Noves publicacions de llibres de transport.
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
Doncs sí que s'ho haurà passat bé viatjant per tota Europa...
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
Qui haura pagat el viatge?metring wrote:Doncs sí que s'ho haurà passat bé viatjant per tota Europa...
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
Acaba de sortir un llibre que parla de les unitats elèctriques més emblemàtiques de la RENFE, les 440. És de la editorial Reserva Anticipada ediciones i porta per títol "Las 440 de la RENFE. Más allá de las cercanías". És un treball molt ben documentat a nivell històric i també a nivell gràfic com aquest editorial ja ens té acostumats. Llibre indispensable.
jms
jms
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
No és nou...mmmm
Qui vol comprar un llibre ben diferent tu pots ves a la botiga, no és nou....algú m'ajuda a fer la lletra sencera?
Qui vol comprar un llibre ben diferent tu pots ves a la botiga, no és nou....algú m'ajuda a fer la lletra sencera?
metring wrote:No és nou, ja va sortir l'any passat.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
No ho sé però dubto que fent llibres aquest senyor es faci ric.
BRILL 18 wrote:Qui haura pagat el viatge?metring wrote:Doncs sí que s'ho haurà passat bé viatjant per tota Europa...
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
I si es fa ric millor per ell pero elque jo deia es qui li ha pagat els viatges per tota europa els mateixos que van subvencionar la seva joguina de castellarjosep_serre wrote:No ho sé però dubto que fent llibres aquest senyor es faci ric.
BRILL 18 wrote:Qui haura pagat el viatge?metring wrote:Doncs sí que s'ho haurà passat bé viatjant per tota Europa...
Ho sento pero per mi aquest senyor es un vividor,
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
Si li han pagat que li aprofiti, els seus motius tindran.
BRILL 18 wrote: I si es fa ric millor per ell pero elque jo deia es qui li ha pagat els viatges per tota europa els mateixos que van subvencionar la seva joguina de castellar
Ho sento pero per mi aquest senyor es un vividor,
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
imagino quins pero millor o dir resjosep_serre wrote:Si li han pagat que li aprofiti, els seus motius tindran.
BRILL 18 wrote: I si es fa ric millor per ell pero elque jo deia es qui li ha pagat els viatges per tota europa els mateixos que van subvencionar la seva joguina de castellar
Ho sento pero per mi aquest senyor es un vividor,
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
Si hem de tirar la pedra i amagar la mà, si no ho vols posar aquí posa-ho al fòrum privat.
Aquest senyor potser no és modèlic, però fem una llista de persones modèliques?
Aquest senyor potser no és modèlic, però fem una llista de persones modèliques?
BRILL 18 wrote:imagino quins pero millor o dir resjosep_serre wrote:Si li han pagat que li aprofiti, els seus motius tindran.
BRILL 18 wrote: I si es fa ric millor per ell pero elque jo deia es qui li ha pagat els viatges per tota europa els mateixos que van subvencionar la seva joguina de castellar
Ho sento pero per mi aquest senyor es un vividor,
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
no puc dir res per que no tinc probes, ja s'han encarregat imagino de fer les desapareixer pero tots o la majoria sospitem, pero el que si et dire es que no penso per la meva part, alla cada cual con su conciencia, omplir la cartera d'aquest senyor, el que si es casual es que amb el camvi de gobern se li acaba el xollo de publicar llibres del "museu", cal recordar que ara es mes costos la recuperacio i la paguem tots, i el que es mes lamentable es que segueixi ficat en el tema
be no cal parlar mes no es el lloc
be no cal parlar mes no es el lloc
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
Si us plau, si voleu tractar el tema, en un altre fil, però parlem de llibres.
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
http://translate.google.es/translate?hl ... 26prmd%3Db
Els llibres de la setmana: El Tren Groc d'honor
El 18 juny 2010
© Milan Presse © Presse Milan
Fa cent anys, 18 de juliol de 1910 va ser la inauguració de la línia de tren de la Cerdanya, o Tren Groc, que connecta Vilafranca de Conflent amb Tor de Querol. Aquesta línia de 63 quilòmetres és sens dubte una part integral de la identitat regional dels Pirineus Orientals, el cordó umbilical del Parc Natural Regional dels Pirineus català. El primer llibre, William Pourageaux, ben documentat, il.lustrat per belles fotografies, desenvolupa la seva història, les seves instal.lacions i mostra dóna a conèixer el seu material rodant. La línia d'alimentació tercer rail electrificat de 850 volts de 650 ponts, 17 túnels de 56-380 metres, viaductes i ponts 14 quatre arcs, dues obres mestres que es classificaran: el pont suspès Gisclard Séjourné i acer viaducte. El segon llibre, escrit per Frances Démelin és una pràctica condensada permet passejar entre la història i la geografia de les 22 estacions del recorregut, inclòs el de Bolquera, el més alt a França, el 1593 metres.
Per celebrar el centenari del Tren Groc, el Parc Natural Regional dels Pirineus català ha volgut destacar que és la columna vertebral. A les fotos boniques de Nadal HAUTEMANIERE etnòleg Alexia Rossell explica la història de la Cerdanya petit tren. L'avantatge d'aquest bell llibre rau en el seguiment de la vida quotidiana dels personatges que l'impulsen, com la reparació de Vilafranca, el pont Gisclard en les fàbriques de Sem.
Els llibres de la setmana: El Tren Groc d'honor
El 18 juny 2010
© Milan Presse © Presse Milan
Fa cent anys, 18 de juliol de 1910 va ser la inauguració de la línia de tren de la Cerdanya, o Tren Groc, que connecta Vilafranca de Conflent amb Tor de Querol. Aquesta línia de 63 quilòmetres és sens dubte una part integral de la identitat regional dels Pirineus Orientals, el cordó umbilical del Parc Natural Regional dels Pirineus català. El primer llibre, William Pourageaux, ben documentat, il.lustrat per belles fotografies, desenvolupa la seva història, les seves instal.lacions i mostra dóna a conèixer el seu material rodant. La línia d'alimentació tercer rail electrificat de 850 volts de 650 ponts, 17 túnels de 56-380 metres, viaductes i ponts 14 quatre arcs, dues obres mestres que es classificaran: el pont suspès Gisclard Séjourné i acer viaducte. El segon llibre, escrit per Frances Démelin és una pràctica condensada permet passejar entre la història i la geografia de les 22 estacions del recorregut, inclòs el de Bolquera, el més alt a França, el 1593 metres.
Per celebrar el centenari del Tren Groc, el Parc Natural Regional dels Pirineus català ha volgut destacar que és la columna vertebral. A les fotos boniques de Nadal HAUTEMANIERE etnòleg Alexia Rossell explica la història de la Cerdanya petit tren. L'avantatge d'aquest bell llibre rau en el seguiment de la vida quotidiana dels personatges que l'impulsen, com la reparació de Vilafranca, el pont Gisclard en les fàbriques de Sem.
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... tall&home=
'Destinació Nou Barris', un passeig per la història del transport públic al districte
publicat el 30/06/2010 a les 15:05 h.
Ja es pot trobar a les llibreries el llibre 'Destinació Nou Barris', de Ricard Fernández i Valentí, un recorregut per la història del transport públic a Nou Barris escrit per un dels col'Arxiu Històric de Roquetes-Nou Barris.
Des de principis del segle XIX, el creixement de Barcelona ha anat acompanyat del progressiu desenvolupament de tot tipus de serveis, entre els quals el transport públic ha jugat un paper primordial a tots els districtes.
Fruit d'una investigació exhaustiva, Ricard Fernández ha elaborat una publicació indispensable per entendre el progressiu desenvolupament del territori que actualment ocupa el districte de Nou Barris a partir del desenvolupament del transport públic.
El llibre, anomenat "Destinació Nou Barris", ha estat publicat recentment pel Districte de Nou Barris i constitueix una peça única pel que fa a la història del transport públic a la nostra ciutat. D'una banda, perquè ens parla del seu desenvolupament en un sector de Barcelona on, fins fa ben poc, encara mancaven molts dels serveis imprescindibles. D'altra banda, perquè mostra l'important paper que va jugar el moviment associatiu en les millores aconseguides, també pel que fa al transport públic, durant els últims anys del franquisme. I, per últim, perquè el rigor amb què ha estat elaborat el converteixen en una peça única dintre de la bibliografia històrica d'aquest districte barceloní.
La publicació ja està a la venda, amb un preu de 12 euros, i es pot trobar a la llibreria de la Sala Ciutat (Ciutat, 2), a la de la Diputació de Barcelona (avda. Diagonal, 393) i a les llibreries de la ciutat.
'Destinació Nou Barris', un passeig per la història del transport públic al districte
publicat el 30/06/2010 a les 15:05 h.
Ja es pot trobar a les llibreries el llibre 'Destinació Nou Barris', de Ricard Fernández i Valentí, un recorregut per la història del transport públic a Nou Barris escrit per un dels col'Arxiu Històric de Roquetes-Nou Barris.
Des de principis del segle XIX, el creixement de Barcelona ha anat acompanyat del progressiu desenvolupament de tot tipus de serveis, entre els quals el transport públic ha jugat un paper primordial a tots els districtes.
Fruit d'una investigació exhaustiva, Ricard Fernández ha elaborat una publicació indispensable per entendre el progressiu desenvolupament del territori que actualment ocupa el districte de Nou Barris a partir del desenvolupament del transport públic.
El llibre, anomenat "Destinació Nou Barris", ha estat publicat recentment pel Districte de Nou Barris i constitueix una peça única pel que fa a la història del transport públic a la nostra ciutat. D'una banda, perquè ens parla del seu desenvolupament en un sector de Barcelona on, fins fa ben poc, encara mancaven molts dels serveis imprescindibles. D'altra banda, perquè mostra l'important paper que va jugar el moviment associatiu en les millores aconseguides, també pel que fa al transport públic, durant els últims anys del franquisme. I, per últim, perquè el rigor amb què ha estat elaborat el converteixen en una peça única dintre de la bibliografia històrica d'aquest districte barceloní.
La publicació ja està a la venda, amb un preu de 12 euros, i es pot trobar a la llibreria de la Sala Ciutat (Ciutat, 2), a la de la Diputació de Barcelona (avda. Diagonal, 393) i a les llibreries de la ciutat.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Llibre sobre el Central de Aragón
S'ha presentat el llibre "Historia del ferrocarril central de Aragón", Editorial Saraqusta.
L'autor és Carlos Sanz Aguilera, vinculat a ATAF (Asociación Turolense de Amigos del Ferrocarril)
Nota: en aquesta línia vaig enamorar-me definitivament de la senyalització mecànica
L'autor és Carlos Sanz Aguilera, vinculat a ATAF (Asociación Turolense de Amigos del Ferrocarril)
Nota: en aquesta línia vaig enamorar-me definitivament de la senyalització mecànica
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
http://www.fcaf.cat/portal/?p=4056
Llibre “Venta de Baños, un pueblo, su estación y sus ferroviarios”
diumenge, 10 octubre 2010 | Font: Federació
Venta de Baños, un pueblo, su estación y sus ferroviarios
El llibre “Venta de Baños, un pueblo, su estación y sus ferroviarios” conté unes 300 fotografies de la estació de Venta de Baños des de principis del segle XX fins principis del XXI, de les seves locomotores de vapor, de les instal·lacions, dels seus antics molls de càrrega, la placa giratòria i la plataforma a on estaven les reserves.
És, no obstant, el seu especial contingut el que el fa singularment atractiu: la major part de les seves quasi 300 pàgines reprodueixen entrevistes a antics ferroviaris de Baños en moltes de les categories professionals, la qual cosa no abunda en la bibliografia sobre el tema. És una lectura deliciosa i que exposa totes les vivències d’aquells professionals fins ara anònims, amb tots els avatars d’un ofici i amb la seva pròpia terminologia,
Una obra imprescindible per a qui vulgui conèixer com eren i com funcionaven els ferrocarrils espanyols fins fa molt poc.
Dades d’interès:
Preu: 30,00 €.
Idioma: Castellà.
Data de publicació: agost 2010
Autor: Fernando Rodríguez Garrapucho
Editor: MdeS.
Mides: 22,50 x 31,00 cm. 300 pàgines.
I.S.B.N.: 978-84-614-1943-2
Llibre “Venta de Baños, un pueblo, su estación y sus ferroviarios”
diumenge, 10 octubre 2010 | Font: Federació
Venta de Baños, un pueblo, su estación y sus ferroviarios
El llibre “Venta de Baños, un pueblo, su estación y sus ferroviarios” conté unes 300 fotografies de la estació de Venta de Baños des de principis del segle XX fins principis del XXI, de les seves locomotores de vapor, de les instal·lacions, dels seus antics molls de càrrega, la placa giratòria i la plataforma a on estaven les reserves.
És, no obstant, el seu especial contingut el que el fa singularment atractiu: la major part de les seves quasi 300 pàgines reprodueixen entrevistes a antics ferroviaris de Baños en moltes de les categories professionals, la qual cosa no abunda en la bibliografia sobre el tema. És una lectura deliciosa i que exposa totes les vivències d’aquells professionals fins ara anònims, amb tots els avatars d’un ofici i amb la seva pròpia terminologia,
Una obra imprescindible per a qui vulgui conèixer com eren i com funcionaven els ferrocarrils espanyols fins fa molt poc.
Dades d’interès:
Preu: 30,00 €.
Idioma: Castellà.
Data de publicació: agost 2010
Autor: Fernando Rodríguez Garrapucho
Editor: MdeS.
Mides: 22,50 x 31,00 cm. 300 pàgines.
I.S.B.N.: 978-84-614-1943-2
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
http://www.mataronoticies.cat/la-ciutat ... errocarril
La ciutat commemora els 162è aniversari de l'arribada del ferrocarril
Dij, 28/10/2010 - 20:15 | Clara Sánchez
L’ofrena floral al monument a Miquel Biada ha tancat aquest migdia el conjunt d’actes que es fan a la ciutat per commemorar l’arribada del ferrocarril a la ciutat. Durant l’acte institucional al monument a Biada a la plaça que porta el seu nom i que està situada davant de l’estació, l’alcalde Joan Antoni Baron s’ha referit al tren orbital i ha assegurat que tot i que encara queden anys per veure acabat el primer metre de via, la seva construcció és un avanç molt important en la xarxa ferroviària catalana. En aquest sentit, Baron ha dit que de la mateixa manera que l’arribada del tren va suposar un canvi radical per la ciutat també ho serà el tren orbital. L’alcalde ha apuntat que l’impacte que tindrà per Mataró serà comparable al que ja va tenir en el seu moment el primer ferrocarril de la península que va arribar un dia com avui de fa 162 anys.
Per la seva banda, el descendent de Miquel Biada, Antoni Biada, president del cercle d’estudis del seu avantpassat, reivindica la vigència d’aquesta celebració. Segons el descendent de Biada, el context de crisi econòmica que vivim a dia d’avui és molt similar al de l’època en què va arribar el primer tren, que en aquell moment va representar una oportunitat com ara pot representar-la internet.
La presentació del llibre "El carril de Mataró", un dels últims actes
La presentació del llibre “El carril de Mataró - El primer tren de la península” que va tenir lloc ahir al vespre va ser una de les últimes activitats d’aquest programa. Un volum que tal i com explica Jaume Gras d’Edicions el Mirador, s’espera que tingui molt d’èxit perquè retrata un fet històric molt destacat i d’interès per la ciutat. Gras explica que coincidint amb el 162 aniversari de l’arribada del ferrocarril a Mataró aquest llibre pretén recollir els aspectes més destacats del procés de creació del carril de Mataró. A més, l’editor d’aquest volum explica que s’ha posat especial atenció en la figura de Miquel Biada com a impulsor d’aquesta fita històrica.
