En alguna ciutat he vist que algunes línies de funicular o cremallera formen part de la xarxa de metro i fins i tot segueixen la mateixa numeració que les línies convencionals.Guigui wrote:Ara ens inventem que el Funicular de Montjuïc és una línia de metro. Aquests comunicats oficials comencen a fer-se pesats...
Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Tanta cosmètica ja cansa
Re: Tanta cosmètica ja cansa
Durant un temps, el funicular va tenir denominació de línia de metro aquí també, però clar, d'això ja fa uns anys, colar-ho ara...victorcasta wrote:En alguna ciutat he vist que algunes línies de funicular o cremallera formen part de la xarxa de metro i fins i tot segueixen la mateixa numeració que les línies convencionals.Guigui wrote:Ara ens inventem que el Funicular de Montjuïc és una línia de metro. Aquests comunicats oficials comencen a fer-se pesats...
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Sí no vaig errat, tenia assignat el nº XIV. Salut!
-
- N1
- Posts: 7
- Joined: Monday 05/07/2010 13:45
- Location: Sant Andreu - L1
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Hola! Avui he anat a veure l'estació de Badalona Pompeu Fabra.
Com és habitual en aquesta saga d'estacions noves, la funcionalitat està per sobre de l'estètica. Les estacions no són lletges, però tampoc no són obres d'art com les del metro de Moscou, que algunes semblen palaus. Mantenen un to seriós, pulcre i discret. Però enhorabona, l'andana central de l'estació terminal de la L2 els ha quedat ben ampla i moderna, a l'estil de l'estació de Mundet de la L3, i els dos vestíbuls, per cert, ben calcats tots dos, amb l'única diferència que el d'Avinguda Martí Pujol, el principal, és una mica més ampli i amb una inscripció llatina que remet a l'antiga ciutat romana de Baetulo a la part superior, i també unes imatges de ninots amb un any a cadascun d'ells (disseny que no entenc, si algú sap de què li parlo, que m'ho expliqui). Ben funcional però agradable, i a més em deixa al costat de casa d'uns amics meus, els quals a partir d'ara aniré a veure amb molta més facilitat, ja que em queda molt més a prop l'estació de metro que no pas la de rodalia al costat del mar.
Per cert, he filmat amb la càmera totes les dependències de l'estació nova. Tot i així, no sé com penjar al web el vídeo. Si és senzill i algú s'atreveix a explicar-m'ho, moltes gràcies!!
Bona nit (tot i que potser encara entro algun cop més abans d'anar a dormir).
Com és habitual en aquesta saga d'estacions noves, la funcionalitat està per sobre de l'estètica. Les estacions no són lletges, però tampoc no són obres d'art com les del metro de Moscou, que algunes semblen palaus. Mantenen un to seriós, pulcre i discret. Però enhorabona, l'andana central de l'estació terminal de la L2 els ha quedat ben ampla i moderna, a l'estil de l'estació de Mundet de la L3, i els dos vestíbuls, per cert, ben calcats tots dos, amb l'única diferència que el d'Avinguda Martí Pujol, el principal, és una mica més ampli i amb una inscripció llatina que remet a l'antiga ciutat romana de Baetulo a la part superior, i també unes imatges de ninots amb un any a cadascun d'ells (disseny que no entenc, si algú sap de què li parlo, que m'ho expliqui). Ben funcional però agradable, i a més em deixa al costat de casa d'uns amics meus, els quals a partir d'ara aniré a veure amb molta més facilitat, ja que em queda molt més a prop l'estació de metro que no pas la de rodalia al costat del mar.
Per cert, he filmat amb la càmera totes les dependències de l'estació nova. Tot i així, no sé com penjar al web el vídeo. Si és senzill i algú s'atreveix a explicar-m'ho, moltes gràcies!!
Bona nit (tot i que potser encara entro algun cop més abans d'anar a dormir).
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Hola!internauta wrote:Hola! Avui he anat a veure l'estació de Badalona Pompeu Fabra.
Com és habitual en aquesta saga d'estacions noves, la funcionalitat està per sobre de l'estètica. Les estacions no són lletges, però tampoc no són obres d'art com les del metro de Moscou, que algunes semblen palaus. Mantenen un to seriós, pulcre i discret. Però enhorabona, l'andana central de l'estació terminal de la L2 els ha quedat ben ampla i moderna, a l'estil de l'estació de Mundet de la L3, i els dos vestíbuls, per cert, ben calcats tots dos, amb l'única diferència que el d'Avinguda Martí Pujol, el principal, és una mica més ampli i amb una inscripció llatina que remet a l'antiga ciutat romana de Baetulo a la part superior, i també unes imatges de ninots amb un any a cadascun d'ells (disseny que no entenc, si algú sap de què li parlo, que m'ho expliqui). Ben funcional però agradable, i a més em deixa al costat de casa d'uns amics meus, els quals a partir d'ara aniré a veure amb molta més facilitat, ja que em queda molt més a prop l'estació de metro que no pas la de rodalia al costat del mar.
Per cert, he filmat amb la càmera totes les dependències de l'estació nova. Tot i així, no sé com penjar al web el vídeo. Si és senzill i algú s'atreveix a explicar-m'ho, moltes gràcies!!
Bona nit (tot i que potser encara entro algun cop més abans d'anar a dormir).
El millor seria que pengessis el vídeo al YouTube, i aquí fessis servir l'etiqueta "youtube" de les que hi han al damunt de quan escrius un missatge al Fòrum, i enmig poses la part de l'enllaç del vídeo a partir del símbol "="
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Son imatges del "Dimoni". Cada any, en la nit més important de les festes de Maig de Badalona, es crema un Dimoni de cartró a la platja, després d'estar exposat durant dies. Les fotografies son dels dimonis anteriors, clar.internauta wrote: també unes imatges de ninots amb un any a cadascun d'ells (disseny que no entenc, si algú sap de què li parlo, que m'ho expliqui).
Vox
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Correcte, a l'estació han posat plaques amb els "dimoniets" des de 1936 a 2011, aquesta darrera placa és buida encara.Vox wrote:Son imatges del "Dimoni". Cada any, en la nit més important de les festes de Maig de Badalona, es crema un Dimoni de cartró a la platja, després d'estar exposat durant dies. Les fotografies son dels dimonis anteriors, clar.internauta wrote: també unes imatges de ninots amb un any a cadascun d'ells (disseny que no entenc, si algú sap de què li parlo, que m'ho expliqui).
Vox
L'estació és ben maca, m'ha encantat, sobretot el vestíbul principal amb la història de les àmfores i de l'antiga Baetulo. He penjat 50 fotos de l'estació al meu Facebook, demà en posaré més.
Per cert: m'he trobat amb 2 foraires, un que conec fa anys i un altre que jo no coneixia...
Visca el metro!!
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Jo personalment l'estació l'he trobat funcional. Estèticament, m'ha semblat... grisa. Parets grises, terra gris, mobiliari gris, i sí, unes lletres al vestíbul... de color gris. Les fotos, sí que hi són però són tant petites que ni t'hi fixes. A més, estan a la part del darrera de l'entrada, que és un immens espai mort que no serveix per a res i que suposo que en poc temps el tancaran per estalviar-se manteniment i problemes.
També m'ha sobtat que no hi ha ni un sol tram d'escales mecàniques per baixar. Suposo que van acabar tot el pressupost en escales mecàniques quan van fer Sagrera L9/L10 (escales que ningú utilitza per raons òbvies, sigui dit de pas)
En resum: no li acabo de veure el què, però és funcional, res més.
També m'ha sobtat que no hi ha ni un sol tram d'escales mecàniques per baixar. Suposo que van acabar tot el pressupost en escales mecàniques quan van fer Sagrera L9/L10 (escales que ningú utilitza per raons òbvies, sigui dit de pas)
En resum: no li acabo de veure el què, però és funcional, res més.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Ha estat bé però com comenta en wefer, hi ha massa espai buit al darrere (passades les cancel·ladores i escales). Per allà no hi ha de passar ningú a no ser que vagi donant voltes perquè si, així que és un espai sense ús. Com no hi posin paradetes o alguna exposició, malament....
Per cert, en el primer dia ja vam trobar una escala mecànica que no funcionava.
Per cert, en el primer dia ja vam trobar una escala mecànica que no funcionava.
