Reforç de l’oferta del transport públic X a l’inici del curs

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Post Reply
User avatar
Ecomobisostrans
N10
N10
Posts: 3713
Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Location: Barcelona
Contact:

Reforç de l’oferta del transport públic X a l’inici del curs

Post by Ecomobisostrans »

Reforç de l’oferta del transport públic per a l’inici del curs 2007-2008



● El metro arriba al màxim històric de 121 trens circulant simultàniament a les hores punta dels dies feiners, 17 més que dos anys enrere



● Les línies 1, 2, 3 i 5 augmenten la seva capacitat gràcies a la incorporació de nou material mòbil i les millores a la infraestructura



La represa de l’activitat laboral i docent, aquest mes de setembre, coincideix a Barcelona i la seva àrea metropolitana amb un increment de l’oferta de transport públic, especialment a les hores punta del matí dels dies feiners. Les línies de metro de TMB augmenten la seva capacitat els dies feiners amb la circulació simultània de fins a 121 trens, un 8% més que l’any passat i un 16% més que en les mateixes dates del 2005.



El pla de millora de freqüències de metro es va començar a aplicar l’octubre del 2005, per donar resposta a l’increment de la demanda registrat des de la integració tarifària. De manera progressiva, s’han anat reduint els intervals de pas dels trens en hora punta, per augmentar la capacitat i millorar el confort dels usuaris de la xarxa de metro. El quadre següent resumeix el desenvolupament del pla fins avui.




Hora punta
setembre 2005
Hora punta
setembre 2006
Hora punta
setembre 2007
Increment
2005-2007


Trens
Freq.
Trens
Freq.
Trens
Freq.
Trens
Capacitat

L1
23
3’40”
23
3’40”
24
3’31”
+1
+4,3%

L2
15
3’52”
17
3’17”
22
2’38”
+7
+46,7%

L3
21
3’28”
23
3’08”
25
3’08” (*)
+4
+19%

L4
17
4’31”
19
3’56”
19
3’56”
+2
+11,8%

L5
26
3’04”
28
2’49”
29
2’43”
+3
+11,5%

L11
2
7’00”
2
7’00”
2
7’00”
- - -
- - -

Total
104 trens
- - -
112 trens
- - -
121 trens
- - -
+17 trens
+16,3%


(*provisional)



El pla de millora de freqüències en hora punta ha estat possible gràcies a la incorporació dels nous trens de les sèries 5000, 6000 i 9000 i l’adequació de les infraestructures així com pel reforç en les instal·lacions de subministrament d’energia elèctrica. TMB ha rebut ja 63 trens nous, dels 99 contractats per l’Autoritat del Transport Metropolità. Els 36 restants aniran arribant fins a finals del 2008.



Les millores de freqüències en hores punta (de 7 a 9.30 h.) s’han compaginat amb millores en hores vall, dissabtes i feiners. Actualment no hi ha distinció entre hora vall i hora punta de tarda: el nombre de trens en servei és el mateix des de les 9.30 del matí a les 9 de la nit, tant els dies feiners com els dissabtes i festius.



L’augment generalitzat d’oferta ha estat ben acollit pels ciutadans, que hi han correspost amb un augment sostingut de la demanda: la xarxa de metro de TMB va registrar el 2006 un total de 353,4 milions de validacions, el 2,3% més que l’any anterior, i en els set primers mesos del 2007 l’increment és del 3,4% respecte del mateix període del 2006.





A la línia 2 en hora punta circularan aquest setembre set trens més que dos anys enrere



Línia per línia



L1 (Hospital de Bellvitge - Fondo). L’entrada dels nous trens 6000, a partir del juny, està permetent incrementar el nombre de trens en hora punta i reduir l’interval de pas amb l’objectiu de baixar dels 3 minuts els pròxims mesos. Els nous trens, al ser continus, tenen un 15% més de capacitat. Ha començat la remodelació de la primera unitat dels trens existents (sèrie 4000).


L2 (Paral·lel - Pep Ventura). La incorporació dels nous trens 9000 i l’avançada tecnologia d’aquesta línia han permès gairebé doblar el nombre d’unitats que circulen simultàniament i situar els intervals de pas a la ratlla dels 2’30” per primera vegada a la xarxa de metro de Barcelona.


L3 (Zona Universitària - Canyelles). L’entrada de trens 5000 i la implantació del sistema de protecció de trens ATP han facilitat la introducció de tres unitats més al carrusel els matins dels feiners, mentre que la reducció dels intervals de pas està pendent de l’optimització de la velocitat comercial amb la posada en marxa del sistema ATO. Han començat a circular els primers dos trens de la sèrie 3000 remodelats.


L4 (Trinitat Nova - La Pau). Continuarà beneficiant-se del transvasament dels trens 2100, procedents de la línia 2, que substitueixen trens antics, i podrà augmentar l’oferta en hora punta amb la millora del subministrament d’energia.


L5 (Cornellà Centre - Horta). Va ser la primera a baixar dels 3 minuts d’interval. L’abril passat va completar la renovació del parc mòbil, format ara exclusivament per trens continus de la sèrie 5000.




Xarxa d’autobusos



La xarxa d’autobusos de TMB disposarà, a partir del 12 de setembre, del 100% de la seva capacitat en les 109 línies regulars, amb un total de 914 vehicles circulant a les hores punta del matí i de la tarda. En termes d’hores de servei en dia feiner, l’oferta ha augmentat prop del 7% respecte del 2005. El quadre següent mostra la progressió de l’oferta de bus els dos últims anys.






Setembre 2005
Setembre 2006
Setembre 2007
Increment
2005-2007

Vehicles hora punta
865
894
914
+ 49 (+5,7%)

Hores servei (dies feiners)
12.946
13.435
13.826
+880 (+6,8%)






L’augment de vehicles i hores de servei és fruit de la implantació de l’ambiciós pla de millores del 2006, que va comportar la creació o prolongació de 15 línies i el reforç de 14 línies en dies feiners i 9 més en caps de setmana. Al 2007 les millores s’han centrat a reforçar 54 línies en caps de setmana.



La millora del servei, a mesura que es consolida, dóna com a resultat un augment de la demanda. El 2006 la xarxa de bus va registrar 201,8 milions de validacions, l’1% més que l’any anterior, mentre que els set primers mesos del 2007 el creixement ha estat del 2,9%.

Barcelona, 10 de setembre de 2007
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Trasllat!

Post by Guigui »

Pel fet d'incloure més d'un mode de TP, aquest fil hauria d'anar al subfòrum vuit (que no buit).
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
El LLOP
N9
N9
Posts: 1635
Joined: Tuesday 04/04/2006 18:34
Location: esperant via lliure

Re: Reforç de l’oferta del transport públic X a l’inici del

Post by El LLOP »

Ecomobisostrans wrote: la xarxa de metro de TMB va registrar el 2006 un total de 353,4 milions de validacions, el 2,3% més que l’any anterior, i en els set primers mesos del 2007 l’increment és del 3,4% respecte del mateix període del 2006.
i conten les validacions que si contessin els viatgers reals...
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Post by Mako448 »

I pensar que molts estudiants que avui començaven el curs han arribat tard el primer dia de clase o directament no han pugit anar el primer dia per culpa del servei deficient de les rodalies de renfe:evil:
Last edited by Mako448 on Wednesday 12/09/2007 22:25, edited 1 time in total.
User avatar
sortrens
N8
N8
Posts: 765
Joined: Monday 27/06/2005 18:06
Location: BARCELONA (Catalunya)

Post by sortrens »

Vergonyosa la L4 que no s'inclou al reforç. Espero que les 5000 que han tret de la L2 vagin a parar a la L4
Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!
Jordilar

Post by Jordilar »

S'ha dit repetides vegades que a la L4 van tots els 2100 i alguns 9000 mentres que els 5000 de la L2 ja han passat a la L3...

Salut,
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Més transport per a la tornada al "cole"

Post by metring »

http://www.tmb.cat/ca_ES/siterelated/no ... 6&idioma=C

03/09/2010 Les xarxes de transport públic de TMB, a punt per a l’inici del nou curs escolar 2010-2011

Les xarxes de metro i autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) estan a punt per donar un servei òptim amb motiu de l’inici del curs escolar 2010-2011 a Catalunya, dimarts vinent, 7 de setembre.

Totes dues xarxes desplegaran en hora punta la seva capacitat màxima per satisfer la demanda, que s’espera que arribi a la xifra de dos milions de viatges entre les 5 del matí i la mitjanit, en els 11 municipis metropolitans en què tenen presència. Serà el segon curs escolar en què es poden utilitzar els títols de transport T-12, per a infants de 4 a 12 anys.

La setmana que ve, el metro disposarà de la seva oferta habitual d’hivern, en vigor des del 30 d’agost. Això vol dir que a l’hora punta del matí, a partir de les 7.30 h, circularan 135 trens simultàniament, amb freqüències d’entre 3 i 4 minuts segons les línies. En comparació amb la tardor del 2009, són 10 trens més, però és que la xarxa ha crescut en 14 quilòmetres i 15 estacions, amb motiu de la posada en servei de la línia 9/10 (La Sagrera - Can Zam - Gorg) i la prolongació de les línies 2 (de Pep Ventura a Badalona Pompeu Fabra) i 5 (entre Horta i Vall d’Hebron). Ara el metro operat per TMB té 102 quilòmetres i 138 estacions, de les quals 111 (el 80%) equipades amb ascensors.

Obres acabades i prova de recollida selectiva de residus

Per als usuaris que reprenen les seves activitats laborals o docents, hi ha unes quantes novetats a destacar. Han finalitzat obres d’adaptació a les estacions de Lesseps, Palau Reial i Zona Universitària, a la línia 3, i de rehabilitació a Hospital Clínic i Hospital de Sant Pau, de la línia 5. A més, els usuaris de les estacions d’Universitat (L1 i L2), Passeig de Gràcia (L2, L3 i L4), Catalunya (L1 i L3) i Paral·lel (L2 i L3) trobaran uns recipients especials per a la recollida selectiva de residus i la reutilització de la premsa, dins d’una prova pilot engegada a finals de juliol.

Durant l’estiu, s’ha aprofitat per fer els treballs de connexió entre els nous tallers de manteniment d’Hospital de Bellvitge i la via general de la línia 1, cosa que va motivar la suspensió del servei de metro entre Avinguda Carrilet i Hospital de Bellvitge, del 2 al 22 d’agost. El servei alternatiu de bus va minimitzar les molèsties als usuaris d’aquest extrem de la línia, al terme de l’Hospitalet de Llobregat.

Una altra alteració, el tall del túnel dels trens de Rodalia entre Sant Andreu Arenal i Arc de Triomf, finalitza aquest cap de setmana. Això vol dir que a partir de dilluns, 6 de setembre, els usuaris de les línies R1, R4 i R7 no hauran de transbordar al metro per fer l’enllaç dins de Barcelona. Des del 28 de març passat, quan va començar el tall, TMB ha mantingut un reforç de la línia 1 i ha establert un dispositiu especial de regulació de fluxos a l’estació de Fabra i Puig. També ha organitzat un servei especial d’autobusos, els matins dels dies feiners, entre Sant Andreu Arenal, La Sagrera i El Clot - Aragó.

900 autobusos al carrer en hora punta

Pel que fa als autobusos, dilluns entra en vigor l’oferta de tardor-hivern, semblant a la de la temporada passada. Uns 900 vehicles circularan a l’hora punta del matí per les 106 línies de la xarxa bàsica i de Bus del Barri. Al pla de serveis vigent es consoliden canvis registrats a principis d’estiu, com ara la prolongació de recorregut de la línia 130 (bus del barri de Can Caralleu) per Sarrià i la reestructuració de la línia 196 (Pl. Kennedy - Bellesguard).

Els usuaris de les línies 17, 22, 73, 123, 124 i 131 a Sant Gervasi han de tenir present que des del 23 d’agost han canviat de sentit el carrer Craywinckel, l’avinguda República Argentina i el passeig de Sant Gervasi, raó per la qual s’han modificat els recorreguts i les parades dels autobusos en aquest sector.

Quant a les alteracions temporals d’itineraris, es mantenen els desviaments per les obres de construcció de la línia d’alta velocitat als sectors del Clot, Sant Andreu, la Sagrada Família i punts de l’Eixample.
Post Reply

Return to “Transport en general / Transporte en general”