelerades i frenades del metro automàtic, i és que trobo que en alguns punts del trajecte, entre les parades, desaccelera desmesuradament, i accelera de nou, és cert que en els canvis de via o les corbes tancades és necessari, tot i que podria ser més suau, però hi ha una recta, no recordo entre quines parades, on frena on a mi em sembla innecessari (recta sense agulles). És molest per al passatge.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by jaezcurra »

Hoy, en la L1, al llegar a La Sagrera, por la megafonía, anunciaban "Enllaç amb L5". Ni rastro, pues, de las L9/L10.

Otra cosa: en Can Zam hay un plano de la Red, ya con L9 y L10 hasta La Sagrera; y el trozo de ampliación de la L5 acaba en una estación sin nombre de la L3: omiten "Vall d'Hebron". Hice un par de fotos, pero NO sé cómo pegarlas aquí.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Normes bàsiques a les escales

Post by Guigui »

Lluita1714 wrote:Sabent que hi han dues escales diferents per pujar, una d'elles podria tenir més velocitat i estar senyalitzat el fet de que és per anar ràpid, i que ningú no s'aturi a la esquerra d'aquesta.
Ningú no s'ha d'aturar a l'esquerra de cap escala mecànica. Això és una cosa que la tenen ben clara a ciutats com Madrid o Bilbao, però aquí, que pretenem ser els ibèrics més europeus, resulta que encara practiquem aquest caos indocumentat.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”