Ecomobisostrans wrote:L'altre dia a la fira Expobages hi havia un stand de l'ajuntament de Sant Marti de Sesgueioles anunciant "vida de poble amb serveis de ciutat" i uns pisos i cases a preus irrissoris, comparats amb lo que es paga a Manresa o a Lleida. Suposo que els deu haver passat com a Calaf, que tenen tot un barri sencer construit i ple nomes al 10%, degut a la crisi.
Be, la qüestió es que els vaig preguntar si a part dels 3 trens al dia per sentit (això si, l'estacio al centre del poble) hi havia algo més, i em van dir que si, que hi ha un taxi que per 12 o 13 euros et porta a Calaf. Lo curios es que en el planol del poble consta una parada de bus, però a la web de Gencat no surt cap bus, es a dir que potser nomes es deu utilitzar per discrecionals, o escolars.
I jo em pregunto, tant costaria que els 3 trens que acaben a Cervera vagin fins a Manresa i des d'allà empalmin amb Rodalies? Bueno, a lo millor ho fan quan acabi les obres, que segons un revisor serà al novembre d'aquest any.
Al 2008 vaig haver de fer Manresa-Calaf. A l'anada vaig anar en bus: 4,25€ A la tornada en tren: 1,80€
El subratllat en negreta m´ha deixat blanc.
El novembre és quan el ministeri decidirà quines línies es mantenen i quines no.
Veig clar que el ministeri vol tancar aquesta línia. Patètic.
Haurà de pagar-ho la Generalitat, esperant que el Tripodrit hagi anat a prendre la fresca...
I pensar el tràfic que podria tenir aquesta línia amb unes inversions adequades i una freqüència de trens eficaç... podria ser semblant al tràfic de la línia de Figueres. >