Cotxes oficials
Re: Cotxes oficials
http://www.lavanguardia.es/lv24h/200910 ... 44732.html
Uso indebido de los coches oficiales
TONI LLORCA | Cunit, Barcelona | 07/10/2009 | Actualizada a las 13:04 | Participación
Cada mañana hago el trayecto Cunit-Barcelona por la C-32 para desplazarme al trabajo. Da la casualidad que hay un coche oficial (Audi A6/A8) que a menudo coincide en mi trayecto, pero lo hace de una forma muy distinta a mí.
Ese coche no entiende de límites de velocidad, circula a más de 180 km/hora por la autopista, poniendo en peligro su vida, la de sus acompañantes y la de los demás. Eso sí, la posición de los radares se la sabe de memoria, y en esos puntos pega el frenazo para que no lo enganchen.
Después si hay atasco en la entrada de Barcelona (Sant Boi, Viladecans, etc.), ni corto ni perezoso, pone la señal luminosa en el techo y pasa entre los coches, por el arcén, etc.
Qué tipo de urgencia justifica esta forma de actuar? Si el político de turno (tengo entendido que se trata del coche oficial de un político) llega tarde a una reunión, o para coger un avión, pues que madrugue como hacemos todos.
Uso indebido de los coches oficiales
TONI LLORCA | Cunit, Barcelona | 07/10/2009 | Actualizada a las 13:04 | Participación
Cada mañana hago el trayecto Cunit-Barcelona por la C-32 para desplazarme al trabajo. Da la casualidad que hay un coche oficial (Audi A6/A8) que a menudo coincide en mi trayecto, pero lo hace de una forma muy distinta a mí.
Ese coche no entiende de límites de velocidad, circula a más de 180 km/hora por la autopista, poniendo en peligro su vida, la de sus acompañantes y la de los demás. Eso sí, la posición de los radares se la sabe de memoria, y en esos puntos pega el frenazo para que no lo enganchen.
Después si hay atasco en la entrada de Barcelona (Sant Boi, Viladecans, etc.), ni corto ni perezoso, pone la señal luminosa en el techo y pasa entre los coches, por el arcén, etc.
Qué tipo de urgencia justifica esta forma de actuar? Si el político de turno (tengo entendido que se trata del coche oficial de un político) llega tarde a una reunión, o para coger un avión, pues que madrugue como hacemos todos.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
La matrícula!
Que en publiquin la matrícula, així el desgraciat en qüestió passarà una mica de vergonya, si és que en té.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Cotxes oficials
http://www.elpunt.cat/noticia/article/2 ... l-bus.html
La policia local de València ajuda a aparcar cotxes oficials en doble fila i sobre el carril bus
21/12/09 13:14 - València - EL PUNT
El portaveu d'Els Verds Esquerra Ecologista en València, Giusseppe Grezzi, ha denunciat amb imatges com la policia local de València col·labora a aparcar els cotxes oficials de la Conselleria de Sanitat en doble fila i sobre el carril bus, pels voltants de l'estadi de Mestalla.
A més, es dóna la circumstància que els agents en qüestió condueixen un vehicle precisament dotat amb càmeres especials per a la detecció d'aquest tipus d'infraccions.
«No tots els ciutadans som iguals davant la llei», critica Grezzi. «Ni sanció ni, per suposat, avís a la grua. Els policies, com uns aparca-cotxes, han espentat el vehicle que, com es preceptiu, no té posada la marxa ni el fre de mà», ha afegit amb ironia el portaveu d'Els Verds-EE.
La policia local de València ajuda a aparcar cotxes oficials en doble fila i sobre el carril bus
21/12/09 13:14 - València - EL PUNT
El portaveu d'Els Verds Esquerra Ecologista en València, Giusseppe Grezzi, ha denunciat amb imatges com la policia local de València col·labora a aparcar els cotxes oficials de la Conselleria de Sanitat en doble fila i sobre el carril bus, pels voltants de l'estadi de Mestalla.
A més, es dóna la circumstància que els agents en qüestió condueixen un vehicle precisament dotat amb càmeres especials per a la detecció d'aquest tipus d'infraccions.
«No tots els ciutadans som iguals davant la llei», critica Grezzi. «Ni sanció ni, per suposat, avís a la grua. Els policies, com uns aparca-cotxes, han espentat el vehicle que, com es preceptiu, no té posada la marxa ni el fre de mà», ha afegit amb ironia el portaveu d'Els Verds-EE.
Re: Cotxes oficials
Una alegria per al Guigui
http://www.lamalla.cat/internacional/article?id=371318
Adéu als cotxes oficials i al xec-nadó al Regne Unit
David Cameron anuncia un dur pla d'ajust que pot deixar sense feina 300.000 funcionaris
LAMALLA.CAT / AGÈNCIES
El flamant primer ministre del Regne Unit, David Cameron, ha iniciat el seu mandat anunciant un dur pla d'ajust per reduir el dèficit. El seu objectiu és estalviar 7.260 milions d'euros i, per aconseguir-ho, farà importants retallades, que afectaran sobretot els treballadors públics. La tisorada serà tan gran que, segons alguns diaris britànics, podria provocar fins a 300.000 acomiadaments, molts al sector sanitari. A més, els alts càrrecs es queden sense cotxe oficial i es reduiran al mínim els viatges i despeses extra. Així mateix, com ha fet el Govern espanyol, Cameron eliminarà les ajudes als recent nascuts, que al Regne Unit eren d'uns 290 euros.
El Regne Unit té un dèficit molt elevat, de 181.000 milions d'euros, l'11,9% del seu PIB. Un dels principals objectius que s'ha fixat el nou executiu, encapçalat per David Cameron, és reduir aquest forat i, de moment, ja té previst retallar la despesa en uns 7.260 milions d'euros.
Cameron vol predicar amb l'exemple i, per això, els que notaran més les retallades en el seu dia a dia seran els alts funcionaris. Gran part del Govern perdrà els vehicles oficials i es recomana que viatgin amb transport públic. A més, es reduirà les despeses en taxi i en viatges oficials, que ja no podran ser en primera classe, i s'han reduït el número d'escoltes i xòfers. Els sous dels ministres també es reduiran, al voltant del 5%. A més, Cameron ha anunciat que pagarà de la seva butxaca gran part de les reformes a la seva nova llar, la residència oficial de Downing Street.
Els grans damnificats, però, seran els treballadors públics. I és que, segons publica el dominical britànic 'The Sunday Times', unes 300.000 persones podrien perdre la feina. Calcula que el sector sanitari serà el que patirà més retallades i que 120.000 metges i infermeres es podrien veure al carrer. També es reduirà en un 25% el personal de Defensa (uns 20.000 llocs de feina) i s'acomiadaran, sempre segons càlculs d'aquest dominical, unes 100.000 persones dels ajuntaments, aixó com milers d'agents de policia.
Pel que fa a les mesures socials, s'elimina el compte-nadó, les ajudes que donava el Govern britànic pel naixement de fills. Aquesta ajuda era de 290 euros al naixement i d'uns altres 290 euros quan els nens feien set anys.
Amb aquest pla de retallada, el Regne Unit s'ha sumat a les tisorades presentades en els darrers dies pels seus veïns europeus: Grècia, Espanya i Portugal. Ara són Alemanya i Itàlia els que han anunciat que estan preparant plans similars per reduir el dèficit. Els primers volen estalviar fins a 10.000 milions en sis anys i no descarten fer una pujada important d'impostos, mentre que Itàlia vol estalviar 27.500 milions en només dos anys. Berlusconi ha posat sobre la taula, entre d'altres propostes, el possible copagament sanitari.
http://www.lamalla.cat/internacional/article?id=371318
Adéu als cotxes oficials i al xec-nadó al Regne Unit
David Cameron anuncia un dur pla d'ajust que pot deixar sense feina 300.000 funcionaris
LAMALLA.CAT / AGÈNCIES
El flamant primer ministre del Regne Unit, David Cameron, ha iniciat el seu mandat anunciant un dur pla d'ajust per reduir el dèficit. El seu objectiu és estalviar 7.260 milions d'euros i, per aconseguir-ho, farà importants retallades, que afectaran sobretot els treballadors públics. La tisorada serà tan gran que, segons alguns diaris britànics, podria provocar fins a 300.000 acomiadaments, molts al sector sanitari. A més, els alts càrrecs es queden sense cotxe oficial i es reduiran al mínim els viatges i despeses extra. Així mateix, com ha fet el Govern espanyol, Cameron eliminarà les ajudes als recent nascuts, que al Regne Unit eren d'uns 290 euros.
El Regne Unit té un dèficit molt elevat, de 181.000 milions d'euros, l'11,9% del seu PIB. Un dels principals objectius que s'ha fixat el nou executiu, encapçalat per David Cameron, és reduir aquest forat i, de moment, ja té previst retallar la despesa en uns 7.260 milions d'euros.
Cameron vol predicar amb l'exemple i, per això, els que notaran més les retallades en el seu dia a dia seran els alts funcionaris. Gran part del Govern perdrà els vehicles oficials i es recomana que viatgin amb transport públic. A més, es reduirà les despeses en taxi i en viatges oficials, que ja no podran ser en primera classe, i s'han reduït el número d'escoltes i xòfers. Els sous dels ministres també es reduiran, al voltant del 5%. A més, Cameron ha anunciat que pagarà de la seva butxaca gran part de les reformes a la seva nova llar, la residència oficial de Downing Street.
Els grans damnificats, però, seran els treballadors públics. I és que, segons publica el dominical britànic 'The Sunday Times', unes 300.000 persones podrien perdre la feina. Calcula que el sector sanitari serà el que patirà més retallades i que 120.000 metges i infermeres es podrien veure al carrer. També es reduirà en un 25% el personal de Defensa (uns 20.000 llocs de feina) i s'acomiadaran, sempre segons càlculs d'aquest dominical, unes 100.000 persones dels ajuntaments, aixó com milers d'agents de policia.
Pel que fa a les mesures socials, s'elimina el compte-nadó, les ajudes que donava el Govern britànic pel naixement de fills. Aquesta ajuda era de 290 euros al naixement i d'uns altres 290 euros quan els nens feien set anys.
Amb aquest pla de retallada, el Regne Unit s'ha sumat a les tisorades presentades en els darrers dies pels seus veïns europeus: Grècia, Espanya i Portugal. Ara són Alemanya i Itàlia els que han anunciat que estan preparant plans similars per reduir el dèficit. Els primers volen estalviar fins a 10.000 milions en sis anys i no descarten fer una pujada important d'impostos, mentre que Itàlia vol estalviar 27.500 milions en només dos anys. Berlusconi ha posat sobre la taula, entre d'altres propostes, el possible copagament sanitari.
Re: Cotxes oficials
Una part de l'article de http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... ivers.html :
La moda del recorte al coche oficial
Gran Bretaña y Francia trasladan a España el debate sobre la restricción del parque automovilístico de los políticos ante la crisis
JOSEP PLAYÀ MASET / LUIS IZQUIERDO | Barcelona / Madrid | 27/05/2010 | Actualizada a las 00:24h | Ciudadanos
Dentro del recorte presupuestario anunciado por el nuevo Gobierno británico, uno de los aspectos más llamativos es la supresión de los coches oficiales asignados personalmente a los miembros del Gobierno. Siempre que puedan, estos deberán acudir a pie a sus citas o utilizar el transporte público. Una medida que parece impensable en España, por cuestiones de seguridad, pero también de hábito. Se calcula que entre el Gobierno, las empresas públicas, las comunidades autónomas y los ayuntamientos disponen de cerca de tres mil vehículos oficiales.
Aguirre se adelantó a Cameron
La presidenta de la Comunidad de Madrid, Esperanza Aguirre, se adelantó en alrededor de un mes a la reducción en el uso de los coches oficiales al primer ministro británico David Cameron. A mediados de abril la presidenta madrileña decidió emplear la tijera y redujo los 125 coches oficiales que había entonces a los 77 que hay ahora. Hasta el 2007 los 139 altos cargos del gobierno regional, desde director general hacia arriba, tenían derecho a su propio coche oficial.
Pero hace tres años Aguirre ya aplicó un primer recorte que ahora ha profundizado. Actualmente sólo la propia presidenta y sus consejeros tienen coche oficial propio. El resto de los vehículos se consideran de incidencias y, por tanto, deben ser solicitados con ocasión de algún desplazamiento. Fuentes de la Comunidad de Madrid resaltan que ni tan siquiera los viceconsejeros tienen asignado un coche. El ahorro estimado en el uso de coches y conductores eventuales es de dos millones de euros.
"En política cuentan los gestos. La ciudadanía tiene que percibir que los valores de sobriedad, de austeridad y de frugalidad no son palabras vacías, ni un puro ornamental retórico, sino opciones auténticas, pero ello sólo es posible si las palabras se traducen en hechos y la reducción del gasto en protocolo es un signo muy elocuente", afirma Francesc Torralba, director de la cátedra Ethos de la Universitat Ramon Llull. Lo importante no es el ahorro que representa, que en el caso de Gran Bretaña supone liberar algo más de 5 millones de euros, ya que eso significa apenas un 0,7% del recorte total, sino su valor simbólico. A esa cifra habría que añadir los 10 millones de euros por el hecho de viajar con billete de segunda en aviones y trenes. Y la misma intención se adivina en Francia, donde el Gobierno de Sarkozy ha anunciado una reducción del 5% en los gastos de funcionamiento del Estado. Y a los 39 ministerios se les imponen restricciones en los desplazamientos, en los abonos por la compra de prensa, en los gastos de recepciones y en el número de asesores, pero también en el de chóferes y parque automovilístico gubernamental.
¿Y en España? El drástico plan de Zapatero incluye otras medidas de ahorro pero no estas. El Gobierno ha optado por rebajar el sueldo de los ministros hasta un 15%, y entre el 8% y el 10% para altos cargos, y dar la imagen de que son más castigados que la generalidad de los funcionarios que se quedan en el 5% de recorte. Pero no se ha atrevido con otras demandas que le hacía la oposición, como la reducción de ministerios y asesores, o las medidas de ahorro en el transporte oficial adoptadas en Gran Bretaña y anunciadas en Francia. "La credibilidad de un político no se funda en los discursos, sino en coherencia entre las palabras y las acciones", añade Torralba. Y puede que esa sea la razón por la que apenas ha trascendido este recorte salarial en los ministros españoles, el más alto a nivel de gobiernos
La moda del recorte al coche oficial
Gran Bretaña y Francia trasladan a España el debate sobre la restricción del parque automovilístico de los políticos ante la crisis
JOSEP PLAYÀ MASET / LUIS IZQUIERDO | Barcelona / Madrid | 27/05/2010 | Actualizada a las 00:24h | Ciudadanos
Dentro del recorte presupuestario anunciado por el nuevo Gobierno británico, uno de los aspectos más llamativos es la supresión de los coches oficiales asignados personalmente a los miembros del Gobierno. Siempre que puedan, estos deberán acudir a pie a sus citas o utilizar el transporte público. Una medida que parece impensable en España, por cuestiones de seguridad, pero también de hábito. Se calcula que entre el Gobierno, las empresas públicas, las comunidades autónomas y los ayuntamientos disponen de cerca de tres mil vehículos oficiales.
Aguirre se adelantó a Cameron
La presidenta de la Comunidad de Madrid, Esperanza Aguirre, se adelantó en alrededor de un mes a la reducción en el uso de los coches oficiales al primer ministro británico David Cameron. A mediados de abril la presidenta madrileña decidió emplear la tijera y redujo los 125 coches oficiales que había entonces a los 77 que hay ahora. Hasta el 2007 los 139 altos cargos del gobierno regional, desde director general hacia arriba, tenían derecho a su propio coche oficial.
Pero hace tres años Aguirre ya aplicó un primer recorte que ahora ha profundizado. Actualmente sólo la propia presidenta y sus consejeros tienen coche oficial propio. El resto de los vehículos se consideran de incidencias y, por tanto, deben ser solicitados con ocasión de algún desplazamiento. Fuentes de la Comunidad de Madrid resaltan que ni tan siquiera los viceconsejeros tienen asignado un coche. El ahorro estimado en el uso de coches y conductores eventuales es de dos millones de euros.
"En política cuentan los gestos. La ciudadanía tiene que percibir que los valores de sobriedad, de austeridad y de frugalidad no son palabras vacías, ni un puro ornamental retórico, sino opciones auténticas, pero ello sólo es posible si las palabras se traducen en hechos y la reducción del gasto en protocolo es un signo muy elocuente", afirma Francesc Torralba, director de la cátedra Ethos de la Universitat Ramon Llull. Lo importante no es el ahorro que representa, que en el caso de Gran Bretaña supone liberar algo más de 5 millones de euros, ya que eso significa apenas un 0,7% del recorte total, sino su valor simbólico. A esa cifra habría que añadir los 10 millones de euros por el hecho de viajar con billete de segunda en aviones y trenes. Y la misma intención se adivina en Francia, donde el Gobierno de Sarkozy ha anunciado una reducción del 5% en los gastos de funcionamiento del Estado. Y a los 39 ministerios se les imponen restricciones en los desplazamientos, en los abonos por la compra de prensa, en los gastos de recepciones y en el número de asesores, pero también en el de chóferes y parque automovilístico gubernamental.
¿Y en España? El drástico plan de Zapatero incluye otras medidas de ahorro pero no estas. El Gobierno ha optado por rebajar el sueldo de los ministros hasta un 15%, y entre el 8% y el 10% para altos cargos, y dar la imagen de que son más castigados que la generalidad de los funcionarios que se quedan en el 5% de recorte. Pero no se ha atrevido con otras demandas que le hacía la oposición, como la reducción de ministerios y asesores, o las medidas de ahorro en el transporte oficial adoptadas en Gran Bretaña y anunciadas en Francia. "La credibilidad de un político no se funda en los discursos, sino en coherencia entre las palabras y las acciones", añade Torralba. Y puede que esa sea la razón por la que apenas ha trascendido este recorte salarial en los ministros españoles, el más alto a nivel de gobiernos
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: Cotxes oficials
Hola,
Noticia de: http://ecodiario.eleconomista.es/espana ... 29000.html
Sergio
Noticia de: http://ecodiario.eleconomista.es/espana ... 29000.html
Saludos,El ajuste eonómico ha llegado también al mundo de los coches oficiales y, tras los pasos del presidente cántabro Revilla, que cambió los coches oficiales por taxis, es el turno del alcalde de Madrid. Alberto ruíz Gallardón cambiará a partir de este verano su coche oficial blindado de 600.000 euros por un Toyota prius eléctrico de 29.000.
Este cambio supondrá un ahorro de 570.000 euros. Además, el pago anuel del blindado ascendía a 150.000 euros y con el nuevo vehículo será de 7.000 euros.
Este cambio, anunciaba Gallardón, se hará extensible a toda la gama de coches oficiales del Consistorio, según publica elmundo.es.
Reducción
Así, las personalidades que dispondrán de coche oficial serían los 57 concejales, además, se dispondrá de otros 77 apra emergencias, sumando un total de 134 vehículos.
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- uriol108
- N8
- Posts: 919
- Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
- Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
- Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
- Contact:
Re: Cotxes oficials
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1008El radar caça a més de 170 km/h el president d’Extremadura
Fernández Vara, amb el cotxe oficial de president extremeny. Foto: Jero Morales
1. • Fernández Vara assumeix l’error en nom del seu xòfer
El president de la Junta d’Extremadura, Guillermo Fernández Vara, va assumir ahir la responsabilitat del fet que el cotxe oficial en què ell viatjava i el vehicle dels seus escortes fossin interceptats dilluns passat per la Guàrdia Civil en una autovia de la comunitat autònoma després que un radar els cacés a més de 170 quilòmetres per hora. ¿A quina velocitat exactament? Les primeres informacions afirmaven que a 180 quilòmetres per hora en una via on el màxim permès és de 120 km/h. No obstant, ahir, després del gest de penediment de Fernández Vara, la Delegació del Govern a Extremadura es va afanyar a puntualitzar que la comitiva viatjava exactament a
170 km/h, ni un més. D’aquest detall depèn que els euros de la multa siguin 300 o 400 i que els punts perduts del carnet siguin tres o quatre.
«L’altre dia, quan tornava de la reunió del Senat a Madrid, ens va parar la Guàrdia Civil a la carretera, no a mi, sinó al cotxe oficial, i ens va identificar. Suposo que en els pròxims dies rebré la sanció corresponent». Aquesta és la seqüència dels fets que relata el líder extremeny.
¿A qui correspon la culpa? En aquest punt és on el relat de Fernández Vara resulta més interessant. «El més fàcil en aquests casos seria dir que jo no tinc res a veure perquè era al seient del darrere», va reconèixer ahir. Però va prosseguir: «És veritat que jo no decideixo la velocitat a què viatgem, però sí que decideixo que a les deu hem de ser aquí, a les onze allà i a la una allà. Pot ser que això també em serveixi per modificar algunes coses en què em puc estar equivocant, i ho accepto», es
va penedir.
«És possible que de vegades la meva agenda provoqui que altres hagin d’extralimitar-se», va lamentar Fernández Vara en la seva confessió pública. La pregunta obligada, en qualsevol cas, és si el cap de l’Executiu extremeny pagarà la multa. La Delegació del Govern va subratllar que la sanció es tramitarà «com la de qualsevol altre ciutadà».
EL PERIÓDICO
MÈRIDA
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
El xofer de Carod Rovira enxampat a 175 km/h
http://www.diaridegirona.cat/catalunya/ ... 10493.html
Ell no té permís de conduir
«Cacen» Carod-Rovira a 175km/h amb el cotxe oficial
El xòfer de Carod-Rovira perd 4 punts, i rep una multa de 450€ i un mes sense carnet
08:25
BARCELONA | EFE/DDG La Guàrdia Civil va sancionar el xofer del vicepresident del Govern català, Josep-Lluís Carod-Rovira, per circular a 175 quilòmetres per hora per l'autopista AP-68, a l'altura d'Alagón (Saragossa), al novembre de l'any passat.
Segons va avançar El Periódico, el cotxe en el qual viatjava Carod-Rovira superava en 55 quilòmetres la velocitat màxima permesa a l'autopista -120 quilòmetres/hora, per la qual cosa els agents de la Guàrdia Civil van detenir el vehicle i van procedir a identificar el conductor, un policia autonòmic que es va identificar com a tal.
Arguments del Govern
Al mosso que conduïa el cotxe se li va imposar una sanció de 450 euros, un mes de suspensió del carnet i la pèrdua de quatre punts.
Els guàrdies civils van procedir a imposar la multa, després de confirmar que, efectivament, es tractava d'un cotxe adscrit a la Generalitat de Catalunya.
El rotatiu indicava que el mes de març d'aquest any va arribar a la Direcció Provincial de Trànsit de Saragossa un plec de descarregada en el qual s'argumentava que els agents que conduïen el vehicle oficial estaven fent un servei urgent i portaven encesa la sirena.
Aquesta informació va ser negada pels agents i, en tot cas, es va desestimar l'argumentació i es va confirmar el càstig al conductor que traslladava Carod, qui no té carnet de conduir.
El Departament de Vicepresidència de la Generalitat, consultat sobre aquest fet, no va confirmar ni desmentir el mateix ni si finalment si la Generalitat haurà d'abonar o ja ho ha fet la multa de 450 euros.
El mateix Carod-Rovira va eludir fer comentaris sobre aquest incident en ser preguntat ahir durant la celebració del Fòrum Catalunya Mon a Barcelona.
Ell no té permís de conduir
«Cacen» Carod-Rovira a 175km/h amb el cotxe oficial
El xòfer de Carod-Rovira perd 4 punts, i rep una multa de 450€ i un mes sense carnet
08:25
BARCELONA | EFE/DDG La Guàrdia Civil va sancionar el xofer del vicepresident del Govern català, Josep-Lluís Carod-Rovira, per circular a 175 quilòmetres per hora per l'autopista AP-68, a l'altura d'Alagón (Saragossa), al novembre de l'any passat.
Segons va avançar El Periódico, el cotxe en el qual viatjava Carod-Rovira superava en 55 quilòmetres la velocitat màxima permesa a l'autopista -120 quilòmetres/hora, per la qual cosa els agents de la Guàrdia Civil van detenir el vehicle i van procedir a identificar el conductor, un policia autonòmic que es va identificar com a tal.
Arguments del Govern
Al mosso que conduïa el cotxe se li va imposar una sanció de 450 euros, un mes de suspensió del carnet i la pèrdua de quatre punts.
Els guàrdies civils van procedir a imposar la multa, després de confirmar que, efectivament, es tractava d'un cotxe adscrit a la Generalitat de Catalunya.
El rotatiu indicava que el mes de març d'aquest any va arribar a la Direcció Provincial de Trànsit de Saragossa un plec de descarregada en el qual s'argumentava que els agents que conduïen el vehicle oficial estaven fent un servei urgent i portaven encesa la sirena.
Aquesta informació va ser negada pels agents i, en tot cas, es va desestimar l'argumentació i es va confirmar el càstig al conductor que traslladava Carod, qui no té carnet de conduir.
El Departament de Vicepresidència de la Generalitat, consultat sobre aquest fet, no va confirmar ni desmentir el mateix ni si finalment si la Generalitat haurà d'abonar o ja ho ha fet la multa de 450 euros.
El mateix Carod-Rovira va eludir fer comentaris sobre aquest incident en ser preguntat ahir durant la celebració del Fòrum Catalunya Mon a Barcelona.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Cotxe oficial?
Mireu el cotxe que apareix a http://www.lavanguardia.es/lv24h/201006 ... 14087.html
Coches antiguos en la Generalitat
LLUIS SATORA | Barcelona | 06/06/2010 | Actualizada a las 10:39 | Participación
Lluís Satora nos envía esta curiosa fotografía donde vemos un Renault 4L con un escudo de la Generalitat.
"Luego dirán que la Generalitat se gasta los recursos en coches de último modelo", informa irónico el lector
Coches antiguos en la Generalitat
LLUIS SATORA | Barcelona | 06/06/2010 | Actualizada a las 10:39 | Participación
Lluís Satora nos envía esta curiosa fotografía donde vemos un Renault 4L con un escudo de la Generalitat.
"Luego dirán que la Generalitat se gasta los recursos en coches de último modelo", informa irónico el lector
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Cotxes oficials
Aquest cotxe té tota la pinta de ser un Renault 4 (privat) groc d'algú que li ha hagut de canviar les portes, n'ha comprat unes quantes a un desballestament, i una d'elles (la blanca) era d'algun Renault 4 d'administracions oficials que havia anat a parar al mateix desballestament. Simplement això.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Pagamos 2.528 coches oficiales
http://estaticos.20minutos.es/edicionim ... _07_10.pdf
Pagamos 2.528 coches oficiales: el Gobierno no reduce y las CC.AA. poco
Tímidos ajustes en las flotas automovilísticas de los políticos. Se han suprimido en Madrid, Galicia, LaRioja, Cataluña... En Castilla y León cuestan al año 4,4 millones, y en Asturias un millón.
D. FERNÁNDEZ dfernandez@20minutos.es
Tras recortarse los salarios, ahora tocan los coches oficiales. Algunos gobiernos autonómicos, no todos, han empezado a hacer ajustes en sus parques móviles, aunque con cierta mesura. La Administración del Estado (Gobierno, subdelegados del Gobierno, Fiscalía del Estado...), por ejemplo, no ha reducido su flota y mantiene sus 1.090 vehículos. Sumando todos, Estado y autonomías, la flota es de 2.528 vehículos, según las consultas realizadas por 20 minutos.
Entre los ejecutivos regionales que sí han suprimido vehículos de representación están Madrid (que ha pasado de 125 a 77), Galicia (de 143 a 84), La Rioja (pasará este año de 20 a 16), Cataluña (de 96 a 84) o Baleares, que aunque anunció recortes en su flota, su portavocía no ha especificado cuántos tiene ni cuántos va a quitar.
El resto de administraciones autonómicas se muestran perezosas a la hora de prescindir del cómodo coche oficial. Bien es cierto que seis ejecutivos apenas llegan a la veintena de coches y hay poco donde recortar (ver tabla). La Rioja, por ejemplo, ha asegurado que este año suprimirá cuatro vehículos y se quedará con 16.
«Un tema recurrente»
Otras, en cambio, no han anunciado recortes. Andalucía seguirá con sus 299 (tenía 234 en 2005) y Murcia con sus 42. A éstos habría que sumar los 142 «vehículos oficiales» del Servicio Murciano de Salud, 22 más que en 2007. Por su parte, Aragón no quiere entrar «en el tema recurrente» de los coches oficiales y explica que tienen 13 automóviles para el presidente y los consejeros. La oposición en Aragón (PP) aumenta la cifra hasta los 50 en toda la Administración.
Castilla y León tiene 195. Según los presupuestos de 2009, mantenerlos costó ese año 4,4 millones. Asturias tiene en renting los 18 coches oficiales, con un contrato de cuatro años (2006-2010) que supone un coste total de 1,03 millones. El Gobierno valenciano también tiene previsto ajustar su flota de 160 coches y va a cambiar la marca Volvo por la Ford, que se fabrica en tierras levantinas.
Otros Ejecutivos, como los del País Vasco y Navarra, han tenido incluso que invertir a causa del terrorismo. Sólo la Consejería de Interior del País Vasco dispone de 270 coches para los altos cargos. Además, hace unas semanas se han adquirido 22 coches por el sistema de renting, cuyo coste suma 710.000€. «El objetivo es bajar el coste de los vehículos oficiales este año un 4%», señalan fuentes del Ejecutivo vasco. EnNavarra también manda la seguridad. El presidente renovó el año pasado su coche oficial y adquirió un nuevo A8 blindado cuyo precio rondó los 360.000 euros. En esta comunidad sólo hay 17 vehículos oficiales, ya que los directores generales no disponen de ellos.
El Audi A8, el preferido
Los Audi A6 y A8 son los coches preferidos de los presidentes autonómicos. Los tienen los de Madrid, Extremadura, Andalucía, País Vasco, Navarra, La Rioja, Murcia, Asturias o Castilla-La Mancha. Los Volvo, BMW o Peugeot son otros de los modelos preferidos. Ramón Valcárcel (Murcia), por ejemplo, adquirió también hace poco un coche ecológico para gastar menos, un Toyota Prius. El presidente de Cantabria (Miguel Ángel Revilla), además de moverse mucho en taxi, tiene un Peugeot 607 que no renueva desde el año 2005.
Pagamos 2.528 coches oficiales: el Gobierno no reduce y las CC.AA. poco
Tímidos ajustes en las flotas automovilísticas de los políticos. Se han suprimido en Madrid, Galicia, LaRioja, Cataluña... En Castilla y León cuestan al año 4,4 millones, y en Asturias un millón.
D. FERNÁNDEZ dfernandez@20minutos.es
Tras recortarse los salarios, ahora tocan los coches oficiales. Algunos gobiernos autonómicos, no todos, han empezado a hacer ajustes en sus parques móviles, aunque con cierta mesura. La Administración del Estado (Gobierno, subdelegados del Gobierno, Fiscalía del Estado...), por ejemplo, no ha reducido su flota y mantiene sus 1.090 vehículos. Sumando todos, Estado y autonomías, la flota es de 2.528 vehículos, según las consultas realizadas por 20 minutos.
Entre los ejecutivos regionales que sí han suprimido vehículos de representación están Madrid (que ha pasado de 125 a 77), Galicia (de 143 a 84), La Rioja (pasará este año de 20 a 16), Cataluña (de 96 a 84) o Baleares, que aunque anunció recortes en su flota, su portavocía no ha especificado cuántos tiene ni cuántos va a quitar.
El resto de administraciones autonómicas se muestran perezosas a la hora de prescindir del cómodo coche oficial. Bien es cierto que seis ejecutivos apenas llegan a la veintena de coches y hay poco donde recortar (ver tabla). La Rioja, por ejemplo, ha asegurado que este año suprimirá cuatro vehículos y se quedará con 16.
«Un tema recurrente»
Otras, en cambio, no han anunciado recortes. Andalucía seguirá con sus 299 (tenía 234 en 2005) y Murcia con sus 42. A éstos habría que sumar los 142 «vehículos oficiales» del Servicio Murciano de Salud, 22 más que en 2007. Por su parte, Aragón no quiere entrar «en el tema recurrente» de los coches oficiales y explica que tienen 13 automóviles para el presidente y los consejeros. La oposición en Aragón (PP) aumenta la cifra hasta los 50 en toda la Administración.
Castilla y León tiene 195. Según los presupuestos de 2009, mantenerlos costó ese año 4,4 millones. Asturias tiene en renting los 18 coches oficiales, con un contrato de cuatro años (2006-2010) que supone un coste total de 1,03 millones. El Gobierno valenciano también tiene previsto ajustar su flota de 160 coches y va a cambiar la marca Volvo por la Ford, que se fabrica en tierras levantinas.
Otros Ejecutivos, como los del País Vasco y Navarra, han tenido incluso que invertir a causa del terrorismo. Sólo la Consejería de Interior del País Vasco dispone de 270 coches para los altos cargos. Además, hace unas semanas se han adquirido 22 coches por el sistema de renting, cuyo coste suma 710.000€. «El objetivo es bajar el coste de los vehículos oficiales este año un 4%», señalan fuentes del Ejecutivo vasco. EnNavarra también manda la seguridad. El presidente renovó el año pasado su coche oficial y adquirió un nuevo A8 blindado cuyo precio rondó los 360.000 euros. En esta comunidad sólo hay 17 vehículos oficiales, ya que los directores generales no disponen de ellos.
El Audi A8, el preferido
Los Audi A6 y A8 son los coches preferidos de los presidentes autonómicos. Los tienen los de Madrid, Extremadura, Andalucía, País Vasco, Navarra, La Rioja, Murcia, Asturias o Castilla-La Mancha. Los Volvo, BMW o Peugeot son otros de los modelos preferidos. Ramón Valcárcel (Murcia), por ejemplo, adquirió también hace poco un coche ecológico para gastar menos, un Toyota Prius. El presidente de Cantabria (Miguel Ángel Revilla), además de moverse mucho en taxi, tiene un Peugeot 607 que no renueva desde el año 2005.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Comunitats addictes
A falta de saber si les xifres indicades són fiables i comparables, sobta el nombre relativament baix de cotxes oficials a Catalunya, d'acord amb la seva població i superfície, comparat amb indrets com Madrid i Múrcia. I això que, segons sembla, ha augmentat exponencialment des que hi ha el tripartit.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- automotorserie 436
- N7
- Posts: 557
- Joined: Sunday 17/08/2008 20:47
Re: Cotxes oficials
Sería muy interesante saber los "helicópteros oficiales", pues dado como están los atascos a día de hoy seguro que han ido en aumento
Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona
Re: Cotxes oficials
Cal que vagin amb un Audi A6 o Audi A8? Jo conec un famós empresari que acostuma a moure's en Smart, i no se li cauen els anells.
Re: Cotxes oficials
És que l'Smart tampoc és que sigui una baratura de cotxe...Sagrerenc wrote:Cal que vagin amb un Audi A6 o Audi A8? Jo conec un famós empresari que acostuma a moure's en Smart, i no se li cauen els anells.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Smart oficial
Jo no hi veig el conseller de PTOP, precisament... O sigui, que vagi a peu i agafi transport públic.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Cotxes oficials
Jo conec algun empresari que tenia un Smart perquè l'hi havien regalat amb la compra d'un Mercedes S-Klass o ML...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
El grup parlamentari d'ICV hi renuncia
http://www.ara.cat/politica/ICV-cotxe_o ... 60531.html
Iniciativa contra la crisi
ICV renuncia al cotxe oficial
Els ecosocialistes proposen a la presidenta del Parlament, Núria de Gispert, un paquet de mesures per al pla d'austeritat.
ACN Barcelona | Actualitzada el 30/12/2010 16:05
La portaveu d'ICV-EUiA al Parlament, Dolors Camats, ha fet arribar una carta a la presidenta del Parlament, Núria de Gispert, en què proposa un paquet de mesures per al pla d'austeritat de la cambra catalana. Camats, que ha anunciat que el grup prescindirà del cotxe oficial, ha considerat possible aprofundir en l'objectiu ja marcat d'augmentar l'ecoeficiència dels edificis del Parlament, per reduir el consum energètic i altres recursos com l'aigua, el paper o la climatització. De Gispert va demanar als grups que fessin les seves propostes per reduir despeses en el pressupost de la cambra catalana. En un comunicat, Camats ha considerat que és possible establir un sistema més integrat de comunicació i tramitació electrònica entre el Parlament i el Govern, de manera que l'ús del suport paper sigui residual, i s'asseguri, així, un sistema d'administració electrònica segur, eficaç i eficient.
En el text de la carta, Camats també proposa reduir les impressions en paper de la documentació i butlletins del Parlament, atès que la informació ja arriba electrònicament a tothom. També aposta perquè el Parlament es doti d'un protocol o instruccions pel que fa a viatges, per generalitzar els desplaçaments i els allotjaments amb tarifes econòmiques.
Els ecosocialistes volen continuar amb la feina ja començada pel que fa a l'objectiu d'ecoeficiència dels edificis del Parlament, per reduir el consum energètic i altres recursos com l'aigua, el paper o la climatització. El grup ha anunciat que renuncia a l'ús del cotxe oficial, i Camats ha explicat que ja des de l'anterior legislatura, ha estat un vehicle "clarament infrautilitzat" i del qual només en comptades ocasions n'han fet ús. En anteriors legislatures, ICV-EUiA ja va renunciar al xofer que també s'assigna a cada grup.
Iniciativa contra la crisi
ICV renuncia al cotxe oficial
Els ecosocialistes proposen a la presidenta del Parlament, Núria de Gispert, un paquet de mesures per al pla d'austeritat.
ACN Barcelona | Actualitzada el 30/12/2010 16:05
La portaveu d'ICV-EUiA al Parlament, Dolors Camats, ha fet arribar una carta a la presidenta del Parlament, Núria de Gispert, en què proposa un paquet de mesures per al pla d'austeritat de la cambra catalana. Camats, que ha anunciat que el grup prescindirà del cotxe oficial, ha considerat possible aprofundir en l'objectiu ja marcat d'augmentar l'ecoeficiència dels edificis del Parlament, per reduir el consum energètic i altres recursos com l'aigua, el paper o la climatització. De Gispert va demanar als grups que fessin les seves propostes per reduir despeses en el pressupost de la cambra catalana. En un comunicat, Camats ha considerat que és possible establir un sistema més integrat de comunicació i tramitació electrònica entre el Parlament i el Govern, de manera que l'ús del suport paper sigui residual, i s'asseguri, així, un sistema d'administració electrònica segur, eficaç i eficient.
En el text de la carta, Camats també proposa reduir les impressions en paper de la documentació i butlletins del Parlament, atès que la informació ja arriba electrònicament a tothom. També aposta perquè el Parlament es doti d'un protocol o instruccions pel que fa a viatges, per generalitzar els desplaçaments i els allotjaments amb tarifes econòmiques.
Els ecosocialistes volen continuar amb la feina ja començada pel que fa a l'objectiu d'ecoeficiència dels edificis del Parlament, per reduir el consum energètic i altres recursos com l'aigua, el paper o la climatització. El grup ha anunciat que renuncia a l'ús del cotxe oficial, i Camats ha explicat que ja des de l'anterior legislatura, ha estat un vehicle "clarament infrautilitzat" i del qual només en comptades ocasions n'han fet ús. En anteriors legislatures, ICV-EUiA ja va renunciar al xofer que també s'assigna a cada grup.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Cotxes oficials
Hipòcrites. Ara volen fer una oposició, que va contra el que havien mantingut la seva legislatura. Hipòcrites!
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Els grups i secretaris del Parlament, sense cotxe oficial
http://www.avui.cat/noticia/article/3-p ... taris.html
El Parlament retira el cotxe oficial als grups i secretaris
Núria de Gispert impulsa un pla d'austeritat que portarà a estalviar 12 milions d'euros en el pressupost del legislatiu
La cambra limita els viatges oficials de parlamentaris a només excepcions
22/01/11 02:00 - barcelona - Lluís Bou
El Parlament català va aprovar ahir una dràstica retallada en l'ús dels cotxes oficials, ja que els va retirar als quatre secretaris de la mesa i a tots els grups parlamentaris. La presidenta del legislatiu, Núria de Gispert, que només de prendre possessió va anunciar un pla d'austeritat, el va presentar ahir a la mesa de la cambra, que el va aprovar per unanimitat. Representarà un estalvi de 12 milions d'euros (6 milions per l'aturada d'obres i 6,2 més per estalvi en el futur pressupost).
El pla preveu que els quatre secretaris de la mesa no disposaran a partir d'ara de cotxe oficial. Només en tindran la presidenta i els dos vicepresidents, Lluís Corominas i Higini Clotas, i a més, restringit a activitats institucionals. Els secretaris només el podran utilitzar en cas excepcional, per a actes expressament justificats.
A més, el Parlament també retirarà el cotxe oficial que posava fins ara al servei de cada grup parlamentari. Però no ho aplicarà fins que s'acabi l'actual contracte de rènting, d'aquí a un any i mig. Els serveis de la cambra han calculat que rescindir el contracte sortia car. De Gispert va deixar ahir al criteri de cada grup decidir si durant aquest període provisional fan ús o no del vehicle, si bé és clar que a mitjà termini perdran aquest servei.
Amb tot això, el legislatiu passarà de 16 cotxes oficials a només 8, cinc dels quals només s'usaran per a incidències. La cambra calcula un estalvi de 500.000 euros aquesta legislatura en aquesta retallada de vehicles.
A més, el pla fixa una reducció de 2 milions en les despeses de representació, fonamentalment els viatges oficials. Han quedat limitats a excepcions: la Conferència de les Assemblees Legislatives Regionals d'Europa (CALRE), la Conferència de Presidents de Parlaments Autonòmics (Coprepa), i les relacions amb Flandes, la Toscana i el Marroc.
De Gispert va insistir que el pla d'austeritat és “una exigència moral”, perquè el Parlament “s'ha de posar al costat dels ciutadans com a exemple, en un moment que la crisi econòmica afecta moltes persones”.
Una darrera mesura d'austeritat serà respecte a la plantilla del legislatiu, que està formada per 257 empleats. No es proveiran les vacants de persones que canviïn de feina ni tampoc la plaça que deixi lliure algú que es jubili. Segons els càlculs de la mesa, tot plegat pot significar la reducció d'un 10% de la plantilla del Parlament en un període de quatre anys.
Els funcionaris del legislatiu ja tenen rebaixat el sou un 5%, tal com succeeix amb tots els treballadors públics de l'Estat, per decisió del govern del PSOE. En altres càrrecs la reducció de salari arriba fins al 15%.
El Parlament retira el cotxe oficial als grups i secretaris
Núria de Gispert impulsa un pla d'austeritat que portarà a estalviar 12 milions d'euros en el pressupost del legislatiu
La cambra limita els viatges oficials de parlamentaris a només excepcions
22/01/11 02:00 - barcelona - Lluís Bou
El Parlament català va aprovar ahir una dràstica retallada en l'ús dels cotxes oficials, ja que els va retirar als quatre secretaris de la mesa i a tots els grups parlamentaris. La presidenta del legislatiu, Núria de Gispert, que només de prendre possessió va anunciar un pla d'austeritat, el va presentar ahir a la mesa de la cambra, que el va aprovar per unanimitat. Representarà un estalvi de 12 milions d'euros (6 milions per l'aturada d'obres i 6,2 més per estalvi en el futur pressupost).
El pla preveu que els quatre secretaris de la mesa no disposaran a partir d'ara de cotxe oficial. Només en tindran la presidenta i els dos vicepresidents, Lluís Corominas i Higini Clotas, i a més, restringit a activitats institucionals. Els secretaris només el podran utilitzar en cas excepcional, per a actes expressament justificats.
A més, el Parlament també retirarà el cotxe oficial que posava fins ara al servei de cada grup parlamentari. Però no ho aplicarà fins que s'acabi l'actual contracte de rènting, d'aquí a un any i mig. Els serveis de la cambra han calculat que rescindir el contracte sortia car. De Gispert va deixar ahir al criteri de cada grup decidir si durant aquest període provisional fan ús o no del vehicle, si bé és clar que a mitjà termini perdran aquest servei.
Amb tot això, el legislatiu passarà de 16 cotxes oficials a només 8, cinc dels quals només s'usaran per a incidències. La cambra calcula un estalvi de 500.000 euros aquesta legislatura en aquesta retallada de vehicles.
A més, el pla fixa una reducció de 2 milions en les despeses de representació, fonamentalment els viatges oficials. Han quedat limitats a excepcions: la Conferència de les Assemblees Legislatives Regionals d'Europa (CALRE), la Conferència de Presidents de Parlaments Autonòmics (Coprepa), i les relacions amb Flandes, la Toscana i el Marroc.
De Gispert va insistir que el pla d'austeritat és “una exigència moral”, perquè el Parlament “s'ha de posar al costat dels ciutadans com a exemple, en un moment que la crisi econòmica afecta moltes persones”.
Una darrera mesura d'austeritat serà respecte a la plantilla del legislatiu, que està formada per 257 empleats. No es proveiran les vacants de persones que canviïn de feina ni tampoc la plaça que deixi lliure algú que es jubili. Segons els càlculs de la mesa, tot plegat pot significar la reducció d'un 10% de la plantilla del Parlament en un període de quatre anys.
Els funcionaris del legislatiu ja tenen rebaixat el sou un 5%, tal com succeeix amb tots els treballadors públics de l'Estat, per decisió del govern del PSOE. En altres càrrecs la reducció de salari arriba fins al 15%.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.