http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... e-via.html
Adif inicia les proves del nou prototip de canviador d'ample de via
La tecnologia permet a les circulacions ferroviàries la transició entre diferents xarxes, en un temps reduït i sense molèsties per als viatgers
El sistema compta amb excel·lents expectatives per a la seva extensió a altres projectes al mercat internacional
06/09/10 12:55 - Roda de Barà - ACN
Adif ha iniciat a Roda de Barà les proves del nou prototip de canviador d'ample dual que s'hauria d'instal·lar en els futurs canviadors de la xarxa espanyola.
També està previst que s'ofereixi al mercat internacional.
La tecnologia del canvi d'ample de trens permet a les circulacions ferroviàries la transició entre diferents xarxes, en un temps reduït i sense molèsties per als viatgers.
Segons Adif, aquest fet és un element clau per a l'extensió progressiva dels beneficis de l'alta velocitat.
Cal assenyalar que Adif ha exercit un paper clau en el disseny, posada en servei i manteniment dels 13 canviadors d'ample actualment en servei amb els quals es realitzen anualment al voltant de 24.000 operacions de pas.
Les proves permetran contrastar els principals avantatges del prototip com són l'augment de la fiabilitat de la instal·lació, la senzillesa en el disseny, l'economia que implica la disminució en el cost de la infraestructura i la reducció de l'espai necessari per a la instal·lació del canviador.
Una vegada superada la fase de validació, el nou prototip es convertirà en la plataforma a instal·lar en els futurs canviadors d'ample de la xarxa espanyola, i compta amb excel·lents expectatives per a la seva extensió a altres projectes al mercat internacional, com són el desenvolupament de l'alta velocitat a Portugal i la connexió amb la xarxa convencional portuguesa; la connexió europea de la xarxa russa amb Varsòvia i Berlín; així com el desenvolupament del projecte Rail Bàltica per a la modernització del ferrocarril a Estònia, Letònia i Lituània i les seves connexions amb Rússia.
Una aposta d'Adif per la R+D+I
Adif treballa actualment en el desenvolupament de 56 projectes de R+D+I en col·laboració amb diferents organismes, amb una inversió global de 107 milions d'euros
Les tres principals línies de treball d'Adif en matèria de R+D+I són l'eficiència energètica i mediambiental, la millora de l'eficiència del sector i, finalment, l'increment de prestacions en el sector ferroviari.
Nou prototip de canviador d'ample de via
Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Return to “Ferrocarril en general”
Jump to
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró