Nitbus que marxen abans d'hora

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Fran-Ikarus
N11
N11
Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir

Nitbus que marxen abans d'hora

Post by Fran-Ikarus »

La línia que utilitzo habitualment és la N8 (sentit Santa Coloma), i darrerament vinc observant que té certa tendència a sortir abans d'hora de la parada central de Pl. Catalunya.

Els horaris són els típics x:10, x:30, x:50. Sovint l'agafo ja a Via Laietana, i és tot just l'hora de sortida de Pl. Catalunya, la qual cosa vol dir que ha sortit abans d'hora. Anit, però, va ser "el colmo". Arribat a Pl. Catalunya amb l'últim Metro de la L3, vaig calcular que tenia temps de sobres fins a les 0:30 per entrar un moment en un bar. En sortir, veig l'N8 al fons, i mentre camino cap a la parada... veig com marxa! El meu rellotge marcava les 0:26, i precisament al matí havia comprovat que va 2 minuts avançat respecte els senyals horaris de la ràdio. És a dir, que el bus va sortir a les 0:24, ni més ni menys que amb 6 minuts d'antel·lació!

Val a dir que, a banda de la frustració que produeix saber que t'has d'esperar entre 20 i 25 minuts més el següent bus, això malmet aquella teoria de que els Nitbus arriben, si fa no fa, a la mateixa hora a Pl. Catalunya, i permeten fàcilment el transbordament cap a altres línies. Pots arribar amb una altra línia a les 0:25, i mentre creues la plaça pensant que arribes amb 5 minuts de marge... l'altre bus marxa abans d'hora!, i et deixa amb un pam de nassos.

A què obeeix aquest comportament? Guanyar temps de descans a l'extrem de línia?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
victorcasta
N10
N10

Re: Nitbus que marxen abans d'hora

Post by victorcasta »

Respon a aquesta frase: No por mi relojjjj!

A mi, fa unes setmanes, eren les 02:30 i al rellotge de l'autobus eren les 14:30, amb la qual cosa em va marcar un nou viatge a la T-10... :cop
metring
Administrador

Post by metring »

Doncs ja sabeu: reclamacions formals fins a rebentar les bústies de coreu electrònic o en paper, perquè això és inadmissible. Per cert, passa a línies de Tusgsal o a totes?

Edito: en wefer suggereix aquest enllaç per reclamar: http://www.emt-amb.com/Principales/Quejas.aspx
UT596001
N10
N10

Post by UT596001 »

La línia N7 en sentit Pedralbes comparteix la parada amb la N65. D'allà la N7 surt als .10, .30 i .50 de cada hora, i moltes vegades esperant la Vallesana nocturna observo que surt gairebé sempre amb cinc minuts d'avançament.

D'altra banda, també a l'N7 em vaig trobar un cop amb una cancel·ladora que anava vint-i-quatre hores avançada, per lo qual a la Vallesana em va tornar a cobrar. Per sort el conductor de la Vallesana nocturna m'ho va saber arreclar.
Fran-Ikarus
N11
N11

Post by Fran-Ikarus »

Ja veig, doncs, que el "vici" no és pas exclusiu de la N8 o de alguns dels seus conductors...
pau5321
N7
N7

Post by pau5321 »

UT596001 wrote:La línia N7 en sentit Pedralbes comparteix la parada amb la N65. D'allà la N7 surt als .10, .30 i .50 de cada hora, i moltes vegades esperant la Vallesana nocturna observo que surt gairebé sempre amb cinc minuts d'avançament.

D'altra banda, també a l'N7 em vaig trobar un cop amb una cancel·ladora que anava vint-i-quatre hores avançada, per lo qual a la Vallesana em va tornar a cobrar. Per sort el conductor de la Vallesana nocturna m'ho va saber arreclar.

Hostres quina sort que t'ho va arreglar perque a mi un dia em va passar aixó:
Vaig agafar el metro a Fondo, eren les 19:04, l'agafo fins a Sant Andreu, i allá agafo el 73, eren les 19:26, peró al bus, eren les 20:26, em va marcar un viatje més, li dic al conductor que si m'ho pot solucionar i em diu: "Es problema tuyo, no mío"

I no em va d'una vegada que em passa aixó, que volen que ens colem?
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro

http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
taxista_xungo
N3
N3

Post by taxista_xungo »

No senyor, no és problema teu. El conductor t'hauria de fer un bescanvi de la teva targeta i després comunicar per escrit el problema quan passi per cotxera alhora que entrega els bescanvis. Són petites molèsties per un conductor si té pràctica de fer-ho, i TMB dedica prop de dos mesos entre d'altres coses per ensenyar als conductors a fer anar els pupitres de bitllets.

Pel que fa a les sortides puntuals, els sistemes de seguiment via GPS que hi ha actualment instal.lats enregistren les posicions dels vehicles en tot moment, es pot treure historial i fer el seguiment conductor per conductor. Si els empleats mostren poc interès per la puntualitat, l'empresa mostra encara menys interès en evitar-ho.
Fran-Ikarus
N11
N11

Post by Fran-Ikarus »

Nova volta de cargol:

Anit, a les 2:16 del meu rellotge (que continua avançat 2 minuts, per tant a les 2:14; quan pujo veig que les cancel·ladores indiquen 2:15) agafo l'N8 a la parada de l'Hotel Arts.

Aquest torn se suposa que ha sortit a les 2:10 de Pl. Catalunya. Algú em pot dir com ha pogut anar fins a Via Laietana, baixar-la per complet, creuar cap a la Barceloneta, ficar-se pel Pg. Marítim, fer-ho tot sencer fins a la Vila Olímpica, i plantar-se en l'Hotel Arts, tot això aturant-se als semàfors vermells i parades sol·licitades corresponents, en només 4 minuts? :|
pau5321
N7
N7

Post by pau5321 »

Fran-Ikarus wrote:Nova volta de cargol:

Anit, a les 2:16 del meu rellotge (que continua avançat 2 minuts, per tant a les 2:14; quan pujo veig que les cancel·ladores indiquen 2:15) agafo l'N8 a la parada de l'Hotel Arts.

Aquest torn se suposa que ha sortit a les 2:10 de Pl. Catalunya. Algú em pot dir com ha pogut anar fins a Via Laietana, baixar-la per complet, creuar cap a la Barceloneta, ficar-se pel Pg. Marítim, fer-ho tot sencer fins a la Vila Olímpica, i plantar-se en l'Hotel Arts, tot això aturant-se als semàfors vermells i parades sol·licitades corresponents, en només 4 minuts? :|
Aturant-se als semàfors vermells?? Si casi no ho fan jaja normalment se'ls menjen amb patates :D
http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro

http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.
wefer
Administrador

Post by wefer »

Fran-Ikarus wrote:Aquest torn se suposa que ha sortit a les 2:10 de Pl. Catalunya. Algú em pot dir com ha pogut anar fins a Via Laietana, baixar-la per complet, creuar cap a la Barceloneta, ficar-se pel Pg. Marítim, fer-ho tot sencer fins a la Vila Olímpica, i plantar-se en l'Hotel Arts, tot això aturant-se als semàfors vermells i parades sol·licitades corresponents, en només 4 minuts? :|
Si era aquest model de bus, ho entenc:
Image

En cas contrari, hi ha alguna cosa estranya.
Miquel
Administrador

Post by Miquel »

Fran-Ikarus wrote:Nova volta de cargol:

Pot ser que l'autobus anterior portés un retard considerable.
També pot ser que el conductor de l'autobus, no sàpiga que ha de respectar els horaris (fet que em va pasar a mí en un 185 de TB).
El metro de Barcelona amb motoristes!
Fran-Ikarus
N11
N11

Post by Fran-Ikarus »

No, descartats aquests casos, perquè l'última ocasió fins i tot havia perdut (veient-lo marxar de la parada) l'anterior, que també anava, "com no", amb avançament (tot i que una mica menys que el següent)

Que el conductor del bus potser no sàpigui què...? :martell2
Fran-Ikarus
N11
N11

Post by Fran-Ikarus »

Es veu que les "prises nocturnes tusgsaleres" no són pas exclusives de les línies Nitbus, ja que avui l'últim B21, que se suposa que surt a les 23:10 h. de Ronda Sant Pere, arribava a les 23:12 h. a la parada de Gran Via-Marina (davant de la Monumental).

Menys mal que hi he acudit amb una mica d'antel·lació!
Fran-Ikarus
N11
N11

Post by Fran-Ikarus »

Anit vaig arribar a les 23:29 a la primera parada de Via Laietana (primera del recorregut a partir de la intermitja de Pl. Catalunya), i l'N8, fent honor al dia, "ni está ni se le espera". Ni traces, Via Laietana avall, de que acabés de passar. A les 23:36 vaig desistir, vaig donar per fet que el següent seria el de les 23:50 ja, i vaig anar cap al Metro.
metring
Administrador

Post by metring »

Ja vas reclamar a l'enllaç de l'EMT?
Fran-Ikarus
N11
N11

Post by Fran-Ikarus »

No, mea culpa.

D'aquesta setmana no passa.
metring
Administrador

Post by metring »

Caldria que ho fessis, perquè la situació ja passa de taca d'oli. I quantes més reclamacions, millor.
Fran-Ikarus
N11
N11

Post by Fran-Ikarus »

Ja l'he posada. Veurem.
Fran-Ikarus
N11
N11

Post by Fran-Ikarus »

Següent capítol:

Surto del concert de Roger Waters prop de mitjanit. Gràcies a unes llençadores Palau Sant Jordi-Pl. Espanya prou eficaces, i a un N1 que arriba puntualíssim a les 0:15 a la parada de Pl. Espanya, em veig amb opcions d'agafar l'N8 de les 0:30 a Pl. Catalunya... o farà com sempre?

Feliçment, l'N8 gira des de Muntaner cap a Gran Via just al davant del meu N1. Són només les 0:20. Sembla que serà possible!

Com a conseqüència d'un semàfor (Gran Via-Balmes) afortunat per un i dissortat per l'altre, l'N8 i el meu N1 se separen. No passa res! Hi ha temps de sobres.

El meu N1 arriba a Pl. Catalunya a les 0:25. Baixo i tinc teòricament 5 minuts de marge per creuar la plaça, i fer el transbordament de Nitbus (estaven pensats els horaris i el "punt de concentració" per això, oi?).

Però... i si...? Decideixo còrrer.

Arribo a l'N8 (amb portes ja tancades) a les 0:27 del meu rellotge, 0:26 a la màquina validadora. M'obren portes, entro, Valido, i (sorprès? ja no tant, vistes les meves experiències recents), el bus torna a tancar portes i comença el seu recorregut, amb 3 minuts d'avançament pel meu rellotge i 4 minuts segons la validadora.

A les 0:30, hora de teòrica sortida, ja hem passat l'Av. de la Catedral...

Conseqüència: qui no s'hagués posat a còrrer com jo (i no tothom pot fer-ho) hagués perdut aquest trasbordament. I si l'N1 arriba amb una mica menys d'antel·lació, per molt que corris et trobes l'N8 que ja ha marxat, o marxant, que fa més ràbia encara.

Evidentment, ara tornaré a enviar una reclamació.
Ferry1ac1
N8
N8

Post by Ferry1ac1 »

Fran-Ikarus wrote: Evidentment, ara tornaré a enviar una reclamació.
Totalment necessari enviar la reclamació! El nit-bus ha de millorar i molt! Aviam si algun dia fan alguna cosa amb la conducció dels conductors!

No sé si tots aquests problemes són culpa d'uns horaris massa ajustats o què, però a priori no té gaire sentit que sempre facin el mateix horari sense tenir en compte que de vegades hi ha poquíssim passatge i a determinades hores n'hi ha bastant o molt. Tenen massa pressa!
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”