Al mateix acte de presentació del llibre “El carril de Mataró” també va tenir lloc la conferència "El ferrocarril en el cinema" a càrrec de Jordi Font-Agustí. Aquest enginyer industrial no és el primer cop que ha participat en el conjunt d’actes de commemoració de l’arribada del ferrocarril. En aquest sentit, afirma que els mataronins són un públic entusiasta davant de temes relacionats amb el ferrocarril.
Precisament avui fa 100 anys que es va fer el primer homenatge a Miquel Biada, 62 anys després de l’arribada del primer ferrocarril. Va consistir en el descobriment de dues plaques: una està situada al carrer Sant Antoni 18, a la façana de la casa on Biada va viure les últimes setmanes i, l’altra placa, està situada a la façana de l’estació de ferrocarril.
La ciutat commemora els 162è aniversari de l'arribada del ferrocarril
Dij, 28/10/2010 - 20:15 | Clara Sánchez
L’ofrena floral al monument a Miquel Biada ha tancat aquest migdia el conjunt d’actes que es fan a la ciutat per commemorar l’arribada del ferrocarril a la ciutat. Durant l’acte institucional al monument a Biada a la plaça que porta el seu nom i que està situada davant de l’estació, l’alcalde Joan Antoni Baron s’ha referit al tren orbital i ha assegurat que tot i que encara queden anys per veure acabat el primer metre de via, la seva construcció és un avanç molt important en la xarxa ferroviària catalana. En aquest sentit, Baron ha dit que de la mateixa manera que l’arribada del tren va suposar un canvi radical per la ciutat també ho serà el tren orbital. L’alcalde ha apuntat que l’impacte que tindrà per Mataró serà comparable al que ja va tenir en el seu moment el primer ferrocarril de la península que va arribar un dia com avui de fa 162 anys.
Per la seva banda, el descendent de Miquel Biada, Antoni Biada, president del cercle d’estudis del seu avantpassat, reivindica la vigència d’aquesta celebració. Segons el descendent de Biada, el context de crisi econòmica que vivim a dia d’avui és molt similar al de l’època en què va arribar el primer tren, que en aquell moment va representar una oportunitat com ara pot representar-la internet.
La presentació del llibre "El carril de Mataró", un dels últims actes
La presentació del llibre “El carril de Mataró - El primer tren de la península” que va tenir lloc ahir al vespre va ser una de les últimes activitats d’aquest programa. Un volum que tal i com explica Jaume Gras d’Edicions el Mirador, s’espera que tingui molt d’èxit perquè retrata un fet històric molt destacat i d’interès per la ciutat. Gras explica que coincidint amb el 162 aniversari de l’arribada del ferrocarril a Mataró aquest llibre pretén recollir els aspectes més destacats del procés de creació del carril de Mataró. A més, l’editor d’aquest volum explica que s’ha posat especial atenció en la figura de Miquel Biada com a impulsor d’aquesta fita històrica.
Al mateix acte de presentació del llibre “El carril de Mataró” també va tenir lloc la conferència "El ferrocarril en el cinema" a càrrec de Jordi Font-Agustí. Aquest enginyer industrial no és el primer cop que ha participat en el conjunt d’actes de commemoració de l’arribada del ferrocarril. En aquest sentit, afirma que els mataronins són un públic entusiasta davant de temes relacionats amb el ferrocarril.
Precisament avui fa 100 anys que es va fer el primer homenatge a Miquel Biada, 62 anys després de l’arribada del primer ferrocarril. Va consistir en el descobriment de dues plaques: una està situada al carrer Sant Antoni 18, a la façana de la casa on Biada va viure les últimes setmanes i, l’altra placa, està situada a la façana de l’estació de ferrocarril.
