Incivisme al transport públic

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Guigui
Administrador

Entorpir el trànsit del metro forçant la porta

Post by Guigui »

Avui, L3 (un dels pocs 3000 sense reformar). A Diagonal, entra una noia "in extremis", i a la seva amiga no se li acut altra cosa que posar el peu en xancleta entre les portes, que s'han tancat i li han collat força el peu. Tanmateix, han pogut forçar la porta i ficar-s'hi.

Quan començarà a haver-hi multes per entorpir el trànsit? O també aquí no passarem d'inventar una enganxina perquè quedi cuca?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver

Sense educació no hi ha democràcia.
canalcole
N9
N9
Facebook: XavierMartinezVidal

Re: Quines mostres d'incivisme heu vist als Transports publics?

Post by canalcole »

Fa unes setmanes tornava de Sant Vicenç amb una doble 451. Parem a Calafell, fa el so de tancar portes, es tanquen les portes, però es veu que les de l'últim cotxe no... Llavors, es sent per megafonia: "Por favor, la persona que haya tirado la palanca de emergencia del último vagon, que la vuelva a poner bien".
Van tornar a fer el soroll de tancar portes, i vam sortir...
metring
Administrador

Post by metring »

:?

http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... tting.html

‘Renfespotting'

Dues hores i quart de ‘festa' en un tren entre Barcelona i Montblanc, en què no van faltar ratlles de cocaïna, cervesa, música, tabac i crits a cor. El revisor? Ni es va immutar
20/07/10 02:00 - Eva Pomares

“Viva Napoli!” Amb aquest crit i fent l'onada, un grup de deu joves italians saludaven l'arribada a l'estació de Sants del tren que, dissabte a la tarda, els havia de portar a Lleida. Els pocs que havíem pujat a Passeig de Gràcia ens vam preparar mentalment per a un viatge molt i molt pesat. Resignació, que tampoc no és cap novetat. Sóc usuària habitual de la línia de mitjana distància Lleida-Barcelona, amb parada a Montblanc. És més barat, menys contaminant i no cal aparcar el cotxe a Barcelona. I això malgrat el periple: el viatge dura el doble que en vehicle privat, dues hores i quart en l'era del tren d'alta velocitat, que a Montblanc sols veiem passar. La raó és que la meitat dels quatre trens diaris d'anada i quatre de tornada existents van via Reus i Tarragona, en lloc d'escurçar per Valls. Són la mateixa freqüència i horaris que el 1989, quan vaig començar la meva relació amb Renfe. Ara, quan tens la sort de trobar seient, vas més còmode, però l'estació està tancada la major part del dia. Ni tan sols no s'han molestat a posar els horaris al defora. És la lenta decadència de la mitjana distància, els viatgers de la qual ens fem un fart de riure quan veiem omplir titulars amb els problemes temporals de les rodalies i les inversions del TAV.

Aquests pensaments i una creixent sensació d'impotència m'anaven corcant. Amb un llibre a la mà, intentava aïllar-me d'un armari napolità cridaner, assegut al meu costat i amb els pantalons pràcticament abaixats. La resta de la colla eren repartits pels seients del costat, paret per paret amb la cabina del conductor, que havia engolit el revisor just arribar a Sants. Els napolitans engegaven la música dels mòbils i s'anaven passant una ampolla de cervesa, entre crits de “fiesta!!”, al·lusions a la “bellesa d'Espanya” i cançons de borratxera. El passadís era col·lapsat de gent. Impossible fugir. Imprudent enfrontar-m'hi sola. Després d'una hora de cridòria, el revisor va treure el cap pel marc de la porta. Els napolitans li van mostrar una cigarreta. Ell, sense demanar-los bitllet ni que moderessin el comportament, es va limitar a somriure i a dir-los que al tren no es podia fumar i que al cap d'una hora i mitja arribarien a la destinació. A Vila-seca, el revisor va baixar del tren, com si allò no fes amb ell. Ens va deixar orfes. Aleshores, sí va començar la festa de veritat. Emulant Trainspotting però amb cocaïna, els napolitans van usar el reposabraços de la finestra per tallar-la i anar-la esnifant per torns. Va aparèixer més cervesa i es van encendre cigarretes. Una parella catalana va aprofitar per fumar-se un parell de purets, i es va intensificar la sensació d'ofec. Jo, fumadora que sóc, vaig endinsar-me encara més en una ràbia impotent contra Renfe i l'incivisme. De nosaltres, no se'n recorda ningú, vaig pensar. Si de cas, el ministre de Foment. Fa uns dies ens va enviar el missatge que les línies no rendibles es tancarien. Per allò del servei públic.
Mako448
N10
N10

Post by Mako448 »

Mostres d'incivisme al trens darrers dies:

Divendres:

Un cani moreno i amb gorra saltant les barreres cancel.ladores a lo salvatge a l'estació d'El Palau de FGC andanda direcció Barcelona.
Una persona amb la música posada a tot volum i tumbat a la topera de via morta a Vilafranca del Penedès

Dissabte:

Un grup de nengs,cinc o sisi pràcticament seguits,saltant la tanca de Sant Andreu Comtal a l'andana direcció Aeroport a lo salvatge.Uns minuts abans a lamateixa andana hi havia agents de seguretat peró se'n van anar a l'edifici.

Avui:

Un imigrant posant els peus(i no anava calçat)en el seient de davant seu en una 450.
canalcole
N9
N9

Post by canalcole »

Avui, amb el Pol Bielsa, hem vist una escena de pel·licula a Bifurcació...

Estavem naltros dos esperant un R7, mentre arriba per la via 1 un Ripoll (447 simple).
S'estaciona i, de cop, veiem sortir un noi amb la seva parella de la primera porta de la unitat (189M) cabrejat, cridant i agafant pedres i tirant-les contra els vidres i la cabina. De cop s'escolta per megafonia la veu d'una de les 10 persones que hi havia a aquella "sala" a l'estació, dient: "Eh! Te hemos fichado! Te hemos fichado! Te hemos visto visto por la camara y ya estas fichado!!".
Llavors, el noi i la seva parella van cap on eren unes 10 persones, de la saleta que he anomenat anteriorment, i començen a cridar el home de la megafonia i el noi.
Total, que es veu que el noi havia vomitat al tren, i el maquinista o interventor es veu que l'ha fet fora, i per això ha fet lo de les pedres... :roll:
L'home de megafonia ha fet que marxés de l'estació el noi i la noia.

I, amb tot això, nosaltres flipant... :o
metring
Administrador

Post by metring »

canalcole wrote:Avui, amb el Pol Bielsa, hem vist una escena de pel·licula a Bifurcació...

Estavem naltros dos esperant un R7, mentre arriba per la via 1 un Ripoll (447 simple).
S'estaciona i, de cop, veiem sortir un noi amb la seva parella de la primera porta de la unitat (189M) cabrejat, cridant i agafant pedres i tirant-les contra els vidres i la cabina. De cop s'escolta per megafonia la veu d'una de les 10 persones que hi havia a aquella "sala" a l'estació, dient: "Eh! Te hemos fichado! Te hemos fichado! Te hemos visto visto por la camara y ya estas fichado!!".
Llavors, el noi i la seva parella van cap on eren unes 10 persones, de la saleta que he anomenat anteriorment, i comencen a cridar el home de la megafonia i el noi.
Total, que es veu que el noi havia vomitat al tren, i el maquinista o interventor es veu que l'ha fet fora, i per això ha fet lo de les pedres... :roll:
L'home de megafonia ha fet que marxés de l'estació el noi i la noia.

I, amb tot això, nosaltres flipant... :o
I no hi ha per menys, quin horror!!!
wefer
Administrador

Post by wefer »

Aquesta gent són psicòpates perillosos. Se'ls hauria de tancar a la presó o a un psiquiàtric abans de que facin mal a algú de veritat, perquè és evident que tard o d'hora ho faran... i aleshores vindran les lamentacions però serà massa tard.
xan
N3
N3

Post by xan »

M'animo a explicar algunes experiències.
- Una matinada, en cap de setmana, anava en un 6000, i es va asseure just davant meu una noia jove. De sobte comprovo horroritzada que té alguna cosa estranya a l'espatlla ... Una Rata! Però no era casualitat, resulta que era l'animal de companyia de la jove, ella la portava penjant, com qui diu, i segons anaven pujant passatgers, canviaven al següent vagó quant la veien per fàstic. I la rata (I la propietària) tan tranquil!
- Un altre dia, a Sagrera L1, estava esperant a l'andana direcció fons, i va arribar un 4000 direcció Hospital de Bellvitge, es baixa el passatge, i veig a un jove, d'uns 20 anys, que després de baixar, i quan està sonant el xiulet de tancament de portes, fa l'amenaça d'entrar de nou. El motorista obre portes. Així unes 3 vegades, fins que el motorista fa cas omís, i el jove, en to de venjança perquè no rep l'atenció que vol, fingeix llançar-se a la via. El motorista frena el tren de cop. El jove se'n va, rient amb els seus amics de la gran gesta que ha fet. :tomaya
- La resta, la veritat, que són repetitives: Música alta amb el P *** mòbil, descamisats diversos, fumadors d'porros, botellons a bord...

De tota manera, tinc entès que al Japó quan el transport públic pateix una incidencia o retard per culpa d'algun viatger (Ja sigui per suïcidi o una broma pesada), se li exigeix que pagui una multa, i vista l'educació que té la gent en aquesta nostra ciutat ... El veig molt recomanable i extrapolable.
Si el llest que va fer el de les portes, en sortir, li haguessin agafat 2 de seguretat i un de TMB, i li haguessin posat una multa de 100 € per incívic, ja veuríem com s'ho pensa una mica més abans de repetir.
I'll be straight with you on the train
They'll never believe it now, we're on our way
BCN2008
N8
N8

Post by BCN2008 »

Avui a un civia de la R2 Nord direcció Aeroport he vist un seguit de actes incívics que em fan pensar en quina societat (si s'en pot dir societat) vivim. I això que només he fet el trajecte entre Montcada i Clot. Començen els actes només entrar al tren. Fil musical a base de música de mòbil. El proper cop que viatgi en tren potser que pensi en posar música de la que més m'agrada (a base de sorolls de motor de tot tipus de competicions automobilistiques), a tot volum, a veure si es queixen... Al mateix temps m'en adono d'un altre acte incívic, que potser sigui menys greu: Uns ciclistes portaven les seves bicicletes a dins d'un dels cotxes extrems, lluny de la zona de pis baix. I a l'alçada de Sant Andreu Comptal ja m'he quedat flipant: Un home amb un gos entren com si res al civia. El més espectacular de tot és que desde el mateix civia he vist a un parell de guàrdies de seguretat que estaven al vestíbul de l'estació. Això em fa pensar que, o bé els guàrdies no ho han volgut veure, o bé no ho han vist ja que l'home s'ha colat per algun altre lloc. L'home en qüestió s'assenta al costat d'una noia que hi havia ja previament sentada. La noia fa mala cara quan veu el gos i l'home diu alguna cosa així com: "Tranquila, no hace nada". En aquells moments jo ja estava emprenyat. Però aqui no ha acabat tot. El mateix home ha baixat a Clot, on es passejava amb el gos per l'andana com si res, amb el gos al costat del Civia (podria haver caigut el gos a la via i ja s'hagués muntat una de bona). Aqui no acaba tot: Un cop fora del Civia i caminant cap a la sortida de Clot, he pogut veure com el tren tenia un vidre trencat, i un parell de guàrdies s'ho miraven desde dins del tren.
Resultat final del dia: 4 actes incívics en només un trajecte de dues estacions. Cal que el conseller Nadal entri a un d'aquests trens per que no hi hagi cap acte d'aquest tipus? :emprenyat
ElDesi1994
N7
N7
Facebook: Josué Ferrero

Post by ElDesi1994 »

Això a la R2 Nord és diari, jo estic fart de veure coses així. No poso el que veig, per que necesitaria un munt de págines...
Parlem amb propietat.
Altaria_Trianilla
N7
N7

Post by Altaria_Trianilla »

BCN2008 wrote:I a l'alçada de Sant Andreu Comptal ja m'he quedat flipant: Un home amb un gos entren com si res al civia. El més espectacular de tot és que desde el mateix civia he vist a un parell de guàrdies de seguretat que estaven al vestíbul de l'estació. Això em fa pensar que, o bé els guàrdies no ho han volgut veure, o bé no ho han vist ja que l'home s'ha colat per algun altre lloc. L'home en qüestió s'assenta al costat d'una noia que hi havia ja previament sentada. La noia fa mala cara quan veu el gos i l'home diu alguna cosa així com: "Tranquila, no hace nada". En aquells moments jo ja estava emprenyat. Però aqui no ha acabat tot. El mateix home ha baixat a Clot, on es passejava amb el gos per l'andana com si res, amb el gos al costat del Civia (podria haver caigut el gos a la via i ja s'hagués muntat una de bona). Aqui no acaba tot: Un cop fora del Civia i caminant cap a la sortida de Clot, he pogut veure com el tren tenia un vidre trencat, i un parell de guàrdies s'ho miraven desde dins del tren.
Tampoc veig tan greu lo del gos... deu ser perque en tinc un i ho miro amb uns altres ulls :roll: , em fa més por i ràbia veure el que fan un altre tipus d'animals, aquests de dues potes...
Image
BCN2008
N8
N8

Post by BCN2008 »

Altaria_Trianilla wrote:Tampoc veig tan greu lo del gos... deu ser perque en tinc un i ho miro amb uns altres ulls :roll: , em fa més por i ràbia veure el que fan un altre tipus d'animals, aquests de dues potes...
El problema és que està prohibit portar-ne, no? Vaja, ara em fas dubtar, com a mínim al Metro sí que està prohibit... :nose

Edito: és cert, no està prohibit... Ho sento si he ofès a algu. :oops: :|
canalcole
N9
N9

Post by canalcole »

I lo dels ciclistes m'ho trobo sovint quan agafo l'R4 sud... :roll:
Alex_C4
N6
N6

Post by Alex_C4 »

La gent encara li costa adaptarse a que les bicicletes les poden portar al pis baix del civia. Pel que fa els gossos es poden portar en hores vall i sempre amb morrió o en capsa de viatge. També les bicicletes en hora vall
ElDesi1994
N7
N7
Facebook: Josué Ferrero

Post by ElDesi1994 »

Avui a un Civia a la R2 Nord, estàvem parats a Montcada i Reixac. Pot avans del Tancament de Portes s'ha creuat un matrimoni per devant del civia, fins a l'altre andana. El conductor ha obert la porta i a dit "tu eres g...as o que?" i el marit del matrimoni responguè: "eso lo serás tú", i el conductor, eso tu "h... d... p..a!" i quan arrancabem un "JODER" que va retumbar al silenciós primer vagó.
Parlem amb propietat.
Mako448
N10
N10

Post by Mako448 »

Dimecres passat un grup de 4-5 nengs van saltar les valles a l'estaió de Molins per sortir.Doncs bé hi havia el de seguretat a l'andana i va anar corrents a on saltaven els nengs,va poder atrapar nomès a un.Al costat de la tquilla el de seguretat i el de la taquilla li foten una bronca monumental peró finalment el neng marauradament té sort,li perdonen la multa peró li fan pagar el bitllet,i li pregunta d'on ha vingut,el neng li contesta d'El Papiol,tot i que no vaig veure on havia pujat el neng,sospito que el neng no va pujar al Papiol i va dir El Papiol per poder pagar 1 zona.

Avui en un Civia entre Sants i Cornellà un grup de sudamericanos fotent uns crits,discutint amb paraurotes incluides,i finalment donant uns cops força durs,i alguns passatgers del tren ha reaccionat i els ha manat a callar al grup sudamericans i de cop i volta passat Cornellà s'han callat,nomès dir que si haguessin continuar amb els crits i cops,ho sento,peró haguès tocat l'alarma,ja n'hi ha prou que gent que no sap comportar-se ultilizi els transports públics per fer propaganda de la seva vida amb un mal vocabulari i donant cops fortíssims a sobre...
bitxofo
N7
N7

Post by bitxofo »

^^Anit anant cap a les festes de Gràcia:
Grup de catalans cridant, bevent alcohol i fotent cops de peu a un tren de la línia 3 del metro.
:nono :nono
Visca el metro!!
UT440_132M
N10
N10
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152

Apedreguen el rellotge de Balenyà

Post by UT440_132M »

Una mostra de bandalisme, que no coneix fronteres ni respecte per res. Aquest és l'aspecte amb què s'ha llevat aquest matí l'estació de St. Miquel de Balenyà. Extret del seu Facebook http://www.facebook.com/#!/photo.php?pi ... 1129506355

Image
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
wefer
Administrador

Post by wefer »

Mako448 wrote:li perdonen la multa peró li fan pagar el bitllet
Doncs ja està, no cal dir res més. Total, què hi perden? La propera vegada faran el mateix, ell i els seus amics. Tot i haver-ne enxampat només a un, li fan pagar un bitllet que a sobre és menor del que li tocava ja que segur havia fet més d'una zona. És increïble!!! Impunitat total.

I així anar fent, amb un frau en algunes estacions que deu superar fàcilment el 50%, per no parlar del perill que suposa gent saltant per les vies, pels murs, etc. Però bé, això és Espanya, oi?
Pere
N9
N9

Post by Pere »

wefer wrote:
Mako448 wrote:li perdonen la multa peró li fan pagar el bitllet
Doncs ja està, no cal dir res més. Total, què hi perden? La propera vegada faran el mateix, ell i els seus amics. Tot i haver-ne enxampat només a un, li fan pagar un bitllet que a sobre és menor del que li tocava ja que segur havia fet més d'una zona. És increïble!!! Impunitat total.

I així anar fent, amb un frau en algunes estacions que deu superar fàcilment el 50%, per no parlar del perill que suposa gent saltant per les vies, pels murs, etc. Però bé, això és Espanya, oi?
Per desgràcia hi ha una estació de rodalies de catalunya on el frau és del 100%, atès que no hi ha venda de bitllets : Palautordera.
Post Reply

Return to “Transport en general / Transporte en general”