La sortida de Pep Ventura ha de ser en pendent perquè segons el projecte l'estació de Badalona-Pompeu Fabra es troba a 21 metres de profunditat en previsió del futur perllongament de la L1, que se suposa que anirà més superficial. Del segon punt suposo que posaran un termòmetre nou perquè han d'afegir un led més per indicar la nova estació i per tant s'ha de moure tot.Marc31 wrote:dues preguntes ràpides:
1) Mho sembla a mi, o al surtir de Pep Ventura sembla haver-hi bastant de pendent en el tunel?
2) Es posaran nous termometres com a la L5 o es posaran mes enganxines cutres? Jo aprofitaria per fer-los de nous amb la nova estacio i el enllaç de Gorg sense pegatina, total...n'hi ha per temps per més ampliacions, tant per la banda de Badalona (mai es fara ), com per la de Montjuic
Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Al bloc de DPTOP han publicat una foto de l'estació:
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
un bon detall que han tingut es que el fosset de Pep Ventura ara té entrada per les dues bandes, des de Pep Ventura i des de Badalona Centre. El que si que crec, es que la zona de maniobres de la nova estació ha quedat una mica justa.
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Al flickr del DPTOP hi podem trobar més fotos.
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Sembla ser que el nom definitiu de l'estació no és ni Badalona - Pompeu Fabra, ni Badalona | Pompeu Fabra, sinó Badalona Pompeu Fabra. Sense cap mena de símbols, tot junt.metring wrote:Al bloc de DPTOP han publicat una foto de l'estació:
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Espero que l´absència del símbol satànic sigui un indici de que han vist la llum...
...o es que potser qui cobrava per posar aquests símbols ha estat canviat/da de departament i substituït/da, per una persona normal i corrent.
Per cert, m´agrada l´estació, amb la frase en llatí i el sostre que insinua l´arquitectura romana.
Les darreres estacions del metro de BCN en general m´agraden bastant, al menys fins que s´embrutin.
...o es que potser qui cobrava per posar aquests símbols ha estat canviat/da de departament i substituït/da, per una persona normal i corrent.
Per cert, m´agrada l´estació, amb la frase en llatí i el sostre que insinua l´arquitectura romana.
Les darreres estacions del metro de BCN en general m´agraden bastant, al menys fins que s´embrutin.
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
També hauria estat maco fer alguna reproducció d'una troballa romana de durant les obres, i afegir-la a la decoració de l'estació, tipus aquella del metro de París propera a el Louvre, la de "Rivoli", si no recordo malament.
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
No estic segur de l´entitat de les troballes romanes.metring wrote:També hauria estat maco fer alguna reproducció d'una troballa romana de durant les obres, i afegir-la a la decoració de l'estació, tipus aquella del metro de París propera a el Louvre, la de "Rivoli", si no recordo malament.
Suposo que si hagués estat algo tipus estàtua, mosaic o tal, hagués sortit a les notícies, no?
El més probable que hagin trobat deuen ser cimentacions d´edificis i clavegueram antic (a Barcelona no sé si n´hi havia, però és força probable que a Badalona sí que n´hi hagués, i a Terrassa també).
El que passa és que quan apareixen restes romanes (o antigues en general) s´ha d´anar molt amb compte perquè mai se sap si et pots trobar una sorpresa inesperada.
Last edited by 437.001 on Friday 09/07/2010 22:36, edited 2 times in total.
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
El vestibulo con esa frase en latín es todo un acierto, coincido con 437.001 en que las estaciones nuevas del metro de Barcelona son en general muy bonitas y espaciosas. Atrás quedan aquellos años 70 y 80 donde se construian estaciones ramplonas y estrechas.
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
... y en general menos de autor y más baratas (que todo hay que decirlo).Kane_84 wrote:El vestibulo con esa frase en latín es todo un acierto, coincido con 437.001 en que las estaciones nuevas del metro de Barcelona son en general muy bonitas y espaciosas. Atrás quedan aquellos años 70 y 80 donde se construian estaciones ramplonas y estrechas.
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
A http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... alona.html se'n parla de les restes trobades:437.001 wrote: No estic segur de l´entitat de les troballes romanes.
Suposo que si hagués estat algo tipus estàtua, mosaic o tal, hagués sortit a les notícies, no?
El més probable que hagin trobat deuen ser cimentacions d´edificis i clavegueram antic (a Barcelona no sé si n´hi havia, però és força probable que a Badalona sí que n´hi hagués, i a Terrassa també).
El que passa és que quan apareixen restes romanes (o antigues en general) s´ha d´anar molt amb compte perquè mai se sap si et pots trobar una sorpresa inesperada.
[...]Les tasques de construcció de l'estació també es van endarrerir per una sèrie de troballes arqueològiques d'època romana. Entre les restes descobertes hi havia tres forns destinats a la fabricació d'àmfores i una zona d'enterraments amb onze urnes funeràries on hi havia restes de cossos incinerats. Una part d'aquestes troballes es mostrarà en la nova exposició permanent del Museu de Badalona, que està previst inaugurar abans de final d'any.[...]
