Seguiment material de Rodalies Catalunya
Seguiment material de Rodalies Catalunya
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... #more-3891
Rodalies de Catalunya impulsa la renovació i el manteniment integral de la flota de trens
Una vintena de trens es sotmeten cada any a tasques de manteniment i renovació integral allargant la seva vida útil i millorant la fiabilitat de la flota D’aquesta manera, es posa a punt cada any el 13,7% de la flota més antiga, 109 trens hauran passat pels tallers entre el 2010 i el 2015 S’introdueix la nova imatge de Rodalies de Catalunya quan es realitzen treballs per a la renovació integral dels equipaments de les unitats Des de l’1 de juliol, s’han retirat les darreres unitats 440, les més antigues del parc de Rodalies Durant aquest any s’hauran incorporat 17 nous trens Civia de tal manera que n’hi haurà en servei 68, el 34% del total de la flota El secretari per la Mobilitat, Manel Nadal, el Director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha i el Coordinador Tècnic de Rodalies, Marc García, han visitat aquest matí la Base de Manteniment Integral de trens de Vilanova i La Geltrú, on han estat acompanyats per la Gerent de Manteniment Integral del Mediterrani, Mayte Castillo. Durant la visita s’ha fet balanç del pla de renovació i manteniment de la flota de Rodalies de Catalunya i s’ha anunciat la retirada de circulació dels trens de la sèrie 440, els més antics del parc de Rodalies.
Manteniment i renovació de trens
En la visita han pogut comprovar les tasques de manteniment que s’estan desenvolupant a una unitat 447. Aquest treballs denominats de “Gran Reparació i Operacions de Vida Mitjana” es realitzen cada 2,4 milions de quilòmetres i consisteixen bàsicament en la renovació integral del tots els equipaments interiors del vehicle, i la substitució sistemàtica de certs elements del tren que han esgotat la seva vida útil. Per tal de realitzar tot el procés, les unitats han d’estar a taller durant 35 dies.
Cada any, uns 20 trens de Rodalies es sotmeten a aquestes operacions de renovació interior i exterior. D’aquesta manera, Renfe Integria realitza anualment actuacions de renovació integral a un 13,7% del trens 447 i 450-451 que presten el servei de Rodalies, a banda dels nous Civia que es van incorporant a la flota. Es preveu que en el període 2010-2015, un total de 109 trens hauran passat pels tallers per fer-hi aquesta posada a punt.
D’altra banda, també es realitzen les tasques de Gran Reparació que es duen a terme cada 1,2 milions de quilòmetres i permeten fer una “posada a cero” de tots els elements de la unitat, per a aquestes operacions les unitats han de restar a taller un total de 25 dies.
Nova imatge als trens renovats
Aprofitant aquestes tasques de renovació i manteniment, que permeten garantir alts índex de fiabilitat i de qualitat del servei, es realitza la implantació de la nova imatge de Rodalies de Catalunya en els trens de les sèries 447 i 450-451. D’aquesta manera, es durà a terme de forma progressiva la implantació de la nova imatge en els trens que presten servei a la xarxa de Rodalies sota el criteri de fer-ho només en trens nous o completament renovats, després d’aquestes operacions.
Millores als tallers de manteniment de Catalunya
Renfe compta amb un total de cinc tallers de manteniment distribuïts per Barcelona en els punts estratègics de les línies ferroviàries de Rodalies: Mataró, Sant Andreu Comtal, Montcada, Cornellà i Vilanova i La Geltrú. A més, disposa d’altres tallers a Tarragona i Portbou. En tots aquests, es realitzen tasques de manteniment i reparació tant de trens de Rodalies com de Media Distancia. Del total dels trens que entren a taller, un 51% corresponen a trens de Rodalies que fan el manteniment íntegre als tallers de Renfe Integria a Catalunya.
De cara a preparar els tallers per a la reparació i manteniment de les noves unitats Civia, s’han remodelat les instal•lacions de Montcada ampliant la seva superfície a 3.315m2 amb la construcció d’una nova nau que disposa dels elements necessaris (foses, pont-grua, magatzem, etc.) per a la posada a punt, reparacions i manteniment dels nous trens que circulen per la xarxa de Rodalies de Catalunya.
Actualment, es duu a terme l’ampliació del taller de Vilanova per tal d’adaptar-lo a les necessitats de manteniment dels nous trens Civia del parc de Rodalies de Catalunya, el que suposarà un increment de la capacitat productiva de les instal•lacions ampliant-les més de 4.235 m2, amb el que el taller disposarà de més de 37.000m2 i més de 200 treballadors. La Base de Manteniment Integral de Vilanova està dividida en diferents naus i seccions que permeten duu a terme el procés de gran reparació dels trens, destaquen: nau de rentat, rodatge i bugies, pintura, nau de reparació, seccions auxiliars, magatzem i nau de proves finals.
Les reformes iniciades al taller consisteixen bàsicament en la ampliació de les vies existents, la construcció de dues vies i catenària així com locals auxiliars, així com la construcció d’una nova nau taller destinada al manteniment d’unitats elèctriques, una zona dedicada a treball i oficines i una altra a magatzem, el termini de finalització d’obres és de 7 mesos.
Aquests tallers són els encarregats de Grans Intervencions d’Unitats Autopropulsades, estan preparats, a més, per realitzar manteniment preventiu de primer nivell, aplicació de correctius, restabliment d’elements perjudicats per actes vandàlics i accidents.
Rodalies de Catalunya retira les últimes quatre unitats 440
D’altra banda, i en aquesta línia de renovació de la flota, el passat 1 de juliol Renfe va retirar del servei de Rodalies de Catalunya les quatre últimes unitats 440, les més antigues del parc de trens de Rodalies. Amb aquesta mesura, Renfe avança el seu compromís de retirar de la circulació aquests trens durant el mes d’agost i és una mostra més del compromís de la Generalitat i Renfe per tal de millorar la qualitat del servei tant en capacitat, com en fiabilitat i confort.
Els últims quatre trens retirats, que fins ara circulaven per les línies R2 i R3, es van incorporar al servei ferroviari a la dècada dels 80 i es van destinar als serveis de Rodalies i Media Distancia. A partir del 1993 es va dur a terme una remodelació integral en aquestes unitats que va permetre millorar el confort interior amb la instal•lació d’aire condicionat, així com una remodelació de tota la part mecànica que ha permet que aquests trens hagin prestat servei fins el passat mes de juny.
Pla de renovació del parc de trens
Les unitats 440 poden retirar-se del servei sense afectar la oferta habitual de trens gràcies al pla de renovació del parc de material mòbil que duu a terme Renfe des de l’any 2006, amb la incorporació dels nous trens Civia i la remodelació complerta de les unitats 447. Durant aquest any s’hauran incorporat en total 17 nous trens de tal manera que el nombre de trens Civia en servei serà de 68, el que representa el 34% de la flota de trens.
Actualment, el parc de trens de Rodalies de Catalunya, format per un total de 197 unitats, compta amb 59 Civia, la qual cosa representa un 30% de la flota. Gràcies a aquestes incorporacions, l’edat mitjana del parc de Rodalies de Catalunya ja s’ha reduït fins als 9,5 anys paràmetre que situa aquest parc com un dels més moderns als sistemes ferroviaris metropolitans d’Europa.
Rodalies de Catalunya impulsa la renovació i el manteniment integral de la flota de trens
Una vintena de trens es sotmeten cada any a tasques de manteniment i renovació integral allargant la seva vida útil i millorant la fiabilitat de la flota D’aquesta manera, es posa a punt cada any el 13,7% de la flota més antiga, 109 trens hauran passat pels tallers entre el 2010 i el 2015 S’introdueix la nova imatge de Rodalies de Catalunya quan es realitzen treballs per a la renovació integral dels equipaments de les unitats Des de l’1 de juliol, s’han retirat les darreres unitats 440, les més antigues del parc de Rodalies Durant aquest any s’hauran incorporat 17 nous trens Civia de tal manera que n’hi haurà en servei 68, el 34% del total de la flota El secretari per la Mobilitat, Manel Nadal, el Director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha i el Coordinador Tècnic de Rodalies, Marc García, han visitat aquest matí la Base de Manteniment Integral de trens de Vilanova i La Geltrú, on han estat acompanyats per la Gerent de Manteniment Integral del Mediterrani, Mayte Castillo. Durant la visita s’ha fet balanç del pla de renovació i manteniment de la flota de Rodalies de Catalunya i s’ha anunciat la retirada de circulació dels trens de la sèrie 440, els més antics del parc de Rodalies.
Manteniment i renovació de trens
En la visita han pogut comprovar les tasques de manteniment que s’estan desenvolupant a una unitat 447. Aquest treballs denominats de “Gran Reparació i Operacions de Vida Mitjana” es realitzen cada 2,4 milions de quilòmetres i consisteixen bàsicament en la renovació integral del tots els equipaments interiors del vehicle, i la substitució sistemàtica de certs elements del tren que han esgotat la seva vida útil. Per tal de realitzar tot el procés, les unitats han d’estar a taller durant 35 dies.
Cada any, uns 20 trens de Rodalies es sotmeten a aquestes operacions de renovació interior i exterior. D’aquesta manera, Renfe Integria realitza anualment actuacions de renovació integral a un 13,7% del trens 447 i 450-451 que presten el servei de Rodalies, a banda dels nous Civia que es van incorporant a la flota. Es preveu que en el període 2010-2015, un total de 109 trens hauran passat pels tallers per fer-hi aquesta posada a punt.
D’altra banda, també es realitzen les tasques de Gran Reparació que es duen a terme cada 1,2 milions de quilòmetres i permeten fer una “posada a cero” de tots els elements de la unitat, per a aquestes operacions les unitats han de restar a taller un total de 25 dies.
Nova imatge als trens renovats
Aprofitant aquestes tasques de renovació i manteniment, que permeten garantir alts índex de fiabilitat i de qualitat del servei, es realitza la implantació de la nova imatge de Rodalies de Catalunya en els trens de les sèries 447 i 450-451. D’aquesta manera, es durà a terme de forma progressiva la implantació de la nova imatge en els trens que presten servei a la xarxa de Rodalies sota el criteri de fer-ho només en trens nous o completament renovats, després d’aquestes operacions.
Millores als tallers de manteniment de Catalunya
Renfe compta amb un total de cinc tallers de manteniment distribuïts per Barcelona en els punts estratègics de les línies ferroviàries de Rodalies: Mataró, Sant Andreu Comtal, Montcada, Cornellà i Vilanova i La Geltrú. A més, disposa d’altres tallers a Tarragona i Portbou. En tots aquests, es realitzen tasques de manteniment i reparació tant de trens de Rodalies com de Media Distancia. Del total dels trens que entren a taller, un 51% corresponen a trens de Rodalies que fan el manteniment íntegre als tallers de Renfe Integria a Catalunya.
De cara a preparar els tallers per a la reparació i manteniment de les noves unitats Civia, s’han remodelat les instal•lacions de Montcada ampliant la seva superfície a 3.315m2 amb la construcció d’una nova nau que disposa dels elements necessaris (foses, pont-grua, magatzem, etc.) per a la posada a punt, reparacions i manteniment dels nous trens que circulen per la xarxa de Rodalies de Catalunya.
Actualment, es duu a terme l’ampliació del taller de Vilanova per tal d’adaptar-lo a les necessitats de manteniment dels nous trens Civia del parc de Rodalies de Catalunya, el que suposarà un increment de la capacitat productiva de les instal•lacions ampliant-les més de 4.235 m2, amb el que el taller disposarà de més de 37.000m2 i més de 200 treballadors. La Base de Manteniment Integral de Vilanova està dividida en diferents naus i seccions que permeten duu a terme el procés de gran reparació dels trens, destaquen: nau de rentat, rodatge i bugies, pintura, nau de reparació, seccions auxiliars, magatzem i nau de proves finals.
Les reformes iniciades al taller consisteixen bàsicament en la ampliació de les vies existents, la construcció de dues vies i catenària així com locals auxiliars, així com la construcció d’una nova nau taller destinada al manteniment d’unitats elèctriques, una zona dedicada a treball i oficines i una altra a magatzem, el termini de finalització d’obres és de 7 mesos.
Aquests tallers són els encarregats de Grans Intervencions d’Unitats Autopropulsades, estan preparats, a més, per realitzar manteniment preventiu de primer nivell, aplicació de correctius, restabliment d’elements perjudicats per actes vandàlics i accidents.
Rodalies de Catalunya retira les últimes quatre unitats 440
D’altra banda, i en aquesta línia de renovació de la flota, el passat 1 de juliol Renfe va retirar del servei de Rodalies de Catalunya les quatre últimes unitats 440, les més antigues del parc de trens de Rodalies. Amb aquesta mesura, Renfe avança el seu compromís de retirar de la circulació aquests trens durant el mes d’agost i és una mostra més del compromís de la Generalitat i Renfe per tal de millorar la qualitat del servei tant en capacitat, com en fiabilitat i confort.
Els últims quatre trens retirats, que fins ara circulaven per les línies R2 i R3, es van incorporar al servei ferroviari a la dècada dels 80 i es van destinar als serveis de Rodalies i Media Distancia. A partir del 1993 es va dur a terme una remodelació integral en aquestes unitats que va permetre millorar el confort interior amb la instal•lació d’aire condicionat, així com una remodelació de tota la part mecànica que ha permet que aquests trens hagin prestat servei fins el passat mes de juny.
Pla de renovació del parc de trens
Les unitats 440 poden retirar-se del servei sense afectar la oferta habitual de trens gràcies al pla de renovació del parc de material mòbil que duu a terme Renfe des de l’any 2006, amb la incorporació dels nous trens Civia i la remodelació complerta de les unitats 447. Durant aquest any s’hauran incorporat en total 17 nous trens de tal manera que el nombre de trens Civia en servei serà de 68, el que representa el 34% de la flota de trens.
Actualment, el parc de trens de Rodalies de Catalunya, format per un total de 197 unitats, compta amb 59 Civia, la qual cosa representa un 30% de la flota. Gràcies a aquestes incorporacions, l’edat mitjana del parc de Rodalies de Catalunya ja s’ha reduït fins als 9,5 anys paràmetre que situa aquest parc com un dels més moderns als sistemes ferroviaris metropolitans d’Europa.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Més dosis de cofoisme
Ja. Un punt que s'anoten, o almenys s'ho pensen. Però "Rodalies de Catalunya" presta un dels serveis ferroviaris metropolitans més fiables d'Europa, que és el que realment interessa els usuaris?metring wrote:Gràcies a aquestes incorporacions, l’edat mitjana del parc de Rodalies de Catalunya ja s’ha reduït fins als 9,5 anys paràmetre que situa aquest parc com un dels més moderns als sistemes ferroviaris metropolitans d’Europa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... 4890.shtml
Rodalies retira los trenes mas antiguos y rejuvenece la flota
Renfe aprovecha las tareas de mantenimiento del taller de Vilanova para pintar el nuevo logotipo en las unidades
La renovación de la flota ya está en marcha. Los decrépitos convoyes modelo 440 ya están fuera de circulación. Los responsables de Rodalies han anunciado que las cuatro unidades que quedaban de este tipo de tren han dejado de funcionar. Eliminadas estas viejas glorias, la edad de la red catalana ha rejuvenecido de forma considerable. Si la media era de 10,7 años, ahora ha descendido a 9,5 años.
