Després d'estiu, nova línia a Can Ruti

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Després d'estiu, nova línia a Can Ruti

Post by metring »

Una part de la notícia, de http://www.lamalla.cat/infolocal/area_b ... ?id=379975 :

[...]El transport de superfície s’adapta a les novetats
Mentre el perllongament de la L1 del mero està en fase d’estudi, l’estació a l’Illa Central, que es dirà Badalona- Pompeu Fabra, és a punt de la inauguració. L’estrena, prevista de cara a l’estiu, ja ha fet moure fitxa a l’Entitat Metropolitana del Transport qui ha anunciat, en el transcurs d’unes jornades tècniques de Tusgsal, que crearan una línia exprés d’autobusos des del centre de la ciutat i fins a la zona sanitària de Can Ruti. La nova línia d’autobús millorarà l’accés a l’Hospital Germans Trias i Pujol i també el temps d’espera dels viatgers ja que "la freqüència de pas combinat amb la B26 serà de 5 minuts", segons ha explicat el resident de l’EMT, Antoni Poveda.[...]
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Després d'estiu, nova línia a Can Ruti

Post by Ecomobisostrans »

He trobat això a Skyscrapercity:
]Un bus exprés connectarà el centre de Badalona amb el recinte de Can Ruti
Els combois de Tusgsal sortiran cada 10 minuts i funcionaran quan s'inauguri l'estació de metro de l'L2


La històrica reivindicació de millorar l'accessibilitat i el transport als centres hospitalaris i de recerca que hi ha a la muntanya de Can Ruti de Badalona serà satisfeta d'aquí a pocs mesos. Segons va anunciar ahir l'Entitat Metropolitana del Transport, un bus llançadora connectarà aquest recinte amb el centre de Badalona mitjançant combois que sortiran cada deu minuts. El servei, que prestarà l'operadora Tusgsal, començarà a funcionar quan s'estreni la parada de metro de l'L2 Pompeu Fabra-Badalona, a l'Illa Central, i s'espera que s'inauguri abans de l'11 de setembre. El recorregut i la ubicació de les dues parades encara s'ha de concretar.

L'anunci de la creació d'aquest servei el va fer ahir el president de l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT), Antoni Poveda, en el transcurs d'una jornada tècnica de qualitat en el transport públic organitzada per Tusgsal, l'empresa d'autobusos concessionària del servei a la comarca. Poveda va explicar que l'alcalde de Badalona, el socialista Jordi Serra, va demanar fa mesos que l'entitat estudiés com millorar la connexió de Badalona amb el recinte assistencial, hospitalari i de recerca de la muntanya de Can Ruti. De fet, aquesta reivindicació del batlle badaloní és una exigència ciutadana històrica recollida per la Plataforma pel Transport Públic i la Mobilitat Sostenible de Badalona, que entre d'altres mesures havia proposat aquest servei que finalment s'implantarà.

Així, i segons va avançar ahir Poveda i va confirmar el president i director general de Tusgsal, Fermín Casquete, el servei consistirà en un autobús llançadora que comunicarà els dos punts sense fer cap aturada durant el transcurs de l'itinerari i que funcionarà amb una freqüència de pas de deu minuts. Amb tot, per pujar o baixar de Can Ruti només caldrà esperar cinc minuts, ja que aquests combois exprés s'alternaran amb el pas de la línia B-26, que ja s'atura en diferents punts de la ciutat abans d'arribar al recinte d'activitat hospitalària i assistencial. El que encara cl determinar, segons Poveda i Casquete, serà el recorregut i la ubicació concreta de les parades d'aquest bus llançadora, així com si funcionarà només de dia o també de nit.

El que sí que ja se sap, però, és quan començarà a funcionar el servei: serà abans de l'11 de setembre, juntament amb l'estrena de l'estació de metro de l'L2 Pompeu Fabra-Badalona, que allarga cap a l'Illa Central la línia que ara acaba a Pep Ventura. En aquest sentit, Poveda no va concretar més els terminis que, dimarts, va indicar el secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, sobre quan s'estrenarà l'estació.

Una notícia «excel·lent»
Casquete va defensar la disposició d'aquest nova línia tot emmarcant-la en l'exigència de «complementar les necessitats de l'usuari», sobretot ara que s'espera que l'allargament de l'L2 cap al centre de Badalona faci augmentar el nombre de passatgers amb destinació «a un centre extraordinari d'atracció de persones» com és l'hospital Germans Trias i Pujol. Per la seva banda, el nou director d'aquest centre, Jordi Ara, va qualificar la notícia de «molt rellevant i excel·lent» per als usuaris de Badalona i de la resta de poblacions veïnes, així com per als treballadors de l'hospital. «Tots sabem que aparcar el vehicle privat és molt complicat durant gran part del dia», va afegir. Ara, abans d'expressar el seu desig que s'habiliti un servei semblant «també a Santa Coloma i a Sant Adrià».

Compromís ambiental i laboral
La jornada tècnica organitzada ahir per Tusgsal al BCIN de Badalona va comptar, entre d'altres, amb la presència d'Eva Subirà, directora a Catalunya de l'Associació Espanyola de Normalització i Certificació (AENOR), entitat privada sense ànim de lucre que elabora i publica normes i desenvolupa marques de qualitat en l'àmbit nacional i internacional. En aquest sentit, Subirà va lliurar a aquesta empresa d'autobusos dues certificacions que reconeixen les condicions laborals i del servei que presta Tusgsal. La primera acreditació reconeix el sistema de gestió de la seguretat i la salut en el treball, mentre que l'altra, d'abast internacional i d'especial rellevància, valora el treball de la companyia per garantir una gestió mediambiental correcta. Subirà va explicar que les dues acreditacions són un «símbol de feina ben feta, de confiança i de futur» per part de Tusgsal, mentre que Casquete, que va exigir que l'espai públic de les ciutats respecti l'autobús com a mitjà de transport, va agrair el premi, no sense abans demanar «que no perdem de vista l'acreditació de l'usuari».

Font: http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... -ruti.html
I amb tota la raó han comentat:

No ho acabo d'entendre, una llençadora directa cada 10 minuts? No podría fer un parel de parades de camí com a mínim? I aixó només en hora punta o tot el dia? I si és tot el dia, per què no reestructuren altres linies també? Per altra banda, Martí Pujol no té carrils bus i el trànsit a la zona sol estar força bloquejat.

Sigui com sigui, aixó és dir: De L13 o similar tuturú.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Busos en combois

Post by Guigui »

Segons va anunciar ahir l'Entitat Metropolitana del Transport, un bus llançadora connectarà aquest recinte amb el centre de Badalona mitjançant combois que sortiran cada deu minuts.
Que n'han d'anar uns quants junts per protegir-se d'atacs terroristes de cotxes oficials? :x
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
m.h.t.
N9
N9
Posts: 2223
Joined: Sunday 30/08/2009 17:37
Location: Badalona

Re: Després d'estiu, nova línia a Can Ruti

Post by m.h.t. »

Doncs ja s'ha posat en marxa aquesta línia, la BD6 "Can Ruti Exprés". Vaig agafarla ahir, i vaig poder comprovar que l'estalvi de temps respecte la B26 no és molt gran (tal i com m'esperava).

D'altra banda, el conductor em va comentar que s'havia passat el dia advertint als usuaris que no era la B26, ja que la nomenclatura es semblant, i poca gent coneixia encara la línia.
Salvem l'Estació de França!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Les lletres sobren

Post by Guigui »

m.h.t. wrote:D'altra banda, el conductor em va comentar que s'havia passat el dia advertint als usuaris que no era la B26, ja que la nomenclatura es semblant, i poca gent coneixia encara la línia.
Un exemple més de la confusió que causa la combinació de lletres i nombres.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”