Mireu a la Wikipedia l'article sobre l'estació de Louvre-Rivoli, http://en.wikipedia.org/wiki/Louvre_%E2 ... 3%A9tro%29 Diu que no estava decorada com a l'actualitat des del principi, es podrien plantejar fer alguna cosa així amb la de Badalona, amb reproduccions de restes romanes del Museu de Badalona, quedaria tant maco com a la parisenca:
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
A favor de "Pompeu Fabra" a seques
El que em pregunto és el perquè de posar "Badalona" davant el nom de l'estació, quan les altres de la xarxa que es troben fora de Barcelona i que no duen un nom genèric com "Centre" no indiquen la població. A més, estèticament trobo que "Pompeu Fabra" quedaria millor i donaria més relleu al personatge, si és que realment volien homenatjar-lo.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: A favor de "Pompeu Fabra" a seques
Jo preferia Badalona Centre, exactament com Cornellà Centre. pero en fi, si algú s´endú comissió per canviar-li el nom, què hi farem...Guigui wrote:El que em pregunto és el perquè de posar "Badalona" davant el nom de l'estació, quan les altres de la xarxa que es troben fora de Barcelona i que no duen un nom genèric com "Centre" no indiquen la població. A més, estèticament trobo que "Pompeu Fabra" quedaria millor i donaria més relleu al personatge, si és que realment volien homenatjar-lo.
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Gràcies per la info, MJ, no ho sabia...metring wrote:A http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... alona.html se'n parla de les restes trobades:437.001 wrote: No estic segur de l´entitat de les troballes romanes.
Suposo que si hagués estat algo tipus estàtua, mosaic o tal, hagués sortit a les notícies, no?
El més probable que hagin trobat deuen ser cimentacions d´edificis i clavegueram antic (a Barcelona no sé si n´hi havia, però és força probable que a Badalona sí que n´hi hagués, i a Terrassa també).
El que passa és que quan apareixen restes romanes (o antigues en general) s´ha d´anar molt amb compte perquè mai se sap si et pots trobar una sorpresa inesperada.
[...]Les tasques de construcció de l'estació també es van endarrerir per una sèrie de troballes arqueològiques d'època romana. Entre les restes descobertes hi havia tres forns destinats a la fabricació d'àmfores i una zona d'enterraments amb onze urnes funeràries on hi havia restes de cossos incinerats. Una part d'aquestes troballes es mostrarà en la nova exposició permanent del Museu de Badalona, que està previst inaugurar abans de final d'any.[...]
...i sí, era força important, el que hi van trobar...
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Acabo de pujar en un tren de la L2 i els termòmetres de l'interior ja tenen l'estació de Badalona Pompeu Fabra.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
una bona integració de funcionalitat i restes arqueològiques la tenen al metro d'Atenes:
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
I a la columna dreta de la cabina de conducció, sota la pantalla, on hi ha l'aparell de comunicació amb els viatgeers i el Tren-Stop, ja surt com a L2-BADALONAaim wrote:Acabo de pujar en un tren de la L2 i els termòmetres de l'interior ja tenen l'estació de Badalona Pompeu Fabra.
Salutacions,
Oriol
Oriol
El metro més llarg del món? :-p
Atenció a la nova manera de vendre l'estació, que demà s'inaugura:
http://www.tmb.cat/ca_ES/siterelated/no ... 0&idioma=C
La xarxa de metro de TMB arriba als 100 km amb la prolongació de la L2 al centre de Badalona
● En dos anys s’han posat en servei 15,6 km de túnel i 14 estacions
● Els usuaris atorguen al metro una nota rècord de 7,24 sobre 10
La xarxa de metro de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) superarà aquest diumenge els 100 quilòmetres de longitud, gràcies a la posada en servei d’un tram de 0,6 quilòmetres de la línia 2, entre les estacions de Pep Ventura i Badalona Pompeu Fabra. Aquest tram i la nova estació, situada al centre de Badalona, s’obriran al públic diumenge a partir de les 3 de la tarda, després de l’acte inaugural, i un cop completats els preparatius i les proves en blanc que s’hi han fet els últims dies.
El creixement de la xarxa de metro ha estat molt destacable els últims dos anys, en què s’han posat en servei comercial el primer tram de la línia 9/10 i les prolongacions de les línies 2 i 3 (Canyelles - Trinitat Nova). Així, s’ha passat de 86,6 a 100,2 quilòmetres de xarxa, cosa que suposa un augment de 15,6 quilòmetres (el 18% més). Pel que fa a estacions, el guany és de 14, al passar de 123 a 137. D’aquestes 14 estacions noves, 5 són al terme de Barcelona, 5 a Santa Coloma de Gramenet i les altres 4 a Badalona.
Estacions de La Sagrera i Església Major, de la línia 9/10, representatives de la nova imatge del metro de Barcelona.
La xarxa de metro de TMB està integrada per les vuit línies següents ( mireu l'arxiu )
En aquesta taula s’hi inclou el Funicular de Montjuïc, perquè està integrat operativament i en termes tarifaris a la mateixa xarxa de metro. D’aquí poques setmanes s’hi haurà d’afegir un nou tram de la línia 5, entre Horta i Vall d’Hebron, cosa que incrementarà la longitud total fins a 102,4 quilòmetres, mentre que el nombre d’estacions s’elevarà a 140.
