Estació de rodalia de La Sagrera - Meridiana

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Els qui l'heu visitat, què us sembla la nova estació?

Si, feia molta falta, per l'intercanviador, i molt moderna!
17
55%
Si, encara que no fes gaire falta, com a esdeveniment
3
10%
Ni fu ni fa
5
16%
No, és innecessària, i l'andana massa estreta.
3
10%
Altres
3
10%
 
Total votes: 31

User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by metring »

calisay wrote:
122-042-132 wrote:Comença el buidatge de la nova traça del túnel i nova estació de Sagrera-Meridiana. Imatge molt aclaridora de l'abast de les obres. Esperem que arribi el 12 de setembre amb la feina feta i ben feta. Salut!
D'on està extreta la imatge??
Si, si us plau, cal citar-ne la procedència.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

A la imatge hi ha un error: No es carrer Martí Pol sinó Martí Molins
User avatar
122-042-132
N9
N9
Posts: 1659
Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by 122-042-132 »

La procedència de la imatge:
http://www.gencat.cat/especial/sagrera/cat/general.htm
Perdoneu l'oblit. Salut! :roll:
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by wefer »

Quina xapussa d'intercanviador. Segons la combinació que es vulgui fer, la gent es farà un fart de pujar i baixar escales, a més de passar entremig d'andanes plenes de gent. L'enllaç entre la L9/L10 i la L4 implicarà una excursió digna de ser una sortida de cap de setmana amb la família, motxilla inclosa. I l'enllaç de la L4 amb rodalies, si fa no fa el mateix.

Ja que porten no sé quants anys d'obres entre una cosa i l'altra, per una mica més haguessin pogut fer un intercanviador com cal amb totes les línies més properes i fluxos separats. Però ja se sap, que d'on no n'hi ha, no en pot rajar. M'oloro que aquesta estació s'haurà de fer nova en pocs anys i al final acabarà sortint més cara que se s'hagués fet tot quan calia.
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by Ecomobisostrans »

La L4 es la que quedara marginada, però si fan aquest passadís sota SAM Claret i un altre que vagi de Felip II-Juan de Garay al vestíbul central ja quedara força resolt.

Així: (en negre els passadissos)

Image
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Més obres programades

Post by Guigui »

wefer wrote:Quina xapussa d'intercanviador. Segons la combinació que es vulgui fer, la gent es farà un fart de pujar i baixar escales, a més de passar entremig d'andanes plenes de gent. L'enllaç entre la L9/L10 i la L4 implicarà una excursió digna de ser una sortida de cap de setmana amb la família, motxilla inclosa. I l'enllaç de la L4 amb rodalies, si fa no fa el mateix.

Ja que porten no sé quants anys d'obres entre una cosa i l'altra, per una mica més haguessin pogut fer un intercanviador com cal amb totes les línies més properes i fluxos separats. Però ja se sap, que d'on no n'hi ha, no en pot rajar. M'oloro que aquesta estació s'haurà de fer nova en pocs anys i al final acabarà sortint més cara que se s'hagués fet tot quan calia.
Ja van per la segona obertura en canal. D'una tercera, ja no els vindrà. Això, si els inútils que ho han perpetrat no fan definitivament cua a les oficines de Treball o el que en quedi.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
majosa
N2
N2
Posts: 11
Joined: Tuesday 29/06/2010 8:57

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by majosa »

Hola soc nou al fòrum encara que us hagi seguit de ben aprop com va constatar algun membre del forum quan va veure el meu nick :roll:. El cas és que jo visc aprop de les obres i puc aportar material fotogràfic (Encara em recordo d'alguns incidents com quan va tombar un camió cap els pilons que estaven enterrant). Aquestes ultimes setmanes estan començant a portar el material necessari per muntar vies
Image
Image
Una pregunta, no tenien previst utilitzar plataforma de formigó per posar les vies?
BCN2008
N8
N8
Posts: 738
Joined: Monday 18/02/2008 20:31

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by BCN2008 »

Benvingut al fòrum! :ok
majosa wrote:Una pregunta, no tenien previst utilitzar plataforma de formigó per posar les vies?
No soc expert en aquest tema, però crec que el formigó es posa un cop ja s'han col·locat les peces que es veuen a la darrera foto. Llavors es posen els carrils.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by metring »

Benvingut al FTC i gràcies per les fotografies!
User avatar
cristian26
N7
N7
Posts: 544
Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
Location: Granollers

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by cristian26 »

Gràcies pel material fotogràfic, Majosa!
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
User avatar
majosa
N2
N2
Posts: 11
Joined: Tuesday 29/06/2010 8:57

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by majosa »

Bon dia, avui m'he llevat i per la finestra entrava un sol radiant , quina pena que pocs metres després trobi el termòmetre marcant 32ºC :x. Avui he pujat algunes fotos que estaven perdudes en la targeta de memòria.

Image
Bonica estampa de la nevada del març

Image
Vistes de l'entrada al parking improvisat

Image
Aqui podem veure un semafor que curiosament esta sincronitzat amb la Meridiana. Algú sap per què necesiten un semafor amb aquesta configuració?
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by metring »

Ostres, per un moment pensava que avui havia nevat! :x :)
celularfreak
N2
N2
Posts: 15
Joined: Monday 17/05/2010 21:05
Location: Barcelona, Sagrada Familia

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by celularfreak »

majosa wrote:Hola soc nou al fòrum encara que us hagi seguit de ben aprop com va constatar algun membre del forum quan va veure el meu nick :roll:. El cas és que jo visc aprop de les obres i puc aportar material fotogràfic (Encara em recordo d'alguns incidents com quan va tombar un camió cap els pilons que estaven enterrant). Aquestes ultimes setmanes estan començant a portar el material necessari per muntar vies
Image
Image
Una pregunta, no tenien previst utilitzar plataforma de formigó per posar les vies?
¿Vives justo en la esquina de Cardenal Tedeschini con Meridiana? Yo vivia cerca y por las fotos estas justo al ladito de las obras, tienes que tener el piso lleno de polvo!!!

A lo que iba, justo hoy he pasado por allí y iba a postear lo mismo, parece que están comenzando a preparar el material de vías. En el enlace de L1-L5 de Sagrera ya tienen casi listo el nuevo paso para hacer el transbordo, así que en breve lo abrirán y comenzaran a cargarse el antiguo (el de escaleras metálicas y vidrio).

Un saludo!
User avatar
majosa
N2
N2
Posts: 11
Joined: Tuesday 29/06/2010 8:57

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Post by majosa »

celularfreak wrote: ¿Vives justo en la esquina de Cardenal Tedeschini con Meridiana? Yo vivia cerca y por las fotos estas justo al ladito de las obras, tienes que tener el piso lleno de polvo!!!

A lo que iba, justo hoy he pasado por allí y iba a postear lo mismo, parece que están comenzando a preparar el material de vías. En el enlace de L1-L5 de Sagrera ya tienen casi listo el nuevo paso para hacer el transbordo, así que en breve lo abrirán y comenzaran a cargarse el antiguo (el de escaleras metálicas y vidrio).
Un saludo!
En front de les obres i sí, les finestres semblen el cotxe del meu pare :martell1.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Com havia de ser

Post by metring »

Poso aquest missatge aquí, perquè l'obra està directament relacionada amb la de l'estació de Sagrera Renfe, al haver baixat la quota del túnel: quan avui he passat per "La" Sagrera per transbordar de la L1 a la L5, m'he quedat de pasta de moniato, al veure que el pas amb escales ha desaparegut :o A veure si això no es podia haver fet des del principi!! :cop
Attachments
De la L1 a la L5 A.jpg
De la L1 a la L5 A.jpg (93.51 KiB) Viewed 6764 times
De la L1 a la L5 B.jpg
(74.09 KiB) Downloaded 610 times
De la L5 a la L1.jpg
De la L5 a la L1.jpg (83.24 KiB) Viewed 6761 times
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Com havia de ser

Post by wefer »

metring wrote: al veure que el pas amb escales ha desaparegut :o A veure si això no es podia haver fet des del principi!! :cop
No es podia fer perquè hi havia el túnel de Renfe. Per poder-ho fer, calia rebaixa la cota del túnel de Renfe, que és el que ara estan fent.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

I fer-ho tot al mateix temps?

Post by Guigui »

I, és clar, hi havia un impediment "tècnic" (és a dir, de senderi polític) per a fer-ho tot alhora.

Col·lectivament, tenim els dirigents que ens mereixem: gent que fa el que li dóna la real gana perquè som, de mitjana, una colla d'analfabets funcionals que es deixen donar gat per llebre gratuïtament.*

* Ho destaco en negreta perquè després ningú se senti injuriat a títol personal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Com havia de ser

Post by metring »

wefer wrote:
metring wrote: al veure que el pas amb escales ha desaparegut :o A veure si això no es podia haver fet des del principi!! :cop
No es podia fer perquè hi havia el túnel de Renfe. Per poder-ho fer, calia rebaixa la cota del túnel de Renfe, que és el que ara estan fent.
Ja, això ja ho sabia, al que em refereixo és per què quan es van fer les obres del metro, no van aprofitar per fer també les de baixar la quota del túnel de Renfe a la vegada, i no fer perdre temps i calers.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: I fer-ho tot al mateix temps?

Post by metring »

Pere wrote:
metring wrote: No es podia fer perquè hi havia el túnel de Renfe. Per poder-ho fer, calia rebaixa la cota del túnel de Renfe, que és el que ara estan fent.
Ja, això ja ho sabia, al que em refereixo és per què quan es van fer les obres del metro, no van aprofitar per fer també les de baixar la quota del túnel de Renfe a la vegada, i no fer perdre temps i calers.
Quan van fer les obres del metro, el túnel de renfe ja va romandre tallat tres caps de setmana. Ara bé, no sé si hauria estat millor tenir el túnel de Renfe tallat tres mesos durant el febrer del 2007 i quatre mesos més durant la construcció de l'estació ara.
No estic segura al 100%, però em sona que quan s'havien d'iniciar les obres de l'intercanviador del metro, no es va arribar a un acord amb Renfe per coordinar el tema, potser m'equivoco.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: I fer-ho tot al mateix temps?

Post by Pere »

metring wrote:
Pere wrote:
metring wrote: No es podia fer perquè hi havia el túnel de Renfe. Per poder-ho fer, calia rebaixa la cota del túnel de Renfe, que és el que ara estan fent.
Ja, això ja ho sabia, al que em refereixo és per què quan es van fer les obres del metro, no van aprofitar per fer també les de baixar la quota del túnel de Renfe a la vegada, i no fer perdre temps i calers.
Quan van fer les obres del metro, el túnel de renfe ja va romandre tallat tres caps de setmana. Ara bé, no sé si hauria estat millor tenir el túnel de Renfe tallat tres mesos durant el febrer del 2007 i quatre mesos més durant la construcció de l'estació ara.
No estic segura al 100%, però em sona que quan s'havien d'iniciar les obres de l'intercanviador del metro, no es va arribar a un acord amb Renfe per coordinar el tema, potser m'equivoco.
Això tampoc ho sé del cert, podria ser, (en tot cas coordinar amb l'Adif) però el que et comento és cert. El febrer del 2007 es va interrompre el servei de rodalies per les obres del metro.
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”