Futur servei linia Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Jacob.CH

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by Jacob.CH »

Jo crec, sobre els semidirectes que es plantejen al cap de setmana, si funcionen bé, haurien de tenir més demanda que el semidirecte que s'ha posat en servei avui, i llavors, en podrien sortir dos enlloc d'un, un a les 6.20 i un altre a les 7.20 aproximadament (segons els horaris de la línia), i per la tarda igual.
Bé, jo no sóc ningú per proposar això, però a mi m'atrau la idea :D
User avatar
Mako448
N10
N10
Posts: 3248
Joined: Saturday 03/06/2006 19:08

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by Mako448 »

El semidirecte de pujada a Puigcerdà d'aquesta tarda amb una 447 de Rodaleis Catalunya(crec que la 113M peró no estic gaire segur).

Per cert,a Pl.Catalunya posava que parava a Arc de Triomf,Sant Andreu Arenal i Vic,deixant-se Ripoll.
470
N7
N7
Posts: 327
Joined: Tuesday 20/10/2009 23:22

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by 470 »

wefer wrote:Resum de l'anterior: han hagut de fer virgueries per aconseguir posar aquest tren, ja que la infraestructura és una porqueria. Doncs ja sabem el que toca: invertir en nova infraestructura.

Creo que puedes esperar sentado, y con el panorama actual por muchos años.
User avatar
ABB_Traccion
N7
N7
Posts: 322
Joined: Sunday 07/01/2007 2:49

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by ABB_Traccion »

Bona tarda-nit a tothom!

Ja he provat -amb altres companys del fòrum- el servei semidirecte entre Barcelona i Puigcerdà, ells s'han baixat a Vic i jo, a Ripoll.
Al final ha estat una 447 i no un Civia, concretament la UT447-057. Va pujar ahir acoblada -en servei- a darrera del penúltim Puigcerdà, el que passava per Ribes a les 19.27.

Poso dues fotos "testimoni":
Image
La 057 a menys de tres minuts de la sortida de l'Hospitalet.

Image
Foto-ronya feta amb presses perquè plovia i m'estàven esperant. H; 20:10 +5 de retard.

Si no ho he entès malament, un company de viatge ja farà el resum de l'experiència!

Salutacions.
Jacob.CH

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by Jacob.CH »

Et dono les gràcies per compartir les fotos amb nosaltres
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by liniadelRipollés »

A Vic hem arribat amb tres minuts d'avançament.

Caldrà marcar al frontal que el tren és semidirecte. Avui ha estat un cacau fer entendre a la gent que no parava a estacions con Manlleu, Mollet..., resolt molt bé pel personal de conducció i comercial del tren.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by UT596001 »

Doncs sí, avui portàvem un autèntic cap de tren ja que a Barcelona s'ha repassat tot el tren procurant que ningú que anés a les estacions intermitges pujés al tren, tot i que algú ha caigut. El maquinista també ho ha fet repetides vegades per megafonia, una vegada per estació.

En quant el viatge en sí, almenys fins a Vic l'horari s'ha fet amb una mica de coixí ja que hem anat a velocitat lenta entre Mollet i Parets del Vallès, i hem efectuat parada tècnica per fer un creuament a El Figaró. Tot i així com s'ha dit hem arribat dos minuts avançats, tot i que ha sortit tard ja que a Vic hi havia creuament i el tren descendent baixava deu minuts tard.

L'interventor feia recompte manual de la destinació dels viatgers.

Val a dir, però, que almenys aquesta unitat no portava programat correctament la megafonia del tren. Fins a Sant Andreu Arenal ho ha cantat tot correctament, però després ha saltat la indicació que parava a Mollet, cantant-la i tot. L'arribada a Vic ha sigut anunciada manualment per el maquinista.
User avatar
ABB_Traccion
N7
N7
Posts: 322
Joined: Sunday 07/01/2007 2:49

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by ABB_Traccion »

A partir de Vic, arribant a Manlleu ha cantat "Propera parada Parets del Vallès" i fins Ripoll anava passant als teleindicadors interiors "Propera parada Parets del Vallès". A Ripoll vam arribar amb +5 de retard. Res a destacar. A Ripoll va baixar una quantitat de viatgers considerable.

Salutacions.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by liniadelRipollés »

Benvingut.

La línia té ASFA excepte en territori francès.

El blocatge és BAU amb CTC entre Montcada i Vic, BLAU amb CTC entre Vic i Ribes de Freser, BLAU entre Ribes de Freser i Puigcerdà i BTN entre Puigcerdà i La Tor de Querol.

Estan fent proves de tren-terra entre Ribes i Puigcerdà; a la resta de línia n'hi ha. Desconec Puigcerdà-La Tor.

Trobes molts tipus de carril (45, 54)i travessa (fusta, biblock, monobloc monovalent, monobloc bivalent). A la part francesa encara carril inaugural de xampinyó.
talgopendular wrote:Bon dia nois sòc nou per aqui però un apassionat dels trens. :hola Volia fer una pregunta a veure si algú en pot ajudar. Sabeu l' equipament d' aquesta línea (Barcelona-Puigcerdà)? Es a dir si tè ASFA, tipus de Bloqueig, si tè Tren-Terra, equipada amb CTC, tipus de carril, travesses... :? es a dir tot envers a la seva superestrùctura. Sabeu d'alguna web, pàgina o enllaç on pugui informar-me? :oops: Moltes Gràcies i salutacions a tothom. Ja anirem parlant... :reve
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by Pere »

liniadelRipollés wrote:Benvingut.

La línia té ASFA excepte en territori francès.

El blocatge és BAU amb CTC entre Montcada i Vic, BLAU amb CTC entre Vic i Ribes de Freser, BLAU entre Ribes de Freser i Puigcerdà i BTN entre Puigcerdà i La Tor de Querol.

Estan fent proves de tren-terra entre Ribes i Puigcerdà; a la resta de línia n'hi ha. Desconec Puigcerdà-La Tor.

Trobes molts tipus de carril (45, 54)i travessa (fusta, biblock, monobloc monovalent, monobloc bivalent). A la part francesa encara carril inaugural de xampinyó.
Oficialment ja és BLAU amb CTC entre Vic i Puigcerdà, tot i que es manté el personal, de moment.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Inspecció al semidirecte

Post by Pere »

Tant ahir com avui he agafat el tren semidirecte entre l'Hospitalet i Vic per veure quanta gent portava i si seguia l'horari. Us adjunto en format pdf les anotacions que vaig fer.
Malgrat tot he notat que des de circulació de l'Hospitalet han alterat la malla perquè el tren sortís a l'hora, posant-nos per davant d'un tren R1 amb destinació Calella que en principi anava per davant nostre.
Attachments
Semidirecte de Puigcerdà V2.pdf
(104.06 KiB) Downloaded 217 times
talgopendular
N1
N1
Posts: 4
Joined: Wednesday 01/09/2010 15:16

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by talgopendular »

liniadelRipollés wrote:Benvingut.

La línia té ASFA excepte en territori francès.

El blocatge és BAU amb CTC entre Montcada i Vic, BLAU amb CTC entre Vic i Ribes de Freser, BLAU entre Ribes de Freser i Puigcerdà i BTN entre Puigcerdà i La Tor de Querol.

Estan fent proves de tren-terra entre Ribes i Puigcerdà; a la resta de línia n'hi ha. Desconec Puigcerdà-La Tor.

Trobes molts tipus de carril (45, 54)i travessa (fusta, biblock, monobloc monovalent, monobloc bivalent). A la part francesa encara carril inaugural de xampinyó.
talgopendular wrote:Bon dia nois sòc nou per aqui però un apassionat dels trens. :hola Volia fer una pregunta a veure si algú en pot ajudar. Sabeu l' equipament d' aquesta línea (Barcelona-Puigcerdà)? Es a dir si tè ASFA, tipus de Bloqueig, si tè Tren-Terra, equipada amb CTC, tipus de carril, travesses... :? es a dir tot envers a la seva superestrùctura. Sabeu d'alguna web, pàgina o enllaç on pugui informar-me? :oops: Moltes Gràcies i salutacions a tothom. Ja anirem parlant... :reve
Gràcies per la resposta. :ok :hola
talgopendular
N1
N1
Posts: 4
Joined: Wednesday 01/09/2010 15:16

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by talgopendular »

veig que la línia ha millorat molt desprès de les inversions fetes, (renovaciò vies, tunels, catenària, subestacions transformadores, senyalitzaciò, radiocomunicacions etc..,) ara caldria millorar com a minim els seients de les unitats elèctriques que fam el servei. El traçat ja es tindria que fer nou de trinca... :? però poc a poc...ara a veure si fam el mateix a la lìnia Manresa-Tàrrega-Lleida... :cop
User avatar
nilruiz
N4
N4
Posts: 46
Joined: Sunday 11/04/2010 19:50
Location: Andorra la Vella

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by nilruiz »

Bé, ahir vaig agafar el semi-directe Barcelona-Puigcerdà, la valoració positiva sobretot el fet de que no pari a tantes parades. Quan l'interventor passava demanant bitllets apuntava quantes persones anaven fins a Puigcerdà per veure si va bé la cosa. També he demanat per pujar a cabina i m'han dit que no per que hi havia un director controlant els temps. A Vic em arribar bastant bé de l'hora, a Ripoll portavem una mica de demora i a Puigcerdà casi amb 15 minuts de demora, aixó es normal ja que son els primers dies jo crec que dins d'unes setmanes o d'algun mes aixó ja anirà millor. Fins a Puigcerdà em arribat 16 persones.
Salutacions des d'Andorra!
http://www.flickr.com/photos/nilruiz
Jacob.CH

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by Jacob.CH »

nilruiz wrote:Fins a Puigcerdà em arribat 16 persones.
Doncs l'interventor devia apuntar:
"el viatge fins a Puigcerdà ha estat un èxit; 16 persones!!! Mai vist!!!"

xD
User avatar
viscaelcat
N6
N6
Posts: 258
Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
Location: Mataró

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by viscaelcat »

nilruiz wrote: jo crec que dins d'unes setmanes o d'algun mes aixó ja anirà millor.
No pots entrar dins d'una setmana. La setmana és una cosa abstracta. Has de dir d'aquí a una setmana.
User avatar
ABB_Traccion
N7
N7
Posts: 322
Joined: Sunday 07/01/2007 2:49

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by ABB_Traccion »

Hola nois!

Ahir vaig fer una incursió a LaTour per provar les noves velocitats i bé aquí exposo les meves conclusions: la via necessita un bon repàs, hi ha cada ziga-zaga als rails i uns quants batzacs que fan por, a 50 gairebé no es notaven però ara, a 60, són bastant més acusats. Igualment, es troben a Ribes una batonadora i una perfiladora per actuar a aquests punts i posar-ho tot a punt. Trobo que s'havia d'haver fet abans, com tot en aquest país: Tarde, mal y a rastras. :cop

Puc constatar que el túnel de Toses només va estar un dia amb la limitació a 100km/h; ara torna a estar com abans, abans de la renovació vull dir, el primer o el segon tren del dia 6 es va endur posada part de la lona que cobreix les parets del túnel per protegir de les filtracions. Hi ha un bon tros arrencat. Ara per ara, està a 40km/h, ja veurem si ho arreglen o què pensen fer. Això fa que els trens perdin valuosos minuts i agafin un retard "no justificat", ben mirat si, per l'incompetència de qui va posar la lona... és tot un perill, pot tocar la catenària i la tenim ben muntada al túnel. :plas

Altra cosa que em va cridar l'atenció va ser una limitació a 50 -si mal no recordo- que no tenia avís previ en direcció Ribes, aproximadament abans d'arribar a Fornells de la Muntanya. Ens la vàrem menjar amb patates. Hi ha diverses incongruències amb les limitacions, no s'hi van mirar gaire, hi ha algunes que confonen i se solapen i provoquen la confusió del maquinista. :x

Bé, també comentar que el maquinista ha sentit rumors sobre la 447-057 (la que està adjudicada al Semidirecte): li canviaran els seients per uns més còmodes. El que no sé és si s'estendrà a la resta de 447s.

Salutacions! :D
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

De què han servit els talls?

Post by Guigui »

ABB_Traccion wrote:Ahir vaig fer una incursió a LaTour per provar les noves velocitats i bé aquí exposo les meves conclusions: la via necessita un bon repàs, hi ha cada ziga-zaga als rails i uns quants batzacs que fan por, a 50 gairebé no es notaven però ara, a 60, són bastant més acusats. Igualment, es troben a Ribes una batonadora i una perfiladora per actuar a aquests punts i posar-ho tot a punt. Trobo que s'havia d'haver fet abans, com tot en aquest país: Tarde, mal y a rastras. :cop
És a dir, que van tenir tallada la línia a trams entre Ripoll i Puigcerdà durant mesos, i han sigut incapaços de deixar-la com cal?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: De què han servit els talls?

Post by Pere »

Guigui wrote:
ABB_Traccion wrote:Ahir vaig fer una incursió a LaTour per provar les noves velocitats i bé aquí exposo les meves conclusions: la via necessita un bon repàs, hi ha cada ziga-zaga als rails i uns quants batzacs que fan por, a 50 gairebé no es notaven però ara, a 60, són bastant més acusats. Igualment, es troben a Ribes una batonadora i una perfiladora per actuar a aquests punts i posar-ho tot a punt. Trobo que s'havia d'haver fet abans, com tot en aquest país: Tarde, mal y a rastras. :cop
És a dir, que van tenir tallada la línia a trams entre Ripoll i Puigcerdà durant mesos, i han sigut incapaços de deixar-la com cal?
Els garrots s'han format pel pas de trens.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Pas dels trens

Post by Guigui »

Pere wrote:Els garrots s'han format pel pas de trens.
En una via que se suposa renovada de fa un parell d'anys?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”