Projecte de nova estació busos Zona Universitària
Projecte de nova estació busos Zona Universitària
Aquí no ho diu, però he escoltat a Catalunya Ràdio que tenen també pensat que connecti amb Rodalies. Cosa del túnel de la Diagonal?
http://www.btvnoticies.cat/2010/07/08/l ... la-ciutat/
L’estació d’autobusos de la Zona Universitària descongestionarà l’accés a la ciutat
Actualitzat el 08.07.2010 a les 15:40
Marc Garcia
La futura estació d'autobusos de la Zona Universitària afavorirà la mobilitat de l'entrada sud de Barcelona. A més, formarà part d'un gran intercanviador amb el metro, el tramvia i els autobusos interurbans. Segons l'estudi informatiu que ha presentat el departament de Política Territorial i Obres Públiques, la infraestructura estarà soterrada a la banda muntanya de l'avinguda Diagonal.
El projecte consisteix en 13.250 metres quadrats distribuïts en tres nivells que donaria servei a una trentena de línies d’autobusos que uneixen la ciutat amb el Baix Llobregat, l’Anoia i l’Alt Penedès. Es preveu que rebi 15.000 usuaris diaris. Caldrà invertir 96.000.000 euros en la construcció.
L’estació comptaria amb un primer nivell, a l’alçada del carrer, davant de la Facultat d’Empresarials de la UB. Aquest espai es reurbanitzarà i enjardinarà per a l’ús exclusiu dels vianants. En el nivell inferior, els passatgers trobaran una sala d’espera, 27 andanes per als autobusos, a més de punts de venda de bitllets i l’oficina d’atenció al client. Des d’aquesta planta es connectarà amb un vestíbul comú amb les línies L3, L9 i L10 del metro i es podrà accedir a l’estació del Trambaix. L’últim nivell serà un aparcament de 430 places per a vehicles privats.
L’estació d’autobusos respondrà a la necesitat de millorar la circulació dels vehicles i autobusos que entren a la ciutat pel nus del Llobregat. Amb una infraestructura soterrada, els autobusos s’aturaran sense congestionar el trànsit de l’avinguda Diagonal. A més, l’oferta de transport públic a l’entrada de Barcelona pot facilitar la reducció d’ús dels vehicles privats. Actualment, l’estació d’autobusos de l’estació de Sants és la més propera a l’accés sud de la ciutat però té una capacitat inferior a la demanda.
http://www.btvnoticies.cat/2010/07/08/l ... la-ciutat/
L’estació d’autobusos de la Zona Universitària descongestionarà l’accés a la ciutat
Actualitzat el 08.07.2010 a les 15:40
Marc Garcia
La futura estació d'autobusos de la Zona Universitària afavorirà la mobilitat de l'entrada sud de Barcelona. A més, formarà part d'un gran intercanviador amb el metro, el tramvia i els autobusos interurbans. Segons l'estudi informatiu que ha presentat el departament de Política Territorial i Obres Públiques, la infraestructura estarà soterrada a la banda muntanya de l'avinguda Diagonal.
El projecte consisteix en 13.250 metres quadrats distribuïts en tres nivells que donaria servei a una trentena de línies d’autobusos que uneixen la ciutat amb el Baix Llobregat, l’Anoia i l’Alt Penedès. Es preveu que rebi 15.000 usuaris diaris. Caldrà invertir 96.000.000 euros en la construcció.
L’estació comptaria amb un primer nivell, a l’alçada del carrer, davant de la Facultat d’Empresarials de la UB. Aquest espai es reurbanitzarà i enjardinarà per a l’ús exclusiu dels vianants. En el nivell inferior, els passatgers trobaran una sala d’espera, 27 andanes per als autobusos, a més de punts de venda de bitllets i l’oficina d’atenció al client. Des d’aquesta planta es connectarà amb un vestíbul comú amb les línies L3, L9 i L10 del metro i es podrà accedir a l’estació del Trambaix. L’últim nivell serà un aparcament de 430 places per a vehicles privats.
L’estació d’autobusos respondrà a la necesitat de millorar la circulació dels vehicles i autobusos que entren a la ciutat pel nus del Llobregat. Amb una infraestructura soterrada, els autobusos s’aturaran sense congestionar el trànsit de l’avinguda Diagonal. A més, l’oferta de transport públic a l’entrada de Barcelona pot facilitar la reducció d’ús dels vehicles privats. Actualment, l’estació d’autobusos de l’estació de Sants és la més propera a l’accés sud de la ciutat però té una capacitat inferior a la demanda.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Rodalia... i Trambaix?
Segur que sí. Vejam si per una vegada donen una visió de conjunt al TP de Barcelona i fan justícia a la intermodalitat, amb la que tant els agrada omplir-se la boca.metring wrote:Aquí no ho diu, però he escoltat a Catalunya Ràdio que tenen també pensat que connecti amb Rodalies. Cosa del túnel de la Diagonal?
Si volen dir aquella a la que han posat enganyosament el mateix nom que l'estació de metro, que se n'oblidin.Des d’aquesta planta es connectarà amb un vestíbul comú amb les línies L3, L9 i L10 del metro i es podrà accedir a l’estació del Trambaix.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Connexió amb el VAO
Entre d'altres, sembla que també tindrà connexió directa amb el VAO de la B-23.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Projecte de nova estació busos Zona Universitària
Aquí teniu l'estudi complet, que es troba en fase d'informació pública:
http://www10.gencat.net/ptop/AppJava/ca ... itaria.jsp
El projecte té bona pinta, realment no sembla que hi hagi tant d'espai per encabir-hi tot allò on volen fer-ho. Serà una bona manera de centralitzar els autobusos que van cap a la B-23 tot i que espero que l'estació tingui una bona sensació d'amplitud i lluminositat i que no quedi una cosa molt petita o claustrofòbica. El què no sé és quin horitzó temporal tenen pensat d'execució de les obres.
http://www10.gencat.net/ptop/AppJava/ca ... itaria.jsp
El projecte té bona pinta, realment no sembla que hi hagi tant d'espai per encabir-hi tot allò on volen fer-ho. Serà una bona manera de centralitzar els autobusos que van cap a la B-23 tot i que espero que l'estació tingui una bona sensació d'amplitud i lluminositat i que no quedi una cosa molt petita o claustrofòbica. El què no sé és quin horitzó temporal tenen pensat d'execució de les obres.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Projecte de nova estació busos Zona Universitària
Si fan una estació soterrada tipus Madrid, el resultat pot ser, lluny de claustrofòbic, espectacular i molt ordenat.Trenscat wrote:Aquí teniu l'estudi complet, que es troba en fase d'informació pública:
http://www10.gencat.net/ptop/AppJava/ca ... itaria.jsp
El projecte té bona pinta, realment no sembla que hi hagi tant d'espai per encabir-hi tot allò on volen fer-ho. Serà una bona manera de centralitzar els autobusos que van cap a la B-23 tot i que espero que l'estació tingui una bona sensació d'amplitud i lluminositat i que no quedi una cosa molt petita o claustrofòbica. El què no sé és quin horitzó temporal tenen pensat d'execució de les obres.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Projecte de nova estació busos Zona Universitària
Hola,
La verdad es que algo así debería de haber estado construido desde hace años. Supongo que viene a ser algo similar a la estación de buses que hay en Sant Andreu Arenal (Fabra i Puig) pero en este caso en la zona del Llobregat.
Eso sí, seguimos cambiando el orden de las prioridades porque si pensamos que la gente vendrá en autobús realizando recorridos de entre 45 minutos y 1 hora para luego cambiar al metro y continuar con otros 45 minutos o media hora de trayecto más aún... fenómeno.
Todas las mejoras del bus en el sentido de construcción de carriles VAO, estaciones como esta que proponen, etc. las veo muy buenas, eso sí, sin dejar de lado ni olvidar que las buenas gentes de la 1ª y 2ª corona lo que deberían tener es la opción de poder entrar a Barcelona mediante cercanías.
Saludos,
Sergio
La verdad es que algo así debería de haber estado construido desde hace años. Supongo que viene a ser algo similar a la estación de buses que hay en Sant Andreu Arenal (Fabra i Puig) pero en este caso en la zona del Llobregat.
Eso sí, seguimos cambiando el orden de las prioridades porque si pensamos que la gente vendrá en autobús realizando recorridos de entre 45 minutos y 1 hora para luego cambiar al metro y continuar con otros 45 minutos o media hora de trayecto más aún... fenómeno.
Todas las mejoras del bus en el sentido de construcción de carriles VAO, estaciones como esta que proponen, etc. las veo muy buenas, eso sí, sin dejar de lado ni olvidar que las buenas gentes de la 1ª y 2ª corona lo que deberían tener es la opción de poder entrar a Barcelona mediante cercanías.
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Projecte de nova estació busos Zona Universitària
Entenc que deuen voler fer alguna cosa semblant a l'intercanviador de Plaza Castilla:metring wrote:Si fan una estació soterrada tipus Madrid, el resultat pot ser, lluny de claustrofòbic, espectacular i molt ordenat.
http://www.espormadrid.es/2008/02/nuevo ... _1751.html
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Projecte de nova estació busos Zona Universitària vis
Atenció que TiS hi torna amb els projectes farònics! Santi Vila continua pifiant-la!
http://www.lavanguardia.com/vida/201305 ... elona.html
http://www.lavanguardia.com/vida/201305 ... elona.html
Re: Projecte de nova estació busos Zona Universitària vis
Este hombre esta mal, muy mal... Esta estación de autobuses subterránea no traerá ninguna mejora real al transporte, ¿por qué es prioritaria? Mejor que con ese dinero hagan el Tram de los santos c******, porque ahora mismo todos los buses interurbanos te dejan tirados Entre Z. Universitaria y F. Macià, al igual que el Tram. Si no hay dinero para malgastar, que mejoren la velocidad y conectividad del transporte urbano, en lugar de ahora ponerse a hacer estaciones chupiguays para que este mucho más chachi la Diagonal sin buses interurbanos por doquier.Ferry1ac1 wrote:Atenció que TiS hi torna amb els projectes farònics! Santi Vila continua pifiant-la!
http://www.lavanguardia.com/vida/201305 ... elona.html
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Projecte de nova estació busos Zona Universitària
M'ha semblat entendre que de tots els autobosus que circulen per la Diagonal es treurien tots els que son interurbans i aquests pararien a l'estació subterrània (cal que ho sigui?) i d'allí enllaçar amb el metro o tranvia...
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Projecte de nova estació busos Zona Universitària
Correcto, ese montonal de buses interurbanos que terminan entre Z. Universitaria y F. Macià. No es que no tenga sentido esta estación, pero no aporta casi nada a la mejora de la movilidad, por tanto no tiene lógica que ahora de repente sea un proyecto prioritario. Esto me huele mal, para mi que si ésto se hace será más por algun chanchullo con la obra que porque haga falta.gatvell wrote:M'ha semblat entendre que de tots els autobosus que circulen per la Diagonal es treurien tots els que son interurbans i aquests pararien a l'estació subterrània (cal que ho sigui?) i d'allí enllaçar amb el metro o tranvia...
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Projecte de nova estació busos Zona Universitària
No se quans autobusos circulen per la DIagonal cada dia, però entenc que deuen ser molts i, si tots acaben a aquesta estació terminal la DIagonal quedarà més buida, o fluida, millorant el moviment dels cotxes i motos. Potser hi haurà algun bus urbà que connecti auqesta estació amb les parades de la Diagonal, tantmateix com amb el metro L3 i el tranvia.
Segueixo dubtant de si cal soterrar-ho ara que, segons el presupost no sembla que sigui gaire car.
Segueixo dubtant de si cal soterrar-ho ara que, segons el presupost no sembla que sigui gaire car.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Re: Projecte de nova estació busos Zona Universitària
I com més millori la mobilitat pels cotxes i motos menys usuaris tindrà l'autobús....gatvell wrote:No se quans autobusos circulen per la DIagonal cada dia, però entenc que deuen ser molts i, si tots acaben a aquesta estació terminal la DIagonal quedarà més buida, o fluida, millorant el moviment dels cotxes i motos. Potser hi haurà algun bus urbà que connecti auqesta estació amb les parades de la Diagonal, tantmateix com amb el metro L3 i el tranvia.
Segueixo dubtant de si cal soterrar-ho ara que, segons el presupost no sembla que sigui gaire car.
Si el problema és que la Diagonal està plena de busos interurbans se'ls ofereix un BON carril bus (lliure d'invasions per cotxes que giren a la dreta, taxis, motos i altres) es distribueixen bé les parades i se'ls fa passar pels dos carrils bus que hi ha d'entrada. La majoria de busos metropolitans no triguen gaire a desembarcar el passatge, en canvi els de llarg recorregut triguen més pels equipatges i això.
No crec que sigui important posar-los tots junts ja que entre les línies no hi deu haver molts transbords, m'explico: si vull anar a la Vall d'Aran no crec que vagi des d'Igualada a Barcelona amb bus i allà n'agafi un altre. De manera que si algú de Barcelona vol anar a Igualada sabent que ha de baixar a Zona Universitaria, a Palau Reial o a Maria Crsitina per agafar el bus ja en té prou.
Crec que centralitzar totes les parades pot facilitar les coses als usuaris ja que així no hi pot haver errors a l'hora de trobar on s'aturen els busos, però si les empreses concessionàries fan un esforç i posen la informació clara ens la podríem estalviar!