http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 9193.shtml
Sant Pau obre un heliport per a grans emergències
Els malalts que arribin en helicòpter aniran directes a l'UCI o als quiròfans
Divendres, 16 de juliol del 2010
EL PERIÓDICO
BARCELONA
Una plataforma d'alumini, situada a més altura que els edificis de l'entorn, acull el nou heliport de l'Hospital de Sant Pau, un servei que ha estat dissenyat per agilitzar l'assistència a malalts que requereixin atenció mèdica de màxima urgència. Els ferits o els pacients que arribin a l'hospital en helicòpter seran traslladats directament, per mitjà d'un ascensor exclusiu, a una unitat de cures intensives (UCI) o al quiròfan, i d'aquesta manera s'evitarà el pas per l'ambulància que era imprescindible a l'antic heliport del centre de l'Eixample. Les funcions de l'heliport estaran disponibles durant les 24 hores del dia i s'activaran mitjançant radiofreqüència des de l'helicòpter, sense necessitat que hi hagi personal de terra per acollir l'aterratge.
L'Hospital de Sant Pau és el primer centre sanitari espanyol de màxim nivell que disposa d'un equip pediàtric específicament entrenat per transportar en helicòpter nens malalts.
ELS VEÏNS / Tant la ubicació com l'orientació del nou heliport, que ahir va ser inaugurat per la consellera de Salut, Marina Geli, s'han traçat tenint en compte la situació i la distància dels blocs de vivendes més pròxims, amb la finalitat que els vols, diürns o nocturns, no pertorbin el veïnat. El motor de l'aparell serà especialment silenciós, van assegurar ahir els tècnics que gestionen el servei. «L'impacte acústic d'aquest heliport serà molt inferior al que causa una ambulància d'accés terrestre», van assegurar.
Els vols en helicòpter sanitari de Catalunya tenen un temps mitjà de recorregut d'uns 29 minuts i els seus hospitals receptors són el de Sant Pau, que acull el 32% de la demanda, el de Vall d'Hebron, que n'absorbeix el 47%, i l'infantil de Sant Joan de Déu, que rep el 12% de les emergències canalitzades mitjançant transport aeri.
La gestió dels casos que requereixen el desplaçament d'un helicòpter la porta a terme el Servei d'Emergències Mèdiques (SEM), adscrit a la Conselleria de Salut. El 2009, els helicòpters sanitaris de Catalunya van assumir 1.649 serveis i 858 desplaçaments interhospitalaris. A l'heliport del Sant Pau aterren helicòpters amb base a Sant Cugat del Vallès, Girona, Mora d'Ebre i Tremp.
Heliport a l'Hospital de Sant Pau
Transport aeri i aeroports, transport marítim i ports, per cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Transporte aéreo y aeropuertos, transporte marítimo y puertos, por cable, etc.
Return to “Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró