El futur dels 450 i 451 de Rodalies
El futur dels 450 i 451 de Rodalies
Llegint en el post d’incidències Renfe un comentari de Metring en el que diu “Jo he agafat una 447 doble a Sitges, el que havia de venir a les 20:15, que ha arribat a les 20:33, una quantitat de gent que espantava, i clar, si no és una 451 doble, no dona abast.” M’ha passat pel cap, pensar que faran el dia que hagin de substituir els 450 i 451. Els dos pisos porten moltíssima gent, que no la poden fer cabre ni en doble de 465.
Se sap si hi ha alguna previsió per a nous trens de dos pisos de rodalies a mitjà termini? O quina és la intenció de relleu dels trens de dos pisos?
Se sap si hi ha alguna previsió per a nous trens de dos pisos de rodalies a mitjà termini? O quina és la intenció de relleu dels trens de dos pisos?
Re: El futur dels 450 i 451 de Rodalies
Dues opcions:
- Comprar nous trens dobles, cosa que em sembla que no en tenen la intenció.
- Posar cívies a punta pala, peeeerò un cop desviats els mitjana distància, europatitos i companyia per altres vies, sinó no hi haurà manera de donar servei a tanta gentada.
- Comprar nous trens dobles, cosa que em sembla que no en tenen la intenció.
- Posar cívies a punta pala, peeeerò un cop desviats els mitjana distància, europatitos i companyia per altres vies, sinó no hi haurà manera de donar servei a tanta gentada.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: El futur dels 450 i 451 de Rodalies
La solució no passa per posar nous trens de dos pisos, sinó treure d'aquesta línia tot allò que no sigui rodalia, per tal d'aconseguir freqüències de 10-15 minuts, i no de 20-30 com a l'actualitat.
Re: El futur dels 450 i 451 de Rodalies
VIst que han pintat una 451 amb els colors de Rodalies Catalunya,em sembla que tenim 450/451 per molts anys més,o sigui que de moment no hem de patir per la seva retirada.
Les dobles de 465 absorveixen molta gent,si bé té més seients una 450 o doble de 451,crec que hi caben més gent que aquests últims.
Possiblement dintre de no gaire temps a la R2 Sud en serveis de Rodalies nomès hi hauràn 450/451 i 465 en doble,i potser alguna doble de 447 per fer es Regionals-Rodalies.
Les dobles de 465 absorveixen molta gent,si bé té més seients una 450 o doble de 451,crec que hi caben més gent que aquests últims.
Possiblement dintre de no gaire temps a la R2 Sud en serveis de Rodalies nomès hi hauràn 450/451 i 465 en doble,i potser alguna doble de 447 per fer es Regionals-Rodalies.
Last edited by Mako448 on Friday 06/08/2010 8:39, edited 1 time in total.
Re: El futur dels 450 i 451 de Rodalies
Que els civies tenen més seients que les 451???????????????????????
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: El futur dels 450 i 451 de Rodalies
Doble 465: 1994 places totals, 554 assegudes.
Unitat 450 simple (6 cotxes): 1844 places totals, 1008 assegudes.
Unitat 450 simple (6 cotxes): 1844 places totals, 1008 assegudes.
Re: El futur dels 450 i 451 de Rodalies
Després que els hi expliquin als usuaris que han d'anar més drets perque han tret quasi la meitat dels seients, això sí, poden anar més gent de peu.victorcasta wrote:Doble 465: 1994 places totals, 554 assegudes.
Unitat 450 simple (6 cotxes): 1844 places totals, 1008 assegudes.
Hem sembla que seria una mala sol·lució.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: El futur dels 450 i 451 de Rodalies
Els 450 i 451, tenint en compte que la gent triga més a pujar i baixar que en els Civia i 447 i que, a més poden anar a 140 Km/h (i no només a 120 Km/h com els Civia i els 447), els dedicaria a fer trens Civis (semidirectes), que bona falta fan.
Però, és clar, per això fa falta duplicar, triplicar i/o quadriplicar vies allà on es pugui, posar en servei vies d'apartador a les estacions i fer una explotació del control del trànsit més acurada. Cosa impossible mentre duri el triumvirat Renfomentadif.
Salut !!
Però, és clar, per això fa falta duplicar, triplicar i/o quadriplicar vies allà on es pugui, posar en servei vies d'apartador a les estacions i fer una explotació del control del trànsit més acurada. Cosa impossible mentre duri el triumvirat Renfomentadif.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: El futur dels 450 i 451 de Rodalies
Una doble 465, si no han allargat les andanes recentment, no hi cap a Viladecans. De tota manera, tampoc seria massa difícil allargar les andanes.victorcasta wrote:Doble 465: 1994 places totals, 554 assegudes.
Unitat 450 simple (6 cotxes): 1844 places totals, 1008 assegudes.
Certament però, el fet de que hi hagi escales a dins dels trens, ja és un punt en contra d'aquestes unitats per incomoditat i inadaptació a PMR. Si a més afegim que es van motoritzar de manera insuficient, no m'estranyaria que en un temps no molt llunyà acabessin la seva vida útil fora d'Europa.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: El futur dels 450 i 451 de Rodalies
En aquestes no, però en un Talgo 22 amb una zona adaptada i porta més baixa, sí que es podria sol·lucionar. Tampoc és que els civia siguin la os### d'adaptabilitat, per molt pis baix que tenen, la d'estacios que cal agafar embranzida per pujar-hi! Per no parlar de la gran quantitat d'estacions sense adaptar!wefer wrote:Una doble 465, si no han allargat les andanes recentment, no hi cap a Viladecans. De tota manera, tampoc seria massa difícil allargar les andanes.victorcasta wrote:Doble 465: 1994 places totals, 554 assegudes.
Unitat 450 simple (6 cotxes): 1844 places totals, 1008 assegudes.
Certament però, el fet de que hi hagi escales a dins dels trens, ja és un punt en contra d'aquestes unitats per incomoditat i inadaptació a PMR. Si a més afegim que es van motoritzar de manera insuficient, no m'estranyaria que en un temps no molt llunyà acabessin la seva vida útil fora d'Europa.
Re: El futur dels 450 i 451 de Rodalies
Certament, el tema de l'adaptació a PMR és un dels greus problemes tant de 450/451 com de 447. No es podria modificar la caixa dels cotxes motors per fer una espècie de pis baix a la zona de la porta? Sobre el tema de les portes, no estaria malament que les 450/451 es dediquessin a serveis semidirectes a les hores punta. A les hores vall si que podria fer serveis normals.
A Castellbisbal l'andana de la via 2 està més alta que el pis baix del civia (degut al peralt de la via ).metring wrote:Tampoc és que els civia siguin la os### d'adaptabilitat, per molt pis baix que tenen, la d'estacios que cal agafar embranzida per pujar-hi! Per no parlar de la gran quantitat d'estacions sense adaptar!
Re: El futur dels 450 i 451 de Rodalies
Si és que no n'encerten ni una! Amb això, el Civia ha resultat una pifia.
Però bé, tornem al tema original:quant temps de vida els doneu als trens d'aquestes series?
Però bé, tornem al tema original:quant temps de vida els doneu als trens d'aquestes series?
Re: El futur dels 450 i 451 de Rodalies
A Viladecans han allargat les andanes fa uns mesos,reformant les andanes sent més llargues i més altes,i en principi,hi cap una doble de 465.wefer wrote:
Una doble 465, si no han allargat les andanes recentment, no hi cap a Viladecans. De tota manera, tampoc seria massa difícil allargar les andanes.
SI han pintat una 451 amb els Colors de Rodalies Catalunya,5 anys o més seguiràn prestant serveis a la R2metring wrote:
Però bé, tornem al tema original:quant temps de vida els doneu als trens d'aquestes series?
- canalcole
- N9
- Posts: 2074
- Joined: Friday 03/10/2008 19:23
- Facebook: XavierMartinezVidal
- Location: PENEDÈS
- Contact:
Re: El futur dels 450 i 451 de Rodalies
El mateix, 5-6 anys...
Això sí, serà la pròxima sèrie que retiraran de Rodalies...
Això sí, serà la pròxima sèrie que retiraran de Rodalies...