Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Perllongament del Tren Groc fins a Puigcerdà
La proposta ha sortit referenciada al diari L'indépendant catalan. Teniu en compte que no caldria ni instal.lar blocatge en dur-se tot per ràdio.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Casar infraestrucura amb demografia
La proposta més assenyada seria fer un bucle Bourg Madame, La Tor i Puigcerdà però pot ser molt cara. En canvi, canviar de lloc un carril de l'ample UIC ja existent i aprofitar la mateixa travessa de fusta per subjectar el tercer carril té poc cost. De retruc, els trens francesos tornarien a assegurar la connexió amb Puigcerdà, encara que només els d'ample mètric.
Guigui wrote:En lloc d'una volta de la Guingueta d'Ix a Puigcerdà passant per la Tor (rieu-vos de les giragonses de l'L9), què tal fer un perllongament més directe i convertir Puigcerdà, com a nucli més important de la Cerdanya, en terminal dels trens que circulen per la xarxa d'RFF?
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Casar infraestrucura amb demografia
Certament, de la Guingueta a Puigcerdà, passant per La Tor, hi hauria 10 km, mentre que en línia recta només n'hi ha 2Guigui wrote:En lloc d'una volta de la Guingueta d'Ix a Puigcerdà passant per la Tor (rieu-vos de les giragonses de l'L9)
No obstant, com diu en linidelripolles, ara mateix seria molt més barat fer la volta de La Tor. Fer la línia directe implicaria la construcció de 2 Km d'explanació totalment nova, incloent expropiacions de terrenys i cases, a més d'un pont nou com a mínim.
En canvi, fent la volta per La Tor, ja està tota l'obra realitzada i només cal canviar l'ample. No crec que el que faci més volta sigui massa greu en un tren que és únicament turístic, com a mínim en una primera etapa. A part de que seria més fàcil convèncer a la SNCF d'allargar el tren groc una estació en cul-de-sac que no pas dir-li que traslladi el final de les seves línies de via normal cap a terres espanyoles.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Perllongament del Tren Groc fins a Puigcerdà
Per cert, que a la línia del tren groc sí que aconseguirem de treure l'STADLER:
- Attachments
-
- touchepaszcerd3.jpg (41.42 KiB) Viewed 6088 times
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Perllongament del Tren Groc fins a Puigcerdà
Aprofitant que, sense voler-ho però tampoc sense voler-ho evitar, m'han tret en una foto us passo un enllaç amb el web de la CGT de Vilafranca-cheminots. Hi ha fotos molt interessants sobre el descarrilament a Naüja, fetes pel maquinista Jerome.
http://cheminotstrainjaune.unblog.fr/do ... ain-jaune/
http://cheminotstrainjaune.unblog.fr/do ... ain-jaune/
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Re: Perllongament del Tren Groc fins a Puigcerdà
Si s'allarga el tren groc fins a Puigcerdà des de Latour s'hauria de canviar el sentit de la marxa. Ara bé, si Puigcerdà es convertís en la terminal del tren groc, els turistes que venen amb el nocturn de Paris es quedarien a Latour, i quedar com una "estació de pas" no agradaria gaire als francesos, però llavors podrien reobrir el tram de via UIC fins a Puigcerdà i acabar el trajecte del nocturn a Puigcerdà, però això ja és massa i quasi que diria impossible.
Una altra opció podria ser posar alguna unitat de rodalies per fer diverses vegades al dia l'enllaç entre Puigcerdà i Latour, un servei tipus lanzadera perquè els catalans poguin fer transbord al tren groc. Esperar als quatre trens al dia que arriben a Latour no seria pas la solució.
No em vull enrotllar, però m'imagino que si allarguéssin el tren groc des de Latour fins a Puigcerdà, serien menys de la meitat els trens que farien el recorregut sencer entre Puigcerdà i Vilefranche de Conflent.
Miraré d'informar-me per veure com està la situació
Cordialment
Una altra opció podria ser posar alguna unitat de rodalies per fer diverses vegades al dia l'enllaç entre Puigcerdà i Latour, un servei tipus lanzadera perquè els catalans poguin fer transbord al tren groc. Esperar als quatre trens al dia que arriben a Latour no seria pas la solució.
No em vull enrotllar, però m'imagino que si allarguéssin el tren groc des de Latour fins a Puigcerdà, serien menys de la meitat els trens que farien el recorregut sencer entre Puigcerdà i Vilefranche de Conflent.
Miraré d'informar-me per veure com està la situació
Cordialment
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?
L'històric i emblemàtic Tren Groc de la Catalunya del Nord està fora de servei des de dimecres. Els combois estan aturats indefinidaments després que dimecres els tècnics van comprovar que hi havia una avaria. Segons sembla, s'ha detectat un “desgast anormal dels eixos” de totes les locomotores. El problema és greu i s'ha optat per interrompre tots els viatges de tot el tram, des de Vilafranca de Conflent fins a la Tor de Querol. De moment, la interrupció del servei és indefinida i els responsables no s'aventuren a parlar de terminis. Mentrestant, veïns i usuaris temen un possible tancament de l'històric Tren Groc, que precisament aquest any celebra el centenari. I és que fins ara ha sobreviscut a l'envelliment i la falta de rendiment, però diverses vegades s'ha fet el plantejament de tancar-lo definitivament.
La línia, de seixanta quilòmetres i molt popular entre els turistes, també es coneix com a “canari” pel seu color inconfusible.
Noticia apareguda a l'Avui-El Punt Diari del divendres 10-09-2010
Salut!
La línia, de seixanta quilòmetres i molt popular entre els turistes, també es coneix com a “canari” pel seu color inconfusible.
Noticia apareguda a l'Avui-El Punt Diari del divendres 10-09-2010
Salut!
Last edited by 122-042-132 on Monday 13/09/2010 9:31, edited 1 time in total.
- ROMI65
- N6
- Posts: 232
- Joined: Wednesday 08/06/2005 20:44
- Location: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry
Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya
Això és el que diu el web de la SNCF.
Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).
Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya
Be, segons la web de SNCF sembla que el tancament no es indifinit si no fins el dia !4. veurem si es aixi, de totes maneres cal pensar que els periodistes son una miqueta exagertats a vegades cal agafar en pinces el que diuen
Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya
A França es rumoreja el tancament d´entre 3.000 i 4.000 km de línies de la Sncf.
Evidentment el tren groc n´és una.
Com a senyal, remarcar que la línia del Blanc-Argent (BA), ha estat tancada entre Valençay i Luçay le Mâle fa pocs mesos.
Evidentment el tren groc n´és una.
Com a senyal, remarcar que la línia del Blanc-Argent (BA), ha estat tancada entre Valençay i Luçay le Mâle fa pocs mesos.
- 122-042-132
- N9
- Posts: 1659
- Joined: Sunday 05/10/2008 12:30
- Location: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)
Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya
Aqui tenim una mica més d'informació:
"El tren, el més alt i un dels més pintorescos de França, va ser suspès com a mesura de precaució des de dimecres. Un control periòdic va revelar un desgast anormal dels eixos d'alguns dels materials, i la SNCF havia ordenat l'aturada de tot el parc.
"El problema tècnic era menys greu del que temíem" i ja és pot reprendre el trànsit amb els cotxes que van passant les proves, tres dels trens. (material rodant actual: 13 motors, quatre remolcs, cinc remolcs descoberts, i cinc remolcs amb balconet i dues composicions de l'any 2005. Cal destacar que les anomalies s'han detectat en les dues unitats de l'any 2005.
Els trens s'incrementaran en els pròxims dies fins el retorn a la normalitat a finals de la setmana que ve. Mentrestant, els viatges és faran amb autobusos complementaris.
Cal destacar que les anomalies es van trobar en només dos dels tens mçes nous del parc.
El Tren Groc no és una atracció turística, sinó també un TER (tren exprés regional) per a la població local.
Informació extreta de La Dépêche i Du Midi Libre
"La circulation du train, le plus haut et l'un des plus pittoresques de France, était suspendue par précaution depuis mercredi. Un contrôle périodique avait révélé une usure anormale des essieux d'une partie du matériel, et la SNCF avait ordonné l'expertise de tout le parc.
« Le problème technique s'est révélé moins grave que ce qu'on craignait » et le trafic peut reprendre avec les voitures qui ont passé les tests, à raison de trois trains sur dix, a indiqué une porte-parole, Martine Nougué.
Les cadences vont augmenter dans les prochains jours jusqu'à un retour à la normale d'ici à la fin de la semaine prochaine. En attendant, des autocars assurent la desserte complémentaire.
Les usagers du train, les touristes mais aussi la population locale, n'ont jamais été en danger, a ajouté Mme Nougué.
Si le Train jaune a encore son apparence d'autrefois, seules les caisses (les superstructures), avec leur livrée jaune distinctive, sont d'origine. Singulièrement, les anomalies ont été constatées sur les deux seules motrices récentes du parc.
Le Train jaune, qui a fêté son centième anniversaire cette année, parcourt les 62 km séparant les gares de Villefranche-Vernet-les-Bains et Latour-de-Carol en empruntant 700 ouvrages d'art dans des paysages à couper le souffle. La gare de Bolquère culmine à 1.592 m.
Le Train jaune n'est pas qu'une attraction touristique ; c'est aussi un TER (train express régional) servant à la population locale.
Bé, sembla que el problema el tenen precisament els nous Stadler??????. Ho anirem seguint
Salut!
"El tren, el més alt i un dels més pintorescos de França, va ser suspès com a mesura de precaució des de dimecres. Un control periòdic va revelar un desgast anormal dels eixos d'alguns dels materials, i la SNCF havia ordenat l'aturada de tot el parc.
"El problema tècnic era menys greu del que temíem" i ja és pot reprendre el trànsit amb els cotxes que van passant les proves, tres dels trens. (material rodant actual: 13 motors, quatre remolcs, cinc remolcs descoberts, i cinc remolcs amb balconet i dues composicions de l'any 2005. Cal destacar que les anomalies s'han detectat en les dues unitats de l'any 2005.
Els trens s'incrementaran en els pròxims dies fins el retorn a la normalitat a finals de la setmana que ve. Mentrestant, els viatges és faran amb autobusos complementaris.
Cal destacar que les anomalies es van trobar en només dos dels tens mçes nous del parc.
El Tren Groc no és una atracció turística, sinó també un TER (tren exprés regional) per a la població local.
Informació extreta de La Dépêche i Du Midi Libre
"La circulation du train, le plus haut et l'un des plus pittoresques de France, était suspendue par précaution depuis mercredi. Un contrôle périodique avait révélé une usure anormale des essieux d'une partie du matériel, et la SNCF avait ordonné l'expertise de tout le parc.
« Le problème technique s'est révélé moins grave que ce qu'on craignait » et le trafic peut reprendre avec les voitures qui ont passé les tests, à raison de trois trains sur dix, a indiqué une porte-parole, Martine Nougué.
Les cadences vont augmenter dans les prochains jours jusqu'à un retour à la normale d'ici à la fin de la semaine prochaine. En attendant, des autocars assurent la desserte complémentaire.
Les usagers du train, les touristes mais aussi la population locale, n'ont jamais été en danger, a ajouté Mme Nougué.
Si le Train jaune a encore son apparence d'autrefois, seules les caisses (les superstructures), avec leur livrée jaune distinctive, sont d'origine. Singulièrement, les anomalies ont été constatées sur les deux seules motrices récentes du parc.
Le Train jaune, qui a fêté son centième anniversaire cette année, parcourt les 62 km séparant les gares de Villefranche-Vernet-les-Bains et Latour-de-Carol en empruntant 700 ouvrages d'art dans des paysages à couper le souffle. La gare de Bolquère culmine à 1.592 m.
Le Train jaune n'est pas qu'une attraction touristique ; c'est aussi un TER (train express régional) servant à la population locale.
Bé, sembla que el problema el tenen precisament els nous Stadler??????. Ho anirem seguint
Salut!
Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya
Als forums francesos, tots els forumaires són un clam contra els Stadler del Tren Groc.
Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya
I no només als fòrums, els mateixos responsables van dir, al parlament de la commemoració del centenari, que se'ls traurien de sobre.437.001 wrote:Als forums francesos, tots els forumaires són un clam contra els Stadler del Tren Groc.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya
No crec que s'atreveixin a tancar el tren groc ja que el territori està força implicat.
El tren groc és el que dóna vida a gran part de la regió per la qual passa. Hotels, restaurants, etc. viuen en part del reclam turístic d'aquest tren. I quan a la gent li toques la butxaca, s'emprenya de veritat.
Cosa diferent serà que tanquin línies que no porten gaires viatgers i que no tenen un gran pes a la zona per on circulen, com el Blanc-Argent. Tot i així, no els ho pensen posar fàcil
El tren groc és el que dóna vida a gran part de la regió per la qual passa. Hotels, restaurants, etc. viuen en part del reclam turístic d'aquest tren. I quan a la gent li toques la butxaca, s'emprenya de veritat.
Cosa diferent serà que tanquin línies que no porten gaires viatgers i que no tenen un gran pes a la zona per on circulen, com el Blanc-Argent. Tot i així, no els ho pensen posar fàcil
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya
Molt bé, m'ha agradat molt el video
Podrien fer alguna cosa semblant al tren groc, sobretot recollir firmes. Jo estic disposat a signar-hi.
Podrien fer alguna cosa semblant al tren groc, sobretot recollir firmes. Jo estic disposat a signar-hi.
Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?
Si us plau, a l'hora de titular els fils, si les informacions no diuen al 100% que una cosa passarà, no ho titulem com si ja estigués confirmat.
- ABB_Traccion
- N7
- Posts: 322
- Joined: Sunday 07/01/2007 2:49
Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya
Diners ben invertitsmetring wrote:I no només als fòrums, els mateixos responsables van dir, al parlament de la commemoració del centenari, que se'ls traurien de sobre.437.001 wrote:Als forums francesos, tots els forumaires són un clam contra els Stadler del Tren Groc.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya
A veure...els STADLER grocs fets pols ?
ABB_Traccion wrote:Diners ben invertitsmetring wrote:I no només als fòrums, els mateixos responsables van dir, al parlament de la commemoració del centenari, que se'ls traurien de sobre.437.001 wrote:Als forums francesos, tots els forumaires són un clam contra els Stadler del Tren Groc.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
-
- N10
- Posts: 3191
- Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?
Si els STADLER tenen els bogis amb un desgast anormal, caldrà retirar-los de la línia. No és comprensible que un material amb 5 anys estigui en aquest estat. Caldrà fer-los la gran "R" de meitat de vida útil ja?
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
- genissimon
- N10
- Posts: 3183
- Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
- Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?
Els responsables d'aquesta situació, crec, els hem de buscar en un altre lloc.
Qui va redactar el plec de condicions que havien d'assegurar l'adaptació dels Stadler a la línia del tren groc?
Qui va declarar aquest material apte per al servei a la línia després de les proves pertinents?
Com pot ser que no es trobi material nou adequat a aquesta línia?
No es podria adoptar alguna solució tipus trens suïsssos (RhB)?
Realment fa falta ampliar el parc mòbil de la línia?
Salut !!
Qui va redactar el plec de condicions que havien d'assegurar l'adaptació dels Stadler a la línia del tren groc?
Qui va declarar aquest material apte per al servei a la línia després de les proves pertinents?
Com pot ser que no es trobi material nou adequat a aquesta línia?
No es podria adoptar alguna solució tipus trens suïsssos (RhB)?
Realment fa falta ampliar el parc mòbil de la línia?
Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.