Atropellament massiu a Castelldefels Platja

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aim
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Re: I té tota la raó

Post by aim »

cristian26 wrote:Crec que els humans tenim la capacitat de decidir i prendre les nostres pròpies decisions sense haver de seguir el que fans els altres perquè ells també ho fan.
Individualment si, però en quant s'està en grup la cosa canvia (no en tothom, però en molts casos és així).
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cristian26
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Re: I té tota la raó

Post by cristian26 »

aim wrote:
cristian26 wrote:Crec que els humans tenim la capacitat de decidir i prendre les nostres pròpies decisions sense haver de seguir el que fans els altres perquè ells també ho fan.
Individualment si, però en quant s'està en grup la cosa canvia (no en tothom, però en molts casos és així).
Això ja depèn de cadascú, del nivell de criteri que es tingui.
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Guigui
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Post by Guigui »

Desgraciadament, al llarg de la història hi ha hagut nombroses mostres d'ofuscació de les masses, que han aparcat el criteri individual en favor d'una obediència cega a una autoritat suprema. Conceptualment, ens trobem amb un problema semblant.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


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canalcole
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Re: Atropellament massiu a Castelldefels Platja

Post by canalcole »

El maquinista del Alaris se recupera en Valencia del accidente de Castelldefels

http://www.levante-emv.com/sucesos/2010 ... 18788.html

El conductor del tren que arrolló a la multitud la noche de San Juan está de baja por el choque postraumático

El maquinista del tren Alaris Alicante-Barcelona que en la noche de San Juan arrolló a la multitud en el apeadero Castelldefels-Platja (Barcelona), accidente en el que murieron doce personas y catorce resultaron heridas, se recupera en Valencia del choque postraumático sufrido a raíz del accidente.
El conductor, natural de Teruel pero residente en Valencia desde hace más de seis años, se encuentra «apartado de la conducción de trenes», según fuentes de Renfe, que agregaron que esa situación continuará «hasta que se recupere y ver cómo evoluciona».

Familia de ferroviarios
El maquinista, que está casado y es padre de dos hijos, se encuentra de baja desde que se produjo el siniestro. Las fuentes consultadas por este diario dijeron que el conductor tiene 25 años de experiencia y es «de familia de ferroviarios».
Nada más producirse el arrollamiento –el maquinista consiguió frenar por completo el convoy en 600 metros pese a que en ese momento era una inmensa bala de varias toneladas a casi 140 kilómetros por hora–, el hombre bajó de su cabina y recorrió la vía hasta el lugar donde yacían los cadáveres y los heridos. De hecho, fue uno de los primeros en avisar y en auxiliar a los lesionados, lo que ha contribuido a su estado emocional actual.
Mientras el maquinista se recupera en su casa de Valencia, el Juzgado de Gavà continúa con la investigación para dirimir si hay alguna responsabilidad más allá de la imprudencia de las personas que decidieron desechar el túnel y cruzar por las vías para llegar antes a la celebración de San Juan en la playa de Castelldefels.
El juez mantiene el secreto sobre el sumario para garantizar las posibles pruebas que reúnan los Mossos d´Esquadra, según fuentes policiales.
Por otro lado, una adolescente de 16 años herida en el siniestro recibió ayer el alta médica, por lo que ya sólo quedan nueve personas hospitalizadas. Dos de ellas, una chica de 18 años y una mujer de 25 son las únicas que están graves, con fractura de tibia y peroné. Los nueve heridos ingresados evolucionan favorablemente. El miércoles se celebrará un funeral conjunto por las doce víctimas mortales.
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Platanito
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Re: I té tota la raó

Post by Platanito »

metring wrote:Si us plau, tranquilitzeu els vostres ànims.
No dubtis que ho faré. Escric un missatge disparant contra tots els culpables directes i indirectes de la tragèdia i rebo per totes bandes, com si m'hagués deixat el culpable principal i aquest fos jo. Doncs res, als qui seguiu polemitzant sobre aquest tema del que ja està tot dit, bon vent al cul.
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metring
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Re: Atropellament massiu a Castelldefels Platja

Post by metring »

Deixem el victimisme de banda, no hem donat culpables ni no culpables, i encara tu ets menys culpable de res, l'únic que demanem des de l'administració és que debateu amb tranquil·litat TOTS i sense que ningú ataqui a ningú. Sinó, no val la pena mantenir el fil obert.
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wefer
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Re: I té tota la raó

Post by wefer »

megapauer wrote:Dejadez???? Desde cuando alguien tiene la obligación de preocuparse de que todos cumplan con sus obligaciones?????
Si hay un paso subterráneo SE TIENE LA OBLIGACIÓN DE UTILIZARLO. Punto y pelota.
No ben bé.
L'Estat té l'obligació de fer complir les lleis. Per extensió, Renfe i ADIF tenen l'obligació de fer complir les normes posant tots els mitjans possibles.
Per tant sí que hi ha responsables "institucionals", no tant en l'accident en concret que és exclusivament dels que van travessar les vies, sinó en el fet de no fer complir les normatives.

Per comparar, seria com si el govern digués que està prohibit robar, però no posés ningú a la presó per fer-ho. El crim estaria desbocat... i el govern no en seria responsable? Home, evidentment que ho seria!!!
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Re: Atropellament massiu a Castelldefels Platja

Post by evody »

Y eso no es como dar alas a los infractores? Osea, como no hay nadie que me "obligue" a no saltarme los semaforos en rojos po venga, a por ellos, a no ser que me pongan un collarin que cada vez que haga algo indevido me suelte una descarga que me fria los cataplines.

Ayer mismo en el programa de la ser Parlar per parlar salieron algunos vigilantes privados de Renfe y otros servicios que relataban sus experiencias sobre el tema. La gente se les rie en la cara, les amenaza y les insulta. Uno explicaba la de veces que le habian dicho "vete a la mierda" o "impidemelo si puedes", cada vez que avisaba a alguien que no podia cruzar las vias en la estacion de Mataro

Lo mejor es que la empresa se lave las manos cuando alguien no respete la normas y en todo caso les meta un puro a ellos o a los familiares del suicida por las molestias causadas

Esta tarde mismo en la estacion de Sant Feliu por poco ocurre otra desgracia. Venia el tren de Martorell y una chica venia andando junto a las vias desde el paso a nivel en direccion al anden (para no pagar el billete). El anden esta cerrado por una valla, asi que para pasar hay que subirse y pasar por el lado invadiendo el espacio por donde pasa el tren.

Total, que el maquinista la ve, le pita con el claxon (ya habia pitado antes de pasar por el paso a nivel), la tia se gira y en lugar de esperar a que pase el tren y luego subirse (da tiempo de sobras a coger el tren luego) no se le ocurre otra cosa que empezar a correr para pasar al anden pocos segundos antes de que el tren pasara por su lado :martell1 , no mas de dos segundos. El maquinista ha realizado un amago de frenada, pero os aseguro que si la tia se cae al intentar saltar el tren no habria frenado a tiempo

Manda cojones. Si la llega a pillar era para bajar a la via a rematarla a collejas por la estupidez y el jodernos a todos los que queriamos llegar a casa , pues logicamente si enganchan a la iluminada :emprenyat esta, se cierra el servicio hasta que el juez se dgine a presentarse

Saludos
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metring
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Re: Atropellament massiu a Castelldefels Platja

Post by metring »

Avui a Sitges anunciaven per megafonia els trens sense parada i que la gent no es posés a la vora de l'andana.
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wefer
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Re: Atropellament massiu a Castelldefels Platja

Post by wefer »

evody wrote:Osea, como no hay nadie que me "obligue" a no saltarme los semaforos en rojos po venga, a por ellos,
És que precisament la gent no es salta els semàfors perquè sap que li pot caure una multa o fins i tot anar a la presó... ;)
437.001
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Re: Atropellament massiu a Castelldefels Platja

Post by 437.001 »

Santfeliuenc wrote:Hola,

Otro punto caliente donde se cruzan las vías indebidamente es en la estación de Martorell-RENFE, donde desde siempre y para acceder al edificio tradicional de viajeros, los usuarios de trenes procedentes de Barcelona y Molins, cruzan las vías por la parte delantera del convoy incluso cuando este ha hecho sonar su silbato de forma enérgica e incluso cuando el tren ya inicia la marcha lentamente. Se cruzan las vías sin mirar especialmente hacia el interior del túnel que allí se inicia bajo las calles de Martorell.

Evidentemente cuando el intercambiador que está en construcción esté finalizado es de suponer que habrá escaleras mecánicas y ascensores que darán acceso al edificio actual de FGC que será ampliado en el futuro sobre las vías de RENFE, pero en la actualidad es otro paso peligrosísimo tanto por sí mismo como por la imprudencia de los usuarios.

Saludos,
Sergio

Sergio, si bien es cierto que en Martorell-RENFE aún se sigue haciendo, ahora ya son "tan sólo" casos puntuales, los andenes ahora son altos y ya hace tiempo que hay paso inferior, la gran mayoría de la gente ya no hace eso. He dicho la gran mayoría de la gente.

En donde sí se sigue haciendo eso en masa, es en Gelida, y ahí hoy día hay más peligro. A pesar de que en Gelida sí hay escaleras, andenes altos y creo que también ascensor desde hace bastante más tiempo que en Martorell. Pero también hay paso a nivel...

En esa misma línea, las estaciones de Lavern-Subirats, La Granada, Els Monjos y L´Arboç tienen pasos a nivel de las vías y andenes bajos.
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Alex_C4
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Re: Atropellament massiu a Castelldefels Platja

Post by Alex_C4 »

Que algu m'expliqui que hi fa encara un pas a nivell a martorell quan ja hi ha pas soterrat i ascensor. Que pasa que s'ha de posar un pas a cada banda? I a Sant sadurní ja em diràs on posarán un ascensor? S'ha de refer tot el pas soterrat. El que no pot ser es que et deixin les fustetes colocades com dient "pasa per aquí"
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Re: Atropellament massiu a Castelldefels Platja

Post by 437.001 »

Alex_C4 wrote:K algu m'expliqui que hi fa encara un pas a nivell a martorell quan ja hi ha pas soterrat i ascensor. Que pasa que s'ha de posar un pas a cada banda? I a Sant sadurní ja em diràs on posarán un ascensor? S'ha de refer tot el pas soterrat. El que no pot ser es que et deixin les fustetes colocades com dient "pasa per aquí"
A Martorell ja no n´hi ha, de pas a nivell, crec. És a Gelida on sí que n´hi ha.
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Re: Atropellament massiu a Castelldefels Platja

Post by josep_serre »

Es manté per a ús del personal i hi ha un cartell que indica que està prohibit creuar les vies.
Alex_C4 wrote:K algu m'expliqui que hi fa encara un pas a nivell a martorell quan ja hi ha pas soterrat i ascensor. Que pasa que s'ha de posar un pas a cada banda? I a Sant sadurní ja em diràs on posarán un ascensor? S'ha de refer tot el pas soterrat. El que no pot ser es que et deixin les fustetes colocades com dient "pasa per aquí"
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Re: Atropellament massiu a Castelldefels Platja

Post by Santfeliuenc »

Hola,
evody wrote:Esta tarde mismo en la estacion de Sant Feliu por poco ocurre otra desgracia. Venia el tren de Martorell y una chica venia andando junto a las vias desde el paso a nivel en direccion al anden (para no pagar el billete). El anden esta cerrado por una valla, asi que para pasar hay que subirse y pasar por el lado invadiendo el espacio por donde pasa el tren.

Total, que el maquinista la ve, le pita con el claxon (ya habia pitado antes de pasar por el paso a nivel), la tia se gira y en lugar de esperar a que pase el tren y luego subirse (da tiempo de sobras a coger el tren luego) no se le ocurre otra cosa que empezar a correr para pasar al anden pocos segundos antes de que el tren pasara por su lado :martell1 , no mas de dos segundos. El maquinista ha realizado un amago de frenada, pero os aseguro que si la tia se cae al intentar saltar el tren no habria frenado a tiempo

Saludos
Efectivamente es habitual y con estaciones en superficie habilitadas, urbanizadas y construidas como lo está la de Sant Feliu y sus aledaños, este tipo de actuaciones se repiten constantemente. De haber habido algun tipo de personal competente, se la podría haber multado y sancionado por efectuar esa acción. Pero con la excusa del soterramiento, en Sant Feliu ya no se va a hacer nada en cuestión de beneficios para el usuario o el ciudadano, es decir, la calle en paralelo a las vías está desde tiempos inmemoriales con adoquines y hasta que no se acometa el soterramiento eso no lo cambiarán, el acceso desde el paso a nivel a la estación hoy en día y desde casi siempre ha sido posible, con lo que si no se llenan los laterales de minas antipersona la gente seguirá utilizándolos como vías de escape, en especial, el lateral del andén dirección Martorell. Si se pretende que no se use porque no se debe, también se podría haber inhabilitado. Renfe por su parte y Fomento no se van a gastar un euro más en aspectos más que necesarios como instalar ascensores para PMR que den acceso de los andenes al paso inferior porque cuando se haga el soterramiento ya se harán las actuaciones pertinentes...

Por lo tanto no se va a hacer nada en cuestión de mejoras en la zona porque hay a la vista una obra e inversión más que necesaria que lo contemplará todo y no se quieren gastar un euro más. Y la gente, con tal de ahorrarse cada día unos metros o el esfuerzo físico de subir o bajar unas escaleras, pues tampoco va a cambiar sus costumbres. También y del mismo modo que en la estación de Cornellà creo que el andén dirección Martorell tendría que tener salida y entrada natural desde la calle del lado Este, inmediatamente más próxima. En Sant Feliu si hubiese salida directa del andén dirección Martorell a la calle, del mismo modo que en Cornellà, muchísima gente, por no decir la mayoría, no utilizarían ese atajo que sobre las piedras les lleva al paso a nivel. Y además en Sant Feliu, esa salida directa y caso de haberse planificado un paso inferior correcto y desde hace años, no desde el momento en el que lo pusieron, tras muchos y graves accidentes en la estación... si se hubiese realizado un paso inferior amplio, con conexión, no ya hacia los andenes sino hacia el edificio de la estación por un lado y hacia una salida directa a la calle por el otro andén, podría existir allí una conexión peatonal que hiciese las veces de segundo vestíbulo bajo las vías y que permitiese que ambos lados estuviesen conectados. Con ascensores, escaleras mecánicas y demás, ese pasillo-vestíbulo de conexión le habría sido muy pero que muy útil a Sant Feliu a lo largo de estos 30 años que se llevan de convivencia con el ferrocarril.

Pero no se hace nada.

Saludos,
Sergio
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Re: Atropellament massiu a Castelldefels Platja

Post by Mako448 »

Molt fort el que va passar,una llàstima total que passin aquestes coses :'( ,peró aixó és fruit d'una imprudència,i les imprudències a vegades és paguen molt cares.

Creuar les vies està totalment prohibit,i si no és fa cas i és creua les vies,t'hi jugues la vida.Va haver-hi mala sort i tots van morir.
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Re: Atropellament massiu a Castelldefels Platja

Post by josep_serre »

Sobre els fets en si i algunes coses que s'han dit jo no conec gaire més informacions de les que s'han donat, les informacions secretes com a tal no estaran al meu abast fins que deixin de ser secretes altra cosa seria començar a preguntar i no seria del tot fiable.

L'anàlisi freda dels fets és que acostumats a altres anys uns joves busquen el pas superior el troben tancat i decideixen no anar al pas inferior que no sé si estava col·lapsat o no, possiblement no ho estava en els primers instants i després sí i a sac creuar les vies sense mirar res, uns prenen la iniciativa i els altres la segueixen, just darrere del pas d'un tren i malgrat estar en una recta de més d'un km no veuen que s'aproxima un tren sense parada en sentit contrari.

No em convencen les teories d'un control policial, aquest s'hagués situat a la sortida principal de l'estació i no hi hagués hagut possibilitat d'esquivar-los potser alguns en veure el tap s'ho podrien pensar però malgrat tot no ho crec, a més un hipotètic control policial hagués buscat si el públic portava objects punxants o ampolles de vidre i poca cosa més.
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Re: Atropellament massiu a Castelldefels Platja

Post by automotorserie 436 »

suburu wrote:Primero de todo mis condolencias a los familiares y amigos de los fallecidos.

Yo he ido muchas veces a Castelldefels en tren y me he bajado en esa estación y siempre ha estado abierto el paso inferior. Eso de que el paso inferior estaba cerrado no se lo cree nadie.

Lo que ha pasado esta noche es una consecuencia de incivismo que se produce día a día, y es lo que hay en esta sociedad. Cruzar por las vías como si fueran las ramblas es uno de los múltiples actos incívicos que hace la gente en este mundo. ¿Quién no ha cogido nunca un cercanías y al bajarse no ha visto gente pasar por la vía en vez de utilizar los pasos inferiores?

Ahora hablarán de que si poner vallas, soterrar la vía, poner vigilantes y 1000 historias más pero todo eso no arregla el incivismo de esta sociedad que cada vez da más asco. Poner vallas no sirve para nada porque como comentaban más arriba, no puedes poner vallas en todas las estaciones de renfe, además de que estos incívicos las romperían. POner más vigilantes no serviría de nada porque esta gente pasa de todo el mundo y hacen lo que les da la gana, por desgracia yo vivo en el baix llobregat y la cantidad de gente que no tiene dos dedos de frente es enorme. Y soterrar las estaciones, sinceramente si el motivo de soterrar las estaciones es para que los incívicos no crucen las vías en vez de por otras razones más importantes, apaga y vámonos. Lo que deberían de hacer es poner multas bien gordas a toda esta gente y que se lo piensen dos veces a la hora de cruzar.

Todo el mundo con un poco de sentido común sabe que la culpa de lo que pasó anoche no fue ni del maquinista, ni de renfe ni de las instalaciones. Ahora los medios de comunicación que vendan la historia que quieran, eso querrá decir que cierran los ojos para ver la cruda realidad.
Totalmente de acuerdo contigo, por suerte los medios de comunicación están entretenidos con otros temas más importantes es más creo que se han dado cuenta ya de la imprudencia cometida por las personas que cruzaron las vías.
Tema aparte sería preguntarse por las vallas que se puedan instalar entre las vías de la estación, el aviso de paso de trenes sin parada, el desvío proyectado para trenes de alta velocidad, entre muchos otros. Pero todo esto no son más que "trampas" para evadir la responsabilidad individual en el cumplimiento de las normas.
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Guigui
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Resultats de la caixa negra

Post by Guigui »

http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... efels.html

La caixa negra de l'Alaris recull que anava a 138 km/h i va xiular en entrar a Castelldefels

El tren circulava a una velocitat inferior a la màxima, que és de 150 km/h, i va alertar amb avisos sonors els que eren a la via

01/07/10 02:00 - Castelldefels - rosa m. bravo

La caixa negra del tren que va atropellar una trentena de persones a Platja de Castelldefels revela que l'Alaris circulava a 138 quilòmetres per hora i que va xiular diverses vegades abans d'envestir la gent que havien baixat a la via per creuar-la. La velocitat màxima en aquest punt és de 150 quilòmetres per hora, i els trens acostumen a circular-hi a 139 quilòmetres per hora. En contra del que van assegurar alguns testimonis, el tren sí que va emetre avisos sonors per alertar els que havien baixat a la via per creuar-la. Però no va poder fer res per evitar l'envestida perquè a aquesta velocitat, un tren necessita almenys 800 metres per aturar-se. L'Alaris ho va poder fer aproximadament un quilòmetre després del punt on va atropellar la multitud.

Després de l'accident ferroviari es va recollir la informació que conté el disc dur de l'ordinador del tren Alaris, que provenia d'Alacant i es dirigia a Barcelona. Aquest ordinador està instal·lat a la part davantera del tren, que es va haver de desmuntar i va requerir de personal especialitzat que va venir de Madrid. La informació que s'ha extret de l'ordinador, així com el material informàtic, estan en mans del jutjat d'instrucció número 1 de Gavà, que ha ordenat la pràctica de diverses proves pericials per establir com va succeir exactament l'accident. A més, les dades que s'han extret de la caixa negra les tenen Renfe i Adif, per tal que els responsables ferroviaris realitzin la seva informació.

La imprudència dels que van travessar la via es perfila, doncs, com la causa de l'atropellament, tot i que serà el jutge qui ho haurà de determinar un cop conclogui la instrucció. El tren circulava a una velocitat adequada i tot i que va avisar repetidament amb el xiulet, no va poder frenar a temps, i no ho va fer fins haver passat un quilòmetre aproximadament del punt de l'atropellament. Aquest es va produir a l'extrem de l'andana més llunyà al pas subterrani, ja que tot apunta que la gent va saltar a la via un cop es va posar en marxa el tren de rodalies d'on acabaven de baixar, i que ho van fer els que descendien dels primers vagons, que queden en el punt de l'andana més proper en direcció a Vilanova. En aquest punt, rams de flors i espelmes recorden els difunts, i s'han penjat fotos d'alguns d'ells, com de Diego Erwin Gutiérrez, amb algunes dedicatòries que el consideren un heroi perquè va salvar la seva xicota de morir atropellada.

El conductor de l'Alaris va rebre tractament psicològic en un hospital i ara descansa al seu domicili, a València. Està de baixa i sota control psicològic, i segons assenyalen des del sindicat UGT, difícilment tornarà a pujar a un tren. Els passatgers de l'Alaris es van adonar que havien topat amb alguna cosa excepcional i, segons relatava un passatger, van romandre dues hores al tren «en silenci sepulcral» fins que van poder baixar del tren i un autobús els va portar a la seva destinació.

Una ferida, donada d'alta

Pel que fa als ferits, la seva evolució continua de manera positiva. Ahir va sortir de l'hospital Sant Joan de Déu una jove de 17 anys que havia ingressat ferit amb una fractura oberta en una extremitat inferior. Queden, per tant, sis persones ingressades, de les quals només una està greu. El Departament de Salut de la Generalitat ha informat que tots els ferits evolucionen favorablement una setmana després de l'accident, i que de la resta de víctimes ingressades, una presenta un estat menys greu i les quatre restants, lleu. La noia de 18 anys amb una fractura de tíbia i peroné ingressada a l'hospital Clínic de Barcelona és la que presenta un estat pitjor, mentre que la de 25 anys amb fractura de pelvis ingressada a l'hospital de Bellvitge ha passat a un estat «menys greu». Diumenge a la nit una noia de 16 anys va ser la primera a abandonar l'hospital, en aquest cas el de Terrassa. La resta de ferits es recuperen de fractures a les cames, contusions i ferides i, en un cas, un traumatisme cranial lleu.

Pel que fa als cadàvers, les famílies no en recuperaran les restes fins que no acabin les tasques de reconstrucció dels cossos, que pot durar alguns dies. Tots estan identificats, però encara no s'ha comprovat de manera fefaent la identitat d'una de les víctimes, una dona romanesa d'uns 30 anys les empremtes de la qual s'han de corroborar.

Blanco ratifica la imprudència
efe

El ministre de Foment, José Blanco, va assegurar dimarts passat que la investigació que està en marxa ratifica la versió inicial de la imprudència dels viatgers en creuar la via com la causa de l'atropellament que va costar la vida a 12 persones i en va ferir 14 més. Segons el ministre, l'informe final estarà enllestit d'aquí a pocs dies. Blanco va aprofitar per insistir a recordar als passatgers dels trens que «mai, mai, mai no es pot creuar la via». El ministre de Foment va insistir en la necessitat d'extremar la precaució per evitar que atropellaments d'aquestes característiques es tornin a produir.

Des del primer moment, els responsables ferroviaris van apuntar a la imprudència com el motiu de la tragèdia. El secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, va assegurar l'endemà que l'estació de Platja de Castelldefels «és còmoda i moderna, amb un pas subterrani que té les garanties de seguretat». El pas subterrani és l'única manera segura de creuar les vies, ja que el pas superior, que abans era l'única opció de passar a banda i banda de les andanes, es va tancar fa set mesos, quan es va remodelar l'estació. Ara només es pot fer servir com a pas urbà per passar del passeig de l'Estació a l'avinguda Constitució.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


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wefer
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Re: Resultats de la caixa negra

Post by wefer »

Guigui wrote: «mai, mai, mai no es pot creuar la via».
Doncs en moltes estacions no podrem passa a l'andana contrària quan baixem del tren, ni podrem creuar passos a nivell.
Si un cas, el que no es pot fer és creuar la via per llocs prohibits.
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