Bordeta Bifurcació
Bordeta Bifurcació
Avui he fet una pàgina de la wiki sobre el tema, http://www.transport.cat/wiki/index.php ... caci%C3%B3 , el cas és que mirant blocs dedicats a Sants, l'hemeroteca de La Vanguardia i a d'altres documents a internet, sé que l'enllaç entre línies es va fer el 1887, però el que no m'ha quedat clar és si l'estació ja existia abans, perquè als blocs apareix com que era l'altre estació de la zona, apart de la de Sants, però no donen cap data. Algú en sap més?
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Bordeta Bifurcació
No se... l'únic que he trobat és això:
http://www.ub.es/geocrit/sn/sn-194-65.htm
Just a sobre de la figura 9 diu això:
http://www.ub.es/geocrit/sn/sn-194-65.htm
Just a sobre de la figura 9 diu això:
Con posterioridad, como resultado de la absorción de la línea de Vilanova y Valls en 1887, la TBF emprendió una serie de obras destinadas a unir las diferentes líneas que poseía. Para ello construyó, en primer lugar, un pequeño tramo ferroviario que enlazó las líneas de la costa e interior en Sant Vicenç de Calders, que fue inaugurado el 24 de abril de 1887 y, en segundo lugar, un nuevo ramal que unió la población del Prat de Llobregat con la estación de la Bordeta en el municipio de Sants, inaugurado el 15 de junio de 1887, con la finalidad de desviar los trenes de la línea de Vilanova, pasando por la calle de Aragón, hacia la estación del paseo de la Aduana de TBF.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: Bordeta Bifurcació
És menys o menys el que he trobat, però igualment gràcies. Ara he vist una altre mínima informació a http://issuu.com/belenijosep/docs/2007-10_512 , a la pàgina 82 del Via Libre d'octubre de 2007, a on reconeixen que no en saben gran cosa:
Via Libre wrote:"La estación de Bordeta desapareció a principios del siglo pasado, sin que queden rastros ni prácticamente información documental"
Re: Bordeta Bifurcació
Més informacións: en aquest enllaç de l'hemeroteca de La Vanguardia es parla de la futura construcció de l'enllaç i la desaparició posterior de l'estació http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 07-004.pdf , i a http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 16-004.pdf es parla d'un robatori a les immediacions d'una casa anomenada "La Torrassa", que segurament és la de http://www.latorrassa.com/ i expliquen que es trobava davant l'estació, així es podria saber més o menys on estava localitzada.
Re: Bordeta Bifurcació
Plànol de Barcelona del 1890, on apareix l'estació dibuixada al cantó mar de les vies tot just travessada la Riera Blanca, aproximadament on anys més tard es construiran les cotxeres del Transversal.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Bordeta Bifurcació
Moltíssimes gràcies!!!!!Platanito wrote:Plànol de Barcelona del 1890, on apareix l'estació dibuixada al cantó mar de les vies tot just travessada la Riera Blanca, aproximadament on anys més tard es construiran les cotxeres del Transversal.
La pega és el sistema de visualització, costa de veure més gran al no deixar ampliar gaire.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Bordeta Bifurcació
Has mirat a la cartoteca de l'ICC? és consultable per internet. Potser trobes alguna cosa més "visionable".metring wrote:Moltíssimes gràcies!!!!!Platanito wrote:Plànol de Barcelona del 1890, on apareix l'estació dibuixada al cantó mar de les vies tot just travessada la Riera Blanca, aproximadament on anys més tard es construiran les cotxeres del Transversal.
La pega és el sistema de visualització, costa de veure més gran al no deixar ampliar gaire.
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Re: Bordeta Bifurcació
Bona idea, això he fet!
El mapa sencer apareix a http://vacani.icc.cat/cdm4/item_viewer. ... &x=45&y=55 , és del 1900 i he agafat un fragment i ressaltat les estacions de Sants i Bordeta.
Comparant amb un altre mapa, del 1930 http://vacani.icc.cat/cdm4/item_viewer. ... DMROTATE=0 , veig que l'estació queda més o menys per on ara hi han les cotxeres del metro L1.
El mapa sencer apareix a http://vacani.icc.cat/cdm4/item_viewer. ... &x=45&y=55 , és del 1900 i he agafat un fragment i ressaltat les estacions de Sants i Bordeta.
