Notícies de la línia Lleida-Manresa

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re:

Post by 437.001 »

Ecomobisostrans wrote:L'altre dia a la fira Expobages hi havia un stand de l'ajuntament de Sant Marti de Sesgueioles anunciant "vida de poble amb serveis de ciutat" i uns pisos i cases a preus irrissoris, comparats amb lo que es paga a Manresa o a Lleida. Suposo que els deu haver passat com a Calaf, que tenen tot un barri sencer construit i ple nomes al 10%, degut a la crisi.

Be, la qüestió es que els vaig preguntar si a part dels 3 trens al dia per sentit (això si, l'estacio al centre del poble) hi havia algo més, i em van dir que si, que hi ha un taxi que per 12 o 13 euros et porta a Calaf. Lo curios es que en el planol del poble consta una parada de bus, però a la web de Gencat no surt cap bus, es a dir que potser nomes es deu utilitzar per discrecionals, o escolars.

I jo em pregunto, tant costaria que els 3 trens que acaben a Cervera vagin fins a Manresa i des d'allà empalmin amb Rodalies? Bueno, a lo millor ho fan quan acabi les obres, que segons un revisor serà al novembre d'aquest any.
Al 2008 vaig haver de fer Manresa-Calaf. A l'anada vaig anar en bus: 4,25€ A la tornada en tren: 1,80€

El subratllat en negreta m´ha deixat blanc. :o :o :o :| :|
El novembre és quan el ministeri decidirà quines línies es mantenen i quines no.
Veig clar que el ministeri vol tancar aquesta línia. Patètic. >:(
Haurà de pagar-ho la Generalitat, esperant que el Tripodrit hagi anat a prendre la fresca...
I pensar el tràfic que podria tenir aquesta línia amb unes inversions adequades i una freqüència de trens eficaç... podria ser semblant al tràfic de la línia de Figueres.:nono :avall >
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

I ara sense tren directe !

Post by Pere »

A partir del dissabte 17 de juliol Renfe suprimeix els sis trens (Regionals de la línia Manresa-Lleida) que anaven directes de Manresa a l'Hospitalet i vv. desviats per Passeig de Gràcia, Clot Aragó i St Andreu Comtal sense donar cap mena d'explicació, i introdueix els viatgers en els rodalies que acaben a St Andreu Arenal i seguir l'alternativa amb el metro.
De dilluns a divendres els viatgers hauran d'anar en rodalies fins a Manresa on agafaran l'autobus substiturori fins a Calaf i els caps de setmana només hauran d'anar fins a Terrassa i des d'on sortirà l'autobús.

http://web02.renfe.es/u13/MTR/UltimaHor ... 62003C40D1

Tot plegat ho trobo una tocada de nassos pels 4 viatgers que sabiem de l'existència d'aquests trens directes sense transbord i òbviament per la gent usuària de la línia entre Manresa i Lleida, que amb la poca difusió de la notícia acabaran perduts segur.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by metring »

Alguna cosa he llegit a les pantalles de Sants, però no ho havia acabat d'entendre.
jordigt2008
N6
N6
Posts: 207
Joined: Thursday 12/06/2008 19:59
Location: Sant Joan de Vilatorrada
Contact:

Re: I ara sense tren directe !

Post by jordigt2008 »

Pere wrote:A partir del dissabte 17 de juliol Renfe suprimeix els sis trens (Regionals de la línia Manresa-Lleida) que anaven directes de Manresa a l'Hospitalet i vv. desviats per Passeig de Gràcia, Clot Aragó i St Andreu Comtal sense donar cap mena d'explicació, i introdueix els viatgers en els rodalies que acaben a St Andreu Arenal i seguir l'alternativa amb el metro.
De dilluns a divendres els viatgers hauran d'anar en rodalies fins a Manresa on agafaran l'autobus substiturori fins a Calaf i els caps de setmana només hauran d'anar fins a Terrassa i des d'on sortirà l'autobús.

http://web02.renfe.es/u13/MTR/UltimaHor ... 62003C40D1

Tot plegat ho trobo una tocada de nassos pels 4 viatgers que sabiem de l'existència d'aquests trens directes sense transbord i òbviament per la gent usuària de la línia entre Manresa i Lleida, que amb la poca difusió de la notícia acabaran perduts segur.
Ok ara he vist que es parla aquí...

