La cotxera d’autobusos de Llevant

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Post Reply
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

La cotxera d’autobusos de Llevant

Post by metring »

http://www.bcn.es/publicacions/b_barris ... _Marti.pdf , a la pàgina 4:

La cotxera d’autobusos de Llevant

El 26 de gener de 1963, amb motiu del 24è aniversari de
l’entrada de les tropes franquistes a Barcelona, l’Ajuntament
va inaugurar la cotxera d’autobusos de Llevant.
Aquest acte va comptar amb la presència de l’alcalde de la
ciutat, José María de Porcioles, i el director de la companyia
Tramvías de Barcelona, SA, Ildefonso Torrent, entre
altres autoritats.
Ubicada entre els carrers de Llull, Prim (rambla Prim), Segundo
Cinturón de Ronda (ronda Litoral) i les vies del tren,
disposava d’una superfície total de 34.119 m2 dels quals
16.000 configuraven la nova cotxera d’autobusos amb una
capacitat per a 220 vehicles, i va ser beneïda perMn. Jaume
Cuspinera, de l’església de Sant Pedro Armengol.
Considerada en l’època com una de les cotxeres més grans
d’Europa, comptava amb dos edificis annexats de dues
plantes, amb oficines, tallers, vestidors, menjador-bar, habitatges
i magatzem amb una superfície total de serveis de
800 m2. A més, amb la inauguració d’aquestes noves instal
·lacions s’acabava també amb un problema endèmic: haver
d’estacionar els autobusos fora de servei al carrer.
Aquesta nova cotxera, que prenia el nom de la seva situació
geogràfica, “terrenos de la denominada zona de Levante”,
va ser projectada i pensada per utilitzar les noves
maneres de fer el manteniment, un fet que en aquella
època va rebaixar un 50% lamà d’obra.
Amb la inauguració de la nova cotxera d’Horta, el mes de
desembre de 2003, la cotxera de Llevant va tancar les seves
portes i va traslladar els seus autobusos a la d’Horta.
Si té fotografies o documents del seu barri, en pot fer
donació a l’ArxiuMunicipal del Districte, 93 221 94 44
Attachments
Sant_Marti-4.jpg
Sant_Marti-4.jpg (101.75 KiB) Viewed 1743 times
User avatar
Alemany
N7
N7
Posts: 431
Joined: Sunday 12/07/2009 20:17
Location: Barcelona
Contact:

Re: La cotxera d’autobusos de Llevant

Post by Alemany »

metring wrote: A més, amb la inauguració d’aquestes noves instal
·lacions s’acabava també amb un problema endèmic: haver
d’estacionar els autobusos fora de servei al carrer.
:riure :plas :x
Attachments
llevant.jpg
llevant.jpg (61.43 KiB) Viewed 1666 times
Què és alló??
User avatar
foronda 141
N8
N8
Posts: 852
Joined: Monday 14/08/2006 21:14
Location: Poblenou

Re: La cotxera d’autobusos de Llevant

Post by foronda 141 »

Aquesta magnifica foto es a la Rambla Prim, fora del recinte de las cotxeres de Llevant, on durant força temps s'estacionavan autobusos a la nit i allá mateix s'els hi feia el manteniment i la neteja, lo que ocasionava constants queixes dels veins.

Va durar força temps fins que degut a las protestas veinals, per fi van tancar tots els busos a la cotxera.
User avatar
Alemany
N7
N7
Posts: 431
Joined: Sunday 12/07/2009 20:17
Location: Barcelona
Contact:

Re: La cotxera d’autobusos de Llevant

Post by Alemany »

foronda 141 wrote:Aquesta magnifica foto es a la Rambla Prim, fora del recinte de las cotxeres de Llevant, on durant força temps s'estacionavan autobusos a la nit i allá mateix s'els hi feia el manteniment i la neteja, lo que ocasionava constants queixes dels veins.

Va durar força temps fins que degut a las protestas veinals, per fi van tancar tots els busos a la cotxera.
I així van seguir fent almenys, si no em falla la memòria, durant els quinze anys posteriors a l'inauguració de les cotxeres...
Què és alló??
Post Reply

Return to “Història del transport / Historia del transporte”