Nova estació de Montmeló
Nova estació de Montmeló
Nota: no he trobat tema concret sobre el cas de Montmeló. no l'he inclós al fil de reformes d'estacions, perquè es tracta d'una nova estació.
http://www.lamalla.cat/infolocal/catalu ... ?id=392631
La circulació de trens a Montmeló, soterrada a partir de diumenge
Les obres han superat una primera fase de construcció d'un túnel, a l'espera de fer l'altre
EFE / LAMALLA.CAT
Els trens començaran a circular de forma soterrada per primera vegada a la història a la localitat de Montmeló, al Vallès Oriental, a partir d'aquest pròxim diumenge, 1 d'agost, gràcies a l'acord entre el Ministeri de Foment i la Generalitat per enterrar les línies ferroviàries entre Barcelona i la frontera francesa, al seu pas pel nucli urbà. La línia d'Alta Velocitat (AVE) entre la capital catalana i Figueres, a l'Alt Empordà també discorrerà en el futur per un dels dos túnels paral·lels que l'administradora d'infraestructures ferroviàries Adif està construint sota el corredor actual, segons una nota de Foment.
Les obres de soterrament consisteixen en la construcció de dos túnels paral·lels sota el corredor actual. Primer s'ha executat el túnel meridional pel que circularan tots els trens d'amplada convencional i s'ha instal·lat un baixador provisional. Quan estigui llest el segon dels túnels i la nova estació de Montmeló, circularan per ell els trens d'ample convencional. El primer dels túnels que es posa ara en servei, quedarà per ús exclusiu d'amplada internacional.
Estació provisional
De la seva banda, Renfe habilitarà a partir d'aquest cap de setmana aquesta estació provisional a la localitat, a 200 metres de l'actual, atès que la "complexitat de les obres" obliga a una modificació parcial del servei de la línia R2 de Rodalies i el servei de Mitja i Llarga Distància de la línia Barcelona-Girona-Portbou.
En aquest sentit, l'empresa ferroviària ha programat un servei alternatiu per carretera durant el cap de setmana, en els trams afectats per la modificació del servei.
Històric
La companyia ha indicat que 4.790 viatgers utilitzen cada dia l'estació de tren de Montmeló. Per a aquesta població, aquesta actuació és una fita històrica ja que gràcies a la posada en servei de la primera fase del nou traçat s'eliminarà la barrera creada pel ferrocarril i els trens deixaran de circular en superfície pel nucli urbà, una fet que no ocorria des que el 1854 va entrar en funcionament la línia Barcelona-Granollers.
http://www.lamalla.cat/infolocal/catalu ... ?id=392631
La circulació de trens a Montmeló, soterrada a partir de diumenge
Les obres han superat una primera fase de construcció d'un túnel, a l'espera de fer l'altre
EFE / LAMALLA.CAT
Els trens començaran a circular de forma soterrada per primera vegada a la història a la localitat de Montmeló, al Vallès Oriental, a partir d'aquest pròxim diumenge, 1 d'agost, gràcies a l'acord entre el Ministeri de Foment i la Generalitat per enterrar les línies ferroviàries entre Barcelona i la frontera francesa, al seu pas pel nucli urbà. La línia d'Alta Velocitat (AVE) entre la capital catalana i Figueres, a l'Alt Empordà també discorrerà en el futur per un dels dos túnels paral·lels que l'administradora d'infraestructures ferroviàries Adif està construint sota el corredor actual, segons una nota de Foment.
Les obres de soterrament consisteixen en la construcció de dos túnels paral·lels sota el corredor actual. Primer s'ha executat el túnel meridional pel que circularan tots els trens d'amplada convencional i s'ha instal·lat un baixador provisional. Quan estigui llest el segon dels túnels i la nova estació de Montmeló, circularan per ell els trens d'ample convencional. El primer dels túnels que es posa ara en servei, quedarà per ús exclusiu d'amplada internacional.
Estació provisional
De la seva banda, Renfe habilitarà a partir d'aquest cap de setmana aquesta estació provisional a la localitat, a 200 metres de l'actual, atès que la "complexitat de les obres" obliga a una modificació parcial del servei de la línia R2 de Rodalies i el servei de Mitja i Llarga Distància de la línia Barcelona-Girona-Portbou.
En aquest sentit, l'empresa ferroviària ha programat un servei alternatiu per carretera durant el cap de setmana, en els trams afectats per la modificació del servei.
Històric
La companyia ha indicat que 4.790 viatgers utilitzen cada dia l'estació de tren de Montmeló. Per a aquesta població, aquesta actuació és una fita històrica ja que gràcies a la posada en servei de la primera fase del nou traçat s'eliminarà la barrera creada pel ferrocarril i els trens deixaran de circular en superfície pel nucli urbà, una fet que no ocorria des que el 1854 va entrar en funcionament la línia Barcelona-Granollers.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Re: Nova estació provisional de Montmeló
Ditxoses barreres i ferides urbanes del ferrocarril que duia més de 160 anys al seu lloc sense molestar a ningú. Ara bé, l'autopista AP-7 amb quatre carrils per sentit no és cap barrera ni res pel municipi oi?
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Re: Nova estació provisional de Montmeló
La nova estació provisional e Montmeló,té cartelleria de Rodalies Catalunya o la de sempre vermella?
Re: Nova estació provisional de Montmeló
Han aprofitat elements de l'antiga estació. per tant...Mako448 wrote:La nova estació provisional e Montmeló,té cartelleria de Rodalies Catalunya o la de sempre vermella?
Re: Nova estació provisional de Montmeló
Elements no, s'ha reaprofitat tot!metring wrote:Han aprofitat elements de l'antiga estació. per tant...
Re: Nova estació provisional de Montmeló
han posat fins i tot les banderoles que posen els dies de la F1 indicant les destinacions
Re: Nova estació provisional de Montmeló
Exacte, així que de Rodalies Catalunya, res de res.UT596001 wrote:Elements no, s'ha reaprofitat tot!metring wrote:Han aprofitat elements de l'antiga estació. per tant...
- solde13
- N5
- Posts: 96
- Joined: Friday 02/01/2009 12:39
- Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
- Location: Montmeló
- Contact:
Re: Nova estació provisional de Montmeló
I no saps el que me n'alegro!metring wrote:Exacte, així que de Rodalies Catalunya, res de res.UT596001 wrote:Elements no, s'ha reaprofitat tot!metring wrote:Han aprofitat elements de l'antiga estació. per tant...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Nova estació, nova senyalètica
Tranquil, que amb la nova vindrà el tío Paco con las rebajas, tot i que la nova senyalètica de rodalia em fa el pes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nova estació provisional de Montmeló
No, la veritat. L'autopista queda tangencial al poble, el tren passa pel bell mig. Tampoc era una barrera, amb el pont era suficient per un poble tant petit, però el tema de les carreteres com a reprimenda no val sempreTrenscat wrote:Ditxoses barreres i ferides urbanes del ferrocarril que duia més de 160 anys al seu lloc sense molestar a ningú. Ara bé, l'autopista AP-7 amb quatre carrils per sentit no és cap barrera ni res pel municipi oi?
- solde13
- N5
- Posts: 96
- Joined: Friday 02/01/2009 12:39
- Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
- Location: Montmeló
- Contact:
Re: Nova estació provisional de Montmeló
Jo sempre he pensat que el problema no es el tren, sinó el TAV.Danzig wrote:No, la veritat. L'autopista queda tangencial al poble, el tren passa pel bell mig. Tampoc era una barrera, amb el pont era suficient per un poble tant petit, però el tema de les carreteres com a reprimenda no val sempreTrenscat wrote:Ditxoses barreres i ferides urbanes del ferrocarril que duia més de 160 anys al seu lloc sense molestar a ningú. Ara bé, l'autopista AP-7 amb quatre carrils per sentit no és cap barrera ni res pel municipi oi?
-
- N7
- Posts: 323
- Joined: Friday 01/12/2006 18:22
- Location: R1
Re: Nova estació provisional de Montmeló
Soterrar o no el tren no es preocupant quan a Figueres segons sembla volent fotre a un altre poble la seva estació perquè el AVE para allá. Per què coi no les foten al centre les estacions de AVE-Tren? Soterrar, es un mal menor comparat amb l'allunyament dels centres urbans de les estacions ferroviaries. Tot i que es cert, que segons on, soterrar es una bajenada i una inversió que seria més profitosa per desdoblar vies ferroviaries o crear millors serveis... Gastar en una població petita un soterrament es una bajeanada i un malbaratament de diners que aniria millor per altres coses. Tot i que clar, aprofitant que es fa la LAV i s'ha de soterrar per el pas de les poblacions (logicament) , doncs aprofitar que fan lo del AVE per soterrar la estació no está tan malament, tot i que es una mania molt rara a Catalunya aixó de soterrar els trens i que no evitin el pas de carreteres de alta circulació en algunes poblacions i més prioritat als peatons i transport public que al transport privat dels ous. Però a saber en que coi pensen els politics.solde13 wrote:Jo sempre he pensat que el problema no es el tren, sinó el TAV.Danzig wrote:No, la veritat. L'autopista queda tangencial al poble, el tren passa pel bell mig. Tampoc era una barrera, amb el pont era suficient per un poble tant petit, però el tema de les carreteres com a reprimenda no val sempreTrenscat wrote:Ditxoses barreres i ferides urbanes del ferrocarril que duia més de 160 anys al seu lloc sense molestar a ningú. Ara bé, l'autopista AP-7 amb quatre carrils per sentit no és cap barrera ni res pel municipi oi?
Ample convencional?
http://www.europapress.cat/economia/not ... 13930.html
Entra en servei la nova infraestructura ferroviària de Montmeló (Barcelona)
BARCELONA, 9 Abr. (EUROPA PRESS) -
Adif ha posat en servei la nova infraestructura ferroviària d'ample convencional a Montmeló (Barcelona), segons ha informat aquest dilluns en un comunicat.
Les obres executades han consistit en la construcció de dos túnels de 1.340 metres cadascun, realitzats mitjançant el sistema de pantalles, per soterrar la línia d'ample convencional i per al corredor d'alta velocitat a l'altura del nucli urbà.
S'han construït dos viaductes sobre el riu Congost de 232,2 metres de longitud cadascun perquè els trens deixin de circular per la superfície del municipi, i s'ha realitzat el muntatge de la superestructura del nou ample convencional.
També s'ha inaugurat la nova estació, que dóna servei a les línies R2, R8 i R11 de Rodalies Renfe, i que té una superfície aproximada de 1.250 metres quadrats.
Es preveu completar les obres amb la construcció d'un túnel que donarà servei a la circulació d'alta velocitat, que ocuparà una superfície de 41.443 metres quadrats.
Durant les obres s'ha interromput el servei ferroviari en el trajecte Mollet Sant Fost-Granollers Centre entre les 00.45 hores d'aquest divendres i les 04.30 hores d'aquest dilluns.
Aquestes actuacions són fruit de l'acord establert el desembre del 2005 entre el Ministeri de Foment, la Generalitat, Adif i l'Ajuntament de Montmeló, i ha suposat una inversió superior als 105 milions d'euros.
Entra en servei la nova infraestructura ferroviària de Montmeló (Barcelona)
BARCELONA, 9 Abr. (EUROPA PRESS) -
Adif ha posat en servei la nova infraestructura ferroviària d'ample convencional a Montmeló (Barcelona), segons ha informat aquest dilluns en un comunicat.
