Eix transversal ferroviari
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Eix transversal ferroviari
Us passo una notícia apareguda recentment a El Periódico:
-----------------
Nadal ultima el traçat de l'eix ferroviari entre Lleida i Girona
• El conseller impulsa la connexió transversal per acabar-la el 2025
• Gestions de la Generalitat per constituir un operador ferroviari català
La Generalitat ja ha ultimat una redacció de traçat per a un dels seus projectes d'infraestructures prioritàries, l'eix ferroviari transversal entre Lleida i Girona. Segons va anunciar ahir el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, el pla pot sortir a informació pública abans de final d'any. El projecte, amb un termini de construcció entre 10 i 15 anys, preveu connectar tota la Catalunya central amb la comarca de Girona a través d'una doble via d'ample europeu mixta per a mercaderies i passatgers.
El projecte s'integraria en un pla especial d'inversió "en l'horitzó de 10 o 15 anys", va precisar Nadal, amb el qual es preveu compensar el dèficit d'inversió pública en les infraestructures de Catalunya, i solucionar els problemes de competitivitat i vertebració interna. L'eix transversal ferroviari va ser aprovat en la primera sessió del Govern, formant part del pacte del Tinell, on el tripartit va aprovar un pla quadriennal d'inversions per potenciar la xarxa ferroviària catalana.
COMPLIR UN COMPROMÍS
Nadal va recordar ahir que, després del primer any del Govern, ja es té "el projecte de traçat i tots els estudis". L'elaboració del traçat, que ha comptat, segons el departament d'Obres Públiques, amb l'assessorament i ajuda d'importants empreses d'enginyeria i experts mediambientals, també preveu donar solució a l'important augment del trànsit de mercaderies.
L'eix estableix la connexió de totes les ciutats importants de la Catalunya Central (Tàrrega, Cervera, Igualada, Manresa, Vic) i manté el dubte de si continuar per Figueres o Girona. El traçat sortirà primer a exposició pública aviat per retallar el temps en què pugui ser aprovat i es pugui redactar el projecte constructiu. La intenció és que el Ministeri de Foment l'inclogui en el seu Pla Estratègic d'Infraestructures, de cara a garantir el compromís inversor del Govern central.
Segons va calcular la Cambra de Comerç, la inversió de l'Estat a Catalunya hauria de ser equivalent al pes del PIB català en el total estatal (prop del 19% del PIB espanyol), de manera que l'Estat hauria d'invertir a Catalunya 1.000 milions anuals addicionals "per reduir el seu dèficit històric". La Cambra reclama així mateix més inversió en infraestructures ferroviàries per reduir la dependència d'Espanya del petroli, amb un consum en tones que s'ha incrementat un 160% entre els anys 1970 i 2003.
AJUDA EUROPEA
La voluntat del Govern català seria la d'incorporar l'eix transversal ferroviari, inserit en les noves línies mixtes d'altes prestacions, a la xarxa transeuropea i a la llista d'Essen, de projectes prioritaris de la Unió Europea. Una altra de les prioritats que es fixa el conseller Nadal és la creació d'un operador ferroviari català, amb la participació dels actuals operadors (Renfe i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya), part d'empreses del sector del transport, dels ports de Barcelona i Tarragona, i d'entitats financeres.
Obres Públiques també invertirà 330.000 euros en la millora de les xarxes de transport públic de diverses comarques lleidatanes i de l'Alt Pirineu. Gran part d'aquesta inversió, al voltant de 125.000 euros, es destinarà al Pallars Sobirà, i el seguirà l'Alt Urgell, el Pallars Jussà, l'Alta Ribagorça, les Garrigues i la Segarra.
---------------------------
-----------------
Nadal ultima el traçat de l'eix ferroviari entre Lleida i Girona
• El conseller impulsa la connexió transversal per acabar-la el 2025
• Gestions de la Generalitat per constituir un operador ferroviari català
La Generalitat ja ha ultimat una redacció de traçat per a un dels seus projectes d'infraestructures prioritàries, l'eix ferroviari transversal entre Lleida i Girona. Segons va anunciar ahir el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, el pla pot sortir a informació pública abans de final d'any. El projecte, amb un termini de construcció entre 10 i 15 anys, preveu connectar tota la Catalunya central amb la comarca de Girona a través d'una doble via d'ample europeu mixta per a mercaderies i passatgers.
El projecte s'integraria en un pla especial d'inversió "en l'horitzó de 10 o 15 anys", va precisar Nadal, amb el qual es preveu compensar el dèficit d'inversió pública en les infraestructures de Catalunya, i solucionar els problemes de competitivitat i vertebració interna. L'eix transversal ferroviari va ser aprovat en la primera sessió del Govern, formant part del pacte del Tinell, on el tripartit va aprovar un pla quadriennal d'inversions per potenciar la xarxa ferroviària catalana.
COMPLIR UN COMPROMÍS
Nadal va recordar ahir que, després del primer any del Govern, ja es té "el projecte de traçat i tots els estudis". L'elaboració del traçat, que ha comptat, segons el departament d'Obres Públiques, amb l'assessorament i ajuda d'importants empreses d'enginyeria i experts mediambientals, també preveu donar solució a l'important augment del trànsit de mercaderies.
L'eix estableix la connexió de totes les ciutats importants de la Catalunya Central (Tàrrega, Cervera, Igualada, Manresa, Vic) i manté el dubte de si continuar per Figueres o Girona. El traçat sortirà primer a exposició pública aviat per retallar el temps en què pugui ser aprovat i es pugui redactar el projecte constructiu. La intenció és que el Ministeri de Foment l'inclogui en el seu Pla Estratègic d'Infraestructures, de cara a garantir el compromís inversor del Govern central.
Segons va calcular la Cambra de Comerç, la inversió de l'Estat a Catalunya hauria de ser equivalent al pes del PIB català en el total estatal (prop del 19% del PIB espanyol), de manera que l'Estat hauria d'invertir a Catalunya 1.000 milions anuals addicionals "per reduir el seu dèficit històric". La Cambra reclama així mateix més inversió en infraestructures ferroviàries per reduir la dependència d'Espanya del petroli, amb un consum en tones que s'ha incrementat un 160% entre els anys 1970 i 2003.
AJUDA EUROPEA
La voluntat del Govern català seria la d'incorporar l'eix transversal ferroviari, inserit en les noves línies mixtes d'altes prestacions, a la xarxa transeuropea i a la llista d'Essen, de projectes prioritaris de la Unió Europea. Una altra de les prioritats que es fixa el conseller Nadal és la creació d'un operador ferroviari català, amb la participació dels actuals operadors (Renfe i Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya), part d'empreses del sector del transport, dels ports de Barcelona i Tarragona, i d'entitats financeres.
Obres Públiques també invertirà 330.000 euros en la millora de les xarxes de transport públic de diverses comarques lleidatanes i de l'Alt Pirineu. Gran part d'aquesta inversió, al voltant de 125.000 euros, es destinarà al Pallars Sobirà, i el seguirà l'Alt Urgell, el Pallars Jussà, l'Alta Ribagorça, les Garrigues i la Segarra.
---------------------------
- Attachments
-
- eix-transversal-ferroviari.gif (18.9 KiB) Viewed 27283 times
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
20 anyets passen volant...
Quina part de l'actual Línia Lleida-Manresa aprofitarà el nou eix? Veient el mapa sembla que bona part... Suposo que el que faran serà construir doble via en l'actual tram de via única.
Per cert, adjunto un mapa electoral del PSC on apareix l'Eix.
Quina part de l'actual Línia Lleida-Manresa aprofitarà el nou eix? Veient el mapa sembla que bona part... Suposo que el que faran serà construir doble via en l'actual tram de via única.
Per cert, adjunto un mapa electoral del PSC on apareix l'Eix.
- Attachments
-
- xarxa_ferroviaria.gif (29.98 KiB) Viewed 26757 times
Doncs a aquest eix transversal ferroviari trobo que li falta l'enllaç que indico en verd. Aquest enllaç dona servei als ports de Sant Feliu de Guixols i de Palamós i els enllaça amb la xarxa FGC. A part, el servei de passatgers és important, podent-se establir serveis de rodalies entre Olot-Girona i Palamós que tindrian molt més éxit que el tram Olot-Figueres.
totalmente de acuerdo. El trafico en los accesos a las poblaciones de la costa brava estan al limite incluso en dias laborables.Duke wrote:Doncs a aquest eix transversal ferroviari trobo que li falta l'enllaç que indico en verd. Aquest enllaç dona servei als ports de Sant Feliu de Guixols i de Palamós i els enllaça amb la xarxa FGC. A part, el servei de passatgers és important, podent-se establir serveis de rodalies entre Olot-Girona i Palamós que tindrian molt més éxit que el tram Olot-Figueres.
Si pretendemos crecer sosteniblemente, no podemos diseñar accesos para el vehiculo privado exclusivamente, ampliando numero de carriles. Tenemos que poner limites y presentar alternativas. y una de ellas es el acceso ferroviario que propones, que ayudaría a diversificar los modos de transporte.
Complementario con el acceso ferroviario a Lloret desde blanes.(en proyecto, con reserva de suelo , pero atascado permanentemente por motivos politicos y una mal estrategia turistica mal entendida)
Sabeu què és el més lamentable d'aquesta "línia verda" que proposeu? Que l'any 1960 funcionava. Dels quatre carrilets que sortien de Girona (Olot, Banyoles, Palamós i St. Feliu de Guíxols) només en queden les vies verdes.
El tancament d'aquestes línies, realitzats en temps de Franco, han hipotecat molt greument la mobilitat a les comarques gironines. I el que és més greu de tot: en 30 anys de democràcia no s'ha fet absolutament res per solventar-ho.
Ja veurem què s'acaba fent de tot això, perquè sóc realment escèptic en què un govern de la Generalitat inverteixi diners en una infraestructura de tanta envergadura i tan llunyana a Barcelona. Jo segueixo sense creure-m'ho.
P.S: Amb tots els respectes pels figuerencs, connectar Olot amb Figueres i no amb Girona és un greu error que es veurà quan funcioni el tren transversal, si és que mai ho arriba a fer.
El tancament d'aquestes línies, realitzats en temps de Franco, han hipotecat molt greument la mobilitat a les comarques gironines. I el que és més greu de tot: en 30 anys de democràcia no s'ha fet absolutament res per solventar-ho.
Ja veurem què s'acaba fent de tot això, perquè sóc realment escèptic en què un govern de la Generalitat inverteixi diners en una infraestructura de tanta envergadura i tan llunyana a Barcelona. Jo segueixo sense creure-m'ho.
P.S: Amb tots els respectes pels figuerencs, connectar Olot amb Figueres i no amb Girona és un greu error que es veurà quan funcioni el tren transversal, si és que mai ho arriba a fer.
Seria bastant convenient, la veritat. Amb l'arribada de Ryanair a l'aeroport de Girona, ha fet que unes ínfimes instal·lacions que semblaven enormes per estar pràcticament abandonades s'han demostrat del tot insuficients. O s'impulsa molt seriosament el servei d'autobusos, o s'opta per fer-hi arribar algun transport ferroviari de més capacitat. Però alguna cosa s'ha de fer, i el problema és que s'ha de fer JA.
El proyecto tendria que orientarse mas en global y en conjunto con las líneas ya existente.
Se esta trabajando en el tramo Ripoll - Tour de la Querol cambiando las vías, traviesas por polivalentes, acondicionando andenes, estaciones, reparando catenaria, incorporando nuevos transformadores y esta desde hace tiempo, aprobado el desdoblamiento de vía de BCN hasta La Garriga.
De la Garriga y hasta Ripoll se tendria que aprobar ya su desdoblamiento, así como todo el recorrido de la línea pasarlo a ancho europeo, hemos de contar que las obras que se están realizando en dicha línea al incorporar traviesas polivalentes lo permiten.
De Ripoll a Sant Pau de Seguries o Camprodon pertenecería al nuevo trazado del Eix Transversal, de allí a Olot - Figueres y Girona - Costa Brava.
De Vic a Manresa Eix Transversal.
De Manresa a Lleida aprovechamiento del actual trazado y modificarlo adecuadamente con desdoblamiento incluido. Pero mientras que se realizan los estudias y obras oportunas, de Manresa a BCN pasarlo a ancho europeo junto a la línea de Puigcerda, esto permitiría que desde la estación de Sant Andréu Arenal ya fuese toda ancho europeo, aunque durante un tiempo ese fuese el principio de la línea hasta la total adecuación de toda la red.
Los FCG que ahora tienen final el Igualada y Manresa, pasarlos también a ancho europeo, y conectarlos al Eix Trasversal, el de Manresa allí y el de Igualada en Cervera.
La línea de Lleida a la Pobla, se tendria que prolongar hasta Sort - La Seu - Puigcerda y hasta Esterri - Vihela - Les, con ancho europeo claro.
Esto permitiría que hubieses distintos centros de comunicaciones para pasajeros y mercancías, principalmente pasajeros, por ejemplo Ripoll, Vic, Manresa, Cervera, Lleida y Girona, sin necesidad de tener que esperar al tren de BCN, pasarían a tener cercanías propios.
>
Se esta trabajando en el tramo Ripoll - Tour de la Querol cambiando las vías, traviesas por polivalentes, acondicionando andenes, estaciones, reparando catenaria, incorporando nuevos transformadores y esta desde hace tiempo, aprobado el desdoblamiento de vía de BCN hasta La Garriga.
De la Garriga y hasta Ripoll se tendria que aprobar ya su desdoblamiento, así como todo el recorrido de la línea pasarlo a ancho europeo, hemos de contar que las obras que se están realizando en dicha línea al incorporar traviesas polivalentes lo permiten.
De Ripoll a Sant Pau de Seguries o Camprodon pertenecería al nuevo trazado del Eix Transversal, de allí a Olot - Figueres y Girona - Costa Brava.
De Vic a Manresa Eix Transversal.
De Manresa a Lleida aprovechamiento del actual trazado y modificarlo adecuadamente con desdoblamiento incluido. Pero mientras que se realizan los estudias y obras oportunas, de Manresa a BCN pasarlo a ancho europeo junto a la línea de Puigcerda, esto permitiría que desde la estación de Sant Andréu Arenal ya fuese toda ancho europeo, aunque durante un tiempo ese fuese el principio de la línea hasta la total adecuación de toda la red.
Los FCG que ahora tienen final el Igualada y Manresa, pasarlos también a ancho europeo, y conectarlos al Eix Trasversal, el de Manresa allí y el de Igualada en Cervera.
La línea de Lleida a la Pobla, se tendria que prolongar hasta Sort - La Seu - Puigcerda y hasta Esterri - Vihela - Les, con ancho europeo claro.
Esto permitiría que hubieses distintos centros de comunicaciones para pasajeros y mercancías, principalmente pasajeros, por ejemplo Ripoll, Vic, Manresa, Cervera, Lleida y Girona, sin necesidad de tener que esperar al tren de BCN, pasarían a tener cercanías propios.
>
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Sincerament em sembla una utopia i una despesa que no sé si a la Generalitat li val la pena fer.
Crec que les prioritats haurien de ser:
Adequació total per fer el trajecte Lleida - Cervera per a que es pugués fer en 30-35 minuts (són uns 50 km)
Adequació per fer el trajecte Lleida - Balaguer en menys de 20 minuts, electrificant-lo si fa falta.
Reobertura de l'Olot - Girona i el Sant Feliu si fa falta, així com potser un ramal a Torroella i L'estartit.
I quadruplicar l'entrada a Barcelona per a lliberar la situació actual.
Crec que les prioritats haurien de ser:
Adequació total per fer el trajecte Lleida - Cervera per a que es pugués fer en 30-35 minuts (són uns 50 km)
Adequació per fer el trajecte Lleida - Balaguer en menys de 20 minuts, electrificant-lo si fa falta.
Reobertura de l'Olot - Girona i el Sant Feliu si fa falta, així com potser un ramal a Torroella i L'estartit.
I quadruplicar l'entrada a Barcelona per a lliberar la situació actual.
Lo que tu propones es poner parches, la mayor parte de las mercancías que salen y entran de Espanya, pasan por la Junquera, actualmente Catalunya es el pitorro pequeño del porrón, menos que un cuello de botella o embudo, hay que ser sensatos desde la Generalitad e implicar a la iniciativa privada en un proyecto mas barato que nuevas autopistas.
Si en un año, o dos como mucho la línea de Puigcerda pasa a ancho europeo, el resto de las obras y proyectos vendrán solos, (claro esta con un empujoncito nuestro).
Saludos,
Pedro
Si en un año, o dos como mucho la línea de Puigcerda pasa a ancho europeo, el resto de las obras y proyectos vendrán solos, (claro esta con un empujoncito nuestro).
Saludos,
Pedro
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Será un parche lo que propongo, pero hacer un "eix transversal" es absurdo. El eix transversal de carretera tiene VEINTE kilómetros de diferencia respecto a pasar por la N-II y la A-7. Y si tienes en cuenta que la alternativa larga es autovía mientras que la otra es una porquería de dos carriles con constantes líneas continuas que te hacen tragarte los camiones, pues es ridículo.
Hacer una línea para mercancías que tenga aproximadamente los mismos kilómetros que el trazado por El Papiol me parece absurdo. Si encima se hace en ancho UIC como se propone, la chorrada roza ya la diplomatura, porque a ver a quien le interesa entrar mercancías sólo hasta Lleida.
Hacer una línea para mercancías que tenga aproximadamente los mismos kilómetros que el trazado por El Papiol me parece absurdo. Si encima se hace en ancho UIC como se propone, la chorrada roza ya la diplomatura, porque a ver a quien le interesa entrar mercancías sólo hasta Lleida.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
pues va a ser que nomegapauer wrote:Será un parche lo que propongo, pero hacer un "eix transversal" es absurdo. El eix transversal de carretera tiene VEINTE kilómetros de diferencia respecto a pasar por la N-II y la A-7. Y si tienes en cuenta que la alternativa larga es autovía mientras que la otra es una porquería de dos carriles con constantes líneas continuas que te hacen tragarte los camiones, pues es ridículo.
Hacer una línea para mercancías que tenga aproximadamente los mismos kilómetros que el trazado por El Papiol me parece absurdo. Si encima se hace en ancho UIC como se propone, la chorrada roza ya la diplomatura, porque a ver a quien le interesa entrar mercancías sólo hasta Lleida.
has intentat anar de manresa a girona sense anar per l'eix? o de manresa a cervera?
això amb cotxe, si parlem d'anar en tren, ja és un festival del humor
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Estem parlant de trajectes de punta a punta. Si pretenem que tota població tingui un tren d'altes prestacions o unes comunicacions punteres, quan estem disposats a pagar per això?
Quan es parla de la gran utilitat de l'eix transversal es parla especialment del transit passant o de mitjà recorregut. Pel transit regional el desdoblament de l'actual C-25 seria més que suficient. Pensar en petits vagons fent trajectes de 80-100 kms és absurd davant la rendabilitat que s'exigeix avui en dia.
Quan es parla de la gran utilitat de l'eix transversal es parla especialment del transit passant o de mitjà recorregut. Pel transit regional el desdoblament de l'actual C-25 seria més que suficient. Pensar en petits vagons fent trajectes de 80-100 kms és absurd davant la rendabilitat que s'exigeix avui en dia.
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Tenemos que estar dispuestos a pagar por todas estas infraestructuras. Son inversiones que serán retornadas a la sociedad. Los costes actuales de movilidad son incalculables (por lo alto) debido a la importancia del transporte por carretera, los accidentes, secuelas, muertes, gastos sanitarios, sociales, ..............los famosos daños colaterales.....en cualquier caso tenemos que poner limites.
El eix ferroviari transversal és imprescindible para seguir creciendo sosteniblemente.
En cuanto a la linea de puigcerda , el tema es de juzgado de guardia y merece la apertura de un topic. La instalación de un cambio de ancho automatico para talgo y brava en puigcerdà , y la puesta en marcha de servicios toulouse-barcelona no conlleva inversiones elevadisimas.
Es más, con los nuevos brava y los trenes autopropulsados, simplifica enormemente los costes de explotación. Limitaciones técnicas: no existen ya estan superadas. Sólo politicas.
El eix ferroviari transversal és imprescindible para seguir creciendo sosteniblemente.
En cuanto a la linea de puigcerda , el tema es de juzgado de guardia y merece la apertura de un topic. La instalación de un cambio de ancho automatico para talgo y brava en puigcerdà , y la puesta en marcha de servicios toulouse-barcelona no conlleva inversiones elevadisimas.
Es más, con los nuevos brava y los trenes autopropulsados, simplifica enormemente los costes de explotación. Limitaciones técnicas: no existen ya estan superadas. Sólo politicas.
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
A Catalunya no hi ha diners per fer totes aquestes obres que, vulguem o no, valen una fortuna. Estem disposats a que ens pugin un 5% l'IRPF per finançar per exemple totes aquestes coses? Jo sincerament no. Potser els que esteu estudiant us sembla que tampoc és tant, però jo considero que amb tot el que paga un treballador, si només rep el que rep ara, doncs no vull pagar més. Abans s'han d'arreglar altres coses.
Que pot ser justificable una línia transversal? Potser sí. Però no diguem que és prioritaria perquè sí. Perquè repeteixo, primer que tot amb quin ample de via s'ha de fer aquesta línia? Al meu pensar s'hauria de fer amb ample ibèric i travessa polivalent de moment. Però si es fa així tindria més sentit que ho pagués l'Estat espanyol i no la Generalitat.
Sobre el transit regional, no sé quin transit hi podria haver, però la mobilitat entre Manresa i Girona, o Manresa i Lleida no crec que sigui tan gran com per justificar solsament la inversió, perquè entenem que amb una línia amb corves de radi 300 no n'hi hauria prou, sinó que ja posats s'hauria de fer com a mínim que admetés velocitats de 160 km/h. Realment creieu que Catalunya es pot gastar com a mínim 2000 milions d'euros en fer aquesta línia quan hem hagut de pujar 2,4 cèntims els carburants només per pagar el metge?
Sobre la línia de Mataró, a part que em sembla que de Barcelona a Maçanet són més de 30 kilòmetres, té un transit justificat només per la densitat de població per on passa. Hi viu més gent en aquells 30 kilòmetres que en els 200 per o passaria l'eix, deixant a part el transit turístic que per descomptat no es pot ni comparar.
Que pot ser justificable una línia transversal? Potser sí. Però no diguem que és prioritaria perquè sí. Perquè repeteixo, primer que tot amb quin ample de via s'ha de fer aquesta línia? Al meu pensar s'hauria de fer amb ample ibèric i travessa polivalent de moment. Però si es fa així tindria més sentit que ho pagués l'Estat espanyol i no la Generalitat.
Sobre el transit regional, no sé quin transit hi podria haver, però la mobilitat entre Manresa i Girona, o Manresa i Lleida no crec que sigui tan gran com per justificar solsament la inversió, perquè entenem que amb una línia amb corves de radi 300 no n'hi hauria prou, sinó que ja posats s'hauria de fer com a mínim que admetés velocitats de 160 km/h. Realment creieu que Catalunya es pot gastar com a mínim 2000 milions d'euros en fer aquesta línia quan hem hagut de pujar 2,4 cèntims els carburants només per pagar el metge?
Sobre la línia de Mataró, a part que em sembla que de Barcelona a Maçanet són més de 30 kilòmetres, té un transit justificat només per la densitat de població per on passa. Hi viu més gent en aquells 30 kilòmetres que en els 200 per o passaria l'eix, deixant a part el transit turístic que per descomptat no es pot ni comparar.
Ja sabem que valen una fortuna.