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
El Carril de Mataró
ISBN: 978-84-614-1134-4
Preu: 17 Eur (a llibrería Rocafort)
ISBN: 978-84-614-1134-4
Preu: 17 Eur (a llibrería Rocafort)
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
Ja se'n va parlar al fil dels 150 anys del Ferrocarril a Lleida http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... da#p169622 ,d'aquest llibre que ja fa un temps que va sortir. Us recordo a aquells que podeu anar-hi, que a la Biblioteca la Sagrera-Marina Clotet us el podeu endur en préstec:
http://www.fcaf.cat/portal/?p=4255
Llibre “150 anys del tren a Lleida”
dilluns, 15 novembre 2010 | Font: Comunicats
Unes 320 imatges de trens, especialment a vapor, guien el lector en un viatge pel món del ferrocarril a Lleida d’ençà de la seva arribada, l’any 1860. Les fotografies, recollides i explicades amb tot luxe de detalls, per Antoni Nebot recullen màquines, estacions, combois, accidents o trajectes singulars de la nostra història ferroviària. Al costat d’aquesta col·lecció gràfica única, l’escriptor Vidal Vidal , amb ploma àgil, mostra el rostre més humà d’un mitjà de transport que ha transformat la vida econòmica i social del segle XX.
Llibre de Pagès Editors en la seva col.lecció Visió, escrit íntegrament en català, amb pròleg d’Àngel Ros.
Dades d’interès:
Preu: 29,00 €.
Idioma: Català.
Data de publicació: 2010
Autor: Antoni Nebot i Vidal Vidal
Editor: Pagès Editors.
Mides: 19 x 28 cm. 240 pàgines.
I.S.B.N.: 978-84-9779-976-8
http://www.fcaf.cat/portal/?p=4255
Llibre “150 anys del tren a Lleida”
dilluns, 15 novembre 2010 | Font: Comunicats
Unes 320 imatges de trens, especialment a vapor, guien el lector en un viatge pel món del ferrocarril a Lleida d’ençà de la seva arribada, l’any 1860. Les fotografies, recollides i explicades amb tot luxe de detalls, per Antoni Nebot recullen màquines, estacions, combois, accidents o trajectes singulars de la nostra història ferroviària. Al costat d’aquesta col·lecció gràfica única, l’escriptor Vidal Vidal , amb ploma àgil, mostra el rostre més humà d’un mitjà de transport que ha transformat la vida econòmica i social del segle XX.
Llibre de Pagès Editors en la seva col.lecció Visió, escrit íntegrament en català, amb pròleg d’Àngel Ros.
Dades d’interès:
Preu: 29,00 €.
Idioma: Català.
Data de publicació: 2010
Autor: Antoni Nebot i Vidal Vidal
Editor: Pagès Editors.
Mides: 19 x 28 cm. 240 pàgines.
I.S.B.N.: 978-84-9779-976-8
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
Un llibre prou interessant perquè parla no només del tren a Lleida ciutat sinó de totes les línies que hi conflueixen (Lleida-Manresa-Barcelona, Lleida-Tarragona, Lleida-La Pobla , Lleida-Zaragoza crec que també i la LAV).metring wrote:Ja se'n va parlar al fil dels 150 anys del Ferrocarril a Lleida http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... da#p169622 ,d'aquest llibre que ja fa un temps que va sortir. Us recordo a aquells que podeu anar-hi, que a la Biblioteca la Sagrera-Marina Clotet us el podeu endur en préstec:
http://www.fcaf.cat/portal/?p=4255
Llibre “150 anys del tren a Lleida”
dilluns, 15 novembre 2010 | Font: Comunicats
Unes 320 imatges de trens, especialment a vapor, guien el lector en un viatge pel món del ferrocarril a Lleida d’ençà de la seva arribada, l’any 1860. Les fotografies, recollides i explicades amb tot luxe de detalls, per Antoni Nebot recullen màquines, estacions, combois, accidents o trajectes singulars de la nostra història ferroviària. Al costat d’aquesta col·lecció gràfica única, l’escriptor Vidal Vidal , amb ploma àgil, mostra el rostre més humà d’un mitjà de transport que ha transformat la vida econòmica i social del segle XX.
Llibre de Pagès Editors en la seva col.lecció Visió, escrit íntegrament en català, amb pròleg d’Àngel Ros.
Dades d’interès:
Preu: 29,00 €.
Idioma: Català.
Data de publicació: 2010
Autor: Antoni Nebot i Vidal Vidal
Editor: Pagès Editors.
Mides: 19 x 28 cm. 240 pàgines.
I.S.B.N.: 978-84-9779-976-8
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Noves publicacions de llibres de transport.
Aquest no fa gaire que l'hem vist en alguna llibreria:
http://www.fcaf.cat/portal/?p=4392
Llibre: “Geografía de los Ferrocarriles Españoles”
dilluns, 27 desembre 2010 | Font: Premsa
L’Editorial RESERVA ANTICIPADA informa de l’edició facsímil de l’obra GEOGRAFIA DE LOS FERROCARRILES ESPAÑOLES.
Es tracta de la traducció al castellà del 2on Volum del Tom II de la “Geografia Universal de los Transportes”, obra d’en H. Lartilleux, enginyer principal de la SNCF, editada originalment en francès i traduïda pel Servei d’Estudis de la RENFE.
Per a qualsevol interessat en la història del ferrocarril a Espanya li resultarà interessant conèixer com son les seves línies ferroviàries. A través dels mapes es pot veure el lent creixement de la xarxa espanyola, iniciada l’any 1848 i no completada fins a mitjans del segle XX amb la creació de la RENFE, amb els tres darrers grans projectes: el directe Madrid – Burgos per Aranda de Duero, la línia directe Madrid – Galicia, per Zamora, Ourense i Puebla de Sanabria i el tercer i inacabat: la gran línia transversal oriental Baeza – Lleida, per Albacete, Alcañiz i Terol.
- 112 pàgines, formato 210 x 290 mm
- 46 fotografies en b/n i 55 mapes
- PVP 35 € + despeses d’enviament
Els interessats poden contactar amb l’editorial:
Reserva Anticipada ediciones
c/. Balmes, 191, 6º 1ª
E-08006 Barcelona
Email: raediciones(arrova)gmail.com
Tel: 93 368 06 90 Fax: 93 415 99 51
http://www.fcaf.cat/portal/?p=4392
Llibre: “Geografía de los Ferrocarriles Españoles”
dilluns, 27 desembre 2010 | Font: Premsa
L’Editorial RESERVA ANTICIPADA informa de l’edició facsímil de l’obra GEOGRAFIA DE LOS FERROCARRILES ESPAÑOLES.
Es tracta de la traducció al castellà del 2on Volum del Tom II de la “Geografia Universal de los Transportes”, obra d’en H. Lartilleux, enginyer principal de la SNCF, editada originalment en francès i traduïda pel Servei d’Estudis de la RENFE.
Per a qualsevol interessat en la història del ferrocarril a Espanya li resultarà interessant conèixer com son les seves línies ferroviàries. A través dels mapes es pot veure el lent creixement de la xarxa espanyola, iniciada l’any 1848 i no completada fins a mitjans del segle XX amb la creació de la RENFE, amb els tres darrers grans projectes: el directe Madrid – Burgos per Aranda de Duero, la línia directe Madrid – Galicia, per Zamora, Ourense i Puebla de Sanabria i el tercer i inacabat: la gran línia transversal oriental Baeza – Lleida, per Albacete, Alcañiz i Terol.
- 112 pàgines, formato 210 x 290 mm
- 46 fotografies en b/n i 55 mapes
- PVP 35 € + despeses d’enviament
Els interessats poden contactar amb l’editorial:
Reserva Anticipada ediciones
c/. Balmes, 191, 6º 1ª
E-08006 Barcelona
Email: raediciones(arrova)gmail.com
Tel: 93 368 06 90 Fax: 93 415 99 51