La línia del Port va funcionar fins a la pràctica fins al 21 de juny del 1985 (divendres). Al cap d'un parell de setmanes, coincidint amb la inaguració del primer tram de soterrament (Cornellà fins a Sant Josep), es va posar en servei el nou ramal del port. Com a curiositat, dir-vos que el projecte de construcció datava de l'any 1967, o sigui que "només" van trigar 18 anys.Alemany wrote:Segons el plànol, vol dir que des del tram subterrani de la Gran Vía partia un ramal que "emergia" a la superficie i desprès baixava cap al port?
Moltes gràcies pel plànol, Evody
El ramal començava més o menys on ara hi ha l'inici de l'avinguda del Carrilet. Passava per sota un pont per sota de la Gran Via (com es veu a la foto), per continuar en trinxera on ara hi ha un bloc d'habitatges protegits fins a creuar per sota el carrer Mineria a l'alçada de l'actual Plaça de les Matemàtiques. A partir d'allà retornava al nivell del carrer i continuava pel que ara és el carrer dels Ferrocarrils Catalans, que en aquella època ja existia, tot i que era un carrer estret paral·lel a la via. Els accessos a Montjuïc se salvaven mitjançant passos a nivell en alguns casos (com al carrer Segura) o per passos superiors o inferiors. A diferència del que passava a l'Hospitalet o Cornellà, aquí no hi havia massa problemes, ja que el nombre de trens era relativament reduït. L'únic tram problemàtic era el que anava entre el carrer Alts Forns i el carrer Segura, on cap als anys setanta hi havia ja molts habitatges, i on es van produir alguns incidents per aquella època, que van acabar quan es van fer alguns arranjaments.