La cobertura dels Ferrocarrils Catalans
La cobertura dels Ferrocarrils Catalans
En aquesta notícia de l'Hemeroteca de La Vanguardia, es parla del soterrament de les vies dels Ferrocarrils Catalans entre Barcelona i L'Hospitalet:
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 28-033.pdf
El Intenso trasiego de viajeros de los
Ferrocarriles Catalanes, especialmente en el
tramo de cercanias, unido a los graves
problemas planteado as los ayuntamientos
de Hospitalet y Barcelona por la existencia
de pasos a nivel con barrera que dificultan
extraordinariamente el tráfico por avenidas
de intensa circulación motivaron un proyecto
conjunt odo los mencionado ayuntamientos y la compañía de los Ferrocarriles
Catalanes con el fin de dar solución a este
problema. Téngase en cuenta que en Hospitalet, solamente, el trazado presenta
veinte pasos a nivel, de los cuales nueve
son con guarda. Si los citados pasos se
cerraran de acuerdo con el Código de Cir-
culación ,en el curso de una hora sólo
permanecer abierto durante unos dos
minutos, a intervalos. Esto obliga a que
las entradas a Hospitalet estén supedita-
das a un continuo colapso que dificultan extraordinariamente
la fluidez viaria...(continua)
http://hemeroteca-paginas.lavanguardia. ... 28-033.pdf
El Intenso trasiego de viajeros de los
Ferrocarriles Catalanes, especialmente en el
tramo de cercanias, unido a los graves
problemas planteado as los ayuntamientos
de Hospitalet y Barcelona por la existencia
de pasos a nivel con barrera que dificultan
extraordinariamente el tráfico por avenidas
de intensa circulación motivaron un proyecto
conjunt odo los mencionado ayuntamientos y la compañía de los Ferrocarriles
Catalanes con el fin de dar solución a este
problema. Téngase en cuenta que en Hospitalet, solamente, el trazado presenta
veinte pasos a nivel, de los cuales nueve
son con guarda. Si los citados pasos se
cerraran de acuerdo con el Código de Cir-
culación ,en el curso de una hora sólo
permanecer abierto durante unos dos
minutos, a intervalos. Esto obliga a que
las entradas a Hospitalet estén supedita-
das a un continuo colapso que dificultan extraordinariamente
la fluidez viaria...(continua)
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: La cobertura dels Ferrocarrils Catalans
Per fi he sabur la raó per la que l'Hospitalet d'FGC té quatre vies. Als primers anys vuitanta, la Generalitat va pendre la decisió de tancar el tram Barcelona-L'Hospitalet i deixar Av. Carrilet com a terminal de Catalans.
Afortunadament, després es va corregir la decisió, tot i l'enorme cost de soterrar.
Afortunadament, després es va corregir la decisió, tot i l'enorme cost de soterrar.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Re: La cobertura dels Ferrocarrils Catalans
Més aviat aquesta era la intenció del Ministeri d'Obres Públiques en previsió de l'arribada del metro.
liniadelRipollés wrote:Per fi he sabur la raó per la que l'Hospitalet d'FGC té quatre vies. Als primers anys vuitanta, la Generalitat va pendre la decisió de tancar el tram Barcelona-L'Hospitalet i deixar Av. Carrilet com a terminal de Catalans.
Afortunadament, després es va corregir la decisió, tot i l'enorme cost de soterrar.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: La cobertura dels Ferrocarrils Catalans
Exacte, m'en recordo perfectament de quan és va plantejar aquesta proposta, i com molt bé dius, no va ser la Generalitat, estem parlant de finals dels anys 70, sino el Ministeri d'Obres Públiques. Quan va esser traspassat a la Generalitat, és va tirar endavant el tunel cap a Sant Josep i per GranVia, fins a la Plaça d'Espanya. Salut
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: La cobertura dels Ferrocarrils Catalans
Una cosa que vull comentar, la gran tasca que fa Metring, cercant informació de tot tipus, tant a la hemeroteca de La Vanguardia, com d'ença d'altres fonts documentals. Ho comento en general, no només per aquest fil en concret.
Una gran feina que hem d'agraïr tots el aficionats i amants del nostres ferrocarrils, de la nostra història i del nostre Païs. Salut
Una gran feina que hem d'agraïr tots el aficionats i amants del nostres ferrocarrils, de la nostra història i del nostre Païs. Salut
Re: La cobertura dels Ferrocarrils Catalans
Ahir, el programa "Made in L'Hospitalet" de TV L'Hospitalet es va dedicar a parlar sobre l'antic tram en superfície del carrilet a L'Hospitalet. Entrevistaven al president d'FGC (que es hospitalenc).
Molt curiós veure imatges de l'època i com la gent recorda aquest ramal.
Molt curiós veure imatges de l'època i com la gent recorda aquest ramal.
Salvem l'Estació de França!
-
- N7
- Posts: 454
- Joined: Wednesday 10/05/2006 22:03
- Location: Sabadell ( Barcelona )
- Contact:
Re: La cobertura dels Ferrocarrils Catalans
Just 1 any desprès de l'últim post, 10 de juny de 2009, quina casualitatm.h.t. wrote:Ahir, el programa "Made in L'Hospitalet" de TV L'Hospitalet es va dedicar a parlar sobre l'antic tram en superfície del carrilet a L'Hospitalet. Entrevistaven al president d'FGC (que es hospitalenc).
Molt curiós veure imatges de l'època i com la gent recorda aquest ramal.
Re: La cobertura dels Ferrocarrils Catalans
Vaja! No m'havia fixat al recuperar el post...
Salvem l'Estació de França!
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: La cobertura dels Ferrocarrils Catalans
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: La cobertura dels Ferrocarrils Catalans
Jo tinc uns quants dubtes respecte a aquesta línia/linies que surten de la pl. Espanya, ja que no ha estat mai el meu fort, i llegint el que heu penjat encara m'he fet una mica més d'embolic. El meu gran dubte ve de que no acabo de saber a quin any es va construïr l'estació de la pl. Espanya, ja que em pensava que no era excessivament antiga fins que vaig veure que està construïda amb bigues de reblons. Crec que substituia a l'estació de Magòria (?) que va deixar de fer-se servir als primers anys 60(?), i per tant tampoc sé de quan data el túnel cap a Hospitalet. Si recordo les obres de mitjans dels 90, però parlo de més antic.
Algú qe m'hagi entés em pot ajudar?
Algú qe m'hagi entés em pot ajudar?
Què és alló??
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: La cobertura dels Ferrocarrils Catalans
Segons el llibre de Carles Salmerón "Els Ferrocarrils Catalans I" la línia de Pl. Espanya-Bordeta es va inaugurar el 27 de maig de 1926.
El tunel d'acces era de vía única, i el mateix día s'inaugurá la electrificació fins a Sant Boi.
A partir de 1926 l'estació de Magoria quedà nomes per mercaderies i els trens de viatgers deixaren de fer-hi parada.
El tunel d'acces era de vía única, i el mateix día s'inaugurá la electrificació fins a Sant Boi.
A partir de 1926 l'estació de Magoria quedà nomes per mercaderies i els trens de viatgers deixaren de fer-hi parada.
Re: La cobertura dels Ferrocarrils Catalans
Gràcies per les dades Foronda. En realitat i com ja he dit, el tema dels catalans el tinc al tinter des de fa molts anys... El fet d'haver-los tingut lluny i quasi no haver-los fet servit mai ha fonamentat els meus deconeixements.foronda 141 wrote:Segons el llibre de Carles Salmerón "Els Ferrocarrils Catalans I" la línia de Pl. Espanya-Bordeta es va inaugurar el 27 de maig de 1926.
El tunel d'acces era de vía única, i el mateix día s'inaugurá la electrificació fins a Sant Boi.
A partir de 1926 l'estació de Magoria quedà nomes per mercaderies i els trens de viatgers deixaren de fer-hi parada.
Què és alló??
Re: La cobertura dels Ferrocarrils Catalans
Alguien tiene datos sobre la construccion del tunel y la estacion de plaza espanya? En el libro de Salmeron no dice casi nada, ni tampoco hay grafico alguno. Creo que el tunel antiguo en lugar de estar aliniado con la boveda de la estacion, discurria en parte paralelo a esta.....
De ser asi, quizas era por si se decidia prolongarlo?
direccion _________________________________ estacion
< Bordeta ______________/___________/______ Tranversal >
______________________________/_______
Intento hacer un grafico de como creo eran las vias
De ser asi, quizas era por si se decidia prolongarlo?
direccion _________________________________ estacion
< Bordeta ______________/___________/______ Tranversal >
______________________________/_______
Intento hacer un grafico de como creo eran las vias
- davidbarna
- N5
- Posts: 110
- Joined: Friday 29/09/2006 21:44
- Location: Barcelona
Re: La cobertura dels Ferrocarrils Catalans
L'estació de Magòria va estar operativa fins a mitjans dels anys 70. Es feia servir per trens de mercaderies, però també alguna temporada havia acollit trens de passatgers. Això va passar per exemple, després d'un incendi que hi va haver dins de l'estació de Plaça Espanya a principis dels seixanta.
A principis dels vuitanta encara era possible veure les vies en tot aquell tram. Sortint de l'estació, hi havia un petit pont metàl·lic sobre el carrer Mn. Amadeu Oller (retirat l'any 1984 o 1985) i continuava entre Can Batlló i la vorera muntanya de la Gran Via. Després anava davallant fins a coincidir amb el final del túnel subterrani (que estava més o menys a l'alçada de l'inici de l'Avinguda del Carrilet) i de la línia del Port (que creuava per sota la Gran Via a l'alçada del carrer Química). D'aquest darrer encara quedaven algunes restes l'any 2006, quan es va començar a fer un bloc d'habitatges de lloguer protegit. Us adjunto una foto.
A principis dels vuitanta encara era possible veure les vies en tot aquell tram. Sortint de l'estació, hi havia un petit pont metàl·lic sobre el carrer Mn. Amadeu Oller (retirat l'any 1984 o 1985) i continuava entre Can Batlló i la vorera muntanya de la Gran Via. Després anava davallant fins a coincidir amb el final del túnel subterrani (que estava més o menys a l'alçada de l'inici de l'Avinguda del Carrilet) i de la línia del Port (que creuava per sota la Gran Via a l'alçada del carrer Química). D'aquest darrer encara quedaven algunes restes l'any 2006, quan es va començar a fer un bloc d'habitatges de lloguer protegit. Us adjunto una foto.
Re: La cobertura dels Ferrocarrils Catalans
Precisament va ser al 1985 quan es va clausurar la línia anomenada del "tren de la potassa", que baixava des de la Gran Via al port pel carrer Mare de Déu de Port. Imagino que la línia sortia des del pati de Magòria (?), i si era així, no recordo com atravessava la Gran Vía cap al port. ¿Algú ho sap?davidbarna wrote:L'estació de Magòria va estar operativa fins a mitjans dels anys 70. Es feia servir per trens de mercaderies, però també alguna temporada havia acollit trens de passatgers. Això va passar per exemple, després d'un incendi que hi va haver dins de l'estació de Plaça Espanya a principis dels seixanta.
A principis dels vuitanta encara era possible veure les vies en tot aquell tram. Sortint de l'estació, hi havia un petit pont metàl·lic sobre el carrer Mn. Amadeu Oller (retirat l'any 1984 o 1985) i continuava entre Can Batlló i la vorera muntanya de la Gran Via. Després anava davallant fins a coincidir amb el final del túnel subterrani (que estava més o menys a l'alçada de l'inici de l'Avinguda del Carrilet) i de la línia del Port (que creuava per sota la Gran Via a l'alçada del carrer Química). D'aquest darrer encara quedaven algunes restes l'any 2006, quan es va començar a fer un bloc d'habitatges de lloguer protegit. Us adjunto una foto.
Què és alló??
Re: La cobertura dels Ferrocarrils Catalans
Alemany wrote:Precisament va ser al 1985 quan es va clausurar la línia anomenada del "tren de la potassa", que baixava des de la Gran Via al port pel carrer Mare de Déu de Port. Imagino que la línia sortia des del pati de Magòria (?), i si era així, no recordo com atravessava la Gran Vía cap al port. ¿Algú ho sap?davidbarna wrote:L'estació de Magòria va estar operativa fins a mitjans dels anys 70. Es feia servir per trens de mercaderies, però també alguna temporada havia acollit trens de passatgers. Això va passar per exemple, després d'un incendi que hi va haver dins de l'estació de Plaça Espanya a principis dels seixanta.
A principis dels vuitanta encara era possible veure les vies en tot aquell tram. Sortint de l'estació, hi havia un petit pont metàl·lic sobre el carrer Mn. Amadeu Oller (retirat l'any 1984 o 1985) i continuava entre Can Batlló i la vorera muntanya de la Gran Via. Després anava davallant fins a coincidir amb el final del túnel subterrani (que estava més o menys a l'alçada de l'inici de l'Avinguda del Carrilet) i de la línia del Port (que creuava per sota la Gran Via a l'alçada del carrer Química). D'aquest darrer encara quedaven algunes restes l'any 2006, quan es va començar a fer un bloc d'habitatges de lloguer protegit. Us adjunto una foto.
Adjunto un planol tret del tema sobre le estacio de la bordeta on es veu clarament la bifurcacio de la riera blanca i el principi de la linea del port.
- Attachments
-
- getimage.jpg (110.95 KiB) Viewed 4684 times
- foronda 141
- N8
- Posts: 852
- Joined: Monday 14/08/2006 21:14
- Location: Poblenou
Re: La cobertura dels Ferrocarrils Catalans
Mes preguntas:
Quand nomes hi havia una nau a Pl. Espanya, els trens hi accedian per un tunel de una sola vía desde Magoria. Amb l'ampliació de la segona nau es va fer un nou tunel.
¿Resta operatiu el tunel de via única actualment?
També recordo que al final de l'estació vella d'Espanya en direcció a Magoria, el tunel de vía única es desviava cap l'esquerra, quedan al fondo un tunel, com una prol.longació de l'estació de dues vías, que s'utilitzaba per estacionar material movil, i no se si també com a taller.
¿Queda alguna resta d'aixo?
Quand nomes hi havia una nau a Pl. Espanya, els trens hi accedian per un tunel de una sola vía desde Magoria. Amb l'ampliació de la segona nau es va fer un nou tunel.
¿Resta operatiu el tunel de via única actualment?
També recordo que al final de l'estació vella d'Espanya en direcció a Magoria, el tunel de vía única es desviava cap l'esquerra, quedan al fondo un tunel, com una prol.longació de l'estació de dues vías, que s'utilitzaba per estacionar material movil, i no se si també com a taller.
¿Queda alguna resta d'aixo?
Re: La cobertura dels Ferrocarrils Catalans
És possible, jo un dia vaig veure un tren estacionat en aquest tram.foronda 141 wrote:Mes preguntas:
Quand nomes hi havia una nau a Pl. Espanya, els trens hi accedian per un tunel de una sola vía desde Magoria. Amb l'ampliació de la segona nau es va fer un nou tunel.
¿Resta operatiu el tunel de via única actualment?
També recordo que al final de l'estació vella d'Espanya en direcció a Magoria, el tunel de vía única es desviava cap l'esquerra, quedan al fondo un tunel, com una prol.longació de l'estació de dues vías, que s'utilitzaba per estacionar material movil, i no se si també com a taller.
¿Queda alguna resta d'aixo?
- Lluita1714
- N9
- Posts: 1964
- Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
- Location: Aigüestoses
Re: La cobertura dels Ferrocarrils Catalans
Jo també, recordo que era un Naval, just quan van deixar de donar servei.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
Re: La cobertura dels Ferrocarrils Catalans
Segons el plànol, vol dir que des del tram subterrani de la Gran Vía partia un ramal que "emergia" a la superficie i desprès baixava cap al port?
Moltes gràcies pel plànol, Evody
Moltes gràcies pel plànol, Evody
Què és alló??