Massificació túnel de Provença: cal un nou túnel?

Propostes dels usuaris per a fer millores a les xarxes ferroviàries existents o per crear-ne de noves / Propuestas de los usuarios para hacer mejoras en las redes ferroviarias existentes o para crear nuevas

Cal un nou túnel de FGC entre Sarrià i Pl.Catalunya?

Sí, és necessari, la línia està saturada
35
81%
No, només cal una cua de maniobres a Pl.Catalunya i augmentar freqüències
6
14%
no ho sé / no contesto
0
No votes
Altres respostes
2
5%
 
Total votes: 43

437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by 437.001 »

Crec que quan menys quota tingui FGC de metro a BCN, millor.

Crec també que FGC fa anys que hauria d´estar pensant en segregar tràfics entre Molí Nou (o almenys l´entrada del túnel a Cornellà) i Plaça Espanya, i entre Sarrià i Plaça Catalunya.
És molt car, sí, però Déu n´hi dó quina millora que seria. Ah, i evidentment, els trens entre Molí Nou i Plaça Espanya, i entre sarrià i Plaça catalunya, amb les menys parades possibles.
Potser la L9/10 ajudarà a entendre-ho.
PoLeTe124
N7
N7
Posts: 458
Joined: Thursday 25/02/2010 14:27
Facebook: pol.bielsa
Location: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contact:

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by PoLeTe124 »

437.001 wrote:Crec que quan menys quota tingui FGC de metro a BCN, millor.

Crec també que FGC fa anys que hauria d´estar pensant en segregar tràfics entre Molí Nou (o almenys l´entrada del túnel a Cornellà) i Plaça Espanya, i entre Sarrià i Plaça Catalunya.
És molt car, sí, però Déu n´hi dó quina millora que seria. Ah, i evidentment, els trens entre Molí Nou i Plaça Espanya, i entre sarrià i Plaça catalunya, amb les menys parades possibles.
Potser la L9/10 ajudarà a entendre-ho.
L' L8 no és un tren semi-directe, en tot cas les R5 i R6 sí què necesiten reducció de parades... :roll: La meva idea seria què l'L8, què acaba a Pl.espanya, vagi directament a Pl.Catalunya, 1 de cada 2 trens acaba a Pl.espanya, i el què surti direcció Pl.Catalunya serà tipus tren llançadora. Es podria aprofitar les vies 5 i 6 de Pl.Catalunya, què només hi han 2 trens al dia, en aquelles vies..
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Pere »

PoLeTe124 wrote:
437.001 wrote:Crec que quan menys quota tingui FGC de metro a BCN, millor.

Crec també que FGC fa anys que hauria d´estar pensant en segregar tràfics entre Molí Nou (o almenys l´entrada del túnel a Cornellà) i Plaça Espanya, i entre Sarrià i Plaça Catalunya.
És molt car, sí, però Déu n´hi dó quina millora que seria. Ah, i evidentment, els trens entre Molí Nou i Plaça Espanya, i entre sarrià i Plaça catalunya, amb les menys parades possibles.
Potser la L9/10 ajudarà a entendre-ho.
L' L8 no és un tren semi-directe, en tot cas les R5 i R6 sí què necesiten reducció de parades... :roll: La meva idea seria què l'L8, què acaba a Pl.espanya, vagi directament a Pl.Catalunya, 1 de cada 2 trens acaba a Pl.espanya, i el què surti direcció Pl.Catalunya serà tipus tren llançadora. Es podria aprofitar les vies 5 i 6 de Pl.Catalunya, què només hi han 2 trens al dia, en aquelles vies..
Les vies 5 i 6 de Plaça Catalunya tenen més moviment del que et penses... hi ha varies circulacions comercials que tenen origen de la via 5, alguns S55 i S5 i quan han d'intercanviar alguna unitat per alguna altre fan sortir el de la via 5.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by 437.001 »

Pere, no em refereixo a segregar serveis, sinó infrastructura.
Parlo de quadruplicar Molí Nou-Plaça Espanya i Sarrià-Plaça Catalunya.
No sé com, però cal fer-ho.

La gent que ve de Terrassa, Sabadell, Igualada, Martorell o Manresa no ha de perdre temps veient com el seu tren para a Magòria-La Campana o Tres Torres, amb tots els respectes.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Lluita1714 »

437.001 wrote:La gent que ve de Terrassa, Sabadell, Igualada, Martorell o Manresa no ha de perdre temps veient com el seu tren para a Magòria-La Campana o Tres Torres, amb tots els respectes.
I si ho volgués fer, té prou amb baixar del tren i esperar tres minuts a que passi un L8. I aquesta gent serà una minoria. Es tracta, com tu dius, de que la majoria de passatgers, que van directament a L'Hospitalet o Plaça Espanya, no hagin de suportar aquesta barbaritat.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Pere »

437.001 wrote:Pere, no em refereixo a segregar serveis, sinó infrastructura.
Parlo de quadruplicar Molí Nou-Plaça Espanya i Sarrià-Plaça Catalunya.
No sé com, però cal fer-ho.

La gent que ve de Terrassa, Sabadell, Igualada, Martorell o Manresa no ha de perdre temps veient com el seu tren para a Magòria-La Campana o Tres Torres, amb tots els respectes.
Jo mateix penso que cal buscar alguna solució a la lentitud del servei de FGC, visquent a Sabadell en sóc un dels afectats, ja sigui fent un nou traçat de Sant Cugat a Barcelona o com sigui, però és absurd el que es tarda.
I espera que algun dia no decideixin de fer parar tots els trens a Sant Gervasi, La Bonanova i Les Tres Torres....
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by UT596001 »

Pere wrote:I espera que algun dia no decideixin de fer parar tots els trens a Sant Gervasi, La Bonanova i Les Tres Torres....
S'ha pensat (la senyalètica de Bonanova i Tres Torres ja tenia posada els trens a Terrassa i Sabadell, tapats encara per una enganxina), però no s'han atrevit a fer-ho.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Massificació túnel de Provença: cal un nou túnel?

Post by 437.001 »

Crec que el traçat actual entre Sarrià i Sant Cugat està bé, tot i que FGC fa temps que hauria de pensar en trens de sis cotxes, costi el que costi.
Els trens de sis cotxes són perfectament factibles a la línia del Llobregat, i sense inversió en infrastructura.
A la del Vallès, és més comlicat, però més necessari fint i tot.

Ara, entre Sarrià i Plaça Catalunya, és URGENT fer un altre túnel amb menys estacions intermitges.
I no cal que passi pel mateix lloc, a Sarrià es pot fer correspondència.
Jo el faria baixar per sota St.Joan Bosco, Av.Sarrià, Francesc Macià, Urgell (o Villarroel) i Sepúlveda fins a Pelai.
Dues estacions intermitges només: Francesc Macià i Hospital Clínic.

Idem entre Cornellà i Plaça Espanya, i allà crec que és més fàcil quadruplicar.
Una única parada intermitja: Avinguda Carrilet.

Quin seria el guany de temps per als trens cap a /des de Terrassa, Sabadell, Martorell, Olesa, Igualada i Manresa?
User avatar
davidbarna
N5
N5
Posts: 110
Joined: Friday 29/09/2006 21:44
Location: Barcelona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by davidbarna »

Petita anotació. Segons les estadístiques, l'estació de Magòria-La Campana va moure l'any 2008 un total de 526.436 viatgers, que és una xifra similar a estacions com Sant Andreu de la Barca o Sant Vicenç dels Horts. I l'estació de les Tres Torres va moure 1.392.548 persones el mateix any, més que l'estació de Sant Joan i lleugerament per sota de l'estació d'Universitat Autònoma (tot i que en aquesta darrera sospito que el nombre de viatgers sigui superior a causa del frau que hi ha). Per tant, no les tractaria jo com a estacions menors.
Lluita1714 wrote:
437.001 wrote:La gent que ve de Terrassa, Sabadell, Igualada, Martorell o Manresa no ha de perdre temps veient com el seu tren para a Magòria-La Campana o Tres Torres, amb tots els respectes.
I si ho volgués fer, té prou amb baixar del tren i esperar tres minuts a que passi un L8. I aquesta gent serà una minoria. Es tracta, com tu dius, de que la majoria de passatgers, que van directament a L'Hospitalet o Plaça Espanya, no hagin de suportar aquesta barbaritat.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by Lluita1714 »

davidbarna wrote:Petita anotació. Segons les estadístiques, l'estació de Magòria-La Campana va moure l'any 2008 un total de 526.436 viatgers, que és una xifra similar a estacions com Sant Andreu de la Barca o Sant Vicenç dels Horts. I l'estació de les Tres Torres va moure 1.392.548 persones el mateix any, més que l'estació de Sant Joan i lleugerament per sota de l'estació d'Universitat Autònoma (tot i que en aquesta darrera sospito que el nombre de viatgers sigui superior a causa del frau que hi ha). Per tant, no les tractaria jo com a estacions menors.
Cert, però són menors respecte Plaça Catalunya. I si la majoria de viatgers vol anar a Plaça Catalunya, el millor és crear una alternativa directa i donar una variant als passatgers de les Tres Torres. Rodalies podria fer les parades de l'L1, i aquestes segur que tindrien més demanda que no pas la resta de la xarxa de Rodalia, però és inaudit fer etern un viatge de llarga distància (comparat amb el metro)
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Seguiment de les obres de la L9

Post by 437.001 »

davidbarna wrote:Petita anotació. Segons les estadístiques, l'estació de Magòria-La Campana va moure l'any 2008 un total de 526.436 viatgers, que és una xifra similar a estacions com Sant Andreu de la Barca o Sant Vicenç dels Horts. I l'estació de les Tres Torres va moure 1.392.548 persones el mateix any, més que l'estació de Sant Joan i lleugerament per sota de l'estació d'Universitat Autònoma (tot i que en aquesta darrera sospito que el nombre de viatgers sigui superior a causa del frau que hi ha). Per tant, no les tractaria jo com a estacions menors.
Lluita1714 wrote:
437.001 wrote:La gent que ve de Terrassa, Sabadell, Igualada, Martorell o Manresa no ha de perdre temps veient com el seu tren para a Magòria-La Campana o Tres Torres, amb tots els respectes.
I si ho volgués fer, té prou amb baixar del tren i esperar tres minuts a que passi un L8. I aquesta gent serà una minoria. Es tracta, com tu dius, de que la majoria de passatgers, que van directament a L'Hospitalet o Plaça Espanya, no hagin de suportar aquesta barbaritat.

No es tracta d´estació menor o major.
Magòria-La Campana és una estació com una altra, però el servei que suporta és clarament L8, i qualsevol altra cosa és entorpir als viatgers de les altres línies.
Si per mi fos hi pararien només els L8, i si fos Déu, els serveis no-L8 ni tan sols hi passarien.
User avatar
solde13
N5
N5
Posts: 96
Joined: Friday 02/01/2009 12:39
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Location: Montmeló
Contact:

Re: Massificació túnel de Provença: cal un nou túnel?

Post by solde13 »

L'ideal seria que els trens de les linies L6, L7 i L8 passessin independents de la resta de xarxa fgc. I encara seria millor que fossin traspassades a TMB per tema de comoditat per fer transbords.
User avatar
Lluita1714
N9
N9
Posts: 1964
Joined: Wednesday 31/12/2008 13:52
Location: Aigüestoses

Re: Massificació túnel de Provença: cal un nou túnel?

Post by Lluita1714 »

solde13 wrote:L'ideal seria que els trens de les linies L6, L7 i L8 passessin independents de la resta de xarxa fgc. I encara seria millor que fossin traspassades a TMB per tema de comoditat per fer transbords.
Això en absolut. TMB es comporta com una empresa provada. Per tant, que tingui el que treu per concurs, no pas el que no li pertoca, per aquestes coses ja està ATM.
"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.
jaezcurra
N8
N8
Posts: 1184
Joined: Friday 16/04/2010 21:50
Location: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Massificació túnel de Provença: cal un nou túnel?

Post by jaezcurra »

La ATM debería lograr que las L6, L7 y L8, aunque pertenezcan a operadores diferentes, estuvieran perfectamente integradas dentro del conjunto de las 11 líneas de metro a los ojos de los usuarios porque, en los enlaces, se nota demasiado lo de los 2 operadores.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Massificació túnel de Provença: cal un nou túnel?

Post by metring »

solde13 wrote:L'ideal seria que els trens de les linies L6, L7 i L8 passessin independents de la resta de xarxa fgc. I encara seria millor que fossin traspassades a TMB per tema de comoditat per fer transbords.
Primer, que TMB tingui transbordaments cómodes entre les seves línies.

Per cert, això no és el tema del fil, tornem-hi, si us plau.
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Massificació túnel de Provença: cal un nou túnel?

Post by Vilarrubla »

Quan he llegit el títol he flipat!! L'havia confós amb el túne d'AV que passa per sota del c/ Mallorca i Provença i jo pensant com pot estar massificat un túnel que no han obert? :cop
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Post Reply

Return to “Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias”