http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... elona.html
El Senat demana que el concepte de rodalies ferroviàries superi l'àrea de Barcelona
08/07/10 02:00 - ò.p.j
El Senat va aprovar dimarts, amb l'única abstenció de CiU, una moció de l'Entesa que reclama que s'estudiï la possibilitat d'incorporar al concepte de rodalies ferroviàries nous elements, a més de la distància, que permetin modernitzar el servei i fer, per exemple, que aquesta qualificació la puguin tenir trens entre Barcelona i els nuclis més poblats de Catalunya. Si el govern ho acabés acceptant, això obriria la porta a fer que el servei de rodalies arribés per exemple també a Tarragona i Reus. La mateixa moció reclama un augment del nombre de freqüències i la millora dels horaris dels regionals d'alta velocitat Avant entre Lleida i Barcelona, tenint en compte l'opinió dels agents locals. A més, demana que els principals ports estiguin connectats al corredor mediterrani.
Rodalia, més enllà de l'àrea de Barcelona?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Rodalia, més enllà de l'àrea de Barcelona?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Rodalia, més enllà de l'àrea de Barcelona?
En tot cas, crec que està bé la idea, si es tracta de freqüències, sempre i quan hi hagi uns trens adaptats al servei, i no es perdin els catalunya Exprés (al contrari, el Catalunya exprés s´hauria d´implantar a més línies, com la BCN-Manresa-Lleida, i la BCN-Vic-Puigcerdà/Latour).
No estaria bé que per fer Tortosa-BCN toqués una 447 amb els seients d´una 447... tot i que les 447 sí que servirien per fer un Tortosa-Tarragona, per exemple.
Vull dir que crec que el model hauria de ser el que és avui en dia TER Rhône-Alpes, per exemple.
A TER Rhône-Alpes hi ha serveis exprès (Lyon-Grenoble directes, Lyon-Valença-Avinyó-Marsella, Lyon-Ginebra, Lyon-Chambery), però també serveis més "rodalies" (Lyon-Sain Bel, Lyon-Vienne, Lyon-Givors...).
Crec que hi ha línies clarament desaprofitades, com la BCN-Lleida-Manresa, i bé, totes en general...
Ara, cal tenir en compte que no en totes les zones els trens caldrà que parin a totes les estacions.
Per exemple, Valls bé que es mereix tenir tren com a mínim cada hora, ja sigui a Sant vicenç, ja sigui a barcelona, per no parlar del servei purament de rodalies cap a Reus i tarragona que faria necessari el by-pass de Picamoixons. Ara, no seria lògic que Nulles tingués el mateix nombre de parades que valls, per simple raó de número d´habitants...
El corredor BCN-Manresa-Lleida, per nombre d´habitants, mereix molt més que els tres miserables regionals al dia, i crec que està preparat per suportar el pas de força més trens fins i tot en la situació actual (tret del fet que entre Calaf i Manresa la via està tallada per obres, i que és d´esperar que Adif -o qui sigui- les acabi).
No estaria bé que per fer Tortosa-BCN toqués una 447 amb els seients d´una 447... tot i que les 447 sí que servirien per fer un Tortosa-Tarragona, per exemple.
Vull dir que crec que el model hauria de ser el que és avui en dia TER Rhône-Alpes, per exemple.
A TER Rhône-Alpes hi ha serveis exprès (Lyon-Grenoble directes, Lyon-Valença-Avinyó-Marsella, Lyon-Ginebra, Lyon-Chambery), però també serveis més "rodalies" (Lyon-Sain Bel, Lyon-Vienne, Lyon-Givors...).
Crec que hi ha línies clarament desaprofitades, com la BCN-Lleida-Manresa, i bé, totes en general...
Ara, cal tenir en compte que no en totes les zones els trens caldrà que parin a totes les estacions.
Per exemple, Valls bé que es mereix tenir tren com a mínim cada hora, ja sigui a Sant vicenç, ja sigui a barcelona, per no parlar del servei purament de rodalies cap a Reus i tarragona que faria necessari el by-pass de Picamoixons. Ara, no seria lògic que Nulles tingués el mateix nombre de parades que valls, per simple raó de número d´habitants...
El corredor BCN-Manresa-Lleida, per nombre d´habitants, mereix molt més que els tres miserables regionals al dia, i crec que està preparat per suportar el pas de força més trens fins i tot en la situació actual (tret del fet que entre Calaf i Manresa la via està tallada per obres, i que és d´esperar que Adif -o qui sigui- les acabi).
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Rodalia, més enllà de l'àrea de Barcelona?
D'això se'n parla aquí:
http://transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=10935
http://transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=10935
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT