Plànols ferroviaris de Barcelona
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
He fet a mà el plànol de St Genís.
No es 100% a escala però si fa no fa, pot servir, la configuració de les agulles de la zona de cotxera (vies 1 a 6) l'he tret de la wiki.
No es 100% a escala però si fa no fa, pot servir, la configuració de les agulles de la zona de cotxera (vies 1 a 6) l'he tret de la wiki.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Trambaix Ernest Lluch
Les vies de l'antic traçat del Trambaix a l'alçada d'Ernest Lluch seran retirades el juliol.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
Jo no tocaría massa el tema de Banc, i deixaria sense nom l'estació.122-042-132 wrote: - Banc té andana al costat Llobregat; també, oficialment quan és va construir, el nom de l'estació era "Beates", per un convent que hi havia a prop; crec que potser seria interessant fer-ne esment. El nom de Banc és un invent posterior.
Per cert, tant correos com fernando han de portar el nom en castellà.
Les cotxeres de Roquetes son tal qual les teniu a l'esquema de la Wiki. Entre la via 7 i l'andana de l'estació hi ha un mur.
EDITO: Em sembla que el dipòsit de Sant Genís de la L5 està incorrecte, falta una via.
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
Gràcies a tots per les vostres aportacions! =)
I un agraïment especial per en 122-042-132, que ens ha aclarit més d'un i més de dos dubtes amb la seva col·laboració via mail.
Fruit de tot açò i del gran treball de l'autor, en Franklin Jarrier, vet aquí la cinquena versió!
http://carto.metro.free.fr/temp/carto.m ... na.pr5.pdf
- Ens falten agulles de l'L9&10
- Manquen per afegir en 'representació simple' (com p.ex. a L2 més enllà de Badalona PF) altres extensions de les quals no estem segurs (o de les quals ens en manquen detalls)
- Hi ha alguns comentaris en rosa nous (però molts que desapareixen també
Vet aquí els nostres dubtes llistats:
L1:
1. Les noves cotxeres de l'Hospital de Bellvitge quan s'inauguren? O ja es fan servir? L'última data oficial que hem trobat deia "2009" com a previsió d'inauguració.
2. I en tot cas algú té idea de la seva configuració de vies, així com de la cua de maniobra?
L2:
3. A Badalona PF la configuració de vies és correcta?
4. Gorg L10 està situada físicament per sobre de Gorg L2?
L4:
5. Les estacions fantasmes us semblen bé així?
L5:
6. Podeu confirmar que les cotxeres de Vilapicina estan correctes? I el taller de Sagrera L1?
L6&7:
7. Estem plantejant-nos de treure l'estació fantasma de "Gràcia I". Era en superfície i potser per les seves característiques tindria millor cabuda en un mapa de Rodalies semblant al que fem, que està més centrat en Metro i Tram. Algú s'hi oposa i per què?
8. En sabeu quelcom més de l'esquema de vies de les cotxeres FGC de Sarrià?
L9&10:
9. Les cotxeres de l'L10 s'anomenen simplement "Cotxeres de la Zona Franca", oi?
10. Sabeu quelcom de les agulles que hi manquen, en aquestes línies?
Trambaix:
11. Les cotxeres es diuen "Cotxeres de Bon Viatge"?
12. Algú ens pot confirmar la nova configuració de vies d'Ernest Lluch?
Trambesòs:
13. L'agulla de l'estació de Besòs està ben situada?
14. Nom de les cotxeres? "Cotxeres de la Central Tèrmica"?
PD: Aclarir que sabem que Santa Eulàlia va substituir Bordeta-Cocheras, però creiem que en emplaçaments lleugerament diferents, m'explico:
Configuració Bordeta-Cocheras anys 30-50
Configuració Bordeta-Cocheras anys 30-50 (2)
Configuració Bordeta-Cocheras anys 50-80
Configuració Bordeta-Cocheras anys 50-80 (2)
Foto aèria actual de Santa Eulàlia
A la configuració original, hi havia una sola via/andana, que amb els anys sembla que es van duplicar. Per això hem dibuixat d'aquesta forma l'estació fantasma... corregiu-nos si ens hem equivocat, però. En quant a l'emplaçament, a les primeres fotos s'hi veu com Bordeta-Cocheras estava situada més enllà dels tallers encara avui existents. En canvi, a la foto aèria s'hi veu que Santa Eulàlia està a la mateixa alçada que els tallers. Per tant, Santa Eulàlia va substituir tant Bordeta-Cocheras com Bordeta, a mig camí si fa no fa... o així ho hem interpretat, però potser ens equivoquem?
Això és tot per avui, salut!
I un agraïment especial per en 122-042-132, que ens ha aclarit més d'un i més de dos dubtes amb la seva col·laboració via mail.
Fruit de tot açò i del gran treball de l'autor, en Franklin Jarrier, vet aquí la cinquena versió!
http://carto.metro.free.fr/temp/carto.m ... na.pr5.pdf
- Ens falten agulles de l'L9&10
- Manquen per afegir en 'representació simple' (com p.ex. a L2 més enllà de Badalona PF) altres extensions de les quals no estem segurs (o de les quals ens en manquen detalls)
- Hi ha alguns comentaris en rosa nous (però molts que desapareixen també
Vet aquí els nostres dubtes llistats:
L1:
1. Les noves cotxeres de l'Hospital de Bellvitge quan s'inauguren? O ja es fan servir? L'última data oficial que hem trobat deia "2009" com a previsió d'inauguració.
2. I en tot cas algú té idea de la seva configuració de vies, així com de la cua de maniobra?
L2:
3. A Badalona PF la configuració de vies és correcta?
4. Gorg L10 està situada físicament per sobre de Gorg L2?
L4:
5. Les estacions fantasmes us semblen bé així?
L5:
6. Podeu confirmar que les cotxeres de Vilapicina estan correctes? I el taller de Sagrera L1?
L6&7:
7. Estem plantejant-nos de treure l'estació fantasma de "Gràcia I". Era en superfície i potser per les seves característiques tindria millor cabuda en un mapa de Rodalies semblant al que fem, que està més centrat en Metro i Tram. Algú s'hi oposa i per què?
8. En sabeu quelcom més de l'esquema de vies de les cotxeres FGC de Sarrià?
L9&10:
9. Les cotxeres de l'L10 s'anomenen simplement "Cotxeres de la Zona Franca", oi?
10. Sabeu quelcom de les agulles que hi manquen, en aquestes línies?
Trambaix:
11. Les cotxeres es diuen "Cotxeres de Bon Viatge"?
12. Algú ens pot confirmar la nova configuració de vies d'Ernest Lluch?
Trambesòs:
13. L'agulla de l'estació de Besòs està ben situada?
14. Nom de les cotxeres? "Cotxeres de la Central Tèrmica"?
PD: Aclarir que sabem que Santa Eulàlia va substituir Bordeta-Cocheras, però creiem que en emplaçaments lleugerament diferents, m'explico:
Configuració Bordeta-Cocheras anys 30-50
Configuració Bordeta-Cocheras anys 30-50 (2)
Configuració Bordeta-Cocheras anys 50-80
Configuració Bordeta-Cocheras anys 50-80 (2)
Foto aèria actual de Santa Eulàlia
A la configuració original, hi havia una sola via/andana, que amb els anys sembla que es van duplicar. Per això hem dibuixat d'aquesta forma l'estació fantasma... corregiu-nos si ens hem equivocat, però. En quant a l'emplaçament, a les primeres fotos s'hi veu com Bordeta-Cocheras estava situada més enllà dels tallers encara avui existents. En canvi, a la foto aèria s'hi veu que Santa Eulàlia està a la mateixa alçada que els tallers. Per tant, Santa Eulàlia va substituir tant Bordeta-Cocheras com Bordeta, a mig camí si fa no fa... o així ho hem interpretat, però potser ens equivoquem?
Això és tot per avui, salut!
Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
No estic del tot segur amb el següent esquema, pero crec que aixi és Badalona|Pompeu Fabra.
Desconec si realment hi ha la Bretelle, encara que estic segur de que hi han 3 vies i no hi ha cua de maniobres.
Per cert, Gorg L10 està a un nivell superior de Gorg L2.
Desconec si realment hi ha la Bretelle, encara que estic segur de que hi han 3 vies i no hi ha cua de maniobres.
Per cert, Gorg L10 està a un nivell superior de Gorg L2.
-
- N2
- Posts: 10
- Joined: Sunday 13/06/2010 13:38
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
I gràcies a pcongres que van fer totes les traduccions (i molt) per a mi ^^pcongre wrote:Gràcies a tots per les vostres aportacions! =)
I un agraïment especial per en 122-042-132, que ens ha aclarit més d'un i més de dos dubtes amb la seva col·laboració via mail.
Fruit de tot açò i del gran treball de l'autor, en Franklin Jarrier, vet aquí la cinquena versió!
http://carto.metro.free.fr/temp/carto.m ... na.pr5.pdf
Franklin
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
De la L9/L10 et pot servir l'esquema de vies que tinc a la web, que està confirmat pel tram La Sagrera-Can Zam/Gorg. La resta és segons el plànol de vies d'ifercat, que no se sap si es modificarà o no.
http://www.trenscat.com/tmb/metrol9_ct.html
http://www.trenscat.com/tmb/metrol9_ct.html
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
Et falta una estació entre Cal Saio (CSA) i El Prat|Intermodal (PLL).Trenscat wrote:De la L9/L10 et pot servir l'esquema de vies que tinc a la web, que està confirmat pel tram La Sagrera-Can Zam/Gorg. La resta és segons el plànol de vies d'ifercat, que no se sap si es modificarà o no.
En quant als esquemes de la L9, només tinc aquests del tram Aeroport T1-Eixample Nord-Europa|Fira (crec que tot i l'error corresponen amb els de Trenscat):
Aeroport T1-Eixample Nord
Eixample Nord-Europa|Fira
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
A la pàgina web del Gran Metro hi ha una secció dedicada a les cotxeres de Lesseps (a instalaciones singulares). Allà hi podràs trobar l'esquema de vies .pcongre wrote:Esquema de vies de les antigues cotxeres de Lesseps? Número de vies que tenia, ni que sigui?
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
les cotxeres de Lesseps eren del tipus carro-transbordador: el cotxe sortia de l'elevador, passava al carro que l'encara a la porta de la nau on havia d'arribar.
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
BCN2008 wrote:A la pàgina web del Gran Metro hi ha una secció dedicada a les cotxeres de Lesseps (a instalaciones singulares). Allà hi podràs trobar l'esquema de vies .pcongre wrote:Esquema de vies de les antigues cotxeres de Lesseps? Número de vies que tenia, ni que sigui?
intento entrar on has dit però em surt "en construcció".
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
A mi també em passaba. Per solucionar-ho has d'estar a la pàgina web on hi han tots els enllacos i prémer actualitzar .El LLOP wrote:BCN2008 wrote:A la pàgina web del Gran Metro hi ha una secció dedicada a les cotxeres de Lesseps (a instalaciones singulares). Allà hi podràs trobar l'esquema de vies .pcongre wrote:Esquema de vies de les antigues cotxeres de Lesseps? Número de vies que tenia, ni que sigui?
intento entrar on has dit però em surt "en construcció".
Espero que et funcioni, llavors
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
pcongre wrote:
PD: Aclarir que sabem que Santa Eulàlia va substituir Bordeta-Cocheras, però creiem que en emplaçaments lleugerament diferents, m'explico:
Configuració Bordeta-Cocheras anys 30-50
Configuració Bordeta-Cocheras anys 30-50 (2)
Configuració Bordeta-Cocheras anys 50-80
Configuració Bordeta-Cocheras anys 50-80 (2)
Foto aèria actual de Santa Eulàlia
A la configuració original, hi havia una sola via/andana, que amb els anys sembla que es van duplicar. Per això hem dibuixat d'aquesta forma l'estació fantasma... corregiu-nos si ens hem equivocat, però. En quant a l'emplaçament, a les primeres fotos s'hi veu com Bordeta-Cocheras estava situada més enllà dels tallers encara avui existents. En canvi, a la foto aèria s'hi veu que Santa Eulàlia està a la mateixa alçada que els tallers. Per tant, Santa Eulàlia va substituir tant Bordeta-Cocheras com Bordeta, a mig camí si fa no fa... o així ho hem interpretat, però potser ens equivoquem?
Això és tot per avui, salut!
l'estació de Santa Eulàlia va patir moltes ampliacions i reformes. La seva ubicació metre es deia Bordeta-Cocheras i Santa Eulàlia no va canviar, però va patir moltes reformes: va ampliar el nombre de vies, es va cobrir, se li van allargar les andanes diferents cops, etc. Les quatre fotos que has posat corresponen a Santa Eulàlia, el que passa es que les dues últimes corresponen a la última ampliació d'andanes, que es va fer en direcció Bordeta, per la qual cosa la ubicació de l'estació no va canviar mai. A la fot es pot veure l'estació original amb les andanes ja perllongades però encara sense la coberta que es veu a les dues fotos en color que has penjat més a dalt.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
Hola,
La página es muy pero que muy farragosa de navegar, pero muy interesante y con datos estupendos de esos que deberían ser públicos pero que muchos guardan escondidos para que no los vea nadie y solamente los conozcan ellos. Habra que seguir consultándola.
Saludos,
Sergio
La página es muy pero que muy farragosa de navegar, pero muy interesante y con datos estupendos de esos que deberían ser públicos pero que muchos guardan escondidos para que no los vea nadie y solamente los conozcan ellos. Habra que seguir consultándola.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
Tens raó, em vaig deixar l'estació d'Eixample-Nord o Centre Direccional! Gràcies per l'avís, ho modificaré perquè tot quadriBCN2008 wrote:Et falta una estació entre Cal Saio (CSA) i El Prat|Intermodal (PLL).Trenscat wrote:De la L9/L10 et pot servir l'esquema de vies que tinc a la web, que està confirmat pel tram La Sagrera-Can Zam/Gorg. La resta és segons el plànol de vies d'ifercat, que no se sap si es modificarà o no.
En quant als esquemes de la L9, només tinc aquests del tram Aeroport T1-Eixample Nord-Europa|Fira (crec que tot i l'error corresponen amb els de Trenscat):
Aeroport T1-Eixample Nord
Eixample Nord-Europa|Fira
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
Hola de nou, companys! =)
Ja està llesta la sisena versió, heus-la aquí!
http://carto.metro.free.fr/temp/carto.m ... na.pr6.pdf
Coses noves:
-Límits del terme municipal de Barcelona i esquema terminals aeroport.
-Serveis S d'FGC Vallès, fins a La Floresta.
-Tercera via desapareguda de Plaça Espanya L1 (Font: El Bandero, http://redferroviariabcn.blogspot.com/2 ... ia_29.html)
-Correcció Correos (Font: El Bandero, http://redferroviariabcn.blogspot.com/2 ... eos-2.html)
-Correcció Santa Eulàlia (Font: El Llop, i tants d'altres que ens ho havíeu mirat de fer entendre abans confirmeu que ara estigui bé, si us plau!)
-Tallers de Lesseps (Font: granmetro.es, gràcies a BCN2008)
-En principi, hem optat per ometre els noms originals de les estacions, com el de Beatas en el cas de Banco. (Hem d'agrair-li peremptòriament per l'apunt del seu nom projectat a en 122-042-132, però!)
Coses per fer:
-Alguna extensió a "mitjà termini", representada en aquest cas sense detallar. (L3 a St Feliu i L1 a El Prat-Estació, per exemple)
-Rodalies, també molt esquemàticament.
-FGC més enllà de Molí Nou L8.
Dubtes pendents:
L1:
1. Seguim sense trobar detalls dels tallers d'Hospital de Bellvitge, qualsevol dada és útil...
2. Fondo és del 12/02/1992, oi?
L2:
3. Si no m'equivoco, La Pau-Pep Ventura és del 22/04/1985, quan encara era part de l'L4, però algú em sap dir si La Pau L2 és del 01/10/2002, potser?
4. Esperem amb candeletes la confirmació de l'esquema de vies de Badalona PF quan l'inaugurin aquest 'capde'
L3:
5. Algú pot confirmar o desmentir la data d'inauguració del tram Tarragona-Zona Universitària? 20/01/1975 ó 20/02/1975, potser? :S
L6:
6. Ens manquen les dates d'inauguració exactes.
7. Ens anirien bé més detalls sobre les que foren les cotxeres de Sarrià d'FGC.
L10:
8. Tot i el poti-poti de noms extraoficials de l'L9&10... "Tallers de la Zona Franca" té la vostra aprovació com a nom de les cotxeres? =)
Trams:
9. Propostes de noms millors per les seves cotxeres?
Crec que això és tot, un cop més gràcies a tots per les vostres aportacions!! Salut!
Ja està llesta la sisena versió, heus-la aquí!
http://carto.metro.free.fr/temp/carto.m ... na.pr6.pdf
Coses noves:
-Límits del terme municipal de Barcelona i esquema terminals aeroport.
-Serveis S d'FGC Vallès, fins a La Floresta.
-Tercera via desapareguda de Plaça Espanya L1 (Font: El Bandero, http://redferroviariabcn.blogspot.com/2 ... ia_29.html)
-Correcció Correos (Font: El Bandero, http://redferroviariabcn.blogspot.com/2 ... eos-2.html)
-Correcció Santa Eulàlia (Font: El Llop, i tants d'altres que ens ho havíeu mirat de fer entendre abans confirmeu que ara estigui bé, si us plau!)
-Tallers de Lesseps (Font: granmetro.es, gràcies a BCN2008)
-En principi, hem optat per ometre els noms originals de les estacions, com el de Beatas en el cas de Banco. (Hem d'agrair-li peremptòriament per l'apunt del seu nom projectat a en 122-042-132, però!)
Coses per fer:
-Alguna extensió a "mitjà termini", representada en aquest cas sense detallar. (L3 a St Feliu i L1 a El Prat-Estació, per exemple)
-Rodalies, també molt esquemàticament.
-FGC més enllà de Molí Nou L8.
Dubtes pendents:
L1:
1. Seguim sense trobar detalls dels tallers d'Hospital de Bellvitge, qualsevol dada és útil...
2. Fondo és del 12/02/1992, oi?
L2:
3. Si no m'equivoco, La Pau-Pep Ventura és del 22/04/1985, quan encara era part de l'L4, però algú em sap dir si La Pau L2 és del 01/10/2002, potser?
4. Esperem amb candeletes la confirmació de l'esquema de vies de Badalona PF quan l'inaugurin aquest 'capde'
L3:
5. Algú pot confirmar o desmentir la data d'inauguració del tram Tarragona-Zona Universitària? 20/01/1975 ó 20/02/1975, potser? :S
L6:
6. Ens manquen les dates d'inauguració exactes.
7. Ens anirien bé més detalls sobre les que foren les cotxeres de Sarrià d'FGC.
L10:
8. Tot i el poti-poti de noms extraoficials de l'L9&10... "Tallers de la Zona Franca" té la vostra aprovació com a nom de les cotxeres? =)
Trams:
9. Propostes de noms millors per les seves cotxeres?
Crec que això és tot, un cop més gràcies a tots per les vostres aportacions!! Salut!
Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
Les dates de les inauguracions crec que les tens a la wiki.
Falta l'andana estreta de Correus.
Treball impecable les cotxeres de Lesseps.
L'estació de la L9/L10 de "Park Güell" , jo li cambiaria el nom per un que estigués en Català.
A l'estació de La Sagrera de la L4 (actualment de la L9/L10) té les andanes superposades, igual que a altres estacions de la L9.
Crec que ja no falta res més.
Falta l'andana estreta de Correus.
Treball impecable les cotxeres de Lesseps.
L'estació de la L9/L10 de "Park Güell" , jo li cambiaria el nom per un que estigués en Català.
A l'estació de La Sagrera de la L4 (actualment de la L9/L10) té les andanes superposades, igual que a altres estacions de la L9.
Crec que ja no falta res més.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Muntanya
Ara per ara, la denominació que es veu més sovint a la documentació oficial és "Muntanya", tot i que no posaria la mà al foc de que sigui la definitiva.BCN2008 wrote:L'estació de la L9/L10 de "Park Güell" , jo li cambiaria el nom per un que estigués en Català.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Muntanya
Muntanya|Par(c|k) Güell?Guigui wrote:Ara per ara, la denominació que es veu més sovint a la documentació oficial és "Muntanya", tot i que no posaria la mà al foc de que sigui la definitiva.BCN2008 wrote:L'estació de la L9/L10 de "Park Güell" , jo li cambiaria el nom per un que estigués en Català.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Plànols ferroviaris de Barcelona
Trobo que és el plànol ferroviari de Barcelona més maco que he vist mai.
Trobo a faltar, però, la xarxa de via ampla.
Trobo a faltar, però, la xarxa de via ampla.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.