Doncs, en els horaris de les webs de rodaliesdecatalunya i renfe, encara surten aquests trens...
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Pere »

M'ensumo que aquest fet té una relació directe amb la desaparició de les 440R a rodalies Barcelona, ja que aquests serveis gairebé sempre es feien amb aquestes unitats, aviam com s'ho monten per al setembre...
Pe Jorba
N6
N6
Posts: 205
Joined: Friday 12/09/2008 14:29

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Pe Jorba »

¿I els usuaris que s'atrevien (potser per necessitat) a desplaçar-se -via Manresa- al centre de Barcelona des de les comarques de Lleida? Transbordament a Calaf per arribar per carretera a Manresa; agafar novament el tren a Manresa -i haver-s'hi hagut d'esperar un quart d'hora ben llarg-; haver de baixar a St. Andreu Arenal si es vol arribar a la Plaça de Catalunya ( havent de fer un altre transbordament) o a Sants (i aleshores, obligats a fer-ne dos, de transbordaments).
Ui, ui, ui!, aquesta linia Barcelona-Manresa-Lleida, amb les obres encallades entre Calaf i Manresa... Tot plegat fa molt mala espina.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Dues explicacions plausibles

Post by Guigui »

Una de dues: o el traspàs de regionals (si més no, d'algunes línies) amb o sense infraestructura és més imminent del que ens pensàvem, o almenys ho era fins tot l'enrenou de la sentència de l'estatut, o Renfomentadif dóna llargues perquè la intenció real és deixar morir la línia per inanició.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by josep_serre »

També podria ser manca de personal motiu pel qual s'han suprimit uns quants trens darrerament.
Pere wrote:M'ensumo que aquest fet té una relació directe amb la desaparició de les 440R a rodalies Barcelona, ja que aquests serveis gairebé sempre es feien
amb aquestes unitats, aviam com s'ho monten per al setembre...
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Trenscat »

Realment serà penós no poder utilitzar els Regionals directes des de Pg.de Gràcia que m'anaven la mar de bé perquè em coincidien amb les hores de sortida de la feina. Almenys espero que FGC no talli totalment la línia del Vallès a l'agost a Terrassa-Rambla (tal i com sembla que està previst) i que ens deixin incomunicats amb el centre de Barcelona de manera directa des de Terrassa... :roll:
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by metring »

http://www.lavanguardia.es/lv24h/201007 ... 88842.html

El tren de Lleida

IDRISS ABROUK | Barcelona | 20/07/2010 | Actualizada a las 08:35 | Participación

Aquest és el relat de com Renfe riu dels seus usuaris: des de l'inici de les obres a la Sagrera que obliga a desplaçar-se a Sant Andreu Arenal, es va modificar el recorregut del tren regional destinació Lleida (via Manresa). Per compatibilitat d'horaris i proximitat, vaig començar a utilitzar el tren de les 8.14 a l'estació del Clot diàriament. En aquests tres mesos, puc afirmar amb rotunditat que en més del 80% d'ocasions el tren ha passat amb retard per l'estació del Clot, així com assegurar que mai (recalco la paraula mai) ha arribat puntual a l'estació de Sabadell Nord (la meva destinació), amb una mitja d'entre 8 i 12 minuts de retard diaris. Però des de dissabte (i sense avisos previs durant la setmana passada) el tren de Lleida via Manresa no existeix. Com me n'he adonat? En arribar a l'estació, el tren no apareix en pantalla, així que pregunto al personal d'informació i m'assegura que sí, que el tren passarà. Pregunto a taquilla i m'asseguren que sí, que el tren passarà tot i no aparèixer en pantalla. Cinc minuts després, a l'andana, se sent un missatge per megafonia que interpreto (ja que la deficient megafonia no permet escoltar, sinó interpretar) parla d'aquest tren. Des del dia 17 de juliol aquest tren no existeix, i a més, sense cap raó. Llàstima que a Renfe no coneguin el significat de la paraula vergonya...
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Post by Ecomobisostrans »

