Dubte Berner Oberland Bahn

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Post Reply
Jacob.CH

Dubte Berner Oberland Bahn

Post by Jacob.CH »

Hola a tots,

fa uns mesos em vaig interessar per la Berner Oberland Bahn i n'he après moltes coses (característiques, material rodant, traçat, etc.) però encara tinc un petit dubte:
sé on estan situats els trams de cremallera, i tinc en comte que els desnivells no són gaire grans, tot i això no sé quina longitud tenen els trams (tot i que una estimació me la puc fer). També tinc al cap que la branca que va a Grindelwald són 11km i només la part final té cremallera, però tampoc sé quina distància té el tram.

Us deixo una imatge d'internet, a veure si us animo a ajudar-me :D :D
Attachments
Bahnhof.BOB_Grindelwald.jpg
Bahnhof.BOB_Grindelwald.jpg (44.68 KiB) Viewed 1318 times
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Dubte Berner Oberland Bahn

Post by Trenscat »

Una línia magnífica sens dubte, com totes les de la zona del Jungfrau :plas

Suposo que no t'aporta gaire però tens dades a http://www.rail-info.ch/BOB/daten.en.html

Per cert, que fa gràcia que ara els colors corporatius siguin blau-crema. Quan vaig anar-hi l'any 1995 era marró-crema.
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Dubte Berner Oberland Bahn

Post by davida »

Si no vaig errat hi ha com a minim 2 trams de cremallera:
- Poc despres de la bifurcació a Lauterbrunnen.
- Arriban a Grindelwald.

Aixó ho dic de memoria, de quan fa 3 anys vaig estar una semana a Grindelwald i vaig agafar aquest tren a diari.
Segons documentació tecnica BOB hi han 4 seccions (4600m) amb cremallera. Com a minim hi ha 1 al ramal Lauterbrunnen.
Un de les coses mes sorprenents es que quasi tots el trens surten de Interlaken i es separen en 2 a mig camí (Lauterrunnen i Grindelwald). De baixada fa la operació contraria. Es junten.
Jacob.CH

Re: Dubte Berner Oberland Bahn

Post by Jacob.CH »

La pàgina del rail-info fa temps que la vaig trobar i en vaig extreure informació, però de totes maneres gràcies.

La informació del pdf m'ha servit, i no creia que els trams de cremallera suméssin 4, jo en comptava un màxim de 3.

Sobre que els trens de Grindelwald i Lauterrunnen vagin junts, ja és estrany, però crec que és una forma per la qual, si els passatgers ho entenen, no es confondran tant fàcilment de tren (en direcció al sud, el de Lauterbrunnen va davant, i el de Grindelwald va darrere // en direcció nord el de Lauterbrunnen va darrere i el de Grindelwald davant). Per altra banda, el tram entre Interlaken i Zweilütschinen té un desnivell de menys de 100 metres i permet velocitats de fins a 80km/h, i ja que els trajectes duren 30 minuts o 20 minuts, s'aprofita juntant els dos trens.
Però per cert, es pot dir que circulen en doble tracció??
Jacob.CH

Re: Dubte Berner Oberland Bahn

Post by Jacob.CH »

Hola,
ara estava mirant unes fotografies del flickr de la línia de farà uns 25 anys, quan encara hi havia serveis de mercaderies (que sembla que ara no n'hi ha) i es veu un tren arrastrant vagons del Wengernalpbahn, que té ample de 800mm. Tenint en compte que el BOB té via d'1 metre d'ample, què fan amb els vagons per canviar d'ample, canvi d'eixos?
Post Reply

Return to “Ferrocarril en general”