Instagram: Ferrocarril | Aviació
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Viendo ese espacio vacío, me viene a la cabeza que se dijo en este foro que la futura estación de la L1 estaría colocada justo encima de la de la L2. En ese caso, sería logico pensar que ese espacio vacío será el futuro pasillo de transbordo con L1. ¿Que opinais?aim wrote:Ha estat bé però com comenta en wefer, hi ha massa espai buit al darrere (passades les cancel·ladores i escales). Per allà no hi ha de passar ningú a no ser que vagi donant voltes perquè si, així que és un espai sense ús. Com no hi posin paradetes o alguna exposició, malament....
Per cert, en el primer dia ja vam trobar una escala mecànica que no funcionava.
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... peu-fabra/
El conseller explica l’obra de la nova estació Badalona Pompeu Fabra
El conseller explica l’obra de la nova estació Badalona Pompeu Fabra
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
On està exactament aquesta estació (no la trobo en el google maps), des de l'estació de Rodalies de Badalona, quan es tarda caminant?
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Sota aquesta plaça que em sembla que es dirà Pompeu Fabra :
http://maps.google.com/maps?hl=ca&ie=UT ... 1&t=h&z=19
Hi ha uns 500 metres aproximadament fins a l'estació actual de Rodalies, en línia recta
http://maps.google.com/maps?hl=ca&ie=UT ... 1&t=h&z=19
Hi ha uns 500 metres aproximadament fins a l'estació actual de Rodalies, en línia recta
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Pels amants de les distàncies, dir que, a part de la longitud del túnel, es guanya més que 600 metres, la distancia entre la boca de Marti Pujol, amb la de Pep Ventura, és de 820 metres (ni idea com ferho en el google maps, ho vaig fer en el google earth) en que s'estalvien 8-10 minuts d'anar a peu, pels que diuen que no valia la pena la parada.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Han trigat un munt
Almenys al Fòrum, no crec que hi hagi algú que qüestioni el perllongament. Ara, costa d'entendre que s'hagi trigat el que s'ha trigat per aquesta distància, ni que sigui amb restes romanes pel mig.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Han trigat un munt
Home, el tema de les restes, al ser una cosa tant delicada, que s'ha d'extreure amb molt de compte, jo sí m'ho crec. M'encantaria contactar amb algun arqueòleg que ens expliqués la complexitat de la qüestió.Guigui wrote:Almenys al Fòrum, no crec que hi hagi algú que qüestioni el perllongament. Ara, costa d'entendre que s'hagi trigat el que s'ha trigat per aquesta distància, ni que sigui amb restes romanes pel mig.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Home, jo sé que a Tarragona a les obres d'una Caixa de Pensions, van trobar un cadàver romà. Quatre anys aturada l'obra. En recomençar, l'ordre va ser tapar tot allò que sigui romà (i deixar-ho com estava) i no dir res.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
No us perdeu el comentari a la notícia de la inauguració al bloc de DPTOP
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... /#comments
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... /#comments
Re: Han trigat un munt
Jo sóc de Tarragona i sí que m´ho crec, que el retard sigui per les restes, és més, SEGUR que ha estat per les restes.Guigui wrote:Almenys al Fòrum, no crec que hi hagi algú que qüestioni el perllongament. Ara, costa d'entendre que s'hagi trigat el que s'ha trigat per aquesta distància, ni que sigui amb restes romanes pel mig.
Ara, que també s´hi poden haver repenjat, aprofitant l´avinentesa, i taaaant que també!
...i si poden haver encarit alguna cosa més del què caldria, dóna-ho per encariiiit!
Però bé, ja està oberta (que és el que volien que diguéssim, no?).
Re: Seguiment de les obres Badalona-Pompeu Fabra (L2)
Hola,
tinc una pregunta, a les fotos de la nova estació a trenscat.cat apareix una foto amb l'indicador d'un tren que posa RET, què és això de RET?
Moltes gràcies,
Salut!!
tinc una pregunta, a les fotos de la nova estació a trenscat.cat apareix una foto amb l'indicador d'un tren que posa RET, què és això de RET?
Moltes gràcies,
Salut!!
El metro de Barcelona amb conductors!!!!
Visita--- http://www.livestream.com/metropolitantelevision i http://www.worldtv.com/metropolitan_television
Visita--- http://www.livestream.com/metropolitantelevision i http://www.worldtv.com/metropolitan_television