Aran vol un enllaç amb una línia de tren de França a 15 km
Aran vol un enllaç amb una línia de tren de França a 15 km
Aran vol un enllaç amb una línia de tren de França a 15 quilòmetres
• El Conselh se suma a una mobilització d'entitats i empreses franceses per rehabilitar la línia de Luchon
El Conselh Generau d'Aran s'ha afegit a una mobilització iniciada per associacions i empreses del sud de França per reclamar al Govern gal la rehabilitació de la línia ferroviària de Luchon. Els organitzadors d'aquest col·lectiu van buscar el passat mes de maig el suport de l'administració aranesa i van plantejar la possibilitat que la Val aconseguís així un enllaç ferroviari cap al país veí. L'estació de trens de la localitat francesa de Marinyach es troba a uns 15 quilòmetres de la Val, i un enllaç amb aquesta donaria accés des de la Val a les línies d'alta velocitat francesa i a l'aeroport de Tolosa.
El síndic d'Aran, Francés Boya, va explicar que el Conselh no ha proposat un traçat específic per a un enllaç ferroviari amb França, ni tampoc que les vies entrin al territori de la Val. "Hi podria haver una estació a la Val o bé fins i tot en territori francès", va assenyalar. L'objectiu de la mobilització és que França inclogui aquesta línia, amb escàs trànsit, al seu llistat de línies prioritàries, per a les quals l'Estat gal sol·licitarà ajudes de la Unió Europea en els pròxims anys.
Boya va recordar que Aran va tindre fins als anys 50 una línia de tramvia entre Pont de Rei i la localitat francesa de Fòs, i que la connexió ferroviària entre Espanya i França a través de la Val es va plantejar per primera vegada al segle XIX.
El Conselh espera constituir en aquest mandat el consell econòmic i social d'Aran, que agruparà empresaris i entitats de la vall. Boya va indicar que buscaran el suport d'aquesta entitat per al projecte de l'enllaç a França.
http://www.segre.com/
• El Conselh se suma a una mobilització d'entitats i empreses franceses per rehabilitar la línia de Luchon
El Conselh Generau d'Aran s'ha afegit a una mobilització iniciada per associacions i empreses del sud de França per reclamar al Govern gal la rehabilitació de la línia ferroviària de Luchon. Els organitzadors d'aquest col·lectiu van buscar el passat mes de maig el suport de l'administració aranesa i van plantejar la possibilitat que la Val aconseguís així un enllaç ferroviari cap al país veí. L'estació de trens de la localitat francesa de Marinyach es troba a uns 15 quilòmetres de la Val, i un enllaç amb aquesta donaria accés des de la Val a les línies d'alta velocitat francesa i a l'aeroport de Tolosa.
El síndic d'Aran, Francés Boya, va explicar que el Conselh no ha proposat un traçat específic per a un enllaç ferroviari amb França, ni tampoc que les vies entrin al territori de la Val. "Hi podria haver una estació a la Val o bé fins i tot en territori francès", va assenyalar. L'objectiu de la mobilització és que França inclogui aquesta línia, amb escàs trànsit, al seu llistat de línies prioritàries, per a les quals l'Estat gal sol·licitarà ajudes de la Unió Europea en els pròxims anys.
Boya va recordar que Aran va tindre fins als anys 50 una línia de tramvia entre Pont de Rei i la localitat francesa de Fòs, i que la connexió ferroviària entre Espanya i França a través de la Val es va plantejar per primera vegada al segle XIX.
El Conselh espera constituir en aquest mandat el consell econòmic i social d'Aran, que agruparà empresaris i entitats de la vall. Boya va indicar que buscaran el suport d'aquesta entitat per al projecte de l'enllaç a França.
http://www.segre.com/
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Aran vol un enllaç amb una línia de tren de França a 15 km
El Conselh Generau preocupant-se de la línia de Luchon, a punt de rebentar !!!!!
Camins d'Hier dera Val D'Aran, explotat per SNCF.
Poca broma, tenir tren a Vielha els portaria molt de turisme francès. Poca broma!
El Conselh generau té traspassades les competències de transports interns de la comarca, no així els internacionals. M'agraden molt els bitllets d'ALSA en monolingüe aranès.
Camins d'Hier dera Val D'Aran, explotat per SNCF.
Poca broma, tenir tren a Vielha els portaria molt de turisme francès. Poca broma!
El Conselh generau té traspassades les competències de transports interns de la comarca, no així els internacionals. M'agraden molt els bitllets d'ALSA en monolingüe aranès.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Ample UIC a Catalunya
I en ample UIC. L'inici de la racionalització del ferrocarril a Catalunya.liniadelRipollés wrote:Poca broma, tenir tren a Vielha els portaria molt de turisme francès. Poca broma!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Aran vol un enllaç amb una línia de tren de França a 15 km
Ben pensat, seria més interessant reobrir l'antiga línia del "Tramway de Marignac au Val d'Aran" (MVA) amb material a semblança antiga i fins a Vielha. Hi hauria turisme a ambdós costats de la ratlla. Un tren no l'acceptaria ni Espanya ni l'interessa a França.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La "realpolitik", per a altri
Si féssim tot el que acceptaria Espanya i interessaria a França, la llengua en la qual estic escrivint a hores d'ara estaria morta i oblidada. El mateix podem aplicar al transport públic: el Fòrum hi és per a debatre problemes i possibles solucions; deixem que les traves les hi posin els altres, que al capdavall, acaben solucionant-se.liniadelRipollés wrote:Un tren no l'acceptaria ni Espanya ni l'interessa a França.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Seria magnífic! Però només si arriba almenys a Vielha, si només es queda a Pont de Rei no serviria per res, per que caldria agafar un bus fins a la població corresponent, llavors per això ja es posa un bus de Vielha o de Baqueira fins a Marignac.
Lo que realment estaria be es que arribi a Vielha i continui a Pobla de Segur (per Pont de Suert o per Sort, però millor pels 2 costats) i enllaci amb el de FGC.
Lo que realment estaria be es que arribi a Vielha i continui a Pobla de Segur (per Pont de Suert o per Sort, però millor pels 2 costats) i enllaci amb el de FGC.
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Aran vol un enllaç amb una línia de tren de França a 15 km
Em sembla perfecte. El problema és qui ho pagaria en aquests temps de crisi i retallades. Per començar, tot i que són pocs quilòmetres, dubto que França accedeixi a construir el tram que transcorre pel seu territori, tot i que no és gaire complicat, llevat del pas per Sant Beat on caldria un túnel perquè el nucli urbà ocupa tot l´ample de la vall. Fer un tren que doni servei a tres pobles (Sant Beat, Arlos i Fos) que potser sumen a tot estirar 2.000 habitants quan segurament hi han demandes d´altres indrets de l´hexàgon que beneficiarien a molta més població no crec que sigui defensat pels polítics francesos, llevat dels de la zona, per supo sat.
per altra banda, si es fes, no li veig cap sentit si no arribés fins Vielha, i aquí caldria la col·laboració entre la Generalitat/Estat Francès amb l´afegitó d´Espanya i Europa. A manca d´una política europea amb cap i peus, de moment ho veig com un somni. Ara bé, és positiu que se´n parli. Podria ser l´inici de l´enllaç definitiu entre la línia de la Pobla i França.
per altra banda, si es fes, no li veig cap sentit si no arribés fins Vielha, i aquí caldria la col·laboració entre la Generalitat/Estat Francès amb l´afegitó d´Espanya i Europa. A manca d´una política europea amb cap i peus, de moment ho veig com un somni. Ara bé, és positiu que se´n parli. Podria ser l´inici de l´enllaç definitiu entre la línia de la Pobla i França.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Aran vol un enllaç amb una línia de tren de França a 15 km
Somiar està molt bé, però ara mateix seria més lògic posar bons horaris i velocitats fins a Luchon, i des d'aquí a Viella, un bon servei d'autobús combinat amb el tren. Molt més barat, i igual de ràpid en una zona que no es caracteritza precisament per tenir grans embussos.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Aran vol un enllaç amb una línia de tren de França a 15 km
Llavors directament bus Montrejeau-Vielha, atenent que per la línia de Luchon només circula un tren regional al dia i l'exprés de París a l'estiu. Els busos substitutoris van plens, emperò.
wefer wrote:Somiar està molt bé, però ara mateix seria més lògic posar bons horaris i velocitats fins a Luchon, i des d'aquí a Viella, un bon servei d'autobús combinat amb el tren. Molt més barat, i igual de ràpid en una zona que no es caracteritza precisament per tenir grans embussos.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N7
- Posts: 323
- Joined: Friday 01/12/2006 18:22
- Location: R1
Re: Aran vol un enllaç amb una línia de tren de França a 15 km
Estaria molt be fer una conexió vía Pobla de Segur - Vielha - França amb tren. Crec que estaria molt be, però clar tindria que tenir unes frequencies decents per a portar-hi turisme allà o que la gent pogui anar de Vielha a Lleida relaitvament rapid o a població francesa. El transport ferrovari s'ha de ampliar.
Re: Aran vol un enllaç amb una línia de tren de França a 15 km
No crec que sigui qüestió de freqüències. Perquè els turistes l'agafessin, caldria un accés ràpid des de Lleida i un bon sistema de transport públic intern (autobusos i taxis).fredebcnteatre wrote:Estaria molt be fer una conexió vía Pobla de Segur - Vielha - França amb tren. Crec que estaria molt be, però clar tindria que tenir unes frequencies decents per a portar-hi turisme allà o que la gent pogui anar de Vielha a Lleida relaitvament rapid o a població francesa. El transport ferrovari s'ha de ampliar.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Aran vol un enllaç amb una línia de tren de França a 15 km
Sí. I si a més a més tenim en compte que podria dur turistes francesos a fora de França, llavors pels centres de decisió de París perd el poquet interès que li podrien arribar a veure.francesc wrote:Em sembla perfecte. El problema és qui ho pagaria en aquests temps de crisi i retallades. Per començar, tot i que són pocs quilòmetres, dubto que França accedeixi a construir el tram que transcorre pel seu territori, tot i que no és gaire complicat, llevat del pas per Sant Beat on caldria un túnel perquè el nucli urbà ocupa tot l´ample de la vall. Fer un tren que doni servei a tres pobles (Sant Beat, Arlos i Fos) que potser sumen a tot estirar 2.000 habitants quan segurament hi han demandes d´altres indrets de l´hexàgon que beneficiarien a molta més població no crec que sigui defensat pels polítics francesos, llevat dels de la zona, per supo sat.
per altra banda, si es fes, no li veig cap sentit si no arribés fins Vielha, i aquí caldria la col·laboració entre la Generalitat/Estat Francès amb l´afegitó d´Espanya i Europa. A manca d´una política europea amb cap i peus, de moment ho veig com un somni. Ara bé, és positiu que se´n parli. Podria ser l´inici de l´enllaç definitiu entre la línia de la Pobla i França.