He fet un esborrany sobre una proposta de millora de rodalies. Ja veurem què en faig d'aquesta proposta, però no descarto donar-li una mica de publicitat en diferents mitjans a veure què passa.
Igualment, m'agradaria que qui vulgui hi participi, critiqui (constructivament) i faci les seves aportacions personals. Estaria bé que no únicament fos un treball personal meu.
Tingueu en compte que només és un esborrany.
El plànol resum és aquest:
Aquí us deixo el document complet on s'explica el per què i el com. Gràcies per llegir-lo
Esborrany de proposta remodelació rodalies
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Esborrany de proposta remodelació rodalies
- Attachments
-
- Rodalies horitzó 2016.pdf
- (403.06 KiB) Downloaded 257 times
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Esborrany de proposta remodelació rodalies
Em sembla molt bona idea lo de desviar la línia de la costa sud per l'aeroport!
Saltant-se Viladecans i Gavà? O només Viladecans?
Saltant-se Viladecans i Gavà? O només Viladecans?
El que trobo dolç a tu t'amargue.
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: Esborrany de proposta remodelació rodalies
Jo veig inviable la línia vermella. No hi ha cap punt d'interès rera Montjuïc, jo seria partidari de que entri per la Diagonal des de Cornellà (amb la blava) i segueixi baixant aquesta avinguda, i acabi a l'Estació de França. En aquesta estació es farien acabar tots els regionals.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Esborrany de proposta remodelació rodalies
Es tractaria que la nova línia cap a Cornellà (abans anomenada L12) seguiria recta des de Castelldefels a Cornellà. Així, serviria Gavà, Viladecans i fins i tot Sant Boi. L'actual línia, sortiria de Castelldefels i giraria, passada la fàbrica Acerinox, cap a la T1 de l'aeroport. En aquest punt entre Castelldefels i Gavà no hi ha cap construcció, per la qual cosa no hauria d'haver-hi cap problema per fer el gir.Vilarrubla wrote:Em sembla molt bona idea lo de desviar la línia de la costa sud per l'aeroport!
Saltant-se Viladecans i Gavà? O només Viladecans?
Precisament, el que busco en aquestes línies de rodalies són dues coses:Lluita1714 wrote:Jo veig inviable la línia vermella. No hi ha cap punt d'interès rera Montjuïc,
- La rapidesa, fent-les el més directes possible i parant només en intercanviadors. Per servir zones poblades, millor metro o tramvia.
- La facilitat de construcció i la viabilitat econòmica. Aquesta nova "línia vermella" aprofitaria 5 quilòmetres de via ja construïda utilitzada actualment per mercaderies. Si li sumem els 5 quilòmetres més de nova construcció a la vora del riu en terrenys sense cases que permeten construcció en superfície, aconseguim plantar una línia de rodalies al costat del casc antic sense fer ni un sol quilòmetre de túnel.
Millor encara: afegint els 2,5 quilòmetres del túnel del Moll de la Fusta (fets en calaix com la Ronda Litoral), aconseguim tota una nova línia que travessa Barcelona des de Cornellà fins a la Plaça de les Glòries, amb un cost mínim.
Els enllaços es solucionen amb el remodelat intercanviador de Cornellà, el nou de Can Tunis, i la remodelada estació de França on es construiria la nova estació soterrada a l'actual pati de vies, permetent aprofitar l'edifici per a nous usos i la superfície com a parc.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT