Tren dels Llacs
-
- N8
- Posts: 1203
- Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
- Location: De la Terra Ferma a l'exili
- Contact:
Re: Tren dels Llacs
Unes quantes fotos d'aquesta darrera setmana:
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Tren dels Llacs
Molt bones les fotos Joan, realment aquesta línia agafis on agafis el tren és espectacular!
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Tren dels Llacs
Espectaculars fotos
Tot i així, em quedo amb la dels coloms (o el que siguin)
Per cert, que el que trobo una llàstima és que no es faci la primera part del trajecte únicament amb la Garrafeta, i acoblar les Ye-Yés a Balaguer. Com a mínim a les fotos, quedaria força millor. El que no sé és si amb el temps de parada assignat a Balaguer, de pujada, donaria temps a acoblar-les.
I si es poguessin fer creuaments a Tremp, aleshores sí que es podria pujar només amb la Garrafeta. Tant costaria que es posessin d'acord ADIF i FGC?
Igualment, ja és molt tenint en compte l'estat dels trens turístics al nostre país.
Tot i així, em quedo amb la dels coloms (o el que siguin)
Per cert, que el que trobo una llàstima és que no es faci la primera part del trajecte únicament amb la Garrafeta, i acoblar les Ye-Yés a Balaguer. Com a mínim a les fotos, quedaria força millor. El que no sé és si amb el temps de parada assignat a Balaguer, de pujada, donaria temps a acoblar-les.
I si es poguessin fer creuaments a Tremp, aleshores sí que es podria pujar només amb la Garrafeta. Tant costaria que es posessin d'acord ADIF i FGC?
Igualment, ja és molt tenint en compte l'estat dels trens turístics al nostre país.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Tren dels Llacs
Els "coloms" aquests es diuen merles i es caracteritzen per fer un cant semblant al d'un mussol
Respecte el tema de les yeyés i la garrafeta, quant la ARFM feia viatjes esporàdics a la linia de la pobla, la yeyé s'esperaba a Balaguer i la Garrafeta venia portant el tren des de lleida. En aquell viatje només amb una sola yeyé ja era suficient.
La garrafeta a La Pobla, en aquest fil s'ha comentat varis cops qué cal fer perque hi torni a pujar.
Respecte el tema de les yeyés i la garrafeta, quant la ARFM feia viatjes esporàdics a la linia de la pobla, la yeyé s'esperaba a Balaguer i la Garrafeta venia portant el tren des de lleida. En aquell viatje només amb una sola yeyé ja era suficient.
La garrafeta a La Pobla, en aquest fil s'ha comentat varis cops qué cal fer perque hi torni a pujar.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Tren dels Llacs
Bé, és que semblen coloms "tunejats" I sí, ja sé el so que fan, perquè cada vegada n'hi ha, més per tot arreu. Ara com a mínim ja sé com es diuen. Jo, és que d'ocelleria, no hi entenc gaireMZA_1600 wrote:Els "coloms" aquests es diuen merles i es caracteritzen per fer un cant semblant al d'un mussol
Respecte a les fotos crec que seria molt interessant en el futur poder fer el tren "de veritat", només amb la Garrafeta, ja que l'encant d'una locmotora a vapor no la poden igualar les dues dièsel. I això que aquestes dièsel els donen mil voltes en quant a encant als trens actuals.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Tren dels Llacs
Buscan una nueva locomotora de vapor que amplíe la oferta del Tren dels Llacs
La Generalitat estudia la posibilidad de comprar una locomotora de vapor que permita ampliar la oferta turística del histórico "Tren dels Llacs", que realiza el recorrido entre Lleida y La Pobla de Segur y que tiene ya la práctica totalidad de las plazas agotadas para esta temporada.
El "Tren dels Llacs" es una locomotora de vapor conocida popularmente como "La Garrafeta", que funciona entre abril y julio y entre septiembre y octubre y que ofrece un recorrido de gran belleza paisajística desde la capital del Segrià hasta el corazón del Pallars Jussà, pasando por la Noguera y la sierra del Montsec.
En concreto, el tramo del recorrido histórico entre Lleida y Balaguer se efectúa con la locomotora de vapor, mientras que el resto, entre Balaguer y La Pobla de Segur, se realiza con locomotora diesel.
Debido a la antigüedad de las máquinas y al calor y la falta de climatización de los vagones, que también son tradicionales, éstas sólo pueden realizar una veintena de circulaciones al año -21 esta temporada-, pese a tener una gran demanda turística.
En rueda de prensa, el presidente de la Diputación de Lleida, Jaume Gilabert, ha señalado, en este sentido, que un 97 por ciento de las cerca de 4.600 plazas ofertadas para esta temporada ya están agotadas.
"Tenemos lista de espera para el próximo año, pues éste está prácticamente todo vendido", ha apuntado el director de los servicios territoriales de Innovación, Universidades y Empresa en Lleida, Vidal Vidal.
Ante el éxito turístico que está teniendo "La Garrafeta", Vidal ha anunciado que se está estudiando la posibilidad de localizar y adquirir una nueva locomotora de vapor, lo que no es tarea fácil, que permita doblar la capacidad de viajeros de este histórico tren, que dispone de 224 plazas.
"Es el producto turístico ferroviario más importante del Estado español con mucha diferencia", ha subrayado Vidal.
Por el momento, y para aprovechar los meses en que "La Garrafeta" descansa, se ha puesto en marcha un tren convencional, como el de cualquier línea de Cercanías de Renfe, que realiza el mismo recorrido, pero ofreciendo a los viajeros una mayor comodidad y una mejor climatización.
Este tren de línea circulará los domingos y también, como novedad de este verano, durante los fines de semana de julio y agosto.
http://www.abc.es/agencias/noticia.asp?noticia=454686
La Generalitat estudia la posibilidad de comprar una locomotora de vapor que permita ampliar la oferta turística del histórico "Tren dels Llacs", que realiza el recorrido entre Lleida y La Pobla de Segur y que tiene ya la práctica totalidad de las plazas agotadas para esta temporada.
El "Tren dels Llacs" es una locomotora de vapor conocida popularmente como "La Garrafeta", que funciona entre abril y julio y entre septiembre y octubre y que ofrece un recorrido de gran belleza paisajística desde la capital del Segrià hasta el corazón del Pallars Jussà, pasando por la Noguera y la sierra del Montsec.
En concreto, el tramo del recorrido histórico entre Lleida y Balaguer se efectúa con la locomotora de vapor, mientras que el resto, entre Balaguer y La Pobla de Segur, se realiza con locomotora diesel.
Debido a la antigüedad de las máquinas y al calor y la falta de climatización de los vagones, que también son tradicionales, éstas sólo pueden realizar una veintena de circulaciones al año -21 esta temporada-, pese a tener una gran demanda turística.
En rueda de prensa, el presidente de la Diputación de Lleida, Jaume Gilabert, ha señalado, en este sentido, que un 97 por ciento de las cerca de 4.600 plazas ofertadas para esta temporada ya están agotadas.
"Tenemos lista de espera para el próximo año, pues éste está prácticamente todo vendido", ha apuntado el director de los servicios territoriales de Innovación, Universidades y Empresa en Lleida, Vidal Vidal.
Ante el éxito turístico que está teniendo "La Garrafeta", Vidal ha anunciado que se está estudiando la posibilidad de localizar y adquirir una nueva locomotora de vapor, lo que no es tarea fácil, que permita doblar la capacidad de viajeros de este histórico tren, que dispone de 224 plazas.
"Es el producto turístico ferroviario más importante del Estado español con mucha diferencia", ha subrayado Vidal.
Por el momento, y para aprovechar los meses en que "La Garrafeta" descansa, se ha puesto en marcha un tren convencional, como el de cualquier línea de Cercanías de Renfe, que realiza el mismo recorrido, pero ofreciendo a los viajeros una mayor comodidad y una mejor climatización.
Este tren de línea circulará los domingos y también, como novedad de este verano, durante los fines de semana de julio y agosto.
http://www.abc.es/agencias/noticia.asp?noticia=454686
Re: Tren dels Llacs
Un 1100 amb una xemeneia no cola, no?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Sense proposar-s'ho, s'anticipen als esdeveniments
ABC acertamoh, ABC no acertamoh...Por el momento, y para aprovechar los meses en que "La Garrafeta" descansa, se ha puesto en marcha un tren convencional, como el de cualquier línea de Cercanías de Renfe, que realiza el mismo recorrido, pero ofreciendo a los viajeros una mayor comodidad y una mejor climatización.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Tren dels Llacs
ome si acabesin la alco que tenen als tallers, es podria mirar de fe pujar x l'any que be
jo faria "la garrafeta" els dissabtes i la alco els diumenges
jo faria "la garrafeta" els dissabtes i la alco els diumenges
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Tren dels Llacs
Estic molt satisfet de l'èxit del tren dels llacs.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Tren dels Llacs
Hauria de ser una locomotora de vapor reversible si la idea es pujar fins La Pobla, tot i que en cap lloc de la notícia posa com la utilitzarien per doblar la capacitat; una candidata pot ser la Garrat Pacific del Central de Aragón que restaura la mateixa ARMF, l'altre idea seria que el tren també circulés el diumenge.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: Tren dels Llacs
La Garrafeta és reversible.
MZA_1600 wrote:Hauria de ser una locomotora de vapor reversible si la idea es pujar fins La Pobla, tot i que en cap lloc de la notícia posa com la utilitzarien per doblar la capacitat; una candidata pot ser la Garrat Pacific del Central de Aragón que restaura la mateixa ARMF, l'altre idea seria que el tren també circulés el diumenge.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Re: Tren dels Llacs
Canviant de tema, no sé si s'ha parlat, però m'agradaria saber de quina sèrie son els vagons de passatgers que s'utilitzen pel Tren dels Llacs
Gràcies
Gràcies
Re: Tren dels Llacs
Jacob.CH mira a la web s'ARMF i a listadotren, alla trobaras una amplia informació. Crec que son de la serie 6000 anomenats Lucky's.
Per cert i d'on pensen treure una locomotora mes potent que la Garrafeta, si precisament es la locomotora mes potent que hi ha agut mai
Per cert i d'on pensen treure una locomotora mes potent que la Garrafeta, si precisament es la locomotora mes potent que hi ha agut mai
De nou al FTC
Re: Tren dels Llacs
Recordo haver llegit que hi ha una altra Garrafeta en reconstrucció a Lleida.
No sé si es refereixen a aquesta com a més potenta
No sé si es refereixen a aquesta com a més potenta
Re: Tren dels Llacs
Aquesta altre "Garrafeta" es aquesta, una locomotora, que estava fins fa cosa d'uns tres o quatre anys al museu de Vilanova, i que te una potència similar a la seva cosina.una candidata pot ser la Garrat Pacific del Central de Aragón que restaura la mateixa ARMF
De nou al FTC
- Archie-250
- N6
- Posts: 208
- Joined: Thursday 17/04/2008 18:16
- Location: La Roca del Vallès
Re: Tren dels Llacs
La que dieu no es una Garrafeta, si no una Garrat. Es un pél més petita.marc wrote:Aquesta altre "Garrafeta" es aquesta, una locomotora, que estava fins fa cosa d'uns tres o quatre anys al museu de Vilanova, i que te una potència similar a la seva cosina.una candidata pot ser la Garrat Pacific del Central de Aragón que restaura la mateixa ARMF
Salut.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Tren dels Llacs
Les dues locomotores articulades tipus garratt que estan a l'ARMF de Lleida corresponen a dos tipus diferents de l'antiga companyia del Central de Aragón (actual línia Saragossa-Sagunt).
Degut a la dificultat que suposava el Port d'Escandón i la sinuositat de la línia així com la dèbil infrastructura es va decidir adoptar locomotores articulades.
D'entre les que es van posar en servei, destaquen els dos tipus de locomotores sistema Garratt: les de mercaderies (garrafetes) i les de viatgers (garrafs o garratts pacific).
Les de mercaderies: sistema articulat garratt doble mikado (141+141), caldera a 15 Kg/cm2, rodes motrius de 1200 mm, potència de 1800 CV, esforç de tracció de 22,2 Tm, amb una velocitat màxima de 70 Km/h. La que queda és la 282f-0421, construida per Babcock & Wilcox el 1960, segons un disseny original de 1930. És la titular del tren dels llacs entre Lleida i Balaguer i viceversa. Més informació a: http://www.armf.net/ca/ca_fitxa.php?codi=17
Les de viatgers: sistema articulat garratt doble pacific (231+132), caldera a 14 Kg/cm2, rodes motrius de 1750 mm, potència de 1800 CV, esforç de tracció de 18,5 Tm, amb una velocitat màxima de 115 Km/h. La que queda és la 462f-0401. Construida per Euskalduna el 1930. Està en restauració als tallers d'ARMF. Més informació a: http://www.armf.net/ca/ca_fitxa.php?codi=20
Només com a comparació:
la Confederación: caldera a 16 Kg/cm2, rodes motrius de 1900 mm, potència de 2700 CV, esforç de tracció de 16,3 Tm, amb una velocitat màxima de 150 Km/h però autoritzada només a 125 Km/h.
Es deia que, tot i la menor potència de les garrafetes en comparació amb les Santa fe (1800Cv contra 2700 de les 151), tenien un esforç de tracció comparable. A aquesta dada, sens dubte, hi contribuia el diàmetre de les rodes motrius (1200mm de les articulades contra 1560 de les 151). També cal recordar que 1750mm és el diàmetre de les rodes motrius de les magnífiques 1700 de MZA (rodatge 241-muntanya) així com també de les excel·lents 4600 de Norte, també conegudes per Muntanya (ja que també tenien aquest rodatge: 241) i tenien doble expansió (compound). Tant les MZA 1700 com, sobretot, les Norte 4600 eren el màxim exponent tecnològic de l'època i contemporànies de totes les garratt del Central de Aragón, ja que mentre les MZA es van construir del 1925 al 1931 i les Norte del 1925 al 1930, les del CdA, del 1930-31 les de viatgers i del 1960-61 la segona sèrie de mercaderies idèntica a les de 1930, excepte que portaven un preescalfador de l'aigua d'alimentació de la caldera.
Salut !!
Degut a la dificultat que suposava el Port d'Escandón i la sinuositat de la línia així com la dèbil infrastructura es va decidir adoptar locomotores articulades.
D'entre les que es van posar en servei, destaquen els dos tipus de locomotores sistema Garratt: les de mercaderies (garrafetes) i les de viatgers (garrafs o garratts pacific).
Les de mercaderies: sistema articulat garratt doble mikado (141+141), caldera a 15 Kg/cm2, rodes motrius de 1200 mm, potència de 1800 CV, esforç de tracció de 22,2 Tm, amb una velocitat màxima de 70 Km/h. La que queda és la 282f-0421, construida per Babcock & Wilcox el 1960, segons un disseny original de 1930. És la titular del tren dels llacs entre Lleida i Balaguer i viceversa. Més informació a: http://www.armf.net/ca/ca_fitxa.php?codi=17
Les de viatgers: sistema articulat garratt doble pacific (231+132), caldera a 14 Kg/cm2, rodes motrius de 1750 mm, potència de 1800 CV, esforç de tracció de 18,5 Tm, amb una velocitat màxima de 115 Km/h. La que queda és la 462f-0401. Construida per Euskalduna el 1930. Està en restauració als tallers d'ARMF. Més informació a: http://www.armf.net/ca/ca_fitxa.php?codi=20
Només com a comparació:
la Confederación: caldera a 16 Kg/cm2, rodes motrius de 1900 mm, potència de 2700 CV, esforç de tracció de 16,3 Tm, amb una velocitat màxima de 150 Km/h però autoritzada només a 125 Km/h.
Es deia que, tot i la menor potència de les garrafetes en comparació amb les Santa fe (1800Cv contra 2700 de les 151), tenien un esforç de tracció comparable. A aquesta dada, sens dubte, hi contribuia el diàmetre de les rodes motrius (1200mm de les articulades contra 1560 de les 151). També cal recordar que 1750mm és el diàmetre de les rodes motrius de les magnífiques 1700 de MZA (rodatge 241-muntanya) així com també de les excel·lents 4600 de Norte, també conegudes per Muntanya (ja que també tenien aquest rodatge: 241) i tenien doble expansió (compound). Tant les MZA 1700 com, sobretot, les Norte 4600 eren el màxim exponent tecnològic de l'època i contemporànies de totes les garratt del Central de Aragón, ja que mentre les MZA es van construir del 1925 al 1931 i les Norte del 1925 al 1930, les del CdA, del 1930-31 les de viatgers i del 1960-61 la segona sèrie de mercaderies idèntica a les de 1930, excepte que portaven un preescalfador de l'aigua d'alimentació de la caldera.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.