Barcelona Bus Turístic, 20 anys

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Barcelona Bus Turístic, 20 anys

Post by metring »

De TMB:

Barcelona Bus Turístic: 20 anys descobrint la ciutat

El servei va transportar 1,88 milions de passatgers l’any 2006

● El BBT, una referència del turisme a Barcelona, és també una font de finançament del transport públic regular

El Barcelona Bus Turístic, una iniciativa conjunta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i de Turisme de Barcelona, arriba enguany a la seva vint-i-unena temporada donant servei tot l’any sense interrupcions, des de gener fins a desembre, i amb el repte de superar els dos milions anuals de viatgers.



Des de la seva creació, el mes de juny de 1987, quan només funcionava de forma estacional durant els mesos d’estiu, el Barcelona Bus Turístic ha anat creixent i millorant la seva oferta any rere any fins a consolidar-se com la proposta més atractiva i interessant per als visitants i per a totes les persones que volen conèixer la ciutat.

Així, en el darrer any va transportar 1.881.125 passatgers, xifra que s’espera superar quan acabi el 2007.

Evolucionant amb la ciutat

El Bus Turístic, que va començar amb un petit circuit i funcionant de forma estacional durant l’estiu, ara circula tot l’any i té tres recorreguts o circuits turístics (dues rutes, la vermella i la blava, funcionen tot l’any i una tercera, la verda o ruta Fòrum, que ho fa des de Setmana Santa fins al 30 de setembre) amb 6 punts de connexió que el passatger pot realitzar amb el mateix bitllet.

A mes, durant la temporada d’estiu el Barcelona Bus Turístic té una quarta ruta nocturna que fa una passejada pels edificis il·luminats més emblemàtics de la ciutat.

D’altra banda, el servei ha augmentat també el nombre d’autobusos de dos pisos, fins a disposar aquest any 2007 d’una flota total amb 55 vehicles d’aquestes característiques, a més dels 6 vehicles jardinera, i ha anant incrementant la seva oferta de descomptes per tal que els clients puguin aprofitar-les com a complement de la seva visita.

D’ençà que va començar a circular, el Barcelona Bus Turístic ha estat i és un servei pensat per als visitants i també per als mateixos residents que, individualment o en grup, vulguin conèixer la ciutat i organitzar la visita a la seva manera. Per a això, disposen d’uns itineraris establerts amb parades en els principals punts d’interès històric, monumental o de lleure de la ciutat, així com també d’informació personalitzada a bord del bus. A la vegada, també poden gaudir dels transports singulars, com el Tramvia Blau o el renovat Telefèric de Montjuïc.

Sistema “puja i baixa” pioner a Europa

Els itineraris - recordem que hi ha fins a tres circuits amb connexions entre ells - són de circumval·lació, la qual cosa permet optar per la part del recorregut més interessant d’acord amb les preferències personals; des de la parada que es vulgui i efectuant tants viatges com es desitgi durant el període de validesa del bitllet.

El Barcelona Bus Turístic va ser pioner a Europa pel que fa a la implantació del bitllet forfait o sistema "puja i baixa" en un servei d’aquests tipus. La peculiaritat d'aquest bitllet és que permet que cada viatger faci les visites que consideri a l’entorn de cada parada i, a continuació, pugui reprendre el recorregut gràcies al freqüent interval de pas dels vehicles.

El Barcelona Bus Turístic dóna servei diàriament entre les 9.00 i les 22.00 hores (l'última sortida de plaça de Catalunya és a les 19 hores a l’hivern i a les 20 hores a l’estiu), amb una freqüència de pas que va des dels 18 als 5 minuts (segons el període de l’any). El temps invertit per l’autobús en fer cada un dels recorreguts de circumval·lació complert sense baixar del vehicle és d’unes dues hores pel que fa a les rutes nord i sud, mentre que per a la ruta Fòrum és de 40 minuts aproximadament.

A bord de cada autobús viatja un informador de Turisme de Barcelona que assessora i atén les consultes dels clients durant el recorregut. Amb el mateix servei es proporciona també al viatger una guia amb el detall de cada una de les parades de l'itinerari, i un carnet de descomptes amb diverses ofertes d’oci que pot gaudir a Barcelona (aquests poden representar més de 100 € d’estalvi i es poden utilitzar durant tot l’any). Com a novetat del 2007, el Barcelona Bus Turístic disposa enguany d’un sistema d’informació enregistrat en 10 idiomes diferents amb una explicació detallada del recorregut.

Pel que fa als títols de viatge, el bitllet per a adults val 19 € i és vàlid per tot un dia, mentre que el bitllet infantil costa 11 €. També hi ha un bitllet vàlid per a dos dies consecutius que té el preu de 23 i 15 €, respectivament. La compra dels bitllets es pot efectuar a bord del mateix autobús, a qualsevol dels centres d’informació i atenció al client de TMB, a les oficines d’informació de Turisme de Barcelona, o bé a través de les respectives webs (http://www.tmb.net i http://www.barcelonaturisme.com).

Els viatgers puntuen el servei amb un notable alt

El Barcelona Bus Turístic realitza periòdicament una enquesta entre els seus viatgers per tal de conèixer la seva opinió i poder millorar aspectes en posteriors edicions. Dels resultats de l’any passat, cal destacar la nota mitjana de notable alt (8,03) amb que puntuen el conjunt dels serveis del Bus Turístic i el fet remarcable que un 96,1% de les persones enquestades manifestés haver quedat satisfet o molt satisfet de tots els aspectes en general del servei.

Totes aquestes característiques han fet del Barcelona Bus Turístic un dels signes d’identitat del turisme a la nostra ciutat. Cap altre equipament representa millor la vocació turística de la capital catalana ni tampoc la forta evolució que el turisme ha experimentat a Barcelona. Cal recordar, a més, que els beneficis que reporta l’activitat d’aquest servei són reinvertits després en millores de la xarxa regular de transport públic de Barcelona.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Post by wefer »

Me'n recordo al principi que va començar aquest servei. Era una cosa com molt folclòrica. Era la línia "100" i es feia amb autobusos normals amb una freqüència força patètica... i gairebé sempre anaven buits.

Poca gent podia esperar que uns anys després seria una línia amb tant èxit com ara, i segurament la més important de TMB ja que és la que genera més ingressos, de llarg.
orique
N9
N9
Posts: 2046
Joined: Sunday 02/10/2005 16:45
Location: Terrassa

Post by orique »

És curiós, l'altre dia anant a la Torre Mapfre em vaig fixar que la parada que hi ha davant, a part del pal característic del Bus Turístic, també n'hi havia un de normal amb un "100"... L'únic que resisteix?
User avatar
Denisuko
N7
N7
Posts: 487
Joined: Sunday 23/07/2006 10:07
Location: Buscant codis ATP
Contact:

Post by Denisuko »

wefer wrote:.... la més important de TMB ja que és la que genera més ingressos, de llarg.
I és la única que dona beneficis
Transporte Barcelona - http://www.transportebcn.es

Més Trens = Més Capacitat = Més Freqüència = Més Lentitud = Més Calor = Més Incidències = Més Carteristes.....
User avatar
Izo
N6
N6
Posts: 186
Joined: Thursday 20/07/2006 22:37
Location: Piera, Montserratí

Post by Izo »

Denisuko wrote:
wefer wrote:.... la més important de TMB ja que és la que genera més ingressos, de llarg.
I és la única que dona beneficis
De debó? Sincerament, no m'ho hauria dit mai... De fet, sempre m'ha fet la sensació que el Bus Turístic era un dels més deficitaris perquè ingressava poc; el veia com una línia bastant 'marginal', rotllo Tramvia Blau, i vés per on...

Doncs crec que això dóna més èmfasi a la necessitat ja imperiosa de doblar la xarxa de metro actual. A veure si amb això es pot fer la redistribució de línies d'autobús que fa temps que es va anunciant.
Cahorniverns, nicarons, magas è garuns
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Barcelona Bus Turístic, 20 anys

Post by Lluita1714 »

Em perdonareu però acabo de veure aquesta notícia, i no hi ha cap fil específic per al Bus Turístic, i millor això que no pas obrir un nou fil.
http://www.libertaddigital.com/sociedad ... 276399452/
Los autobuses turísticos de Barcelona difunden "majaderías" separatistas

El diputado del PP en el Congreso Miguel Barrachina ha criticado que los autobuses turísticos de Barcelona difunden por megafonía una serie de "majaderías" y "aberraciones" sobre la identidad catalana o los derechos históricos que "pican" a los turistas que lo utilizan con el "escorpión separatista".

EUROPA PRESS
Barrachina explica en el último artículo de su 'blog' personal, recogido por Europa Press, su sorpresa cuando, en un viaje a la ciudad condal, decidió subirse al 'Barcelona Bus Turistic' y descubrió que "la tropa socialista y nacionalista", como define al equipo de gobierno municipal de PSC e ICV, es capaz de convertir "una saludable realidad plural en una acomplejada tribu aspirante a nación inventada".

Según describe, el audio que escuchan los turistas que deciden conocer Barcelona a través de su autobús turístico describe la ciudad a través de explicaciones en las que "habla de identidad catalana, nación, país, fiesta nacional catalana, díada o derechos históricos", algo que, a su juicio, crea en el viajero una idea "contraria" a la realidad histórica.

Como ejemplo de estas "majaderías" que "en una ciudad normal supondrían dimisiones", el diputado 'popular' asegura que la grabación aborda la "inexistente" Corona Catalano-Aragonesa y la "bandera nacional catalana", lo que manifiesta un "enfermizo deseo separatista" de los socialistas catalanes además "animado" por el presidente del Gobierno, José Luis Rodríguez Zapatero.

En su relato, Barrachina añade que, en el momento de detallar la época romana, la megafonía se limita a explicar la fundación de Barcino, Tarraco y Ampurias, tres ciudades catalanas, y más tarde habla del arte catalán sin hacer referencia al "ibero, romano, gótico o barroco".

Eso sí, el diputado asegura que estas manifestaciones no aparecen también reflejadas en la guía escrita por "los manipuladores separatistas del PSC", ya que entonces "dejarían prueba del delito". "Con el contraste que supone leer una cosa y escuchar otra distinta, es la esquizofrenia en que vive lo que queda del socialismo español", critica.

Aunque, a su juicio, este hecho bastaría para la dimisión de la concejala de Transportes Metropolitanos de Barcelona, Assumpta Escarp, Barrachina augura que, en cambio, será ascendida "siendo éste el partido de Zapatero y Montilla".
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Pobrets...

Post by Guigui »

Jo ja em diverteixo veient com l'espanyolisme més sectari cria úlceres a marxes forçades.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Ja són 25

Post by Fran-Ikarus »

Pregunta "tonta" de TMB:

Avui fa 25 anys s’estrenava d’aquesta manera la línia 100 de bus, l’actual Barcelona Bus Turístic. Recordeu aquella data?

Possible resposta:

- Jo sí, em sembla que va ser l'endemà del 24 i una mica abans del 26 :x

Val a dir que, el naixement el dia abans d'un tal Lionel Sebastián, deixaria qualsevol esdeveniment de l'endemà com a "no res", a nivell d'opinió pública...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Puntualització

Post by Guigui »

Fran-Ikarus wrote:Val a dir que, el naixement el dia abans d'un tal Lionel Sebastián, deixaria qualsevol esdeveniment de l'endemà com a "no res", a nivell d'opinió pública...
Lionel Andrés, no fotem...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Fran-Ikarus
N11
N11
Posts: 5707
Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contact:

Re: Barcelona Bus Turístic, 20 anys

Post by Fran-Ikarus »

Aquest també :x

Es nota que els dilluns al matí "encara no sóc persona"?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Barcelona Bus Turístic, 20 anys

Post by metring »

Del Twitter de TMB:

TMB: Avui celebrem el 25 aniversari del Barcelona Bus Turístic amb un acte al @MACBA_Barcelona amb @BarcelonaTurism:
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Balanç dels 25 anys

Post by Guigui »

http://www.ara.cat/societat/milions-per ... 26316.html

21,7 milions de persones han utilitzat el Bus Turístic en 25 anys

El servei ha servit per estendre els beneficis del turisme a àrees de la ciutat allunyades del centre

THAÏS GUTIÉRREZ
Barcelona | Actualitzada el 16/07/2012 13:47

El Bus Turístic de Barcelona celebra 25 anys i l'Ajuntament de la ciutat i Turisme de Barcelona han tret pit, aquest dilluns, en un acte oficial en què han fet públiques les xifres del creixement que ha experimentat aquest servei des del seu naixement.

El Bus Turístic va néixer l'any 1987, quan Barcelona encara no havia viscut la revolució urbanística dels Jocs Olímpics, i no atreia els centenars de milers de turistes que atreu avui dia. Llavors hi havia només dos autobusos, però amb la celebració dels JO la ciutat es va col·locar al mapa mundial i els visitants van començar a augmentar i la demanda d'aquest servei va créixer.

Actualment la flota de busos està integrada per 74 vehicles i el 2011 hi va haver 2.125.960 viatgers. L'acumulat des del 1987 és de 21,7 milions de persones, cosa que converteix el Bus Turístic, segons ha dit el primer tinent d'alcalde de Barcelona, Joaquim Forn, en el "segon operador mundial després de Nova York". La tinent d'alcalde d'Economia i Empresa, Sònia Recasens, ha destacat que aquest servei "ha aconseguit estendre els beneficis del turisme a altres zones de la ciutat, allunyades del centre, i permetre que se'n beneficiïn els barris i el seus comerços".

Per la seva banda, el president de Turisme de Barcelona, Joan Gaspart, ha destacat la importància del turisme com a motor econòmic del país en un moment molt complicat i ha assegurat que confia que pugui "seguir sent el motor per sortir d'aquesta situació".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Barcelona Bus Turístic, 20 anys

Post by oriolp13 »

Una notícia que TMB ha penjat al seu web del bus turístic:
tmb.cat wrote:Image
Els cent quaranta del Barcelona Bus Turístic

Cent quaranta conductors de bus fan la seva jornada visitant els llocs més emblemàtics de la ciutat de Barcelona.

Redacció / 02.08.13 - 11:22h
Treballen repartits en dos torns, matí i tarda, i condueixen un dels 64 autobusos que conformen la flota del BBT ─sis jardineres, cinquanta-set de la sèrie 21 i un històric de la sèrie 21.

Són les sis del matí a la cotxera d’autobusos d’Horta. Dos conductors han començat a fer la revisió, tant interior com exterior, de tota la flota que sortirà a donar servei al carrer. Tres hores més tard, tots els autobusos ja estan revisats i a punt per sortir a donar servei.

Les vuit del matí i la resta de conductors del BBT arriben a cotxera per agafar el seu servei. Es reparteixen entre les tres rutes del BBT, blava, vermella i verda, i es preparen per iniciar el servei.

A un quart de nou ja ha sortit de la cotxera el primer dels BBT, i fins a les dotze del migdia aniran sortint per reforçar el servei. Durant la temporada d’estiu cada 5 minuts hi ha un BBT recollint turistes a les diferents parades del recorregut.

Els conductors de la ruta blava inicien el servei a Sagrada Família i a plaça de Catalunya; la ruta vermella ho fa a plaça de Catalunya, Sants Estació i al World Trade Center, és estiu i estem en temporada de creuers; per la ruta verda els serveis s’inicien al Port Olímpic i a Diagonal Mar.

Quant arriben al punt d’inici de servei es troben amb els informadors de bus que els acompanyaran durant tot el servei.

Tasques

Aquests professionals s’encarregaran de conduir l’autobús per les zones més boniques de la ciutat de Barcelona, dins dels horaris i itineraris corresponents, tenint sota la seva responsabilitat la qualitat del servei prestat a l’usuari.

El client que transporten és un client content, relaxat i somrient, és un client de vacances o de visita turística per Barcelona.

Dins de les seves tasques també destaca comunicar-se amb el centre de control, CR, quan sigui necessari, per comunicar incidències, retards, increments de trànsit, etc. També, si es presenta alguna situació irregular, col·laboren en la resolució eficaç i qualitativa d’aquestes possibles situacions, i canalitzen les queixes i els suggeriments.

En la seva feina no han de donar informació al client sobre preus ni dispensar títols de transport, ja que aquesta tasca la fa l’informador.

Video YouTube:
Salutacions,

Oriol
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Barcelona Bus Turístic, 20 anys

Post by Renfe445 »

Està molt bé, però el què més m'ha sobtat ha sigut:
Can TMB wrote:Cinquanta-set de la sèrie 21 i un històric de la sèrie 21.
Han renumerat la sèrie? :nose :x

Haurien de dir: Cinquanta-set de la sèrie 2100 i un històric de la sèrie 2000 (el 2011). :ok
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Barcelona Bus Turístic, 20 anys

Post by wefer »

:riure Heu vist el vídeo?
A l'autobús li funciona malament l'indicador davanter i es veu el conductor inspeccionant l'autobús. Es veu tota la seqüència com per donar sensació de que TMB cuida fins l'últim detall... però resulta que dóna l'OK com si res. Es veu el mateix autobús tot el dia donant servei amb l'indicador fet malbé.
Com a mínim és realista, això sí.
User avatar
Renfe445
N10
N10
Posts: 4442
Joined: Thursday 16/08/2012 19:33
Location: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contact:

Re: Barcelona Bus Turístic, 20 anys

Post by Renfe445 »

wefer wrote::riure Heu vist el vídeo?
A l'autobús li funciona malament l'indicador davanter i es veu el conductor inspeccionant l'autobús. Es veu tota la seqüència com per donar sensació de que TMB cuida fins l'últim detall... però resulta que dóna l'OK com si res. Es veu el mateix autobús tot el dia donant servei amb l'indicador fet malbé.
Com a mínim és realista, això sí.
[Mode=José Mota]¿Te has dáo cuenta tú también?[/Mode=José Mota]

Tens tota la raó, TMB és realista el 100%. :riure
User avatar
Adolescent barceloní
N9
N9
Posts: 2377
Joined: Saturday 25/02/2012 15:00
Location: Entre el Barcelonès i Osona
Contact:

Re: Barcelona Bus Turístic, 20 anys

Post by Adolescent barceloní »

I segueix igual. Això, fa uns dies, a la parada del Fòrum (ruta verda):
Btt.jpg
Btt.jpg (76.41 KiB) Viewed 3089 times
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Barcelona Bus Turístic, 20 anys

Post by oriolp13 »

Adolescent barceloní wrote:I segueix igual. Això, fa uns dies, a la parada del Fòrum (ruta verda):
Btt.jpg
DOncs ja són dos els indicadors que van malament, ja que al del vídeo la part que no funciona és la de la dreta. Suposo que deuen pensar que mentre sigui mínimament llegible... :cop
Salutacions,

Oriol
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”