Seguiment de les obres de la L9
Re: Seguiment de les obres de la L9
No sé si ha estat efecte psicològic o no, però m´ha fet la impressió que el transbord de Vall d´Hebron L3-L5 és més llarg que el de Sagrera L5-L9/10.
Què en penseu?
Què en penseu?
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
A pilota passada (però no per falta d'advertiment)
Em miro el plànol de l'L9 i em faig creus de les giragonses, tot i que ja no ve de nou a ningú. Però pensant en les alternatives, sembla encara més inversemblant com poden haver arribat fins aquí. Per parts:
- El Prat. S'ho haurien pogut estalviar perfectament, allargant l'L1 fins a la Pl. Catalunya. L'estació de Renfomentadif igualment no té cap efecte d'intercanviador per a arribar a l'aeroport, i per a anar a la Fira venint de rodalia hi ha Bellvitge.
- Ramal aeroport. També feina supèrflua, considerant que fins a la Fira discorre en paral·lel amb el de l'L10 i a partir de Parc Logístic és compartit amb l'L2, que podria assumir-lo solet; en lloc de fer-hi acabar cada dos trens, que els continuïn tots fins a l'aeroport.
- Tram Zona Universitària-Sarrià. Entenent que aquestes dues estacions constitueixen intercanviadors importants per la seva ubicació i/o les línies que en surten (L6), el trajecte intermedi s'hauria pogut fer més recte, tenint en compte que la zona que cobreix no té una demanda de metro particularment alta.
- Ramals Besòs. Un dels dos s'hauria pogut integrar en l'L3 perllongada. O bé el de Sta. Coloma a partir de Trinitat Vella i acabant al Bon Pastor, o bé el de Badalona, enllaçant a través de St. Andreu. D'aquesta manera s'hauria fet una sola línia, sense ramals (que, malgrat ser perfectament viables, sempre suposen una gestió més complexa) i amb un traçat molt més lògic i rectilini.
M'ensumo molt que pel mig s'han quedat uns quants milions que ara calen per a altres coses actualment "infinançables".
- El Prat. S'ho haurien pogut estalviar perfectament, allargant l'L1 fins a la Pl. Catalunya. L'estació de Renfomentadif igualment no té cap efecte d'intercanviador per a arribar a l'aeroport, i per a anar a la Fira venint de rodalia hi ha Bellvitge.
- Ramal aeroport. També feina supèrflua, considerant que fins a la Fira discorre en paral·lel amb el de l'L10 i a partir de Parc Logístic és compartit amb l'L2, que podria assumir-lo solet; en lloc de fer-hi acabar cada dos trens, que els continuïn tots fins a l'aeroport.
- Tram Zona Universitària-Sarrià. Entenent que aquestes dues estacions constitueixen intercanviadors importants per la seva ubicació i/o les línies que en surten (L6), el trajecte intermedi s'hauria pogut fer més recte, tenint en compte que la zona que cobreix no té una demanda de metro particularment alta.
- Ramals Besòs. Un dels dos s'hauria pogut integrar en l'L3 perllongada. O bé el de Sta. Coloma a partir de Trinitat Vella i acabant al Bon Pastor, o bé el de Badalona, enllaçant a través de St. Andreu. D'aquesta manera s'hauria fet una sola línia, sense ramals (que, malgrat ser perfectament viables, sempre suposen una gestió més complexa) i amb un traçat molt més lògic i rectilini.
M'ensumo molt que pel mig s'han quedat uns quants milions que ara calen per a altres coses actualment "infinançables".
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: A pilota passada (però no per falta d'advertiment)
Bona idea lo dels ramals del Besòs. Jo hauria optat pel segon, ja que connectar Santa Coloma amb la L3 no hauria estat tant transitat, al no ser una línia transversal. Les d'aquest tipus tenen més moviments de viatgers, només cal veure l'afluència de Santa Coloma a la L1. Aquesta, a l'unir S. Coloma/Badalona amb l'Hospitalet, dóna molta més possibilitat que no pas una unió amb la L3 muntanya-mar.Guigui wrote:Em miro el plànol de l'L9 i em faig creus de les giragonses, tot i que ja no ve de nou a ningú. Però pensant en les alternatives, sembla encara més inversemblant com poden haver arribat fins aquí. Per parts:
- El Prat. S'ho haurien pogut estalviar perfectament, allargant l'L1 fins a la Pl. Catalunya. L'estació de Renfomentadif igualment no té cap efecte d'intercanviador per a arribar a l'aeroport, i per a anar a la Fira venint de rodalia hi ha Bellvitge.
- Ramal aeroport. També feina supèrflua, considerant que fins a la Fira discorre en paral·lel amb el de l'L10 i a partir de Parc Logístic és compartit amb l'L2, que podria assumir-lo solet; en lloc de fer-hi acabar cada dos trens, que els continuïn tots fins a l'aeroport.
- Tram Zona Universitària-Sarrià. Entenent que aquestes dues estacions constitueixen intercanviadors importants per la seva ubicació i/o les línies que en surten (L6), el trajecte intermedi s'hauria pogut fer més recte, tenint en compte que la zona que cobreix no té una demanda de metro particularment alta.
- Ramals Besòs. Un dels dos s'hauria pogut integrar en l'L3 perllongada. O bé el de Sta. Coloma a partir de Trinitat Vella i acabant al Bon Pastor, o bé el de Badalona, enllaçant a través de St. Andreu. D'aquesta manera s'hauria fet una sola línia, sense ramals (que, malgrat ser perfectament viables, sempre suposen una gestió més complexa) i amb un traçat molt més lògic i rectilini.
M'ensumo molt que pel mig s'han quedat uns quants milions que ara calen per a altres coses actualment "infinançables".
Re: Seguiment de les obres de la L9
Pregunta: ¿la L2 arribarà al aeroport com un ramal?Ho dic perquè actualment, té una freqüència de pas molt alta en hora punta, un tren cada 1.40 minuts més o menys. ¿Podria compartir via amb el ramal de la L9 sense empitjorar la freqüència?
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
No. L'L2 no tindrà ramals, s'eliminarà el tram Sant Antoni - Paral.lel. Alguns trens acabaran a Parc Logístic i altres es dirigiran cap a l'aeroport, suposo que seguint el mateix esquema que ara: un tren de cada línia cada 6 minuts, quedant en 3 minuts la freqüència al tram comú.
Re: Seguiment de les obres de la L9
No acabo de veure clar això d´eliminar Paral.lel.
Un dels transbords més curts del metro no hauria d´acabar tancat una altra vegada.
Alguna idea de L12 o L13?
Un dels transbords més curts del metro no hauria d´acabar tancat una altra vegada.
Alguna idea de L12 o L13?
Re: Seguiment de les obres de la L9
Cert, és un rotllo que el tanquin, però el problema és la corba que hauria d'agafar per anar cap a Montjuïc.437.001 wrote:No acabo de veure clar això d´eliminar Paral.lel.
Un dels transbords més curts del metro no hauria d´acabar tancat una altra vegada.
Alguna idea de L12 o L13?
Re: Seguiment de les obres de la L9
No, no parlo tant de conservar la L2 a Paral.lel, sinó de crear alguna cosa nova a partir d´aquest tram... el carrer Urgell és molt llarg.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Paral·lel
L'opció que sempre m'ha agrada més és l'L4. Continuar sota Consell de Cent i Urgell fins a Paral·lel. La resta, passar el tram sota Via Laietana a FGC, i integrar el tros de Barceloneta a La Sagrera en una línia semicircular juntament amb l'actual tram Maria Cristina-Drassanes de l'L3.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment de les obres de la L9
trobo que els últims tòpics s'haurien de separar d'aquest fil per crear-ne un de nou ja que no tenen relació amb el fil original.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Missatges sobre desdoblament de serveis d'FGC
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Seguiment de les obres de la L9
La Vanguardia - 29-08-2010
La tuneladora de la L9 arranca desde Foc Cisell
BARCELONA Quince días ha estado parada la tuneladora del ramal de la Zona Franca de la L9 del metro. La máquina, la más accidentada de las cinco empleadas en esta línea, estuvo 14 meses averiada pocos metros más abajo. A mediados de junio reanudó la perforación hacia Foc Cisell, donde llegó el 13 de agosto. Ahora le quedan poco más de dos kilómetros para completar el túnel hasta el pozo de Bifurcació, en l´Hospitalet. / Redacción
La tuneladora de la L9 arranca desde Foc Cisell
BARCELONA Quince días ha estado parada la tuneladora del ramal de la Zona Franca de la L9 del metro. La máquina, la más accidentada de las cinco empleadas en esta línea, estuvo 14 meses averiada pocos metros más abajo. A mediados de junio reanudó la perforación hacia Foc Cisell, donde llegó el 13 de agosto. Ahora le quedan poco más de dos kilómetros para completar el túnel hasta el pozo de Bifurcació, en l´Hospitalet. / Redacción
- davidbarna
- N5
- Posts: 110
- Joined: Friday 29/09/2006 21:44
- Location: Barcelona
Re: Seguiment de les obres de la L9
Per cert, l'altre dia vaig descobrir aquesta entrada de bloc, on es comenta en termes força favorables l'evolució de la Línia 9 del metro, sobretot si se'l compara amb altres obres similars, com una ampliació del metro de Nova York. Em va fer gràcia, perquè la percepció que tenim per aquí és que s'hauria pogut fer molt millor i amb molts menys diners.
http://www.thetransportpolitic.com/2010 ... eap-price/
http://www.thetransportpolitic.com/2010 ... eap-price/
Re: Seguiment de les obres de la L9
molt bó l'article, (el que he pogut entendre). El que em fa gràcia, es que encara gent com aquesta que sembla que sap de que parla, treu com a excusa per la menor retribució dels nostres obrers a la siesta. Com si tot el país estigues dormint a les 2 del migdia.
Last edited by El LLOP on Monday 30/08/2010 23:36, edited 1 time in total.
Re: Seguiment de les obres de la L9
Desde luego que es muy interesante y hay gente que está al corriente de lo que se cuece por aquí. Lo de la siesta es anecdótico y no queda "tan mal" después de todo. Y parecen considerarnos a todos los efectos del Primer Mundo
Re: Seguiment de les obres de la L9
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... r-ll9.html
Recta final per construir l'L9
La tuneladora que ha estat un any aturada ha reprès l'excavació i no té previst parar fins que acabi el ramal de la Zona Franca, que ha de funcionar el 2011
Tota l'L9/L10 estarà en servei en quatre anys
La construcció de l'L9/L10 del metro de Barcelona entra en la recta final tenint en compte que només queda per fer una cinquena part de tot el recorregut –nou dels quaranta-vuit quilòmetres totals–. Ara bé, el calendari requerirà encara quatre anys perquè aquesta doble línia estigui íntegrament en servei. L'entrebanc més important que hi ha hagut, a la Zona Franca, s'acaba de superar, però el tram més complex, al subsòl de Collserola, està per fer. Més d'un any ha estat aturada la tuneladora que puja del port fins a enllaçar amb el tram central de la línia al pou de bifurcació. En el tram entre les estacions de Motors i Foc Cisell, la tuneladora es va trobar roques de gres més voluminoses que les previstes als estudis. Les eines de tall no van resistir la duresa i el volum i es van trencar. La perforació també va malmetre part de la carcassa davantera de la màquina. Les dificultats tècniques de reparar la capçalera per problemes d'impermeabilització i per la presència d'un gran col·lector en servei sobre el túnel ha mantingut l'excavació aturada més d'un any.
Tram en servei el 2011
En vista que el ramal de l'L10 de la Zona Franca fins al Gornal és el primer dels nous que s'ha de posar en servei, l'any que ve, el govern vol recuperar el temps perdut i avui la tuneladora ja avança en direcció a Foneria –encara queda un petit tram de gresos subterranis de Montjuïc però, després, la tuneladora s'ha de trobar amb un subsòl arenós molt més agraït fins a sortir pel pou de bifurcació–. I aquí s'espera poder fer via tenint en compte la relativa facilitat amb què s'ha construït el llarg tram deltaic i argilós entre la T1 de l'aeroport i Zona Universitària per sota dels nuclis urbans del Prat i l'Hospitalet de Llobregat. Aquest ramal de l'L9 ja construït entre l'aeroport i el Gornal hauria d'entrar en servei el 2012, l'any en què només quedaria pendent el tram central que compartiran l'L9 i l'L10. Tanmateix, aquest és el més complex d'excavar. És un subsòl molt canviant en distàncies curtes, on hi ha roques molt antigues i torturades com a la zona del Carmel i del túnel de la Rovira. Per aquest motiu, després de l'esvoranc del Carmel en la construcció de l'L5, es va replantejar l'excavació del tram i es va modificar el projecte i, sensiblement, el traçat. L'excavació també serà més lenta que en els trams deltaics del Llobregat i el Besòs. Avui les dues tuneladores que el perforaran estan en parada tècnica a Zona Universitària i Guinardó, des d'on l'enfilaran en sentit contrari cap a Mandri.
Cap a Mandri aviat
La previsió del Departament de Política Territorial és que, en quinze dies, s'iniciï la perforació des de Guinardó i que es faci el mateix des de Zona Universitària, a mitjan octubre. El ritme alentit de perforació ja va bé financerament al govern de la Generalitat en la situació actual. En el pla de xoc per retallar el dèficit públic, el Departament d'Economia va demanar per enguany un estalvi de 250 milions previstos en la inversió de la línia. El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, ja va anunciar que l'excavació s'alentiria per estalviar aquests diners. Com menys metres s'avança, menys metres d'obra feta s'han de certificar a les constructores. Els terminis per posar en servei els nous trams no han canviat perquè l'obra es pot accelerar més endavant si la solvència financera millora.
El que encara no ha decidit o revelat el departament és si els nous trams també s'explotaran privadament per ajudar a pagar una obra caríssima, que supera els 6.500 milions d'inversió. El govern ha adjudicat a les constructores l'explotació de les estacions dels trams en servei a Badalona i Santa Coloma i del tram entre l'aeroport i Amadeu Torner. Les empreses mateix financen 1.620 d'aquests milions d'euros i, a canvi, reben un cànon de la Generalitat durant 30 anys per explotar i mantenir les instal·lacions. No es descarta que, en el futur, també es privatitzi l'explotació de les estacions dels nous trams que han d'entrar en servei.
9,3
quilòmetres falten
per perforar de les noves dues línies, sobretot als barris de la part alta de la ciutat.
38,5
quilòmetres ja construïts per les tuneladores, una part dels quals estan en servei des del Besòs.
11
quilòmetres en servei
des de l'estació de la Sagrera fins a Santa Coloma de Gramenet (L9) i fins a Badalona (L10).
Recta final per construir l'L9
La tuneladora que ha estat un any aturada ha reprès l'excavació i no té previst parar fins que acabi el ramal de la Zona Franca, que ha de funcionar el 2011
Tota l'L9/L10 estarà en servei en quatre anys
La construcció de l'L9/L10 del metro de Barcelona entra en la recta final tenint en compte que només queda per fer una cinquena part de tot el recorregut –nou dels quaranta-vuit quilòmetres totals–. Ara bé, el calendari requerirà encara quatre anys perquè aquesta doble línia estigui íntegrament en servei. L'entrebanc més important que hi ha hagut, a la Zona Franca, s'acaba de superar, però el tram més complex, al subsòl de Collserola, està per fer. Més d'un any ha estat aturada la tuneladora que puja del port fins a enllaçar amb el tram central de la línia al pou de bifurcació. En el tram entre les estacions de Motors i Foc Cisell, la tuneladora es va trobar roques de gres més voluminoses que les previstes als estudis. Les eines de tall no van resistir la duresa i el volum i es van trencar. La perforació també va malmetre part de la carcassa davantera de la màquina. Les dificultats tècniques de reparar la capçalera per problemes d'impermeabilització i per la presència d'un gran col·lector en servei sobre el túnel ha mantingut l'excavació aturada més d'un any.
Tram en servei el 2011
En vista que el ramal de l'L10 de la Zona Franca fins al Gornal és el primer dels nous que s'ha de posar en servei, l'any que ve, el govern vol recuperar el temps perdut i avui la tuneladora ja avança en direcció a Foneria –encara queda un petit tram de gresos subterranis de Montjuïc però, després, la tuneladora s'ha de trobar amb un subsòl arenós molt més agraït fins a sortir pel pou de bifurcació–. I aquí s'espera poder fer via tenint en compte la relativa facilitat amb què s'ha construït el llarg tram deltaic i argilós entre la T1 de l'aeroport i Zona Universitària per sota dels nuclis urbans del Prat i l'Hospitalet de Llobregat. Aquest ramal de l'L9 ja construït entre l'aeroport i el Gornal hauria d'entrar en servei el 2012, l'any en què només quedaria pendent el tram central que compartiran l'L9 i l'L10. Tanmateix, aquest és el més complex d'excavar. És un subsòl molt canviant en distàncies curtes, on hi ha roques molt antigues i torturades com a la zona del Carmel i del túnel de la Rovira. Per aquest motiu, després de l'esvoranc del Carmel en la construcció de l'L5, es va replantejar l'excavació del tram i es va modificar el projecte i, sensiblement, el traçat. L'excavació també serà més lenta que en els trams deltaics del Llobregat i el Besòs. Avui les dues tuneladores que el perforaran estan en parada tècnica a Zona Universitària i Guinardó, des d'on l'enfilaran en sentit contrari cap a Mandri.
Cap a Mandri aviat
La previsió del Departament de Política Territorial és que, en quinze dies, s'iniciï la perforació des de Guinardó i que es faci el mateix des de Zona Universitària, a mitjan octubre. El ritme alentit de perforació ja va bé financerament al govern de la Generalitat en la situació actual. En el pla de xoc per retallar el dèficit públic, el Departament d'Economia va demanar per enguany un estalvi de 250 milions previstos en la inversió de la línia. El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, ja va anunciar que l'excavació s'alentiria per estalviar aquests diners. Com menys metres s'avança, menys metres d'obra feta s'han de certificar a les constructores. Els terminis per posar en servei els nous trams no han canviat perquè l'obra es pot accelerar més endavant si la solvència financera millora.
El que encara no ha decidit o revelat el departament és si els nous trams també s'explotaran privadament per ajudar a pagar una obra caríssima, que supera els 6.500 milions d'inversió. El govern ha adjudicat a les constructores l'explotació de les estacions dels trams en servei a Badalona i Santa Coloma i del tram entre l'aeroport i Amadeu Torner. Les empreses mateix financen 1.620 d'aquests milions d'euros i, a canvi, reben un cànon de la Generalitat durant 30 anys per explotar i mantenir les instal·lacions. No es descarta que, en el futur, també es privatitzi l'explotació de les estacions dels nous trams que han d'entrar en servei.
9,3
quilòmetres falten
per perforar de les noves dues línies, sobretot als barris de la part alta de la ciutat.
38,5
quilòmetres ja construïts per les tuneladores, una part dels quals estan en servei des del Besòs.
11
quilòmetres en servei
des de l'estació de la Sagrera fins a Santa Coloma de Gramenet (L9) i fins a Badalona (L10).
Re: Seguiment de les obres de la L9
2012 com a mínim, més que res perquè la UTE ha aturat el projecte.avui.elpunt.cat wrote: La tuneladora que ha estat un any aturada ha reprès l'excavació i no té previst parar fins que acabi el ramal de la Zona Franca, que ha de funcionar el 2011
En el millor dels casos, en quatre anys hauran aconseguit calar tot el túnel. Encara hi ficaria un o dos anys més de feina, suposant que la Generalitat trobi una partida econòmica que no provoqui revoltes socials per la supressió d'altres serveis.avui.elpunt.cat wrote:Tota l'L9/L10 estarà en servei en quatre anys
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Seguiment de les obres de la L9
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... -de-metro/
Restriccions al trànsit al Passeig de la Zona Franca per les obres de l’L9 de metro
Les obres de construcció de l’L9 al seu pas per la Zona Franca obligaran a tallar els tres carrils del Passeig de la Zona Franca entre els carrers Alts Forns i carrer del Foc, en direcció el port. S’ha habilitat un itinerari alternatiu per tal de minimitzar al màxim l’afectació del trànsit. Està previst que aquest tall duri dos mesos. Aquesta restricció del trànsit en aquest punt permetrà fer tasques de condicionament del terreny tal com estava previst.
Tall en el Passeig de la Zona Franca
El passat mes d’agost la tuneladora que perfora el tram entre el viaducte de la Zona Franca i el pou Bifurcació, va completar un tram d’1 km fins a arribar a l’estació de Foc Cisell.
Amb motiu de la nova fase de construcció de l’L9 de metro en aquest punt i amb l’objectiu de reforçar el terreny hi haurà restriccions al trànsit al Passeig de la Zona Franca. Així doncs, s’eliminaran els tres carrils dels carrers Alts Forns i Foc, en direcció el port. D’aquesta manera, els vehicles que circulin en aquest sentit hauran d’utilitzar el Passeig de la Zona Franca (prop de la Plaça Cerdà), seguir per la carretera del Prat i després continuar pels carrers Energia, Alts Forns, Alumini i Foc, fins arribar altre cop al Passeig de la Zona Franca.
Fins ara els carrers Alts Forns, entre Energia i Zona Franca, eren de sentit únic direcció el Passeig de la Zona Franca, a partir d’ara seran de doble sentit. A més, hi haurà un carril habilitat pels veïns i autobusos entre la Carretera del Prat i Alts Forns.
El 77% del túnel completat
Prèviament, aquesta tuneladora de 12 metres de diàmetre, va perforar els túnel del ramal de Badalona, entre Gorg i el pou de la plaça de les Havaneres (5,4 km). Un cop el va completar, la màquina es va desmuntar i traslladar al pou d’explotació de Can Tunis. En global, ja s’han construït 38,5 km de túnel dels 50 previstos, la qual cosa suposa el 77% del total.
Pel que fa al ramal de Zona Franca, les 4 estacions del tram en viaducte, entre Nova estació de Zona Franca, fins a Zona Franca Litoral, s’ha completat tota l’estructura i la via i la catenària estan col·locades. Resta per executar l’arquitectura i instal·lacions, així com els acabats de les estacions. Actualment, s’està treballant en la urbanització del carrer A de la Zona Franca, per on passa el viaducte. Les estacions d’Ildefons Cerdà, Foc Cisell, Foneria i Provençana es troben al 95% d’execució de l’obra civil.
Restriccions al trànsit al Passeig de la Zona Franca per les obres de l’L9 de metro
Les obres de construcció de l’L9 al seu pas per la Zona Franca obligaran a tallar els tres carrils del Passeig de la Zona Franca entre els carrers Alts Forns i carrer del Foc, en direcció el port. S’ha habilitat un itinerari alternatiu per tal de minimitzar al màxim l’afectació del trànsit. Està previst que aquest tall duri dos mesos. Aquesta restricció del trànsit en aquest punt permetrà fer tasques de condicionament del terreny tal com estava previst.
Tall en el Passeig de la Zona Franca
El passat mes d’agost la tuneladora que perfora el tram entre el viaducte de la Zona Franca i el pou Bifurcació, va completar un tram d’1 km fins a arribar a l’estació de Foc Cisell.
Amb motiu de la nova fase de construcció de l’L9 de metro en aquest punt i amb l’objectiu de reforçar el terreny hi haurà restriccions al trànsit al Passeig de la Zona Franca. Així doncs, s’eliminaran els tres carrils dels carrers Alts Forns i Foc, en direcció el port. D’aquesta manera, els vehicles que circulin en aquest sentit hauran d’utilitzar el Passeig de la Zona Franca (prop de la Plaça Cerdà), seguir per la carretera del Prat i després continuar pels carrers Energia, Alts Forns, Alumini i Foc, fins arribar altre cop al Passeig de la Zona Franca.
Fins ara els carrers Alts Forns, entre Energia i Zona Franca, eren de sentit únic direcció el Passeig de la Zona Franca, a partir d’ara seran de doble sentit. A més, hi haurà un carril habilitat pels veïns i autobusos entre la Carretera del Prat i Alts Forns.
El 77% del túnel completat
Prèviament, aquesta tuneladora de 12 metres de diàmetre, va perforar els túnel del ramal de Badalona, entre Gorg i el pou de la plaça de les Havaneres (5,4 km). Un cop el va completar, la màquina es va desmuntar i traslladar al pou d’explotació de Can Tunis. En global, ja s’han construït 38,5 km de túnel dels 50 previstos, la qual cosa suposa el 77% del total.
Pel que fa al ramal de Zona Franca, les 4 estacions del tram en viaducte, entre Nova estació de Zona Franca, fins a Zona Franca Litoral, s’ha completat tota l’estructura i la via i la catenària estan col·locades. Resta per executar l’arquitectura i instal·lacions, així com els acabats de les estacions. Actualment, s’està treballant en la urbanització del carrer A de la Zona Franca, per on passa el viaducte. Les estacions d’Ildefons Cerdà, Foc Cisell, Foneria i Provençana es troben al 95% d’execució de l’obra civil.
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Seguiment de les obres de la L9
Fa un mes vaig sol·licitar al blog del PTOP que pengessin aquest plànol i em van concedir la sol·licitud. Setmanes després, una altra persona va demanar un plànol amb totes les distàncies entre les estacions de l'L9. Sembla que aquesta línia augmentarà la mitjana de distància entre estacions: al ramal de l'aeroport quasi totes les distàncies són superiors als 1000 metres, destacant entre Ciutat Aeroportuària i la Terminal 1, on la distància és de 2.320 metres.victorcasta wrote:Plànol d'avanç de l'obra, actualitzat a 2 d'agost de 2010
Plànol distàncies L9
Re: Seguiment de les obres de la L9
Bona pensada la de demanar aquest plànol!