Recuperació de trens miners de Catalunya
Recuperació de trens miners de Catalunya
Algú coneix això? no trobo on està.
http://trensminersturistics.org/
http://trensminersturistics.org/
Re: Recuperació de trens miners de Catalunya
Extret de la web:xevi wrote:Algú coneix això? no trobo on està.
http://trensminersturistics.org/
Actualment l’associació a recuperat un antic traçat ferroviari miner, abans totalment desaparegut, per on circula el material ferroviari miner preservat, gràcies als socis i col·laboradors de TRENS MINERS TURISTICS, amb la participació de tots ells, es realitza una autentica explotació ferroviària, que permet l’accés de materials i passatgers cap la Mina Nova de Coll de Pradell, per continuar las tasques de recuperació de la mina i la divulgació d’aquest projecte social.
Per tant, dedueixo que és el tren esmentat al text, i les fotos de la nevada es deuen haver fet aprofitant la inusual nevada d'aquest passat hivern per aquelles contrades i que donen un toc molt pintoresc a la foto.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Recuperació de trens miners de Catalunya
A primera vista sembla una associació interesant, ara no la se situar en el mapa de catalunya tot i que suposo que deu ser al berguedà
De nou al FTC
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Vallcebre
Diu que es troben a Vallcebre, a l'Alt Berguedà.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Recuperació de trens miners de Catalunya
Aquest ferrocarril es troba, com ja heu dit, al terme municipla de Vallcebre (Berguedà) a prop de Guardiola de Berguedà. Un cop arribem al poble per la carretera, el travessem i la carretera es transforma amb un camí asfaltat, seguim aquest camí i al cap de 5-7 minuts de cotxe trobarem que després d'una corba una via travessa el camí per acabar per un costat en un topall i en l'altre on comença la línia del tren miner (supsoso que el fet que hi hagi la via al mig del camí l'únic motiu és per col.locar el material del camió a la via). Si no me'n recordo malalment al lloc hi ha dos contenidors de vaixell que es fan servir per guardar el material de la línia (no se quin és) que entra als contenidors per una via desviada de la principal. El traçat no és molt llarg, en total deuen ser 250 o 350 metres de via instal.lada que van a petar a la boca d'una mina que està totalment tapiada. També en el traçat hi ha un petit túnel.
Jo he anat al lloc dues vegades ja fa temps i sempre ho he vist tot igual, bastant abandonat. Pel traçat podem trobar vies en desus i algun vagó miner al costat de la via.
Aquesta reconstrucció va ser posible gràcies a que durant dos estius es van organitzar un camp de treball per a joves juntament amb la col.laboració de FGC. La noticia va sortir per TV3 ja fa anys.
Jo he anat al lloc dues vegades ja fa temps i sempre ho he vist tot igual, bastant abandonat. Pel traçat podem trobar vies en desus i algun vagó miner al costat de la via.
Aquesta reconstrucció va ser posible gràcies a que durant dos estius es van organitzar un camp de treball per a joves juntament amb la col.laboració de FGC. La noticia va sortir per TV3 ja fa anys.
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: Recuperació de trens miners de Catalunya
La musiquita de la página web en cuestión se parece a la que podemos escuchar en una centralita de teléfonos..., un momento porfavor y ¡zas!, te enchufan la dichosa sintonia.
Por lo demás tampoco da mucha información.
Por lo demás tampoco da mucha información.
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
Re: Recuperació de trens miners de Catalunya
http://www.fcaf.cat/portal/2011/09/tren ... comotores/
Trens Miners Turístics amplia el seu parc de locomotores
dimecres, 14 setembre 2011 | Font: Federació
Els propers dies els membres de l’associació Trens Miners Turístics, que exploten “El Petit tren de les mines”, a l’antic traçat ferroviari miner de Coll de Pradell, al municipi de Vallcebre en la província de Barcelona, ampliaran l’actual parc motor de dues locomotores SCHOMA amb dues noves locomotores restaurades, marca DEUTZ, números de sèrie 47428 i 57657.
Els serveis a realitzar a la via, amb motiu de la arribada de les noves locomotores, són el següents;
Divendres 16/09/2011, 8:00 encesa de les locomotores i càrrega dins el nou dipòsit de les dues noves locomotores, a Tallers Soler de Lliça de Vall, i viatge cap al traçat del petit tren de les mines a Vallcebre. A les 12:30 hores reubicació de l’antic dipòsit de locomotores, tasques de col·locació del nou dipòsit de locomotores.
Dissabte 17/09/2011 9:00 tasques de condicionament de la plataforma de les vies d’accés als nous dipòsits de locomotores.
Dissabte 01/10/2011 9:00 treballs de muntatge de les vies i desviaments de les noves vies d’accés als nous dipòsits de locomotores.
Diumenge 02/10/2011 9:00 a 13:00 Continuació dels treballs de muntatge de les vies d’accés i de l’interior del nou dipòsit de locomotores.
Diumenge 16/10/2011 9:30 a 13:00 Proves de tracció i circulació de les noves locomotores del petit tren de les mines a Coll de Pradell (Vallcebre).
Dissabte 22/10/2011 10:00 Represa del servei ferroviari de passatgers, 1ª circulació de les noves locomotores, amb els integrants del grup de fotografia, i continuació d eles circulacions.
Diumenge 23/10/2011 10:00 a 14:00 circulació ferroviària de passatgers.
Evidentment aquestes activitats estaran supeditades a la climatologia.
Trens Miners Turístics amplia el seu parc de locomotores
dimecres, 14 setembre 2011 | Font: Federació
Els propers dies els membres de l’associació Trens Miners Turístics, que exploten “El Petit tren de les mines”, a l’antic traçat ferroviari miner de Coll de Pradell, al municipi de Vallcebre en la província de Barcelona, ampliaran l’actual parc motor de dues locomotores SCHOMA amb dues noves locomotores restaurades, marca DEUTZ, números de sèrie 47428 i 57657.
Els serveis a realitzar a la via, amb motiu de la arribada de les noves locomotores, són el següents;
Divendres 16/09/2011, 8:00 encesa de les locomotores i càrrega dins el nou dipòsit de les dues noves locomotores, a Tallers Soler de Lliça de Vall, i viatge cap al traçat del petit tren de les mines a Vallcebre. A les 12:30 hores reubicació de l’antic dipòsit de locomotores, tasques de col·locació del nou dipòsit de locomotores.
Dissabte 17/09/2011 9:00 tasques de condicionament de la plataforma de les vies d’accés als nous dipòsits de locomotores.
Dissabte 01/10/2011 9:00 treballs de muntatge de les vies i desviaments de les noves vies d’accés als nous dipòsits de locomotores.
Diumenge 02/10/2011 9:00 a 13:00 Continuació dels treballs de muntatge de les vies d’accés i de l’interior del nou dipòsit de locomotores.
Diumenge 16/10/2011 9:30 a 13:00 Proves de tracció i circulació de les noves locomotores del petit tren de les mines a Coll de Pradell (Vallcebre).
Dissabte 22/10/2011 10:00 Represa del servei ferroviari de passatgers, 1ª circulació de les noves locomotores, amb els integrants del grup de fotografia, i continuació d eles circulacions.
Diumenge 23/10/2011 10:00 a 14:00 circulació ferroviària de passatgers.
Evidentment aquestes activitats estaran supeditades a la climatologia.
Re: Recuperació de trens miners de Catalunya
http://www.fcaf.cat/portal/2011/11/inic ... les-mines/
Iniciat el servei ferroviari del Petit Tren de les Mines.
dimecres, 09 novembre 2011 | Font: Federació
L’Associació Trens Miners Turístics ens comunica que el passat dissabte, 22 d’octubre de 2011, es va tornar a posar en servei el Petit Tren de les Mines, que restarà en funcionament fins que el senyor hivern ho impedeix-hi.
Desprès de que el passat dia 16 de setembre, es suspengués provisionalment el servei ferroviari, per causa dels treballs de condicionament dels dipòsits de locomotores.
Durant aquet temps s’ha reubicat l’antic diposit de locomotores, per deixar espai al nou dipòsit, on s’allotgen les dues noves locomotores restaurades, models DEUTZ, n. 57657 y 47428, que conjuntament amb les dues SCHOEMA n. 4593 model “Spanien”, ex carbones de Berga, han ampliat el parc motor a 4 locomotores, per donar un millor servei als passatgers.
Iniciat el servei ferroviari del Petit Tren de les Mines.
dimecres, 09 novembre 2011 | Font: Federació
L’Associació Trens Miners Turístics ens comunica que el passat dissabte, 22 d’octubre de 2011, es va tornar a posar en servei el Petit Tren de les Mines, que restarà en funcionament fins que el senyor hivern ho impedeix-hi.
Desprès de que el passat dia 16 de setembre, es suspengués provisionalment el servei ferroviari, per causa dels treballs de condicionament dels dipòsits de locomotores.
Durant aquet temps s’ha reubicat l’antic diposit de locomotores, per deixar espai al nou dipòsit, on s’allotgen les dues noves locomotores restaurades, models DEUTZ, n. 57657 y 47428, que conjuntament amb les dues SCHOEMA n. 4593 model “Spanien”, ex carbones de Berga, han ampliat el parc motor a 4 locomotores, per donar un millor servei als passatgers.
Re: Recuperació de trens miners de Catalunya
Hola des de trens miners volem aclarir dubtes, ja que sembla que la gent no s'atreveix a preguntar, primerament la longitut total de la via principal son exactament 483 metres, i uns 78 metres de vies secundaries, evidentment aixó, es provisional, ja que la via que travessa, la carretera, es per tal de continuar la via fins arribar a l'edifici de les antigues tolves, i per això, esta previst prollongar la via al menys uns 500 metres mes com a minim, i no ha estat construïda, per facilitar la descarrega del material, encara que en la descarrega del petit material s'aprofita, actualment el traçat ferroviari, que ha estat reconstruit integrament pel membres de l'associació i el nois i nois que durant els anys 1997 al 2005, i darrerament l'any 2009 al 2011, els quals sumen mes de 700 nois i noies, amb contribuit a recuperar aquest ferrocarril i coneixer una part de la historia minera.
L'associació te a disposició, cuatre locomotores, dues Schoema N. fabrica 4193, model CFL 60D ex-Vallcebre i una ex-carbonifera del EBre, i darrerament a incorporat una DEUTZ bicabina Model GG66B, amb n. de fabrica 57657, i una DEUTZ model PS30, n. de fabrica 47428, 5 vagonetes de transport de miners Ex-carbons de Berga, 1 Vagoneta de transport de miners, ex- mines de utrilles, 2 pales carregadores pneumatiques EIMCO21B, 1 Pala carregadora JOY, 6 vagonetes plataformes ex-carbones pedraforca, 2 vagonetes carrega 1500 litres, ex carbones pedraforca, 3 vagonetes volcadores de 1000litres, 1 vagoneta volcadora 700 litres, 10 vagonetes GHH, 1 Vagoneta explosius, 1 vagoneta fusta ex-tres amigos, 1 plataforma baixa, 1 vagoneta carregadora 750litres, etc.., i tot el material e operatiu, ja que el criteri per recuperar material es que sigui totalment operatiu.
La pagina web potser no diu molta informació, per que encara estem treballan, en la seva actualització, i des d'aqui volem demanar disculpes, pero treballen per millorar-lo.
El traçat ferroviari miner, incorpora sis canvis d'agulles, i si sembla abandonat possiblement siqui per que no reben cap suport econonomic de cap institució publica, i tot del que disposem es gracies als socis i les aportacions personals, i de la voluntat economica de la gent que visita el petit tren de les mines, ja que no cobren cap bitllet, i els que estem treballant des de l'inici saben la feina que hem fet, i la que ens queda, i agraim aquestes visites d'incognit que molts afeccionats realitzen al nostre petit tren, per que demostra que el tema els intriga, pero si ens demann per vindre, seran benvinguts, i gaudiran de l'unic tren miner autentic, recuperat integrament per una associació, des de la plataforma fins el darrer cargol.
Lo que pretenem es recuperar un autentic tren miner amb l'esforç de la gent, i gaudir d'això, i el que volgui vindra a passar una bona estona, sera benvingut, gracies i si teniu qualsevol dubte, contacteu amb info(arrova)trensminersturistics.org, ò amb aquest foro.
Donem el reconeixament que es mereixen les vagonetes, son el primer ferrocarril, que construeix l'home, i avui dia, son molt mes importants del que pensem.
L'associació te a disposició, cuatre locomotores, dues Schoema N. fabrica 4193, model CFL 60D ex-Vallcebre i una ex-carbonifera del EBre, i darrerament a incorporat una DEUTZ bicabina Model GG66B, amb n. de fabrica 57657, i una DEUTZ model PS30, n. de fabrica 47428, 5 vagonetes de transport de miners Ex-carbons de Berga, 1 Vagoneta de transport de miners, ex- mines de utrilles, 2 pales carregadores pneumatiques EIMCO21B, 1 Pala carregadora JOY, 6 vagonetes plataformes ex-carbones pedraforca, 2 vagonetes carrega 1500 litres, ex carbones pedraforca, 3 vagonetes volcadores de 1000litres, 1 vagoneta volcadora 700 litres, 10 vagonetes GHH, 1 Vagoneta explosius, 1 vagoneta fusta ex-tres amigos, 1 plataforma baixa, 1 vagoneta carregadora 750litres, etc.., i tot el material e operatiu, ja que el criteri per recuperar material es que sigui totalment operatiu.
La pagina web potser no diu molta informació, per que encara estem treballan, en la seva actualització, i des d'aqui volem demanar disculpes, pero treballen per millorar-lo.
El traçat ferroviari miner, incorpora sis canvis d'agulles, i si sembla abandonat possiblement siqui per que no reben cap suport econonomic de cap institució publica, i tot del que disposem es gracies als socis i les aportacions personals, i de la voluntat economica de la gent que visita el petit tren de les mines, ja que no cobren cap bitllet, i els que estem treballant des de l'inici saben la feina que hem fet, i la que ens queda, i agraim aquestes visites d'incognit que molts afeccionats realitzen al nostre petit tren, per que demostra que el tema els intriga, pero si ens demann per vindre, seran benvinguts, i gaudiran de l'unic tren miner autentic, recuperat integrament per una associació, des de la plataforma fins el darrer cargol.
Lo que pretenem es recuperar un autentic tren miner amb l'esforç de la gent, i gaudir d'això, i el que volgui vindra a passar una bona estona, sera benvingut, gracies i si teniu qualsevol dubte, contacteu amb info(arrova)trensminersturistics.org, ò amb aquest foro.
Donem el reconeixament que es mereixen les vagonetes, son el primer ferrocarril, que construeix l'home, i avui dia, son molt mes importants del que pensem.
Last edited by trenminer on Sunday 27/11/2011 14:05, edited 2 times in total.
Re: Recuperació de trens miners de Catalunya
Moltes gràcies per la teva intervenció en el FTC, per difondre tanta informació i aclarir-nos dubtes sobre els trens miners i per convidar-nos a visitar el tren. Esperem que des d'aquí creixi l'interès en aquest tema.
Re: Recuperació de trens miners de Catalunya
Això tambè, dessitjem els afeccionats a les vagonetes, apreciat metring, ja que sembla, que aquesta faceta, del mon del ferrocarril, esta com oblidada, al nostre pais, a diferencia, d'altres paisos, del nostre voltant (França, alemanyia, Anglaterra, etc..) i no sera per que no hi haigi material i traçats per preservar, i divulgar asi com la seva historia.
Aquest dissabte 26de novembre de 2011, hi haura circulació al mati amb la nova locomotora DEUTZ 57657, amb motiu de la visita d'un grup d'afeccionat de Murcia, interessats pel nostre petit tren.
Adjuntem una foto de la nova locomotora al traçat miner.
Be fins aviat
Aquest dissabte 26de novembre de 2011, hi haura circulació al mati amb la nova locomotora DEUTZ 57657, amb motiu de la visita d'un grup d'afeccionat de Murcia, interessats pel nostre petit tren.
Adjuntem una foto de la nova locomotora al traçat miner.
Be fins aviat
- Attachments
-
- la DEUTZ 57657 a la sortida del tunel
- TMT112011a.jpg (84.69 KiB) Viewed 9336 times
Re: Recuperació de trens miners de Catalunya
Apreciada, apreciada metring
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Recuperació de trens miners de Catalunya
Té bona pinta! En tant que pugui, aniré!
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Recuperació de trens miners de Catalunya
Sembla una locomotora minera bicabina. No n'havia vista mai cap. Curiós i bonic exemplar.
Salut !!
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Recuperació de trens miners de Catalunya
Disculpa el meu error, apreciada metring.
Si es una locomotora DEUTZ model GG66b, tipus bicabina, amb n. de fabrica 57657, i podeu veure un video de la seva reconstrucció, penjat a YOU TUBE ("DEUTZ57657"), aquesta maquina es originaria de l'antic ferrocarril turistics de Saint Eutrope, romandra inoperativa durant molts anys, fins que els membres de l'assocciació la van adquirir, i realitzar la seva reconstrucció.
I actualment esta circulant, pel petit tren de les mines(veure foto), el darrer servei ferroviari, d'aquest any sera el dia 10/12/2011, ja que estem a mes de 1600 metres d'altitud, i les nevades, encara que diquin que son inusuals, aixó no es veritat, cada any tenim una nevada al menys, una altre cosa es el gruix de neu, que poqui caure, i les vegades que hi poqui caure, però això, ens garanteix una circulació ferroviari amb el traçat nevat.
Be aqui teniu mès fotos, de la 3.
Dessitjem que os agradint, i que això aconsegueix-hi ampliar el nombre d'afeccionats, als petits trens de les mines, i que moltes d'aquestes petites locomotores no acabin en les dexalleries.
Si es una locomotora DEUTZ model GG66b, tipus bicabina, amb n. de fabrica 57657, i podeu veure un video de la seva reconstrucció, penjat a YOU TUBE ("DEUTZ57657"), aquesta maquina es originaria de l'antic ferrocarril turistics de Saint Eutrope, romandra inoperativa durant molts anys, fins que els membres de l'assocciació la van adquirir, i realitzar la seva reconstrucció.
I actualment esta circulant, pel petit tren de les mines(veure foto), el darrer servei ferroviari, d'aquest any sera el dia 10/12/2011, ja que estem a mes de 1600 metres d'altitud, i les nevades, encara que diquin que son inusuals, aixó no es veritat, cada any tenim una nevada al menys, una altre cosa es el gruix de neu, que poqui caure, i les vegades que hi poqui caure, però això, ens garanteix una circulació ferroviari amb el traçat nevat.
Be aqui teniu mès fotos, de la 3.
Dessitjem que os agradint, i que això aconsegueix-hi ampliar el nombre d'afeccionats, als petits trens de les mines, i que moltes d'aquestes petites locomotores no acabin en les dexalleries.
- Attachments
-
- La n. 3 a peu de la bocamina, amb el seu primer viatge fins la mina, despres d'aconseguir pasar epl tùnnel.
- DEUTZ5765703.jpg (91.85 KiB) Viewed 9270 times
-
- La N. 3 traccionant el seu primer tren de passatgers, al seu darrera podem veure la N. 1, preparada per fer el relleu.
- DEUTZ5765702.jpg (103.98 KiB) Viewed 9270 times
Re: Recuperació de trens miners de Catalunya
Veig que no s'ha comentat. El passat mes de maig hi va haver una esllavissada al traçat del tren miner on va cedir un talus de la via. Al seu Facebook en podreu veure imatges. Pel que sembla la circulació s'ha suspès i la reparació será complicada.
De nou al FTC