Nova estació de Montmeló

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Nova estació de Montmeló

Post by metring »

Nota: no he trobat tema concret sobre el cas de Montmeló. no l'he inclós al fil de reformes d'estacions, perquè es tracta d'una nova estació.

http://www.lamalla.cat/infolocal/catalu ... ?id=392631

La circulació de trens a Montmeló, soterrada a partir de diumenge

Les obres han superat una primera fase de construcció d'un túnel, a l'espera de fer l'altre

EFE / LAMALLA.CAT

Els trens començaran a circular de forma soterrada per primera vegada a la història a la localitat de Montmeló, al Vallès Oriental, a partir d'aquest pròxim diumenge, 1 d'agost, gràcies a l'acord entre el Ministeri de Foment i la Generalitat per enterrar les línies ferroviàries entre Barcelona i la frontera francesa, al seu pas pel nucli urbà. La línia d'Alta Velocitat (AVE) entre la capital catalana i Figueres, a l'Alt Empordà també discorrerà en el futur per un dels dos túnels paral·lels que l'administradora d'infraestructures ferroviàries Adif està construint sota el corredor actual, segons una nota de Foment.

Les obres de soterrament consisteixen en la construcció de dos túnels paral·lels sota el corredor actual. Primer s'ha executat el túnel meridional pel que circularan tots els trens d'amplada convencional i s'ha instal·lat un baixador provisional. Quan estigui llest el segon dels túnels i la nova estació de Montmeló, circularan per ell els trens d'ample convencional. El primer dels túnels que es posa ara en servei, quedarà per ús exclusiu d'amplada internacional.

Estació provisional
De la seva banda, Renfe habilitarà a partir d'aquest cap de setmana aquesta estació provisional a la localitat, a 200 metres de l'actual, atès que la "complexitat de les obres" obliga a una modificació parcial del servei de la línia R2 de Rodalies i el servei de Mitja i Llarga Distància de la línia Barcelona-Girona-Portbou.

En aquest sentit, l'empresa ferroviària ha programat un servei alternatiu per carretera durant el cap de setmana, en els trams afectats per la modificació del servei.

Històric
La companyia ha indicat que 4.790 viatgers utilitzen cada dia l'estació de tren de Montmeló. Per a aquesta població, aquesta actuació és una fita històrica ja que gràcies a la posada en servei de la primera fase del nou traçat s'eliminarà la barrera creada pel ferrocarril i els trens deixaran de circular en superfície pel nucli urbà, una fet que no ocorria des que el 1854 va entrar en funcionament la línia Barcelona-Granollers.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Nova estació provisional de Montmeló

Post by Trenscat »

Ditxoses barreres i ferides urbanes del ferrocarril que duia més de 160 anys al seu lloc sense molestar a ningú. Ara bé, l'autopista AP-7 amb quatre carrils per sentit no és cap barrera ni res pel municipi oi? >:(
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Nova estació provisional de Montmeló

Post by Mako448 »

La nova estació provisional e Montmeló,té cartelleria de Rodalies Catalunya o la de sempre vermella?
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Nova estació provisional de Montmeló

Post by metring »

Mako448 wrote:La nova estació provisional e Montmeló,té cartelleria de Rodalies Catalunya o la de sempre vermella?
Han aprofitat elements de l'antiga estació. per tant...
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Nova estació provisional de Montmeló

Post by UT596001 »

metring wrote:Han aprofitat elements de l'antiga estació. per tant...
Elements no, s'ha reaprofitat tot!
twipsy
N6
N6
Posts: 173
Joined: Saturday 20/02/2010 20:11
Location: Terrassa

Re: Nova estació provisional de Montmeló

Post by twipsy »

han posat fins i tot les banderoles que posen els dies de la F1 indicant les destinacions
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Nova estació provisional de Montmeló

Post by metring »

UT596001 wrote:
metring wrote:Han aprofitat elements de l'antiga estació. per tant...
Elements no, s'ha reaprofitat tot!
Exacte, així que de Rodalies Catalunya, res de res.
User avatar
solde13
N5
N5
Posts: 96
Joined: Friday 02/01/2009 12:39
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Location: Montmeló
Contact:

Re: Nova estació provisional de Montmeló

Post by solde13 »

metring wrote:
UT596001 wrote:
metring wrote:Han aprofitat elements de l'antiga estació. per tant...
Elements no, s'ha reaprofitat tot!
Exacte, així que de Rodalies Catalunya, res de res.
I no saps el que me n'alegro!
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Nova estació, nova senyalètica

Post by Guigui »

Tranquil, que amb la nova vindrà el tío Paco con las rebajas, tot i que la nova senyalètica de rodalia em fa el pes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Danzig
N8
N8
Posts: 761
Joined: Wednesday 04/05/2005 17:03
Location: L'HospiMollet

Re: Nova estació provisional de Montmeló

Post by Danzig »

Trenscat wrote:Ditxoses barreres i ferides urbanes del ferrocarril que duia més de 160 anys al seu lloc sense molestar a ningú. Ara bé, l'autopista AP-7 amb quatre carrils per sentit no és cap barrera ni res pel municipi oi? >:(
No, la veritat. L'autopista queda tangencial al poble, el tren passa pel bell mig. Tampoc era una barrera, amb el pont era suficient per un poble tant petit, però el tema de les carreteres com a reprimenda no val sempre
User avatar
solde13
N5
N5
Posts: 96
Joined: Friday 02/01/2009 12:39
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Location: Montmeló
Contact:

Re: Nova estació provisional de Montmeló

Post by solde13 »

Danzig wrote:
Trenscat wrote:Ditxoses barreres i ferides urbanes del ferrocarril que duia més de 160 anys al seu lloc sense molestar a ningú. Ara bé, l'autopista AP-7 amb quatre carrils per sentit no és cap barrera ni res pel municipi oi? >:(
No, la veritat. L'autopista queda tangencial al poble, el tren passa pel bell mig. Tampoc era una barrera, amb el pont era suficient per un poble tant petit, però el tema de les carreteres com a reprimenda no val sempre
Jo sempre he pensat que el problema no es el tren, sinó el TAV.
fredebcnteatre
N7
N7
Posts: 323
Joined: Friday 01/12/2006 18:22
Location: R1

Re: Nova estació provisional de Montmeló

Post by fredebcnteatre »

solde13 wrote:
Danzig wrote:
Trenscat wrote:Ditxoses barreres i ferides urbanes del ferrocarril que duia més de 160 anys al seu lloc sense molestar a ningú. Ara bé, l'autopista AP-7 amb quatre carrils per sentit no és cap barrera ni res pel municipi oi? >:(
No, la veritat. L'autopista queda tangencial al poble, el tren passa pel bell mig. Tampoc era una barrera, amb el pont era suficient per un poble tant petit, però el tema de les carreteres com a reprimenda no val sempre
Jo sempre he pensat que el problema no es el tren, sinó el TAV.
Soterrar o no el tren no es preocupant quan a Figueres segons sembla volent fotre a un altre poble la seva estació perquè el AVE para allá. Per què coi no les foten al centre les estacions de AVE-Tren? Soterrar, es un mal menor comparat amb l'allunyament dels centres urbans de les estacions ferroviaries. Tot i que es cert, que segons on, soterrar es una bajenada i una inversió que seria més profitosa per desdoblar vies ferroviaries o crear millors serveis... Gastar en una població petita un soterrament es una bajeanada i un malbaratament de diners que aniria millor per altres coses. Tot i que clar, aprofitant que es fa la LAV i s'ha de soterrar per el pas de les poblacions (logicament) , doncs aprofitar que fan lo del AVE per soterrar la estació no está tan malament, tot i que es una mania molt rara a Catalunya aixó de soterrar els trens i que no evitin el pas de carreteres de alta circulació en algunes poblacions i més prioritat als peatons i transport public que al transport privat dels ous. Però a saber en que coi pensen els politics.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Ample convencional?

Post by metring »

http://www.europapress.cat/economia/not ... 13930.html

Entra en servei la nova infraestructura ferroviària de Montmeló (Barcelona)


BARCELONA, 9 Abr. (EUROPA PRESS) -

Adif ha posat en servei la nova infraestructura ferroviària d'ample convencional :?: a Montmeló (Barcelona), segons ha informat aquest dilluns en un comunicat.

Les obres executades han consistit en la construcció de dos túnels de 1.340 metres cadascun, realitzats mitjançant el sistema de pantalles, per soterrar la línia d'ample convencional i per al corredor d'alta velocitat a l'altura del nucli urbà.

S'han construït dos viaductes sobre el riu Congost de 232,2 metres de longitud cadascun perquè els trens deixin de circular per la superfície del municipi, i s'ha realitzat el muntatge de la superestructura del nou ample convencional.

També s'ha inaugurat la nova estació, que dóna servei a les línies R2, R8 i R11 de Rodalies Renfe, i que té una superfície aproximada de 1.250 metres quadrats.

Es preveu completar les obres amb la construcció d'un túnel que donarà servei a la circulació d'alta velocitat, que ocuparà una superfície de 41.443 metres quadrats.

Durant les obres s'ha interromput el servei ferroviari en el trajecte Mollet Sant Fost-Granollers Centre entre les 00.45 hores d'aquest divendres i les 04.30 hores d'aquest dilluns.

Aquestes actuacions són fruit de l'acord establert el desembre del 2005 entre el Ministeri de Foment, la Generalitat, Adif i l'Ajuntament de Montmeló, i ha suposat una inversió superior als 105 milions d'euros.
User avatar
Sky
N9
N9
Posts: 1915
Joined: Monday 02/05/2005 15:00
Location: Lleida

Re: Nova estació provisional de Montmeló

Post by Sky »

User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

"Convencional"

Post by Guigui »

metring wrote:d'ample convencional :?:
Això ve de pervertir la llengua fins a límits insospitats: de "línia convencional" s'ha passat a assumir que l'ample ibèric (desgraciadament en ús per a les "línies convencionals" d'aquest país) és "convencional", quan en realitat, és un infractor congènit de les convencions internacionals.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Nova estació provisional de Montmeló

Post by UT596001 »

metring wrote:També s'ha inaugurat la nova estació, que dóna servei a les línies R2, R8 i R11 de Rodalies Renfe, i que té una superfície aproximada de 1.250 metres quadrats.
No serà pas.
lithops
N6
N6
Posts: 189
Joined: Wednesday 07/06/2006 19:35
Location: Sant Feliu de Codines

Re: Nova estació provisional de Montmeló

Post by lithops »

UT596001 wrote:
metring wrote:També s'ha inaugurat la nova estació, que dóna servei a les línies R2, R8 i R11 de Rodalies Renfe, i que té una superfície aproximada de 1.250 metres quadrats.
No serà pas.
Per què dius això? :nose

Salutacions
Josep Maria
lithops
N6
N6
Posts: 189
Joined: Wednesday 07/06/2006 19:35
Location: Sant Feliu de Codines

Re: "Convencional"

Post by lithops »

Guigui wrote:
metring wrote:d'ample convencional :?:
Això ve de pervertir la llengua fins a límits insospitats: de "línia convencional" s'ha passat a assumir que l'ample ibèric (desgraciadament en ús per a les "línies convencionals" d'aquest país) és "convencional", quan en realitat, és un infractor congènit de les convencions internacionals.
La noticia que ha penjat metring és un resum de la nota de premsa d'Adif:

http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... enDocument

Si Adif diu que l'ample és convencional qui fa el resum ni es planteja que hi pugui haver un error.

Salutacions
Josep Maria
gatvell
N8
N8
Posts: 1151
Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contact:

Re: Nova estació de Montmeló

Post by gatvell »

Bones

Entenc el comentari de Metring.
Penso que no es com ens ho comenta. Crec que quan diu "convencional" es refereix a l'estandard actual (sigui bo o no) que hi ha a la península ibèrica.
Ara que si seria més correcte dir "ample ibèric", però es ADIF, no cal apretar massa, jejejeje
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Nova estació provisional de Montmeló

Post by Pere »

lithops wrote:
UT596001 wrote:
metring wrote:També s'ha inaugurat la nova estació, que dóna servei a les línies R2, R8 i R11 de Rodalies Renfe, i que té una superfície aproximada de 1.250 metres quadrats.
No serà pas.
Per què dius això? :nose


Salutacions
Josep Maria
Cap tren de la línia R11 s'atura a Montmeló
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”