Ahir vaig anar a l'estació de Manresa a preguntar, i em va dir la taquillera que el bus de Terrassa a Manresa triga mes o menys 1 hora, no hi ha ni horari de pas, ni res. A més, el busito que va a les parades intermitges no se quina ruta fa, però ahir hi havia un noi que anava a Rajadell, i el xofer del bus gran va trucar al busito i li va dir que en 20 minuts arribava.

Que es que potser han tancat el ramal de les aigues? Per que si es això, els trens de Lleida podrien haver fet: Est.França, Pg.Gracia, Sants, Hospitalet, i d'allà anar per El Papiol, Cerdanyola Universitat, i invertir la marxa a Cerdanyola, com van fer fa anys, quan no se quin pont de Montcada estava tallat per obres.
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Mako448 »

Per cert,per culpa de l''eliminació dels regionals a Lleida per Manresa en el tram Barcelona-Manresa,ara entre Manresa i Terrassa en laborables hi ha franjes amb tren cada hora.

Tot i aixó,hi ha una excepció,i esque és l'últim tren que surt de Manresa a les 21.52(abans aquest tren correspondència a l'últim Regional procedent de Manresa)peró resulta que veient els horaris aquest tren normalment és el que surt de Terrassa pocs minuts desprès de que per aquesta estació hi passava l'últim Regional Lleida-Barcelona ara incia recorregut a Manresa en comptes de Terrassa,suposo que aixó ho hauràn fet per qué aquell que arribi amb bus procedent de Calaf tingui un tren allà esperant,i no és quedin penjats.

Aixó si,com ara aquesta circulació és pura de Rodalies,m'agradaria saber si en cas de que a l'autobús li passès alguna cosa,el tren s'espera o marxa sense esprar i els passatgers quan arribin és queden sense tren.Com a mínim se que el Regional si que s'esperava.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Sky »

Retard de vuit mesos en les obres de renovació de la línia de Manresa

• Un autocar supleix el trajecte entre Calaf i la capital del Bages

Les obres de renovació de la línia de Manresa entre Calaf i la capital del Bages acumulen vuit mesos de retard. Inicialment, el ministeri de Foment, responsable dels treballs, va anunciar que la remodelació del tram s'acabaria al novembre del 2009, però passada aquesta data ja va anunciar que les obres es prolongarien una mica més del que estava previst. No obstant, actualment fins i tot Renfe desconeix quan es reobrirà a la circulació aquest tram de via.

Mentrestant, Renfe continua prestant un servei alternatiu per carretera, de manera que els usuaris de la línia han d'agafar un autocar entre les estacions de Calaf i Manresa. Des del passat 17 de juliol, l'operadora també ha modificat els serveis entre la capital del Bages i Barcelona i els usuaris han de fer aquest trajecte amb els trens de rodalia (R4). Segons va explicar ahir una portaveu de l'operadora, aquests canvis de programació es deuen a un reajustament del servei i, de moment, no hi ha data perquè els trens de mitjana distància procedents de Lleida tornin a circular entre Manresa i Barcelona.

Per la seua part, CiU va atribuir aquesta situació "a una mala planificació de l'operadora". "Renfe no disposa de prou conductors, motiu pel qual ha d'aprofitar la xarxa de Rodalies, que arriba fins a Manresa, per cobrir el servei de mitjana distància", va assegurar ahir el portaveu d'infraestructures de CiU al Parlament, Josep Rull. Aquest grup assegura que Renfe no ha sabut anticipar-se a l'entrada en vigor, el passat 1 de juliol, del nou acord marc de la conducció, que limita les hores extra als conductors de ferrocarrils.

El mateix diputat va denunciar que, des del passat 1 de juliol, "Renfe ha suprimit serveis de manera encoberta sense avisar-ne ni usuaris ni ajuntaments". Rull va assegurar que diumenge passat va eliminar dos trens de la línia de Manresa i un altre a la de Tarragona. Finalment, CiU va criticar que el Govern actuï de forma permissiva amb Renfe.
Sense data

Renfe desconeix quan es recuperarà la normalitat en el servei d'aquesta línia.

http://www.segre.com/
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Temporal o condicional?

Post by Guigui »

No obstant, actualment fins i tot Renfe desconeix quan es reobrirà a la circulació aquest tram de via.
"Quan" o "si"?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Sky »

Image

Foment ha de reconstruir la nova catenària de la línia de Manresa arran del robatori del cable

• Adif, que gestiona la infraestructura, afirma que ha d'instal·lar un nou cablatge al ser sostret a mesura que es col·locava entre Calaf i Manresa

Els constants robatoris de material registrats durant l'execució de les obres de reforma de la línia de ferrocarril de Manresa entre Calaf i la capital del Bages han obligat l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) a licitar de nou la renovació de la catenària i del sistema de telecomunicacions. Així ho va indicar ahir l'esmentat organisme, que va assegurar que han denunciat els fets i que es preveu augmentar la vigilància en tot el traçat per evitar noves sostraccions.

El cable va desaparèixer fa mesos en diversos trams de la catenària, cosa que encara és perfectament visible. Per la seua part, Comissions Obreres va assenyalar que a mesura que els obrers col·locaven el nou cablatge, aquest era robat. Fonts pròximes a l'obra van assegurar que els lladres també van arrencar material de les vies. Aquesta situació explica, a més, el retard en el restabliment del servei, previst per al novembre del 2009, i per al qual, de moment, no hi ha data. Això obliga els usuaris de la línia a recórrer aquest tram per carretera, cosa que, segons denuncia CCOO, prolonga molt més el viatge.

S'ha de recordar que el ministeri de Foment va adjudicar al desembre del 2007 la renovació integral del tram (via i catenària) a l'empresa Copansa per 27 milions d'euros. L'actuació que ara ha licitat Adif, per encàrrec del ministeri, té un pressupost de 8 milions i preveu la reposició de material al llarg dels 35 quilòmetres que separen Calaf de Manresa.

Per la seua part, Comissions Obreres va atribuir les constants sostraccions de material, bàsicament cable de coure, a la falta de vigilància. "A les grans obres ferroviàries, com l'AVE o les rodalies, hi ha vigilància privada 24 hores, però en aquesta la rebaixa pressupostària no va permetre fer front a la contractació d'aquest servei", va explicar la responsable de mobilitat de CCOO, Teresa Castellà.

http://www.segre.com/
Pe Jorba
N6
N6
Posts: 205
Joined: Friday 12/09/2008 14:29

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Pe Jorba »

El "Diari de Terrassa" publicava una informació a l'edició d'ahir (21/07/2010), en què es fa referència a aquesta línia Barcelona-Lleida via Manresa:
"SIETE MIL MILLONES EN ESTRUCTURAS FERROVIARIAS" : El secretario de Estado de Planificación e Infraestructuras, Víctor Morlán, cifró ayer en 7 mil millones el importe de las inversiones llevadas a cabo por el M. de Fomento en infraestructuras ferroviarias en Catalunya entre 2005 y junio de 2010. La cifra, dijo, sitúa Catalunya por quinto año consecutivo como la comunidad autónoma con mayor inversión. La partida mayor de la D.G. de Infraestructuras Ferroviarias ha correspondido a la conexión del corredor mediterráneo con la línea de alta velocidad Madrid-Barcelona, así como la mejora de la red convencional entre Lleida y Manresa, y la colocación y mejora del tercer carril del corredor del Vallès. Por lo que respecta a Adif, ha invertido 4.788 millones de euros en la construcción de la línea de alta velocidad hasta la frontera francesa. Concretamente, 44 millones mensuales... (..)"
Sens dubte, al Sr. Morlán se li haurien de preguntar algunes coses pel que fa a aquesta "red convencional entre Lleida i Manresa. Per exemple, com es lliga aquesta important part de la "partida mayor" -com s'afirma al Diari- amb la situació d'incertesa del conjunt d'aquesta línia. Perquè, si s'ha fet una inversió per a haver de clausurar la línia, és de jutjat de guàrdia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

S'ho fan venir bé

Post by Guigui »

No sé per què, però m'ensumo que a Renfomentadif ja li ve bé tota aquesta història amb el robatori de cable i altre material. Perquè no se'ls nota massa entuiasme per a reobrir la línia.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Sky »

Doncs que no facin la del gos de l'hortolà i se la traspassin a la Generalitat ja. :|
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Sky »

Els alcaldes donen per perduda la línia de tren de Manresa com a mitjà per anar a Barcelona

• Constaten que pocs veïns la utilitzen per desplaçar-se a la capital catalana

Els alcaldes del tram lleidatà de la línia ferroviària de Manresa donen per perduda la batalla perquè aquest tren es converteixi en un sistema de transport útil per anar a Barcelona. Consideren que, malgrat les remodelacions, la línia mai podrà rivalitzar amb altres mitjans de transport: l'alta velocitat, els autocars de línia o el cotxe.

Pel mateix motiu, destaquen que són pocs els veïns de les seues poblacions afectats pels retards en la remodelació de la línia i les molèsties que causen els transbords. Pel contrari, opinen que l'única opció per mantindre viva la línia és transformar el tram entre Cervera i Lleida en un tren tramvia i integrar-lo en una xarxa de rodalies de Lleida.

L'alcalde de Tàrrega, Joan Amézaga, va explicar aquest dijous que són pocs els veïns de la ciutat que utilitzen aquest mitjà per desplaçar-se a Barcelona, tret dels estudiants. "És una qüestió de temps, el tren de Manresa tarda tres hores per anar a Barcelona", va apuntar. Segons Amézaga, les remodelacions de la línia no aconseguiran acabar amb aquest problema, ja que "l'orografia del terreny tampoc permet que els combois vagin més ràpid". "L'única solució per millorar les comunicacions ferroviàries amb Manresa és l'Eix Transversal Ferroviari, però és una cosa a llarg termini", va dir. En canvi, va constatar que el servei és molt millor i més utilitzat entre Cervera i Lleida, motiu pel qual va instar a convertir-lo en "un tramvia de proximitat".

També l'alcalde de Bell-lloc d'Urgell, Ramon Consola, es va mostrar partidari de "donar una nova dimensió a la línia" convertint-la en un tren tramvia i integrant-la en un rodalies de Lleida. "S'hauria de millorar molt la línia perquè els usuaris la utilitzessin per anar a Barcelona. Als veïns de Bell-lloc i de les localitats pròximes els resulta més còmode deixar el cotxe a l'estació de Bell-lloc, agafar el tren fins a Lleida, i allà, l'AVE", va assegurar.

Per la seua part, l'alcaldessa de Mollerussa, Teresa Ginestà, va destacar que els seus conveïns ja utilitzen aquest tren com un rodalies de Lleida. Així mateix, va indicar que hi ha bones combinacions horàries amb els trens d'alta velocitat.

Finalment, l'alcalde de Cervera, Joan Valldaura, va lamentar que els constants retards en la millora de la línia descoratgen els possibles usuaris, que busquen altres mitjans de transport més puntuals i eficaços. Per aquest motiu, va sol·licitar que s'arregli per complet la línia i que se'n potenciï l'ús entre la ciutadania.

A causa dels constants robatoris de material durant l'execució de les obres de millora del tram Calaf-Manresa, el ministeri de Foment, a través de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries, s'ha vist obligat a licitar de nou l'adequació de la catenària i del sistema de telecomunicacions de la línia.

http://www.segre.com/index.php?id=225&tx_ttnews[tt_news]=82077&tx_ttnews[backPid]=902&cHash=469a2850fa
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Post by Ecomobisostrans »

Sky wrote:Els alcaldes donen per perduda la línia de tren de Manresa com a mitjà per anar a Barcelona

• Constaten que pocs veïns la utilitzen per desplaçar-se a la capital catalana
Es a dir, que enlloc de lluitar pel tren, es donen per vençuts. Li estan servint en bandeja a la RENFE el tancament de la línia.
Els alcaldes del tram lleidatà de la línia ferroviària de Manresa donen per perduda la batalla perquè aquest tren es converteixi en un sistema de transport útil per anar a Barcelona. Consideren que, malgrat les remodelacions, la línia mai podrà rivalitzar amb altres mitjans de transport: l'alta velocitat, els autocars de línia o el cotxe.
No se suposa que despres de les obres aniria més ràpid?
Pel mateix motiu, destaquen que són pocs els veïns de les seues poblacions afectats pels retards en la remodelació de la línia i les molèsties que causen els transbords. Pel contrari, opinen que l'única opció per mantindre viva la línia és transformar el tram entre Cervera i Lleida en un tren tramvia i integrar-lo en una xarxa de rodalies de Lleida.

L'alcalde de Tàrrega, Joan Amézaga, va explicar aquest dijous que són pocs els veïns de la ciutat que utilitzen aquest mitjà per desplaçar-se a Barcelona, tret dels estudiants. "És una qüestió de temps, el tren de Manresa tarda tres hores per anar a Barcelona", va apuntar. Segons Amézaga, les remodelacions de la línia no aconseguiran acabar amb aquest problema, ja que "l'orografia del terreny tampoc permet que els combois vagin més ràpid". "L'única solució per millorar les comunicacions ferroviàries amb Manresa és l'Eix Transversal Ferroviari, però és una cosa a llarg termini", va dir. En canvi, va constatar que el servei és molt millor i més utilitzat entre Cervera i Lleida, motiu pel qual va instar a convertir-lo en "un tramvia de proximitat".
Totalment d'acord en que de Lleida a Cervera sigui rodalies, però per això cal fer-lo tren-tramvia, amb la de temps que es perdrà omplint les poblacions de passos a nivell?
També l'alcalde de Bell-lloc d'Urgell, Ramon Consola, es va mostrar partidari de "donar una nova dimensió a la línia" convertint-la en un tren tramvia i integrant-la en un rodalies de Lleida. "S'hauria de millorar molt la línia perquè els usuaris la utilitzessin per anar a Barcelona. Als veïns de Bell-lloc i de les localitats pròximes els resulta més còmode deixar el cotxe a l'estació de Bell-lloc, agafar el tren fins a Lleida, i allà, l'AVE", va assegurar.

Per la seua part, l'alcaldessa de Mollerussa, Teresa Ginestà, va destacar que els seus conveïns ja utilitzen aquest tren com un rodalies de Lleida. Així mateix, va indicar que hi ha bones combinacions horàries amb els trens d'alta velocitat.
Lo que faltava. Haver de retrocedir 50 km. i agafar un tren que costa més del doble.
Finalment, l'alcalde de Cervera, Joan Valldaura, va lamentar que els constants retards en la millora de la línia descoratgen els possibles usuaris, que busquen altres mitjans de transport més puntuals i eficaços. Per aquest motiu, va sol·licitar que s'arregli per complet la línia i que se'n potenciï l'ús entre la ciutadania.
L'únic que te una mica de seny, però si es limita a lamentar-se no es fara res.
A causa dels constants robatoris de material durant l'execució de les obres de millora del tram Calaf-Manresa, el ministeri de Foment, a través de l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries, s'ha vist obligat a licitar de nou l'adequació de la catenària i del sistema de telecomunicacions de la línia.
Suposo que si s'ha licitat de nou no serà per tancar la línia, oi?
I l'alcalde de Calaf, i els dels altres pobles petits de la zona no diuen res? Per exemple, ara estan promocionant molt el poble de Sant Martí de Sesgueioles, per que no hi ha manera que se'ls hi vengui res de lo que van construir, i es l'unic transport que té.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”