Tancament del Baixador del Tejar a Rodalies Madrid

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Post Reply
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Tancament del Baixador del Tejar a Rodalies Madrid

Post by josep_serre »

Us faig saber que des del dia 1 d'agost van deixar d'aturar-se els trens al baixador del Tejar de Rodalies Madrid.

Per qui no ho conegui es tracta d'una estació concebuda purament pel transbord dels viatgers, es podria dir que és la típica estació de simulador de conducció, enmig del camp, sense accessos i des de fa anys en clara decadència ja que l'estructura dels serveis del nucli de rodalies permet fer les combinacions del transbords d'aquesta estació de forma directa, per altra banda era força normal que les coïncidències fossin molt ajustades i sovint els trens no s'esperessin els uns als altres, de vegades per poc temps, Renfe ja havia reduït en diverses ocasions els trens amb parada a aquest baixador i ara ja queda definitivament eliminat.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Tancament del Baixador del Tejar a Rodalies Madrid

Post by 437.001 »

Gràcies per la notícia.
Donada la situació d´aquesta estació, és lògic.
Els viatgers a més se senten molt més segurs fent el transbord a Las Rozas, a Pinar, o a Pitis (El Tejar no tenia ni personal, ni vigilància, ni amb prou feines marquesina per si plou o si neva).
Donades les freqüències de pas de la línia de Villalba, tant des de Prícipe Pío com des de Chamartín, ja no valia la pena mantenir-la oberta.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Tancament del Baixador del Tejar a Rodalies Madrid

Post by Sagrerenc »

Des que van posar en servei la línia C10 l'any 96 (amb l'obertura del túnel entre Atocha i Principe Pío), ja no tenia sentit aquest baixador.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Tancament del Baixador del Tejar a Rodalies Madrid

Post by UT596001 »

Sagrerenc wrote:Des que van posar en servei la línia C10 l'any 96 (amb l'obertura del túnel entre Atocha i Principe Pío), ja no tenia sentit aquest baixador.
Ejem... fa uns tres anys vaig fer un Los Cotos-Príncipe Pío amb els respectius transbords a Cercedilla i El Tejar. Si en lloc de fer transbord a El Tejar l'hagués fet a Villalba o Pinar de las Rozas hagués arribat quaranta-cinc minuts més tard a Príncipe Pío, ja que els trens de la C10 els caps de setmana van cada hora, i el tren que em va portar des de Cercedilla arribava per horari a Villalba deu minuts més tard que el tren que començava a Villalba i anava directe a Príncipe Pío. I en el pitjor dels casos, si hagués perdut l'enllaç a El Tejar -ja que era de només quatre minuts- hagués arribat deu minuts abans a Príncipe Pío menjant-me la perceptiva mitja hora d'espera a El Tejar (frequència de pas dels trens de la línia C7 en aquell moment).

O posen el tren de la C10 cada trenta minuts els caps de setmana amb enllaços decents cap a la C8 o aquesta clausura comporta un clar retrocés en els temps de viatge entre les estacions de la línia C8 més amunt de Villalba i el tram Las Rozas-Madrid per Aravaca.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Tancament del Baixador del Tejar a Rodalies Madrid

Post by 437.001 »

Robert, només baixant a Pitis i agafant allà el metro tens un recorregut fins a Príncipe Pío combinant línia 7 i línia 6 de metro a Guzmán el Bueno.
45 minuts, doncs?

Altra cosa es que haguéssis anat a Aravaca o a Pozuelo, però suposo que ho hauran fet estudiant els corredors de demanda.
No hi deu haver tanta gent com això que faci per exemple Villalba-Majadahonda necessitant imperativament AQUELL transbord a El Tejar i no pugui esperar un directe.
T´has mirat les tres possibilitats? Perquè no només hi ha Pinar, també hi ha Pitis, on fer transbord Renfe-Renfe (no parlo ara del metro).
Las Rozas en el cas que proposes no compta.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Tancament del Baixador del Tejar a Rodalies Madrid

Post by UT596001 »

437.001 wrote:Robert, només baixant a Pitis i agafant allà el metro tens un recorregut fins a Príncipe Pío combinant línia 7 i línia 6 de metro a Guzmán el Bueno.
45 minuts, doncs?
Per això vaig fins a Chamartín i vaig directe des d'allà amb la línia 10 del metro. Si hi hagués integració tarifària a part de l'Abono Transportes i l'Abono Turístico, encara, però no existint...
T´has mirat les tres possibilitats? Perquè no només hi ha Pinar, també hi ha Pitis, on fer transbord Renfe-Renfe (no parlo ara del metro).
Las Rozas en el cas que proposes no compta.
Anar a Pitis és perdre el temps, de El Tejar a Pitis són dotze minuts de trajecte per sentit, per tant vint-i-quatre minuts sense comptar el temps d'espera del segon tren i el temps per canviar d'andana (aquest segon despreciable). A part que a partir de les deu de la nit els trens no paren a Pitis (igual que el metro).

Repeteixo, si no fos perquè els caps de setmana els trens de la C10 van cada hora, no posaria objeccions. Però si les correspondències no s'asseguren i t'ofereixen un transbord de cinquanta minuts... i d'altra banda, sempre és més còmode -i econòmic- anar en tren de rodalia que no pas enmerdar-se a agafar el metro.
megapauer
N8
N8
Posts: 1203
Joined: Wednesday 04/05/2005 14:25
Location: De la Terra Ferma a l'exili
Contact:

Re: Tancament del Baixador del Tejar a Rodalies Madrid

Post by megapauer »

Jo vaig viure dos anys a Las Matas estudiant a Pozuelo i era una estació genial. Gairebé l'utilitzava cada dia, ja que la C-10 passa cada mitja hora els laborables i tenia classe molts festius, i amb aquesta combinació C-7+C-8 tenia trens cada 15 minuts. A més a més sovint s'esperaven els trens per fer l'enllaç.

Vaig estar uns anys fora i quan vaig tornar ja vaig veure que les combinacions no funcionaven bé, ja.
Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”