El ferrocarril alpí preferit
El ferrocarril alpí preferit
Bon dia,
per curiositat, m'agradaria saber quin traçat ferroviari de via estreta dels Alps (França, Suïssa, Àustria, Itàlia...) és el que més us agrada, tant pel paisatge, per les característiques, pel el material rodant, etc.
Com que n'hi ha tants i crec que en general són molt atractius, no sé pas quin us pot agradar més o quin us pot resultar més atractiu.
Si més no em puc imaginar quin podria ser.
Espero respostes!!!
per curiositat, m'agradaria saber quin traçat ferroviari de via estreta dels Alps (França, Suïssa, Àustria, Itàlia...) és el que més us agrada, tant pel paisatge, per les característiques, pel el material rodant, etc.
Com que n'hi ha tants i crec que en general són molt atractius, no sé pas quin us pot agradar més o quin us pot resultar més atractiu.
Si més no em puc imaginar quin podria ser.
Espero respostes!!!
- Attachments
-
- Bernina-Express near Pontresina.jpg (163.21 KiB) Viewed 2875 times
- Guigui
- Administrador
Bernina
Els hauria de tornar a fer, ja que fa molts anys que hi vaig anar, però el Bernina Express té molts números per a endur-se la palma.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: El ferrocarril alpí preferit
Hi estic completament d'acord, però recordem també que n'hi ha molts altres, com el Glacier-Express
Gràcies
Gràcies
Ostres, això és com preguntar si t´estimes més al papa o a la mama...
Tampoc m´he recorregut TOTS els Alps, només els de França, i no totes les línies (pero sí la majoria), i també dues línies a Itàlia.
Suposo que la meva favorita dels Alps francesos és la Valence-Gap-Briançon, per moltes raons.
Però totes les altres tenen la seva coseta.
He de dir que prefereixo els Pirineus als Alps, això sí. No em pregunteu per què, simplement m´agraden més. I no estic dient que els Alps siguin lletjos, en absolut!
Tampoc m´he recorregut TOTS els Alps, només els de França, i no totes les línies (pero sí la majoria), i també dues línies a Itàlia.
Suposo que la meva favorita dels Alps francesos és la Valence-Gap-Briançon, per moltes raons.
Però totes les altres tenen la seva coseta.
He de dir que prefereixo els Pirineus als Alps, això sí. No em pregunteu per què, simplement m´agraden més. I no estic dient que els Alps siguin lletjos, en absolut!
No he tingut oportunitat de recórrer cap, encara que m'agradaria estrenar-me travessant el Sant Gottard, fent Barcelona-Milà en el Pau Casals, Milà-Zúric i de Zúric a Barcelona de tornada amb el Pau Casals, o el mateix recorregut a la inversa.
- Guigui
- Administrador
Línies alpines de via estreta
En principi, el tema obria parlant de les línies de via estreta. Amb les d'ample UIC, entrem en un ventall amplíssim.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
UAK! No m´hi havia fixat! Ho sento!
Així, de via estreta encara no n´he fet cap.
El tren de La Mure i el tren de les Pignes i els trens de la zona del Mont Blanc no trigaran massa en caure, però encara no he recorregut cap d´aquestes línies.
Així, de via estreta encara no n´he fet cap.
El tren de La Mure i el tren de les Pignes i els trens de la zona del Mont Blanc no trigaran massa en caure, però encara no he recorregut cap d´aquestes línies.
- Trenscat
- N10
És molt complicat de triar-ne un però a mi sempre m'han fascinat molt el conjunt de línies de la zona de la Jungfrau. El Berner Oberland Bernois (BOB), el Wengernalpbahn (WAB) amb la seva via de només 800mm d'amplada i rampes molt fortes i el Jungfraubahn (JB) que arriba fins a l'estació més alta d'Europa, la del Jungraujoch a 3454 metres d'altitud. Potser dels tres ferrocarrils em quedaria amb el WAB però vaja, no faria pas fàstics a cap línia suïssa
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Jo havia dit trens de via estreta, perquè com diu en Guigui, la quantitat de línies de ferrocarril en via ampla és molt gran.
Sobre escollir una línia que prefereixi més que altres, jo sóc jove encara, però a través d'internet, llibres i revistes, he pogut conèixer moltes línies dels Alps que m'han fascinat molt.
Tot i no haver-les recorregut, les millors, per mi, crec que podrien ser la línia del Bernina del RhB i el ferrocarril Berner Oberland Bahn.
Sobre escollir una línia que prefereixi més que altres, jo sóc jove encara, però a través d'internet, llibres i revistes, he pogut conèixer moltes línies dels Alps que m'han fascinat molt.
Tot i no haver-les recorregut, les millors, per mi, crec que podrien ser la línia del Bernina del RhB i el ferrocarril Berner Oberland Bahn.
Last edited by Jacob.CH on Monday 08/11/2010 21:35, edited 1 time in total.
Re: Línies alpines de via estreta
Això em passa per no llegirGuigui wrote:En principi, el tema obria parlant de les línies de via estreta.
Doncs aleshores no em sabria decidir: he llegit coses, però no els conec però com a apassionant de la via estreta segur que m'agradarien tots
Encara que si en 437.001 ha fet esment al tren de les Pignes (Niça-Digne, si no mal recordo) l'he d'incloure com a fet, sencer evidentment, una línia que em va agradar bastant.
Precisament el train des Pignes és un que no conec gaire, però em sonava que estava una mica apartat dels Alps. Bé, ho miraré en el Google Earth i ja m'ho aclariré.
Tot i això em sembla que valdria la pena anar-hi i fer un trajecte en tren de vapor
Tot i això em sembla que valdria la pena anar-hi i fer un trajecte en tren de vapor
Last edited by Jacob.CH on Monday 08/11/2010 21:35, edited 1 time in total.
El Bernina, sense cap mena de dubte. El traçat és molt més complex i espectacular que el del Glacier Express. La importància d'aquest últim és que recorre Suïssa d'est a oest, el pas de l'Oberalp (amb el fabulós llac d'Oberalpsee) i les gorges del Rhin. El pas de l'Albula es fa difícil d'apreciar amb els cotxes panoràmics (res com un cotxe antic amb finestres abatibles). Però el Bernina el supera amb el recorregut pel poble de Tirano, el viaducte de Brusio, Miralago, el circ glaciar d'Alp Grüm i els prats alpins del pas del Bernina.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Des d'ahir que de fons d'escriptori tinc aquesta imatge del Bernina-Express, entre les estacions de Samedan i Pontresina.
Penjo una foto del Bernina feta des d'un cotxe de segona classe d'un tren regional, i una altra de les gorges del Rhin des del cotxe panoràmic del Glacier Express. En aquesta es veu perfectament per què és altament recomanable NO fer el viatge en aquest tipus de trens.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Últimament penso molt en el ferrocarril Berner Oberland Bahn, el qual m'atrau molt.
M'agrada sobretot el poble de Lauterbrunnen amb un ambient de Nadal, com es pot veure en la pel·lícula d'en James Bond "007 On her majesty's secret service". Tot i que la pel·lícula ja té 40 anys es pot apreciar l'ambient de Nadal dels pobles de la zona. Molt maco.
Per cert, tinc grans plans en el Trainz Simulator, relacionats amb aquest recorregut
M'agrada sobretot el poble de Lauterbrunnen amb un ambient de Nadal, com es pot veure en la pel·lícula d'en James Bond "007 On her majesty's secret service". Tot i que la pel·lícula ja té 40 anys es pot apreciar l'ambient de Nadal dels pobles de la zona. Molt maco.
Per cert, tinc grans plans en el Trainz Simulator, relacionats amb aquest recorregut
Re: Centenari del Bernina
Ara que hi penso (no sé perquè no hi havia pensat abans), el passat juliol es va complir el centenari de la línia del Bernina, i es van fer tres "festes", una d'elles amb una desfilada al viaducte helicoidal de Brusio, però no va ser especialment el dia que es complia el centenari, i tampoc vaig trobar cap noticia relacionada d'aquest precís dia...