Però hem de tenir en compte alguns aspectes:
1.-Totes les inversions en infraestructures en conten per milions d'euros
2.-El trafic de camions transpirenaic creix exponencialment ( 5%/anual)
3.-Les carreteres i autovies es poden aumentar de capacitat posant més carrils (dos, tres, quatre,cinc per sentit), també amb inversions milionaries. On posem el limit ?.
4.-Cal diversificar la oferta de modus de transport i no nomes el carreter.
5.-La despesa energetiva carretera es enorme (això no conta?), depen dl petroli (ja sabem que arribarem al 70 euros /barril en poc temps) i la ineficiencia energetica del transport per carretera és elevadisim (buscaré les dades i les penjaré)
6.-Hem de creixer economicament
7- ha de ser d'una manera sostenible, i això es incompatible amb la carretera.
8.-El ferrocarril garanteix un creixement sostenible, amb molta més capacitat i molt eficient energeticament parlant.
9.-Els impostos han de gestionar-se be.
10.-No m'importa pagar més impostos si es gestionen be.
11.-El camions a les carreteres fan servir infraestructures que pagem tots , per fer negoci ells.
12.-Els costos mediambientals, sanitaris, en temps (per congestió) son enormes.
13.-No soc estudiant i pago els meus impostos IRPF . Be malaurament o no, tota la vida , vulgem o no, hem d'estudiar.
14.-I valorant tot això potser els costos de tot plegat son més alts, que fer inversions multimilionaries en infraestructures del futur.
No vull polemitzar, però és la meva opinió.
Disculpeu.
Però hem de tenir en compte alguns aspectes:
1.-Totes les inversions en infraestructures en conten per milions d'euros
2.-El trafic de camions transpirenaic creix exponencialment ( 5%/anual)
3.-Les carreteres i autovies es poden aumentar de capacitat posant més carrils (dos, tres, quatre,cinc per sentit), també amb inversions milionaries. On posem el limit ?.
4.-Cal diversificar la oferta de modus de transport i no nomes el carreter.
5.-La despesa energetiva carretera es enorme (això no conta?), depen dl petroli (ja sabem que arribarem al 70 euros /barril en poc temps) i la ineficiencia energetica del transport per carretera és elevadisim (buscaré les dades i les penjaré)
6.-Hem de creixer economicament
7- ha de ser d'una manera sostenible, i això es incompatible amb la carretera.
8.-El ferrocarril garanteix un creixement sostenible, amb molta més capacitat i molt eficient energeticament parlant.
9.-Els impostos han de gestionar-se be.
10.-No m'importa pagar més impostos si es gestionen be.
11.-El camions a les carreteres fan servir infraestructures que pagem tots , per fer negoci ells.
12.-Els costos mediambientals, sanitaris, en temps (per congestió) son enormes.
13.-No soc estudiant i pago els meus impostos IRPF . Be malaurament o no, tota la vida , vulgem o no, hem d'estudiar.
14.-I valorant tot això potser els costos de tot plegat son més alts, que fer inversions multimilionaries en infraestructures del futur.
No vull polemitzar, però és la meva opinió.
Disculpeu.
En quant l'ample de via. Sense cap mena de dubte l'internacional.Des de portbou a Lleida. El tercer carril de figueres a Portbou (instalat de Tardienta a Huesca i operatiu).
Encara mes....de portbou al port de barcelona ample internacional. Dubto que pel tunel del perthus arribin a pasar els trens de mercaderies pel peatge que s'esta estudiant. No han vulgut adquirir vagons de mercaderies amb canvi automatic d'ample de via TALGO pels costos¡¡¡¡¡¡¡
Recordem que el brava per trens autopropulsats es molt eficient.
Encara mes....de portbou al port de barcelona ample internacional. Dubto que pel tunel del perthus arribin a pasar els trens de mercaderies pel peatge que s'esta estudiant. No han vulgut adquirir vagons de mercaderies amb canvi automatic d'ample de via TALGO pels costos¡¡¡¡¡¡¡
Recordem que el brava per trens autopropulsats es molt eficient.