Comparant amb un altre mapa, del 1930 http://vacani.icc.cat/cdm4/item_viewer. ... DMROTATE=0 , veig que l'estació queda més o menys per on ara hi han les cotxeres del metro L1.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Bordeta Bifurcació
Tinc un dubte sobre l'estació... per una banda les notícies parlen del 1884 de l'existència d'aquesta estació, en una d'elles es diu que s'enderrocará, pero per altra banda el 1887 es diu que s'ha inaugurat l'enllaç entre les estacions del Prat i la de la Bordeta. Sense dir que se n'ha fet d'aquesta i per l'altra els mapes de 1890 marquen com que existeix l'estació.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Bordeta Bifurcació
I cito a la Metring, perquè en aquest segon link hi ha una relació d'estacions on ja apareix la Bordeta, concretament diu que es trobava al km 4.metring wrote:Doncs ja sabem què toca: a investigar, i saber a on quedaven, i el temps que van durar!
En temes ferroviaris, mai no deixem de trobar-nos sorpreses
Edito: aquí tenim més informació http://209.85.129.132/search?q=cache:HD ... =firefox-a
I aquí, també: http://ropdigital.ciccp.es/pdf/publico/ ... _19_03.pdf
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: Bordeta Bifurcació
És a dir, l'estació ja existia el 1861. El que no trobo és si ja va existir des de la creació de la línia, és a dir, des del 1854.
Edito: ja he rectificat a la pàgina de la wiki http://www.transport.cat/wiki/index.php ... caci%C3%B3
Edito: ja he rectificat a la pàgina de la wiki http://www.transport.cat/wiki/index.php ... caci%C3%B3
Re: Bordeta Bifurcació
Siii que hi va existir, des d'abans que arribés a Martorell!!!!!!
http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-a
És un article del 2004, tot i que no apareix la font
http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-a
És un article del 2004, tot i que no apareix la font
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Bordeta Bifurcació
Segons aquest llibre es posterior XD http://books.google.es/books?id=3zRxLTz ... 7a&f=false
Exactament diu:
Exactament diu:
En el cas de l'article que cites podria ser un error, però no crec que sigui un error de l'article de la revista de Obras Públicas, on ja apareix el 1861. Potser que siguin dos baixadors diferents perquè s'hagués de traslladar el primer?5. Ampliació de l'estació de Sants, presentat pel febrer de 1903, amb una ampliació posterior feta pel novembre de 1904 que suposava la construcció d'un baixador a la Bordeta. Aquest seria aprovat el mes de gener de 1905. l'Estació de Sants va ser ampliada el 1929 i posteriorment el 1935, i no va canviar d'aspecte fins el 1972.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: Bordeta Bifurcació
No, a la revista és difícil que s'equivoquin, i tampoc és un error el mapa del 1900, a on ja apareixia. Lo del llibre del que parles podria ser un altre baixador que tenien previst, més gran que el primer, però que finalment es va descartar, donat que allà anaven a parar les cotxeres del Transversal.Vilarrubla wrote:Segons aquest llibre es posterior XD http://books.google.es/books?id=3zRxLTz ... 7a&f=false
Exactament diu:En el cas de l'article que cites podria ser un error, però no crec que sigui un error de l'article de la revista de Obras Públicas, on ja apareix el 1861. Potser que siguin dos baixadors diferents perquè s'hagués de traslladar el primer?5. Ampliació de l'estació de Sants, presentat pel febrer de 1903, amb una ampliació posterior feta pel novembre de 1904 que suposava la construcció d'un baixador a la Bordeta. Aquest seria aprovat el mes de gener de 1905. l'Estació de Sants va ser ampliada el 1929 i posteriorment el 1935, i no va canviar d'aspecte fins el 1972.
Tot plegat és força enrevessat, ja diuen a blocs sobre història de Sants que molts documents van desaparèixer per no sé quina revolta.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Bordeta Bifurcació
Mira què he trobat ara mateix:
http://ca.wikipedia.org/wiki/Estaci%C3% ... _%28TBF%29
Diu que va desaparèixer quan l'enllaç...Però a mapes una mica posteriors encara apareix...
Edito: ai, si l'ha has fet tu...
http://ca.wikipedia.org/wiki/Estaci%C3% ... _%28TBF%29
Diu que va desaparèixer quan l'enllaç...Però a mapes una mica posteriors encara apareix...
Edito: ai, si l'ha has fet tu...
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Bordeta Bifurcació
Si, però com a l'article de La Vanguardia diu que va desaparèixer quan van fer l'enllaç, no se pas L'article és de l'época, amb lo qual no és un problema de perdua de documents posteriors, però si que pot ser que al final no la desmantellessin.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: Bordeta Bifurcació
El dia que hi hagi l'hemeroteca del Diari de Barcelona com la de La Vanguardia, via internet, podrem investigar moltíssimes més que no pas ara, de moment, paciència!
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Bordeta Bifurcació
No he sentit absolutament res, el que sembla és que la versió web, que no era res de l'altre món, va deixar de funcionar l'any passat.Vilarrubla wrote:Està previst?
Tenir escanejat el diari, des del 1792, donaria unes possibilitats increïbles per investigar!!!