L’opinió d’usuaris i ciutadans: un servei de notable
La xarxa de metro de TMB avança en paral·lel amb la valoració que en fan els usuaris i els ciutadans en general, que perceben la millora constant del servei. Les dades globals de l’Índex de Satisfacció del Client –estudi elaborat per TMB en què es mesuren 21 aspectes– corresponents al febrer passat suposen la nota més alta atorgada al metro des del 2006: un 7,24 sobre 10, és a dir,15 centèsimes més que en l’onada anterior.
De manera coincident, l’Òmnibus municipal, que recull l’opinió dels ciutadans de més de 16 anys residents a Barcelona sobre els serveis públics a la ciutat, donava una nota de 7,5 al metro.
Un 2,4% més de passatge del gener al maig
Paral·lelament, els cinc primers mesos del 2010 la xarxa de metro de TMB ha registrat un augment de 3,8 milions de validacions, un 2,4% més que en el mateix període de l’any anterior.
http://www.tmb.cat/ca_ES/siterelated/no ... 0&idioma=C
La xarxa de metro de TMB arriba als 100 km amb la prolongació de la L2 al centre de Badalona
● En dos anys s’han posat en servei 15,6 km de túnel i 14 estacions
● Els usuaris atorguen al metro una nota rècord de 7,24 sobre 10
La xarxa de metro de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) superarà aquest diumenge els 100 quilòmetres de longitud, gràcies a la posada en servei d’un tram de 0,6 quilòmetres de la línia 2, entre les estacions de Pep Ventura i Badalona Pompeu Fabra. Aquest tram i la nova estació, situada al centre de Badalona, s’obriran al públic diumenge a partir de les 3 de la tarda, després de l’acte inaugural, i un cop completats els preparatius i les proves en blanc que s’hi han fet els últims dies.
El creixement de la xarxa de metro ha estat molt destacable els últims dos anys, en què s’han posat en servei comercial el primer tram de la línia 9/10 i les prolongacions de les línies 2 i 3 (Canyelles - Trinitat Nova). Així, s’ha passat de 86,6 a 100,2 quilòmetres de xarxa, cosa que suposa un augment de 15,6 quilòmetres (el 18% més). Pel que fa a estacions, el guany és de 14, al passar de 123 a 137. D’aquestes 14 estacions noves, 5 són al terme de Barcelona, 5 a Santa Coloma de Gramenet i les altres 4 a Badalona.
Estacions de La Sagrera i Església Major, de la línia 9/10, representatives de la nova imatge del metro de Barcelona.
La xarxa de metro de TMB està integrada per les vuit línies següents ( mireu l'arxiu )
En aquesta taula s’hi inclou el Funicular de Montjuïc, perquè està integrat operativament i en termes tarifaris a la mateixa xarxa de metro. D’aquí poques setmanes s’hi haurà d’afegir un nou tram de la línia 5, entre Horta i Vall d’Hebron, cosa que incrementarà la longitud total fins a 102,4 quilòmetres, mentre que el nombre d’estacions s’elevarà a 140.
L’opinió d’usuaris i ciutadans: un servei de notable
La xarxa de metro de TMB avança en paral·lel amb la valoració que en fan els usuaris i els ciutadans en general, que perceben la millora constant del servei. Les dades globals de l’Índex de Satisfacció del Client –estudi elaborat per TMB en què es mesuren 21 aspectes– corresponents al febrer passat suposen la nota més alta atorgada al metro des del 2006: un 7,24 sobre 10, és a dir,15 centèsimes més que en l’onada anterior.
De manera coincident, l’Òmnibus municipal, que recull l’opinió dels ciutadans de més de 16 anys residents a Barcelona sobre els serveis públics a la ciutat, donava una nota de 7,5 al metro.
Un 2,4% més de passatge del gener al maig
Paral·lelament, els cinc primers mesos del 2010 la xarxa de metro de TMB ha registrat un augment de 3,8 milions de validacions, un 2,4% més que en el mateix període de l’any anterior.
- Attachments
-
- Sin título-1.jpg (72.05 KiB) Viewed 6973 times
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tanta cosmètica ja cansa
Ara ens inventem que el Funicular de Montjuïc és una línia de metro. Aquests comunicats oficials comencen a fer-se pesats...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Pues para mi gusto se salvan los vestíbulos. Y ojalá recubran las paredes con mármoles, losas ó algo para hacer la estación más atractiva, aunque mi ilusión de ver dos andenes y dos vías con una única salida a un gran vestíbulo ya se ha "esfumado".
Y por otro lado, aún no le han dado el "apagón" al túnel Pep Ventura - BDN Pompeu Fabra... (¿se mantendrán las bombillas encendidas debido a su condición de apartadero de trenes?)
Y por otro lado, aún no le han dado el "apagón" al túnel Pep Ventura - BDN Pompeu Fabra... (¿se mantendrán las bombillas encendidas debido a su condición de apartadero de trenes?)
"La locura nunca tuvo maestro" (1995)