Seguiment de les obres al Carmel
Re: Seguiment de les obres al Carmel
fotos calentetes calentetes, d'avui mateix, vaja!!!
Per cert, m'han comentat que l'horari de funcionament de les estacions es de 15:00h a 22:00 (avui) i de 10:00 a 22:00 dissabte i diumenge. No ho puc confirmar però es veu que pel barri hi han prospectes que així ho diuen.
Per cert, m'han comentat que l'horari de funcionament de les estacions es de 15:00h a 22:00 (avui) i de 10:00 a 22:00 dissabte i diumenge. No ho puc confirmar però es veu que pel barri hi han prospectes que així ho diuen.
Re: Seguiment de les obres al Carmel
Moltes gràcies!!!!BCN2008 wrote:Si serveixen billets gastats, jo mateix us el puc guardar
Que ningú no ho oblidi
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... barri.html
El malson d'un barri
La crisi més gran motivada per una obra pública a Barcelona va deixar 1.289 persones al carrer i algunes van trigar dos anys a tornar a casa.
El cas va estar a punt de provocar un terrabastall polític però es va tancar sense dimissions importants ni responsabilitats penals després que s'arxivés la causa judicial
30/07/10 02:00 - barcelona - Rosa M. Bravo
“Vostès tenen un problema, i aquest problema es diu 3%”, va etzibar Maragall a Mas
Va ser com el terratrèmol que precedeix una erupció volcànica. El 25 de gener un moviment de terres va obligar a desallotjar dotze famílies del número 10 del passatge de Calafell. El 27 de gener el túnel del metro es va enfonsar i va deixar un cràter de 20 metres de diàmetre. Un miler de persones van ser desallotjades amb la previsió que al cap de poques hores podrien tornar a casa, tot i que l'edifici afectat s'hauria d'enderrocar. Però el 3 de febrer, finalment, va sobrevenir l'erupció i les cendres han trigat anys a esvair-se: apareixia un segon cràter que va obligar a desallotjar 1.289 persones i a tancar 236 comerços. Ha estat la crisi més gran causada a Barcelona per l'execució de l'obra pública, amb una incertesa en el dia a dia que el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va reflectir dient que “la veritat d'un dia queda desmentida per la veritat de l'endemà”. O el que és el mateix, la sensació que tot podia passar.
Els veïns desallotjats van viure amb una barreja de desemparament i indignació el fet de veure's en pijama al carrer, amb les mascotes encara a casa i amb la impossibilitat d'accedir-hi. Es van allotjar en hotels i cases de familiars –dues famílies van passar dos anys fora de casa–, i es van succeir les assemblees informatives al centre cívic Boca Nord, on els polítics municipals van ser el blanc de la ràbia veïnal. Només van poder accedir als pisos més afectats amb la companyia dels bombers, i només per recollir els efectes més imprescindibles. Les fotografies, àncora d'un passat que es desfeia, van ser les pertinences més rescatades. I un cop els quatre blocs es van enderrocar, cosa que va deixar 34 famílies sense casa, només va quedar la possibilitat de remenar entre la runa. El fet que el govern hagués repartit certificats que garantien el bon estat dels pisos va acabar de desfermar la indignació, que es va fer palesa amb diverses manifestacions.
Poques repercussions polítiques
El moviment sísmic es va traslladar al terreny polític, un terreny que es va escalfar fins a provocar, gairebé, una altra erupció volcànica quan el llavors president de la Generalitat, Pasqual Maragall, va etzibar a Artur Mas una d'aquelles frases que es recordaran durant anys: “Vostès tenen un problema, i aquest problema es diu 3%”. Ho va dir en un ple extraordinari al Parlament per debatre el cas del Carmel, i Maragall va acusar així CiU de cobrar comissions en l'adjudicació de les obres públiques. Mas li va insinuar que amb aquestes paraules es posava en perill la negociació de l'Estatut, i Maragall les va retirar. El cas va tenir poques repercussions polítiques. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques es va negar a dimitir, i encara manté el càrrec. Només van rodar dos caps: el de Jordi Julià, llavors director general de Ports i Transports, i el de Ramon Serra, president de l'empresa pública Gisa. Segons la comissió d'investigació del Parlament i els perits judicials, el motiu de l'esfondrament del túnel va ser fruit d'un cúmul d'irregularitats en l'execució i seguiment dels treballs. Això va suposar a la Generalitat una factura de 85 milions d'euros, per reallotjar i indemnitzar els afectats i per arreglar les destrosses. El govern va recuperar 51 d'aquests 85 milions, set dels quals els van pagar les asseguradores de Gisa i els 44 restants, les empreses responsables de la direcció i l'execució de l'obra. Una part d'aquests diners van servir per construir pisos nous per als que es van quedar sense casa i per indemnitzar-los amb més de 100.000 euros per família. Més de 800 desallotjats van acceptar 10.000 euros per persona.
L'esfondrament va arribar al jutjat. El cas, però, va ser arxivat el juliol del 2008, després que la vuitantena d'afectats que havien rebutjat les indemnitzacions pactades per la Generalitat es van retirar del procediment. Havien arribat a un acord econòmic, la quantitat del qual no va transcendir. No hi va haver, doncs, cap responsabilitat penal en un cas que va convertir en un malson l'arribada del metro al Carmel.
La veritat d'un dia queda desmentida per la veritat de l'endemà
El malson d'un barri
La crisi més gran motivada per una obra pública a Barcelona va deixar 1.289 persones al carrer i algunes van trigar dos anys a tornar a casa.
El cas va estar a punt de provocar un terrabastall polític però es va tancar sense dimissions importants ni responsabilitats penals després que s'arxivés la causa judicial
30/07/10 02:00 - barcelona - Rosa M. Bravo
“Vostès tenen un problema, i aquest problema es diu 3%”, va etzibar Maragall a Mas
Va ser com el terratrèmol que precedeix una erupció volcànica. El 25 de gener un moviment de terres va obligar a desallotjar dotze famílies del número 10 del passatge de Calafell. El 27 de gener el túnel del metro es va enfonsar i va deixar un cràter de 20 metres de diàmetre. Un miler de persones van ser desallotjades amb la previsió que al cap de poques hores podrien tornar a casa, tot i que l'edifici afectat s'hauria d'enderrocar. Però el 3 de febrer, finalment, va sobrevenir l'erupció i les cendres han trigat anys a esvair-se: apareixia un segon cràter que va obligar a desallotjar 1.289 persones i a tancar 236 comerços. Ha estat la crisi més gran causada a Barcelona per l'execució de l'obra pública, amb una incertesa en el dia a dia que el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va reflectir dient que “la veritat d'un dia queda desmentida per la veritat de l'endemà”. O el que és el mateix, la sensació que tot podia passar.
Els veïns desallotjats van viure amb una barreja de desemparament i indignació el fet de veure's en pijama al carrer, amb les mascotes encara a casa i amb la impossibilitat d'accedir-hi. Es van allotjar en hotels i cases de familiars –dues famílies van passar dos anys fora de casa–, i es van succeir les assemblees informatives al centre cívic Boca Nord, on els polítics municipals van ser el blanc de la ràbia veïnal. Només van poder accedir als pisos més afectats amb la companyia dels bombers, i només per recollir els efectes més imprescindibles. Les fotografies, àncora d'un passat que es desfeia, van ser les pertinences més rescatades. I un cop els quatre blocs es van enderrocar, cosa que va deixar 34 famílies sense casa, només va quedar la possibilitat de remenar entre la runa. El fet que el govern hagués repartit certificats que garantien el bon estat dels pisos va acabar de desfermar la indignació, que es va fer palesa amb diverses manifestacions.
Poques repercussions polítiques
El moviment sísmic es va traslladar al terreny polític, un terreny que es va escalfar fins a provocar, gairebé, una altra erupció volcànica quan el llavors president de la Generalitat, Pasqual Maragall, va etzibar a Artur Mas una d'aquelles frases que es recordaran durant anys: “Vostès tenen un problema, i aquest problema es diu 3%”. Ho va dir en un ple extraordinari al Parlament per debatre el cas del Carmel, i Maragall va acusar així CiU de cobrar comissions en l'adjudicació de les obres públiques. Mas li va insinuar que amb aquestes paraules es posava en perill la negociació de l'Estatut, i Maragall les va retirar. El cas va tenir poques repercussions polítiques. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques es va negar a dimitir, i encara manté el càrrec. Només van rodar dos caps: el de Jordi Julià, llavors director general de Ports i Transports, i el de Ramon Serra, president de l'empresa pública Gisa. Segons la comissió d'investigació del Parlament i els perits judicials, el motiu de l'esfondrament del túnel va ser fruit d'un cúmul d'irregularitats en l'execució i seguiment dels treballs. Això va suposar a la Generalitat una factura de 85 milions d'euros, per reallotjar i indemnitzar els afectats i per arreglar les destrosses. El govern va recuperar 51 d'aquests 85 milions, set dels quals els van pagar les asseguradores de Gisa i els 44 restants, les empreses responsables de la direcció i l'execució de l'obra. Una part d'aquests diners van servir per construir pisos nous per als que es van quedar sense casa i per indemnitzar-los amb més de 100.000 euros per família. Més de 800 desallotjats van acceptar 10.000 euros per persona.
L'esfondrament va arribar al jutjat. El cas, però, va ser arxivat el juliol del 2008, després que la vuitantena d'afectats que havien rebutjat les indemnitzacions pactades per la Generalitat es van retirar del procediment. Havien arribat a un acord econòmic, la quantitat del qual no va transcendir. No hi va haver, doncs, cap responsabilitat penal en un cas que va convertir en un malson l'arribada del metro al Carmel.
La veritat d'un dia queda desmentida per la veritat de l'endemà
- 02sergi02
- N2
- Posts: 19
- Joined: Friday 11/06/2010 21:10
- Location: Les Franqueses-Granollers Nord (RENFE)
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Aixo es lo que diu TMB al Facebook.
Que us sembla? Fem trobada?Demà (Dissabte) a les 15h el metro arribarà al Carmel i a El Coll i La Teixonera! La L5 s'allarga tres parades per connectar amb la L3 a la Vall d'Hebron, passant per aquests barris de la ciutat. Als accessos de les estacions es repartiran bitllets inaugurals especials per l'ocasió de dos viatges. Us hi esperem!
Re: Prolongaciones de las L1, L2, L3, L4, L5
Nooo, que és avui!!!!!!!!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Coses de les presses
És a dir, que durant una temporada combinaran marxa en blanc amb servei comercial?El LLOP wrote:Per cert, m'han comentat que l'horari de funcionament de les estacions es de 15:00h a 22:00 (avui) i de 10:00 a 22:00 dissabte i diumenge. No ho puc confirmar però es veu que pel barri hi han prospectes que així ho diuen.
Au, bones vacances als polítics!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment de les obres al Carmel
I les portes obertes (s'entèn que amb billet conmemoratiu), són nomès avui o tot el cap de setmana?
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Seguiment de les obres al Carmel
Doncs mira, ara acabo de veure aquesta informació a http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN , l'únic que no diuen és lo dels bitllets:Platanito wrote:I les portes obertes (s'entèn que amb billet conmemoratiu), són nomès avui o tot el cap de setmana?
Re: Seguiment de les obres al Carmel
http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... 1675.shtml
RETROBAMENT AMB ELS DAMNIFICATS DE L'ENFONSAMENT D'HORTA-GUINARDÓ
"L'alcalde sap qui sóc"
25 afectats per l'enfonsament del Carmel es retroben amb Jordi Hereu cinc anys després de l'accident
Avui s'inauguren tres parades de la L5 d'Horta a Vall d'Hebron
Divendres, 30 de juliol del 2010
DAVID PLACER / Barcelona
Cinc anys i mig després de l'enfonsament del Carmel que va deixar diversos mesos sense casa un miler de veïns, avui s'inauguren les tres parades de metro (el Carmel, el Coll-la Teixonera i Vall d'Hebron) que comunicaran la L-5 i la L-3 en els seus extrems. Pel túnel que va ocasionar el desallotjament sobtat de 84 edificis i que va motivar una profunda crisi política, avui començaran a circular els trens que uniran aquest barri aïllat i inaccessible amb la resta de la ciutat.
Quan els veïns van haver de ser allotjats en hotels, el gener del 2005, l'ajuntament va decidir que cada regidor fos assignat a un hotel per informar els damnificats de la situació i mantenir amb ells un contacte permanent. En aquell moment Jordi Hereu, regidor de Sant Andreu i responsable de Mobilitat i Seguretat, va ser enviat a l'hotel Rubens, on s'allotjaven 117 desallotjats que no sabien quan tornarien a les seves cases. Hereu havia de donar-los aquesta resposta.
De la casa al banc
Dimarts passat, Hereu va voler reunir-se amb aquells afectats que va estar visitant sis mesos. Ara, en la seva condició d'alcalde i també en moments molt complicats. «Confesso que vaig arribar a sentir certa addicció per aquelles reunions cada nit amb vostès», va dir Hereu a uns 25 afectats d'aquell moment en una sala d'actes de la biblioteca Joan Marsé.
Els veïns el van rebre amb entusiasme però també li van fer reclamacions. «Necessitem que ens posin bancs al costat de l'estació. Som de poble i necessitem xerrar a la plaça», va dir Josefa Avaro, que minuts després confessava en privat: «Venia a visitar-nos fins i tot els diumenges. I el millor és que ens coneix a tots. Una vegada que feia un acte a la plaça, em va venir a saludar. Ell sap qui sóc. És més llest del que diuen», va afegir.
La confiança en la memòria de l'alcalde és més gran en els veïns que en el mateix Hereu, que va reconèixer que només es recorda d'alguns.
Però el retrobament també va treure a la superfície els moments més difícils d'aquella història. «Quan vaig haver de donar-los la notícia que no podien tornar a les seves cases l'endemà i que no sabíem quan podrien tornar, va ser un moment duríssim. M'acompanyaven guàrdies urbans i mossos», recorda Hereu.
Però la presència policial no va evitar que alguna dona piqués a l'esquena al llavors regidor. «Va ser duríssim per a nosaltres. Jo tenia els meus dos gossos i les cendres del meu fill a casa. Quan els vaig poder recuperar i vaig sortir de la casa, vaig pensar: ja pot caure tot», va dir Eugenia Sánchez, la Yeni, que ja té un altre fill de 2 anys.
Els seus dubtes sobre el futur de les vivendes es van resoldre fa cinc anys. A poques hores de la inauguració del metro, han estat substituïdes per altres: ¿Obrirà una sola parada o arribarà a Vall d'Hebron? ¿Passaran els polítics de llarg o faran discursos al Carmel? ¿Regalaran paella?
RETROBAMENT AMB ELS DAMNIFICATS DE L'ENFONSAMENT D'HORTA-GUINARDÓ
"L'alcalde sap qui sóc"
25 afectats per l'enfonsament del Carmel es retroben amb Jordi Hereu cinc anys després de l'accident
Avui s'inauguren tres parades de la L5 d'Horta a Vall d'Hebron
Divendres, 30 de juliol del 2010
DAVID PLACER / Barcelona
Cinc anys i mig després de l'enfonsament del Carmel que va deixar diversos mesos sense casa un miler de veïns, avui s'inauguren les tres parades de metro (el Carmel, el Coll-la Teixonera i Vall d'Hebron) que comunicaran la L-5 i la L-3 en els seus extrems. Pel túnel que va ocasionar el desallotjament sobtat de 84 edificis i que va motivar una profunda crisi política, avui començaran a circular els trens que uniran aquest barri aïllat i inaccessible amb la resta de la ciutat.
Quan els veïns van haver de ser allotjats en hotels, el gener del 2005, l'ajuntament va decidir que cada regidor fos assignat a un hotel per informar els damnificats de la situació i mantenir amb ells un contacte permanent. En aquell moment Jordi Hereu, regidor de Sant Andreu i responsable de Mobilitat i Seguretat, va ser enviat a l'hotel Rubens, on s'allotjaven 117 desallotjats que no sabien quan tornarien a les seves cases. Hereu havia de donar-los aquesta resposta.
De la casa al banc
Dimarts passat, Hereu va voler reunir-se amb aquells afectats que va estar visitant sis mesos. Ara, en la seva condició d'alcalde i també en moments molt complicats. «Confesso que vaig arribar a sentir certa addicció per aquelles reunions cada nit amb vostès», va dir Hereu a uns 25 afectats d'aquell moment en una sala d'actes de la biblioteca Joan Marsé.
Els veïns el van rebre amb entusiasme però també li van fer reclamacions. «Necessitem que ens posin bancs al costat de l'estació. Som de poble i necessitem xerrar a la plaça», va dir Josefa Avaro, que minuts després confessava en privat: «Venia a visitar-nos fins i tot els diumenges. I el millor és que ens coneix a tots. Una vegada que feia un acte a la plaça, em va venir a saludar. Ell sap qui sóc. És més llest del que diuen», va afegir.
La confiança en la memòria de l'alcalde és més gran en els veïns que en el mateix Hereu, que va reconèixer que només es recorda d'alguns.
Però el retrobament també va treure a la superfície els moments més difícils d'aquella història. «Quan vaig haver de donar-los la notícia que no podien tornar a les seves cases l'endemà i que no sabíem quan podrien tornar, va ser un moment duríssim. M'acompanyaven guàrdies urbans i mossos», recorda Hereu.
Però la presència policial no va evitar que alguna dona piqués a l'esquena al llavors regidor. «Va ser duríssim per a nosaltres. Jo tenia els meus dos gossos i les cendres del meu fill a casa. Quan els vaig poder recuperar i vaig sortir de la casa, vaig pensar: ja pot caure tot», va dir Eugenia Sánchez, la Yeni, que ja té un altre fill de 2 anys.
Els seus dubtes sobre el futur de les vivendes es van resoldre fa cinc anys. A poques hores de la inauguració del metro, han estat substituïdes per altres: ¿Obrirà una sola parada o arribarà a Vall d'Hebron? ¿Passaran els polítics de llarg o faran discursos al Carmel? ¿Regalaran paella?
Re: Seguiment de les obres al Carmel
Entenc que les portes obertes nomès es poden fer amb un document que garanteixi l'assegurança obligatòria per si es pateix algun accident a dins de l'estació o a bord d'un tren. Per tant, dedueixo que també hi haurà alguna mena de títol-obsequi dissabte i diumenge, i dubto que en facin dos o tres de diferents.metring wrote:Doncs mira, ara acabo de veure aquesta informació a http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN , l'únic que no diuen és lo dels bitllets:Platanito wrote:I les portes obertes (s'entèn que amb billet conmemoratiu), són nomès avui o tot el cap de setmana?
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Crisi política"
Fantàstica crisi política, que va deixar tothom ben assegudet a la seva poltrona, amb només dos caps de turc que venien de la segona fila.Pel túnel que va ocasionar el desallotjament sobtat de 84 edificis i que va motivar una profunda crisi política [...]
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: "Crisi política"
Una altra prova de que la crisi mai no afecta els poderosos.Guigui wrote:Fantàstica crisi política, que va deixar tothom ben assegudet a la seva poltrona, amb només dos caps de turc que venien de la segona fila.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Seguiment de les obres al Carmel
No us perdeu aquest comentari de La Vanguardia:
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... armel.html
http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... armel.html
Re: Seguiment de les obres al Carmel
Per cert, no em puc creure que, una hora abans de l'inici del servei, encara ningú no hagi proposat una trobada.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
viatge inaugural
he pogut assitir al viatge inaugural i les estacions molt maques
la mes espectacular la del coll--la teixonera amb 3 ascensors (exclusius no hi han escales ni res per a sortir a la sortida de batet o beat almató )
amb capacitat per a 17 persones molt macus i les rampes tambè
pero la millor estàcio a nivell visual i grandaria la del carmel
percert segons sé el metro a partir de les 15:00 funciona amb el seu horari habitual
tambè a les 3 estacions, el que pasa que avui de 15:00 a 22:00 repartiran el viatge inaugural i faran visites i demà i diumenge igual peró de 10:00 a 22:00
que gaudiu de les noves estacions!
la mes espectacular la del coll--la teixonera amb 3 ascensors (exclusius no hi han escales ni res per a sortir a la sortida de batet o beat almató )
amb capacitat per a 17 persones molt macus i les rampes tambè
pero la millor estàcio a nivell visual i grandaria la del carmel
percert segons sé el metro a partir de les 15:00 funciona amb el seu horari habitual
tambè a les 3 estacions, el que pasa que avui de 15:00 a 22:00 repartiran el viatge inaugural i faran visites i demà i diumenge igual peró de 10:00 a 22:00
que gaudiu de les noves estacions!
Re: Seguiment de les obres al Carmel
Cert, però no sé si és cosa de l'estiu, o què, per la trobada de Badalona, no vam aconseguir quedar gaires, així que per a que passi igual...Platanito wrote:Per cert, no em puc creure que, una hora abans de l'inici del servei, encara ningú no hagi proposat una trobada.
Re: viatge inaugural
Ja ens explicaràs com ho has fet (És broma )femeh wrote:he pogut assitir al viatge inaugural i les estacions molt maques
Això és el que haurien d'haver fet per a Sagrera L9/10, que no hi ha qui baixi les 5 o 6 escales, depenent de la direcciófemeh wrote:la mes espectacular la del coll--la teixonera amb 3 ascensors (exclusius no hi han escales ni res per a sortir a la sortida de batet o beat almató )
amb capacitat per a 17 persones molt macus
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
A peu pla a vestíbul
Com que els accessos de Batet i Beat Almató es troben adossats a la vessant del turó, l'entrada al vestíbul és a peu pla. Això és diferent de pràcticament la resta d'estacions de Barcelona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Moltes (?) estacions
El que no diu és que en molts casos, eren estacions que s'haurien d'haver obert aaanys abans:
http://www.lamalla.cat/infolocal/area_b ... ?id=392597
Montilla recorda que en quatre anys han obert 18 noves estacions de metro: "més que mai"
Els ciutadans del Carmel, Coll-Teixonera i Vall d'Hebron ja poden agafar el metro a casa
LAMALLA.CAT
El president de la Generalitat, José Montilla acompanyat de l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i la regidora del Districte d'Horta-Guinardó, Elsa Blasco, han inaugurat divendres al migdia les tres noves estacions de la Línia 5 del metro de Barcelona (Carmel, Coll-Teixonera i Vall d'Hebron) enmig d'una notable expectació per part de veïns. Després de recórrer el nou trajecte, Montilla ha reconegut que els veïns "s'ho mereixien des de fa anys" i ha recordat que en els darrers quatre anys s'han obert 18 noves estacions de metro: "més que mai".
El president de la Generalitat ha destacat que "aquesta infraestructura suposa un canvi radical en la mobilitat del barri, millorant tant la seva connexió interior com la comunicació amb la resta de l'àrea metropolitana" i ha recordat que "es tracta d'una antiga reivindicació. No ha estat fàcil i per fi deixen enrere una llarguíssima etapa per començar-ne una molt diferent". En quant a l'esfondrament de fa cinc anys ha assenyalat que va ser "un cop psicològic que s'ha resolt de manera eficient i satisfactòria. Ara milers de nous usuaris tenen a l'abast el metro". També ha assenyalat que "malgrat ser barris amb un orografia que no feien fàcil l'accés del transport públic la seva força (referint-se als ciutadans) reivindicativa ha fet possible l'arribada del metro.
El nou tram inclou 2,5 quilòmetres de longitud, donarà servei a unes 30.000 persones i connecta l'estació d'Horta amb la de Vall d'Hebron, que ara permetrà la correspondència entre la L5 i la L3. A més, disposa d'un espai per a dipòsit de trens a Sant Genís, així com d'una cua de maniobres a la Vall d'Hebron.
http://www.lamalla.cat/infolocal/area_b ... ?id=392597
Montilla recorda que en quatre anys han obert 18 noves estacions de metro: "més que mai"
Els ciutadans del Carmel, Coll-Teixonera i Vall d'Hebron ja poden agafar el metro a casa
LAMALLA.CAT
El president de la Generalitat, José Montilla acompanyat de l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i la regidora del Districte d'Horta-Guinardó, Elsa Blasco, han inaugurat divendres al migdia les tres noves estacions de la Línia 5 del metro de Barcelona (Carmel, Coll-Teixonera i Vall d'Hebron) enmig d'una notable expectació per part de veïns. Després de recórrer el nou trajecte, Montilla ha reconegut que els veïns "s'ho mereixien des de fa anys" i ha recordat que en els darrers quatre anys s'han obert 18 noves estacions de metro: "més que mai".
El president de la Generalitat ha destacat que "aquesta infraestructura suposa un canvi radical en la mobilitat del barri, millorant tant la seva connexió interior com la comunicació amb la resta de l'àrea metropolitana" i ha recordat que "es tracta d'una antiga reivindicació. No ha estat fàcil i per fi deixen enrere una llarguíssima etapa per començar-ne una molt diferent". En quant a l'esfondrament de fa cinc anys ha assenyalat que va ser "un cop psicològic que s'ha resolt de manera eficient i satisfactòria. Ara milers de nous usuaris tenen a l'abast el metro". També ha assenyalat que "malgrat ser barris amb un orografia que no feien fàcil l'accés del transport públic la seva força (referint-se als ciutadans) reivindicativa ha fet possible l'arribada del metro.
El nou tram inclou 2,5 quilòmetres de longitud, donarà servei a unes 30.000 persones i connecta l'estació d'Horta amb la de Vall d'Hebron, que ara permetrà la correspondència entre la L5 i la L3. A més, disposa d'un espai per a dipòsit de trens a Sant Genís, així com d'una cua de maniobres a la Vall d'Hebron.