Les obres executades han consistit en la construcció de dos túnels de 1.340 metres cadascun, realitzats mitjançant el sistema de pantalles, per soterrar la línia d'ample convencional i per al corredor d'alta velocitat a l'altura del nucli urbà.
S'han construït dos viaductes sobre el riu Congost de 232,2 metres de longitud cadascun perquè els trens deixin de circular per la superfície del municipi, i s'ha realitzat el muntatge de la superestructura del nou ample convencional.
També s'ha inaugurat la nova estació, que dóna servei a les línies R2, R8 i R11 de Rodalies Renfe, i que té una superfície aproximada de 1.250 metres quadrats.
Es preveu completar les obres amb la construcció d'un túnel que donarà servei a la circulació d'alta velocitat, que ocuparà una superfície de 41.443 metres quadrats.
Durant les obres s'ha interromput el servei ferroviari en el trajecte Mollet Sant Fost-Granollers Centre entre les 00.45 hores d'aquest divendres i les 04.30 hores d'aquest dilluns.
Aquestes actuacions són fruit de l'acord establert el desembre del 2005 entre el Ministeri de Foment, la Generalitat, Adif i l'Ajuntament de Montmeló, i ha suposat una inversió superior als 105 milions d'euros.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Convencional"
Això ve de pervertir la llengua fins a límits insospitats: de "línia convencional" s'ha passat a assumir que l'ample ibèric (desgraciadament en ús per a les "línies convencionals" d'aquest país) és "convencional", quan en realitat, és un infractor congènit de les convencions internacionals.metring wrote:d'ample convencional
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Nova estació provisional de Montmeló
No serà pas.metring wrote:També s'ha inaugurat la nova estació, que dóna servei a les línies R2, R8 i R11 de Rodalies Renfe, i que té una superfície aproximada de 1.250 metres quadrats.
Re: Nova estació provisional de Montmeló
Per què dius això?UT596001 wrote:No serà pas.metring wrote:També s'ha inaugurat la nova estació, que dóna servei a les línies R2, R8 i R11 de Rodalies Renfe, i que té una superfície aproximada de 1.250 metres quadrats.
Salutacions
Josep Maria
Re: "Convencional"
La noticia que ha penjat metring és un resum de la nota de premsa d'Adif:Guigui wrote:Això ve de pervertir la llengua fins a límits insospitats: de "línia convencional" s'ha passat a assumir que l'ample ibèric (desgraciadament en ús per a les "línies convencionals" d'aquest país) és "convencional", quan en realitat, és un infractor congènit de les convencions internacionals.metring wrote:d'ample convencional
http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... enDocument
Si Adif diu que l'ample és convencional qui fa el resum ni es planteja que hi pugui haver un error.
Salutacions
Josep Maria
-
- N8
- Posts: 1151
- Joined: Wednesday 28/03/2012 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contact:
Re: Nova estació de Montmeló
Bones
Entenc el comentari de Metring.
Penso que no es com ens ho comenta. Crec que quan diu "convencional" es refereix a l'estandard actual (sigui bo o no) que hi ha a la península ibèrica.
Ara que si seria més correcte dir "ample ibèric", però es ADIF, no cal apretar massa, jejejeje
Entenc el comentari de Metring.
Penso que no es com ens ho comenta. Crec que quan diu "convencional" es refereix a l'estandard actual (sigui bo o no) que hi ha a la península ibèrica.
Ara que si seria més correcte dir "ample ibèric", però es ADIF, no cal apretar massa, jejejeje
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Pere
- N9
- Posts: 1566
- Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
- Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla
Re: Nova estació provisional de Montmeló
Cap tren de la línia R11 s'atura a Montmelólithops wrote:Per què dius això?UT596001 wrote:No serà pas.metring wrote:També s'ha inaugurat la nova estació, que dóna servei a les línies R2, R8 i R11 de Rodalies Renfe, i que té una superfície aproximada de 1.250 metres quadrats.
Salutacions
Josep Maria