La presencia de los Civia ayuda. El más antiguo tiene solo dos años, con lo que los 440 (que tenían más de 30) estropeaban la modernización de una flota que a finales de este año alcanzará los 200 trenes. El director de Rodalies, Miguel Ángel Remacha, ha explicado que con la retirada de esos 440, ahora solo quedaran tres tipos de trenes: los de dos pisos (450); los modernos Civia y los 447.
Renovación integral a los 15 años
Precisamente los 447 son los que se están empezando a pintar con el nuevo logotipo naranja de Rodalies, algo que ya se hace con los Civia que se incorporan al servicio. Este trabajo se realiza en los talleres de mantenimiento que Renfe tiene en Vilanova i la Geltru (Garraf). De hecho, la pintura es lo último que se le hace al tren en esas instalaciones, después de pasar una exhaustiva renovación integral, ha descrito la gerente de mantenimiento del Mediterráneo de la compañía ferroviaria, Mayte Castillo.
"Los trenes en España tienen una vida útil de 30 años. Cuando cumplen 1,2 millones de kilómetros, se les hace una gran revisión que, al alcanzar los 2,4 millones de kilómetros o los 15 años, se convierte en la denominada operacion de vida media, que consiste en una gran reparación”, revela Castillo. Estos trabajos suelen durar unos 35 días en los talleres de Vilanova.
Aprovechar la visita
En el momento en el que esas unidades entran en las instalaciones de Renfe Integria, la empresa aprovecha para desmontarlos casi del todo y, detalle a detalle, revisarlos. “No queremos que el hecho de pintar los trenes con el logotipo de la Generalitat suponga un gasto adicional”, ha expuesto el secretario de Mobilitat, Manel Nadal.
Por esta razón, a medida que vayan pasando por allí, la veintena de unidades que cada año visitan el taller para esa operación realizada más a fondo asumirán el naranja y la R de Rodalies. Según los cálculos de Nadal, ahora hay dos Civia con esa nueva imagen corporativa y cara a septiembre serán entre ocho y 11.
Rodalies retira los trenes mas antiguos y rejuvenece la flota
Renfe aprovecha las tareas de mantenimiento del taller de Vilanova para pintar el nuevo logotipo en las unidades
La renovación de la flota ya está en marcha. Los decrépitos convoyes modelo 440 ya están fuera de circulación. Los responsables de Rodalies han anunciado que las cuatro unidades que quedaban de este tipo de tren han dejado de funcionar. Eliminadas estas viejas glorias, la edad de la red catalana ha rejuvenecido de forma considerable. Si la media era de 10,7 años, ahora ha descendido a 9,5 años.
La presencia de los Civia ayuda. El más antiguo tiene solo dos años, con lo que los 440 (que tenían más de 30) estropeaban la modernización de una flota que a finales de este año alcanzará los 200 trenes. El director de Rodalies, Miguel Ángel Remacha, ha explicado que con la retirada de esos 440, ahora solo quedaran tres tipos de trenes: los de dos pisos (450); los modernos Civia y los 447.
Renovación integral a los 15 años
Precisamente los 447 son los que se están empezando a pintar con el nuevo logotipo naranja de Rodalies, algo que ya se hace con los Civia que se incorporan al servicio. Este trabajo se realiza en los talleres de mantenimiento que Renfe tiene en Vilanova i la Geltru (Garraf). De hecho, la pintura es lo último que se le hace al tren en esas instalaciones, después de pasar una exhaustiva renovación integral, ha descrito la gerente de mantenimiento del Mediterráneo de la compañía ferroviaria, Mayte Castillo.
"Los trenes en España tienen una vida útil de 30 años. Cuando cumplen 1,2 millones de kilómetros, se les hace una gran revisión que, al alcanzar los 2,4 millones de kilómetros o los 15 años, se convierte en la denominada operacion de vida media, que consiste en una gran reparación”, revela Castillo. Estos trabajos suelen durar unos 35 días en los talleres de Vilanova.
Aprovechar la visita
En el momento en el que esas unidades entran en las instalaciones de Renfe Integria, la empresa aprovecha para desmontarlos casi del todo y, detalle a detalle, revisarlos. “No queremos que el hecho de pintar los trenes con el logotipo de la Generalitat suponga un gasto adicional”, ha expuesto el secretario de Mobilitat, Manel Nadal.
Por esta razón, a medida que vayan pasando por allí, la veintena de unidades que cada año visitan el taller para esa operación realizada más a fondo asumirán el naranja y la R de Rodalies. Según los cálculos de Nadal, ahora hay dos Civia con esa nueva imagen corporativa y cara a septiembre serán entre ocho y 11.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Feixisme lingüístic
Los decrépitos convoyes modelo 440
Sobre aquesta formulació, només una cosa a dir: repugnant.lo que los 440 (que tenían más de 30) estropeaban la modernización de una flota que a finales de este año alcanzará los 200 trenes
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Lleig
Ho dius per les formes esfèriques que surten sota l'erra?victorcasta wrote:El frontal és LLEIG DE COLLONS.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Renovació i manteniment material Rodalies Catalunya
Però què és això? Sembla que els ha donat una insolació
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
Re: Renovació i manteniment material Rodalies Catalunya
Si us plau que no els repintin. És igual color pantone. Quan he vist el resultat final de les 447 Rodalies he hagut de cridar. Uf lleig és poc. I lo de decrepites 440, no cal dir res més. Tot nou tot nou vengaaa i no fem manteniment i d'aquí 10 anys tot nou una altre cop.
Re: Renovació i manteniment material Rodalies Catalunya
Bueno a la 440 tambien le llega la jubilación, a sido un buen tren pero tambien requiere mas mantenimiento que un 447 o un civia y encontrar repuestos tambien es problemático asi que tambien le llego la hora del soplete o la venta a un tercer país.
La decoración nueva canta un poco pero nos acostumbraremos.
La decoración nueva canta un poco pero nos acostumbraremos.
Re: Renovació i manteniment material Rodalies Catalunya
Doncs no us perdeu el que diu el DPTOP:
Bé, aquest article em fa tenir depressió, m'estic fent vell...Rodalies de Catalunya retira les últimes quatre unitats 440
D’altra banda, i en aquesta línia de renovació de la flota, el passat 1 de juliol Renfe va retirar del servei de Rodalies de Catalunya les quatre últimes unitats 440, les més antigues del parc de trens de Rodalies. Amb aquesta mesura, Renfe avança el seu compromís de retirar de la circulació aquests trens durant el mes d’agost i és una mostra més del compromís de la Generalitat i Renfe per tal de millorar la qualitat del servei tant en capacitat, com en fiabilitat i confort (Sobretot confort, pels grans seients que tenen els Civia).
Els últims quatre trens retirats, que fins ara circulaven per les línies R2 i R3, es van incorporar al servei ferroviari a la dècada dels 80 i es van destinar als serveis de Rodalies i Media Distancia. A partir del 1993 es va dur a terme una remodelació integral en aquestes unitats que va permetre millorar el confort interior amb la instal·lació d’aire condicionat, així com una remodelació de tota la part mecànica que ha permet que aquests trens hagin prestat servei fins el passat mes de juny (i si no els haguessin matat tan aviat, haguessin durat fins d'aqui uns anys).
Pla de renovació del parc de trens
Les unitats 440 poden retirar-se del servei sense afectar la oferta habitual de trens gràcies al pla de renovació del parc de material mòbil que duu a terme Renfe des de l’any 2006, amb la incorporació dels nous trens Civia i la remodelació complerta de les unitats 447. Durant aquest any s’hauran incorporat en total 17 nous trens de tal manera que el nombre de trens Civia en servei serà de 68, el que representa el 34% de la flota de trens.
Actualment, el parc de trens de Rodalies de Catalunya, format per un total de 197 unitats, compta amb 59 Civia, la qual cosa representa un 30% de la flota. Gràcies a aquestes incorporacions, l’edat mitjana del parc de Rodalies de Catalunya ja s’ha reduït fins als 9,5 anys paràmetre que situa aquest parc com un dels més moderns als sistemes ferroviaris metropolitans d’Europa.
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: Renovació i manteniment material Rodalies Catalunya
Menudo frontal!, menuda"R"!!, ¿que simboliza eso?, siempre me han gustado los logos un poco más trabajados....
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: Renovació i manteniment material Rodalies Catalunya
He trobat un video de Gavà Televisió sobre la visita al TCR de Vilanova i la Geltrú:
Re: Renovació i manteniment material Rodalies Catalunya
El que haurien de fer és renovar infraestructures, no tant els trens, que sinó mireu què passa amb el xou que tenim muntat avui amb les avaries elèctriques!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Política d'aparador
Però no farda tant dir que tenen la infraestructura més moderna d'Europa, perquè és difícil posar-la a l'aparador.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Renovació i manteniment material Rodalies Catalunya
Doncs que quan reformin els trens, que els hi posin corda, perquè amb tanta avaria elèctrica...
Re: Renovació i manteniment material Rodalies Catalunya
No sé a vosaltres, però amb aquesta "R" així en mig, em dona la sensació de que és un tren de "marca blanca"automotorserie 436 wrote:Menudo frontal!, menuda"R"!!, ¿que simboliza eso?, siempre me han gustado los logos un poco más trabajados....
Re: Renovació i manteniment material Rodalies Catalunya
Por lo visto en los vídeos, la siguiente 447 en salir a circular con los colores de Rodalies de Catalunya es la 447-075M/038R/076M
canalcole wrote:He trobat un video de Gavà Televisió sobre la visita al TCR de Vilanova i la Geltrú:
Si us hi fixeu, al minut 0.21, surt la 447.181M/182M amb els pegats de Renfe Operadora (és de València...).
Un altre video amb més material:
Re: Feixisme lingüístic
estic d'acord: quin poc sentiment històric i de preservació!!!!!Guigui wrote:Los decrépitos convoyes modelo 440Sobre aquesta formulació, només una cosa a dir: repugnant.lo que los 440 (que tenían más de 30) estropeaban la modernización de una flota que a finales de este año alcanzará los 200 trenes
El licor Calisay no se bebe, se saborea
Re: Renovació i manteniment material Rodalies Catalunya
Però veja'm, ja sabem del cert si guarden una unitat o no?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Renovació i manteniment material Rodalies Catalunya
què guai!!! Tenim els trens més moderns d'Europa. Sí... els trens estan fets un fàstic, no hi ha seguretat ni en trens ni andanes, cau la xarxa elèctrica cada dos per tres, la senyalització no va, la informació tampoc, és impossible veure un tren a l'hora, van més lents que al segle XIX... però a que queden macos els trens nous a les fotos?
Curiosament, els trens vells els revenem per quatre euros a països "subdesenvolupats" que són capaços de donar millor servei amb ells que no pas nosaltres amb els nous.
Som un país de nous rics que només hem sabut utilitzar els calers per comprar-nos un "botijo" i una pandereta nova...
Curiosament, els trens vells els revenem per quatre euros a països "subdesenvolupats" que són capaços de donar millor servei amb ells que no pas nosaltres amb els nous.
Som un país de nous rics que només hem sabut utilitzar els calers per comprar-nos un "botijo" i una pandereta nova...
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT