Obres construcció estació FGC Volpelleres
Obres construcció estació FGC Volpelleres
URBANISME
Noticia difosa el 13/02/06
L'estació de FGC de Vullpalleres serà una realitat a principis del 2008
Ajuntament i Generalitat es comprometen a buscar vies de connexió entre aquesta estació i la de Renfe de Coll Favà
La futura estació de FGC de Vullpalleres podria estar construïda a principis del 2008, segons ha afirmat el secretari general de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal. L'edifici costarà prop de 7 milions d'euros i donarà servei al nou barri de Vullpalleres però també als barris de l'entorn com Can Magí i Coll Favà. La previsió és que 800.000 viatgers utilitzin anualment aquesta nova estació de la línia de Sabadell.
El projecte de la futura estació de FGC a Vullpalleres ja 'és una realitat que avança de manera imparable'. Així ho ha afirmat el secretari general de Mobilitat del govern català, Manel Nadal, durant la presentació del projecte.
Nadal ha explicat que, un cop el departament de Medi Ambient ha declarat el projecte exempt de declaració d'impacte ambiental, aquest passat divendres ja es va encarregar el projecte constructiu. La previsió és que tots els tràmits i les obres s'allarguin durant uns dos anys, i que per tant, l'edifici estigui construït cap a febrer del 2008. Escoltem Manel Nadal.
Manel Nadal
Ja s'està redactant el projecte constructiu, i el termini de redacció és de 6 mesos. Un cop redactat s'ha d'aprovar i això ens fa confiar que al desembre puguem licitar i adjudicar les obres, quepodrien començar al primer trimstres del 2007 i tenen un termini de 10 mesos.
ESCOLTA-HO
L'edifici comptarà amb dues andanes laterals que tindran una longitud de 120 metres i una amplada de 5 metres. Totes dues estaran cobertes per mitjà d'una marquesina i comptaran amb un vestíbul cobert d'accés cada una. La connexió entre les dues andanes es farà per mitjà d'un pas inferior també de 5 metres d'amplada. Cal destacar que totes aquestes dependències tindran una única planta per evitar l'impacte visual, i que estaran adaptades per garantir l'accés de les persones amb mobilitat reduïda.
Recordem que aquesta estació, la setena de FGC a la nostra ciutat, s'integrarà dins la línia de Metro del Vallès que uneix Barcelona amb Sabadell. Segons ha remarcat l'alcalde, Lluís Recoder, es tracta d'una estació d'una importància estratègica ja que donarà servei als barris de nou creixement però també als barris més propers de l'entorn i a alguns equipaments de la zona.
Lluís Recoder
És una estació que té una importància estratègica. Donarà servei als nous barris de la ciutat però també a barris pròxims com Coll Favà i Sant Domènech o Can Magí. I a més acostarà el transport públic a alguns equipaments
ESCOLTA-HO
El projecte de la futura estació inclou també un 'park and ride' que permeti afavorir l'accés a la zona per mitjà de vehicle privat. A més, Ajuntament i Generalitat han coincidit en la necessitat de buscar mesures, com el transport públic urbà o l'habilitació d'un camí peatonal, que uneixin aquest equipament amb l'estació de Renfe de Coll Favà, ubicada a 500 metres.
Les dues administracions no descarten tampoc, quan les rodalies de Renfe siguin gestionades per la Generalitat, poder construir un intercanviador que passi per fer una estació conjunta tot i que caldrà avaluar els costos econòmics. En aquest sentit, Recoder ha apuntat la possibilitat que l'intercanviador s'arribi a autofinançar per mitjà d'algun acord amb la companyia Renfe.
ester castanyer
http://www.radiosantcugat.com/index.php ... /20820.htm
Noticia difosa el 13/02/06
L'estació de FGC de Vullpalleres serà una realitat a principis del 2008
Ajuntament i Generalitat es comprometen a buscar vies de connexió entre aquesta estació i la de Renfe de Coll Favà
La futura estació de FGC de Vullpalleres podria estar construïda a principis del 2008, segons ha afirmat el secretari general de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal. L'edifici costarà prop de 7 milions d'euros i donarà servei al nou barri de Vullpalleres però també als barris de l'entorn com Can Magí i Coll Favà. La previsió és que 800.000 viatgers utilitzin anualment aquesta nova estació de la línia de Sabadell.
El projecte de la futura estació de FGC a Vullpalleres ja 'és una realitat que avança de manera imparable'. Així ho ha afirmat el secretari general de Mobilitat del govern català, Manel Nadal, durant la presentació del projecte.
Nadal ha explicat que, un cop el departament de Medi Ambient ha declarat el projecte exempt de declaració d'impacte ambiental, aquest passat divendres ja es va encarregar el projecte constructiu. La previsió és que tots els tràmits i les obres s'allarguin durant uns dos anys, i que per tant, l'edifici estigui construït cap a febrer del 2008. Escoltem Manel Nadal.
Manel Nadal
Ja s'està redactant el projecte constructiu, i el termini de redacció és de 6 mesos. Un cop redactat s'ha d'aprovar i això ens fa confiar que al desembre puguem licitar i adjudicar les obres, quepodrien començar al primer trimstres del 2007 i tenen un termini de 10 mesos.
ESCOLTA-HO
L'edifici comptarà amb dues andanes laterals que tindran una longitud de 120 metres i una amplada de 5 metres. Totes dues estaran cobertes per mitjà d'una marquesina i comptaran amb un vestíbul cobert d'accés cada una. La connexió entre les dues andanes es farà per mitjà d'un pas inferior també de 5 metres d'amplada. Cal destacar que totes aquestes dependències tindran una única planta per evitar l'impacte visual, i que estaran adaptades per garantir l'accés de les persones amb mobilitat reduïda.
Recordem que aquesta estació, la setena de FGC a la nostra ciutat, s'integrarà dins la línia de Metro del Vallès que uneix Barcelona amb Sabadell. Segons ha remarcat l'alcalde, Lluís Recoder, es tracta d'una estació d'una importància estratègica ja que donarà servei als barris de nou creixement però també als barris més propers de l'entorn i a alguns equipaments de la zona.
Lluís Recoder
És una estació que té una importància estratègica. Donarà servei als nous barris de la ciutat però també a barris pròxims com Coll Favà i Sant Domènech o Can Magí. I a més acostarà el transport públic a alguns equipaments
ESCOLTA-HO
El projecte de la futura estació inclou també un 'park and ride' que permeti afavorir l'accés a la zona per mitjà de vehicle privat. A més, Ajuntament i Generalitat han coincidit en la necessitat de buscar mesures, com el transport públic urbà o l'habilitació d'un camí peatonal, que uneixin aquest equipament amb l'estació de Renfe de Coll Favà, ubicada a 500 metres.
Les dues administracions no descarten tampoc, quan les rodalies de Renfe siguin gestionades per la Generalitat, poder construir un intercanviador que passi per fer una estació conjunta tot i que caldrà avaluar els costos econòmics. En aquest sentit, Recoder ha apuntat la possibilitat que l'intercanviador s'arribi a autofinançar per mitjà d'algun acord amb la companyia Renfe.
ester castanyer
http://www.radiosantcugat.com/index.php ... /20820.htm
-
- N1
- Posts: 6
- Joined: Sunday 01/01/2006 10:51
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Doncs vaja una d'intercanviador
Una distància de 500 metres, vénen a ser uns 6 minuts caminant, una distància superior a l'enllaç de Pg. de Gràcia i suficientment dissuassòria perquè pràcticament ningú el faci servir.
Tant costava, quan van fer l'estació de RENFE que igualment la van haver de reconstruir totalment, moure-la uns 200 metres cap a la línia de FGC? Hagués quedat lluny de les cases... com ara, però hagués sigut una nova via de penetració a Barcelona per la gent de la línia del prelitoral, de Granollers a Vilafranca del Penedès, el dia que la línia sigui passant per fora de Barcelona.
Però no, tot es torna a fer malament una vegada més, no s'optimitzen els recursos, es llencen els diners inútilment i, al final, som els usuaris i l'economia del país els que en patim les conseqüències
En fi... ja que el desastre ja està fet, com a mínim demanaria que s'estudiï la possibilitat de fer una estació de RENFE nova sota mateix de la línia de FGC, encara que sigui tant a prop (però a la vegada tant lluny) de l'altra.
Una distància de 500 metres, vénen a ser uns 6 minuts caminant, una distància superior a l'enllaç de Pg. de Gràcia i suficientment dissuassòria perquè pràcticament ningú el faci servir.
Tant costava, quan van fer l'estació de RENFE que igualment la van haver de reconstruir totalment, moure-la uns 200 metres cap a la línia de FGC? Hagués quedat lluny de les cases... com ara, però hagués sigut una nova via de penetració a Barcelona per la gent de la línia del prelitoral, de Granollers a Vilafranca del Penedès, el dia que la línia sigui passant per fora de Barcelona.
Però no, tot es torna a fer malament una vegada més, no s'optimitzen els recursos, es llencen els diners inútilment i, al final, som els usuaris i l'economia del país els que en patim les conseqüències
En fi... ja que el desastre ja està fet, com a mínim demanaria que s'estudiï la possibilitat de fer una estació de RENFE nova sota mateix de la línia de FGC, encara que sigui tant a prop (però a la vegada tant lluny) de l'altra.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
I un People-Mover? o un Bus-Llençadora...wefer wrote:Doncs vaja una d'intercanviador
Una distància de 500 metres, vénen a ser uns 6 minuts caminant, una distància superior a l'enllaç de Pg. de Gràcia i suficientment dissuassòria perquè pràcticament ningú el faci servir.
Tant costava, quan van fer l'estació de RENFE que igualment la van haver de reconstruir totalment, moure-la uns 200 metres cap a la línia de FGC? Hagués quedat lluny de les cases... com ara, però hagués sigut una nova via de penetració a Barcelona per la gent de la línia del prelitoral, de Granollers a Vilafranca del Penedès, el dia que la línia sigui passant per fora de Barcelona.
Però no, tot es torna a fer malament una vegada més, no s'optimitzen els recursos, es llencen els diners inútilment i, al final, som els usuaris i l'economia del país els que en patim les conseqüències
En fi... ja que el desastre ja està fet, com a mínim demanaria que s'estudiï la possibilitat de fer una estació de RENFE nova sota mateix de la línia de FGC, encara que sigui tant a prop (però a la vegada tant lluny) de l'altra.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
????wefer wrote:Doncs vaja una d'intercanviador
.............BLA.......................BLA......................ETC..............BLA............
Tant costava, quan van fer l'estació de RENFE que igualment la van haver de reconstruir totalment, moure-la uns 200 metres cap a la línia de FGC? Hagués quedat lluny de les cases... com ara,
Com que queda lluny de les cases?
T´equivoques.
És Rubí la que està allunyada, no Sant Cugat.
Ara bé, si vols dir que està allunyada DEL CASC ANTIC DE SANT CUGAT, d´acord (i no tant, hi ha només una mica més de distància del monestir a RENFE que a FGC, però tampoc tanta...).
Comprovat per un servidor a pota.
- Trenscat
- N10
- Posts: 2742
- Joined: Friday 22/04/2005 1:19
- Location: Terrassa-Estació del Nord
- Contact:
Sant Cugat tindrà una setena estació dels FGC
Més sobre la nova estació, de la web del PTOP
http://www10.gencat.net/ptop/binaris/vu ... -30728.pdf
Manel Nadal presenta el projecte de la nova estació d’FGC de Vullpalleres a Sant Cugat del Vallès
El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, acompanyat de l’alcalde de Sant Cugat del Vallès, Lluís Recoder, ha presentat el projecte de construcció de la nova estació d’FGC de Vullpalleres, del trajecte Barcelona – Sabadell del Metro del Vallès. Aquesta instal·lació, que estarà molt propera a l’estació de Renfe de Coll Favà, permetrà facilitar la comunicació en transport públic en una àrea del municipi que està experimentant un important desenvolupament urbanístic. Les obres, amb una inversió d’uns 7 MEUR, començaran durant la primavera de 2007 i tindran un termini de 10 mesos. Es preveu que aquesta estació sigui utilitzada per uns 800.000 viatgers l’any.
L’estació de Vullpalleres serà la setena estació al terme de Sant Cugat del Vallès de la línia del Metro del Vallès d’FGC –que consta de dos trajectes, Barcelona – Terrassa i Barcelona – Sabadell– i se situarà entre les estacions de Sant Cugat Centre i Sant Joan, les dues que registren un major flux de viatgers en aquest municipi.
Aquesta instal·lació donarà resposta a les necessitats de mobilitat del sector de Vullpalleres, que en els últims anys està experimentant un notable desenvolupament urbanístic, i oferirà la possibilitat de diferents connexions intermodals. En aquest sentit, la nova estació s’ubica a uns 500 metres de l’estació de Coll Favà de la línia de rodalies de Renfe de l’Hospitalet-Cerdanyola UAB/Martorell i el seu emplaçament permet accedir ràpidament a la xarxa viària –túnels de Vallvidrera, B-30 i carreteres en direcció a Rubí i Cerdanyola del Vallès.
Recentment, el projecte de la nova estació de Vullpalleres ha superat el tràmit d’informació pública de l’estudi informatiu. Es preveu que es comenci a redactar el projecte constructiu l’abril vinent i es liciti l’obra abans de finals d’any, per tal de poder iniciar les obres durant la primavera de 2007. Els treballs tindran un termini de 10 mesos.
La nova estació
L’estació comptarà amb dues andanes laterals, que permetran mantenir el traçat en planta de les vies i, per tant, minimitzar l’afectació de les obres en la circulació dels combois d’aquesta línia. La construcció d’aquestes andanes implicarà l’ampliació del pont sobre les vies de Renfe. Les andanes tindran una longitud de 120 metres i una amplada de 5 m i estaran cobertes amb una marquesina. Els viatgers podran passar d’una andana a l’altra mitjançant un pas inferior, d’uns 11 metres de longitud i 5 m d’amplada. A cadascuna de les andanes s’habilitarà un vestíbul d’accés; aquestes dependències es construiran a nivell i tindran una única planta per tal d’evitar l’impacte visual. Els vestíbuls s’han dissenyat com uns espais lluminosos, amb murs de cortina de vidre, diàfans, on l’usuari es pugui orientar fàcilment. Es podrà accedir a l’estació des dels carrers J2 i K2; per tal de superar el desnivell entre el carrer i el vestíbul, s’han projectat la construcció d’escales i rampes, amb un pendent del 6%. Els usuaris accediran a l’andana pel vestíbul, després de cancel·lar el bitllet a les barreres tarifàries. Per passar a l’andana de l’altre sentit, els viatgers utilitzaran el pas inferior, al qual podran accedir mitjançant escales fixes i ascensors. D’aquesta manera, la nova estació estarà totalment adaptada per a persones amb la mobilitat reduïda.
Intermodalitat
L’accés al carrer K2 permetrà comunicar la nova estació d’FGC i la de rodalies de Renfe. D’altra banda, el projecte inclou la construcció d’un aparcament a l’entorn d’aquesta estació, que també permetrà donar servei a la de Renfe. D’aquesta manera, s’afavoreix la intermodalitat entre ambdues línies ferroviàries i es facilita l’accés en vehicle privat des de zones que no estiguin cobertes per transport públic. El projecte constructiu definirà l’emplaçament i capacitat d’aquest aparcament, concebut com un park and ride.
http://www10.gencat.net/ptop/binaris/vu ... -30728.pdf
Manel Nadal presenta el projecte de la nova estació d’FGC de Vullpalleres a Sant Cugat del Vallès
El secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, acompanyat de l’alcalde de Sant Cugat del Vallès, Lluís Recoder, ha presentat el projecte de construcció de la nova estació d’FGC de Vullpalleres, del trajecte Barcelona – Sabadell del Metro del Vallès. Aquesta instal·lació, que estarà molt propera a l’estació de Renfe de Coll Favà, permetrà facilitar la comunicació en transport públic en una àrea del municipi que està experimentant un important desenvolupament urbanístic. Les obres, amb una inversió d’uns 7 MEUR, començaran durant la primavera de 2007 i tindran un termini de 10 mesos. Es preveu que aquesta estació sigui utilitzada per uns 800.000 viatgers l’any.
L’estació de Vullpalleres serà la setena estació al terme de Sant Cugat del Vallès de la línia del Metro del Vallès d’FGC –que consta de dos trajectes, Barcelona – Terrassa i Barcelona – Sabadell– i se situarà entre les estacions de Sant Cugat Centre i Sant Joan, les dues que registren un major flux de viatgers en aquest municipi.
Aquesta instal·lació donarà resposta a les necessitats de mobilitat del sector de Vullpalleres, que en els últims anys està experimentant un notable desenvolupament urbanístic, i oferirà la possibilitat de diferents connexions intermodals. En aquest sentit, la nova estació s’ubica a uns 500 metres de l’estació de Coll Favà de la línia de rodalies de Renfe de l’Hospitalet-Cerdanyola UAB/Martorell i el seu emplaçament permet accedir ràpidament a la xarxa viària –túnels de Vallvidrera, B-30 i carreteres en direcció a Rubí i Cerdanyola del Vallès.
Recentment, el projecte de la nova estació de Vullpalleres ha superat el tràmit d’informació pública de l’estudi informatiu. Es preveu que es comenci a redactar el projecte constructiu l’abril vinent i es liciti l’obra abans de finals d’any, per tal de poder iniciar les obres durant la primavera de 2007. Els treballs tindran un termini de 10 mesos.
La nova estació
L’estació comptarà amb dues andanes laterals, que permetran mantenir el traçat en planta de les vies i, per tant, minimitzar l’afectació de les obres en la circulació dels combois d’aquesta línia. La construcció d’aquestes andanes implicarà l’ampliació del pont sobre les vies de Renfe. Les andanes tindran una longitud de 120 metres i una amplada de 5 m i estaran cobertes amb una marquesina. Els viatgers podran passar d’una andana a l’altra mitjançant un pas inferior, d’uns 11 metres de longitud i 5 m d’amplada. A cadascuna de les andanes s’habilitarà un vestíbul d’accés; aquestes dependències es construiran a nivell i tindran una única planta per tal d’evitar l’impacte visual. Els vestíbuls s’han dissenyat com uns espais lluminosos, amb murs de cortina de vidre, diàfans, on l’usuari es pugui orientar fàcilment. Es podrà accedir a l’estació des dels carrers J2 i K2; per tal de superar el desnivell entre el carrer i el vestíbul, s’han projectat la construcció d’escales i rampes, amb un pendent del 6%. Els usuaris accediran a l’andana pel vestíbul, després de cancel·lar el bitllet a les barreres tarifàries. Per passar a l’andana de l’altre sentit, els viatgers utilitzaran el pas inferior, al qual podran accedir mitjançant escales fixes i ascensors. D’aquesta manera, la nova estació estarà totalment adaptada per a persones amb la mobilitat reduïda.
Intermodalitat
L’accés al carrer K2 permetrà comunicar la nova estació d’FGC i la de rodalies de Renfe. D’altra banda, el projecte inclou la construcció d’un aparcament a l’entorn d’aquesta estació, que també permetrà donar servei a la de Renfe. D’aquesta manera, s’afavoreix la intermodalitat entre ambdues línies ferroviàries i es facilita l’accés en vehicle privat des de zones que no estiguin cobertes per transport públic. El projecte constructiu definirà l’emplaçament i capacitat d’aquest aparcament, concebut com un park and ride.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: una estación más para el saco
Hola,
Sí, sí, mucho intercambiador y todo lo que querais pero, ¡tachán! una estacioncita más para el corredor, ¿qué será lo próximo? ¿estaciones cada 10 metros como si en lugar de cercanías estuviésemos hablando de paradas de bus? ¿cuánto tiempo se tardará ahora en el recorrido global de la saturada línea por ese corredor? ¿para cuando el segregar los servicios por diferentes vías y la creación de una nueva entrada directa a Barcelona por el norte separando cercanías de este tipo de servicios con estaciones por todas partes?
Saludos,
Sergio
Sí, sí, mucho intercambiador y todo lo que querais pero, ¡tachán! una estacioncita más para el corredor, ¿qué será lo próximo? ¿estaciones cada 10 metros como si en lugar de cercanías estuviésemos hablando de paradas de bus? ¿cuánto tiempo se tardará ahora en el recorrido global de la saturada línea por ese corredor? ¿para cuando el segregar los servicios por diferentes vías y la creación de una nueva entrada directa a Barcelona por el norte separando cercanías de este tipo de servicios con estaciones por todas partes?
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
No.437.001 wrote:Com que queda lluny de les cases?
T´equivoques.
És Rubí la que està allunyada, no Sant Cugat.
Sant Cugat, queda apartada de les cases. Està a l'extrem d'un barri perifèric, i a sobre separada per una carretera i una rotonda. A l'altra costat, només té camp i alguna casa aïllada.
Rubí no és que estigui lluny... és que està fregant als límits amb la dimensió desconeguda
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Considero que barris perifèrics són Valldoreix, La Floresta o Mira-sol, no Coll Favà. Clar que tots tres tenen la seva estació FGC.wefer wrote:No.437.001 wrote:Com que queda lluny de les cases?
T´equivoques.
És Rubí la que està allunyada, no Sant Cugat.
Sant Cugat, queda apartada de les cases. Està a l'extrem d'un barri perifèric, i a sobre separada per una carretera i una rotonda. A l'altra costat, només té camp i alguna casa aïllada.
Rubí no és que estigui lluny... és que està fregant als límits amb la dimensió desconeguda
Coll Favà està a 100m de les cases, i d´una de les més grans avingudes de St.Cugat. Hi ha tendes i vida. No el condidero especialment perifèric.
No pas més que els tres que he esmentat abans...
Valldoreix cau molt més lluny del monestir de St.Cugat que no Coll Favà.
I Mira-sol i La Floresta, no cal ni dir-ho...
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
A veure aclarir algunes coses sobre la situació de les estacions de Renfe de Sant Cugat i de Rubí respecte dels seus respectius cascs urbans.
Sant Cugat es troba com s'ha dit a l'extrem d'un barri perifèric, concretament Coll Favà, realment s'hagués pogut construir l'estació més pròxima a la traça de FGC doncs a més d'haver-se fet una gran inversió en la seva reconstrucció, malgrat tot l'estació manté unes mancances molt grans com el fet de ser en corbai unes escales i rampes estretes.
Una estació on pugui transbordar amb FGC acostaria l'estació a tota la població de Sant Cugat doncs, malgrat que està millor situada que Rubí, té menys potencial ara per ara, queda explicat millor més endavant.
L'accés a Sant Cugat es fa en el cas dels vianants per un pas inferior sota de la Ronda Nord de Sant Cugat i en el cas dels vehicles per una rampa molt mal feta ja que el gir que fan els vehicles que entren a l'aparcament es molt pronunciat i encara més problemàtic és en el cas de la sortida ja que l'accés al giratori es fa amb un gir de 180 graus, un autocar com el del servei substitutori dels dies en què el servei es va suspendre n'ocupava els dos carrils i havia de pujat a la vorera de la plaça, aquesta situació fa inviable que cap servei regular d'autobús entri a l'aparcament de l'estació.
Pel que fa a la situació aquesta és accessible bastant fàcilment a veïns de Sant Cugat que viuen a les proximitats de l'estació i al centre d'alt rendiment situat a la part del darrere de l'estació, també serveix per accedir al centre de la població ja que a peu en poc més de 10 minuts et pots situar a la plaça del Monestir.
L'únic autobús que para a l'estació, més concretament al carrer Francesc Macià cantonada Ronda Nord circula cada 30 minuts amb un itinerari tremendament sinuós que el fa molt poc pràtic i que en el millor dels casos només és útil per anar o només per tornar.
El caràcter dispers de Sant Cugat fa que malgrat que l'estació de Renfe estigui relativament cèntrica sigui molt poc útil a la mobilitat de la població degut a la manca de serveis d'aportació, i per citar alguns llocs podríem parlar del polígon Can Sant Joan on hi ha un munt d'empreses i llocs de treball, estudis, hotel Novotel i una escola, centre comercial situada a la carretera que va cap a Rubí, resta de barris perifèrics de Sant Cugat, qualsevol indret de la ciutat on s'hi celebri qualsevol tipus d'esdeveniment pels quals sovint no es tria un emplaçament cèntric, i el cas és que si a algú des de Sants on hi arriba amb un altre tren pregunta per anar a Sant Cugat l'enviaran amb aquest tren i allà es trobarà penjat.
Rubí aparentment està més allunyat però no és del tot cert, doncs en 15 minuts a peu et situes a l'estació de FGC per un carrer que és totalment directe, i amb un autobús cret expressament per connectar les dues estacions el desplaçament es fa en 5 minuts.
Rubí té molt més accessibles des de l'estació de Renfe polígons industrials com ara Rubí Sud, Can Jardí, i té a les seves proximitats el barri de Can Vallhonrat, a més donat que Rubí a diferència de Sant Cugat és molt més compacte una persona que arriba a l'estació de Rubí sempre ho té més fàcil per arribar al seu lloc de destinació final.
Els dies en què no circula l'autobús llençadora que he esmentat circula un autobús urbà que para a dins de l'estació, la sortida de l'aparcament també és en un giratori que en aquest cas té un problema d'una molt escassa visibilitat.
L'autobús llençadora té potser com a error el fet que no té parades intermèdies i que no s'ha adaptat a la seva creació en el seu moment amb presses, doncs s'hauria de concebre com una línia d'autobús més i no com una llençadora i que donés accés a l'estació de Renfe a tota la població, pel que fa a la resta de l'autobús urbà té el problema que la seva explotació és tremendament complexa doncs els itineraris dels autobusos són bastant canviants al llarg del dia.
Aquesta estació encara es podria considerar amb més potencial si es treballés en fer permeable l'AP7 que permetés un accés segur per a vianats als habitants que viuen a les proximitats de l'estació a l'altra costat de l'autopista, ja al municipi de Sant Cugat del Vallès, un dels quals sóc jo.
Sant Cugat es troba com s'ha dit a l'extrem d'un barri perifèric, concretament Coll Favà, realment s'hagués pogut construir l'estació més pròxima a la traça de FGC doncs a més d'haver-se fet una gran inversió en la seva reconstrucció, malgrat tot l'estació manté unes mancances molt grans com el fet de ser en corbai unes escales i rampes estretes.
Una estació on pugui transbordar amb FGC acostaria l'estació a tota la població de Sant Cugat doncs, malgrat que està millor situada que Rubí, té menys potencial ara per ara, queda explicat millor més endavant.
L'accés a Sant Cugat es fa en el cas dels vianants per un pas inferior sota de la Ronda Nord de Sant Cugat i en el cas dels vehicles per una rampa molt mal feta ja que el gir que fan els vehicles que entren a l'aparcament es molt pronunciat i encara més problemàtic és en el cas de la sortida ja que l'accés al giratori es fa amb un gir de 180 graus, un autocar com el del servei substitutori dels dies en què el servei es va suspendre n'ocupava els dos carrils i havia de pujat a la vorera de la plaça, aquesta situació fa inviable que cap servei regular d'autobús entri a l'aparcament de l'estació.
Pel que fa a la situació aquesta és accessible bastant fàcilment a veïns de Sant Cugat que viuen a les proximitats de l'estació i al centre d'alt rendiment situat a la part del darrere de l'estació, també serveix per accedir al centre de la població ja que a peu en poc més de 10 minuts et pots situar a la plaça del Monestir.
L'únic autobús que para a l'estació, més concretament al carrer Francesc Macià cantonada Ronda Nord circula cada 30 minuts amb un itinerari tremendament sinuós que el fa molt poc pràtic i que en el millor dels casos només és útil per anar o només per tornar.
El caràcter dispers de Sant Cugat fa que malgrat que l'estació de Renfe estigui relativament cèntrica sigui molt poc útil a la mobilitat de la població degut a la manca de serveis d'aportació, i per citar alguns llocs podríem parlar del polígon Can Sant Joan on hi ha un munt d'empreses i llocs de treball, estudis, hotel Novotel i una escola, centre comercial situada a la carretera que va cap a Rubí, resta de barris perifèrics de Sant Cugat, qualsevol indret de la ciutat on s'hi celebri qualsevol tipus d'esdeveniment pels quals sovint no es tria un emplaçament cèntric, i el cas és que si a algú des de Sants on hi arriba amb un altre tren pregunta per anar a Sant Cugat l'enviaran amb aquest tren i allà es trobarà penjat.
Rubí aparentment està més allunyat però no és del tot cert, doncs en 15 minuts a peu et situes a l'estació de FGC per un carrer que és totalment directe, i amb un autobús cret expressament per connectar les dues estacions el desplaçament es fa en 5 minuts.
Rubí té molt més accessibles des de l'estació de Renfe polígons industrials com ara Rubí Sud, Can Jardí, i té a les seves proximitats el barri de Can Vallhonrat, a més donat que Rubí a diferència de Sant Cugat és molt més compacte una persona que arriba a l'estació de Rubí sempre ho té més fàcil per arribar al seu lloc de destinació final.
Els dies en què no circula l'autobús llençadora que he esmentat circula un autobús urbà que para a dins de l'estació, la sortida de l'aparcament també és en un giratori que en aquest cas té un problema d'una molt escassa visibilitat.
L'autobús llençadora té potser com a error el fet que no té parades intermèdies i que no s'ha adaptat a la seva creació en el seu moment amb presses, doncs s'hauria de concebre com una línia d'autobús més i no com una llençadora i que donés accés a l'estació de Renfe a tota la població, pel que fa a la resta de l'autobús urbà té el problema que la seva explotació és tremendament complexa doncs els itineraris dels autobusos són bastant canviants al llarg del dia.
Aquesta estació encara es podria considerar amb més potencial si es treballés en fer permeable l'AP7 que permetés un accés segur per a vianats als habitants que viuen a les proximitats de l'estació a l'altra costat de l'autopista, ja al municipi de Sant Cugat del Vallès, un dels quals sóc jo.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Assistència tècnica per a la redacció del projecte constructiu de l'estació de Vullpalleres dels FGC. Sant Cugat del Vallès. Clau: TF-02644.A:
http://www.gisa.es/gisa/documentos/espe ... 536304.pdf
Plànols, fotos, gràfics, memòria, pressupost, alternatives, etc
http://www.gisa.es/gisa/documentos/espe ... 536304.pdf
Plànols, fotos, gràfics, memòria, pressupost, alternatives, etc
- Ecomobisostrans
- N10
- Posts: 3713
- Joined: Wednesday 11/05/2005 9:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Location: Barcelona
- Contact:
Crec que la solució és afegir 2 parades a la linia de la RENFE (que aquesta si que no esta saturada) , de manera que una quedes a sota l'estació de FGC de Vullpalleres (un dels extrems de l'estacio sota els FGC i l'altre cap a l'Oest, per no aproparse a l'actual) encara que quedi només a 500 m. es millor aixo que no haverlos de fer caminant. L'altra parada que jo afegiria a la RENFE es la d'Hospital General, just a sota de la de FGC. I canviaria uns quants noms:
St.Cugat (FGC) -> St.Cugat-Centre
St.Cugat (RENFE) -> St.Cugat-Coll Favà
Rubi (FGC) -> Rubi-Centre
Rubi (RENFE) -> Rubi-Sud
St.Cugat (FGC) -> St.Cugat-Centre
St.Cugat (RENFE) -> St.Cugat-Coll Favà
Rubi (FGC) -> Rubi-Centre
Rubi (RENFE) -> Rubi-Sud
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Sant Cugat reclama l'inici de les obres de la nova estació dels FGC a Vullpalleres
EMILI BELLA. Sant Cugat del Vallès.
Les obres de construcció de la futura estació de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) al barri de Vullpalleres, a Sant Cugat, encara no han començat. D'això es queixa l'alcalde d'aquest municipi, Lluís Recoder (CiU), que va urgir ahir FGC i el govern de la Generalitat a començar els treballs, l'inici dels quals estava acordat verbalment per aquest mes d'agost. «Demanem al Departament d'Obres Públiques de la Generalitat que això no impliqui cap retard», va afirmar l'alcalde Recoder. L'Ajuntament tem que les obres no s'enllesteixin fins l'any 2009, quan el nou barri de Vullpalleres, que actualment està en construcció, ja estigui acabat. Els primers pisos es començaran a lliurar després de l'estiu. La futura estació, la setena dels FGC a Sant Cugat, se situarà entre les parades de Sant Cugat i Sant Joan.
AMPLE EUROPEU
Recoder també va adreçar una petició al Ministeri de Foment: la «integració» a la ciutat de la línia de mercaderies d'ample europeu que connectarà el port de Barcelona amb Mollet, passant per Sant Cugat. És a dir, que es construeixi un fals túnel al pas per Can Magí i que s'instal·lin pantalles acústiques en el tram que segueix cap a Rubí. Foment estendrà a la via actual un tercer rail, l'anomenat tercer fil , per adaptar-la a l'ample europeu. «Volem que els veïns de la zona no hagin de suportar el soroll dels trens de mercaderies d'ample ibèric, els d'ample europeu i els de Rodalies de Renfe, encara que d'aquests en passen molts menys dels que voldríem», va lamentar Recoder. L'alcalde, que vol que aquestes obres es coordinin amb la instal·lació del tercer rail, es va mostrar convençut que les actuacions començaran ben aviat.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2515610
EMILI BELLA. Sant Cugat del Vallès.
Les obres de construcció de la futura estació de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) al barri de Vullpalleres, a Sant Cugat, encara no han començat. D'això es queixa l'alcalde d'aquest municipi, Lluís Recoder (CiU), que va urgir ahir FGC i el govern de la Generalitat a començar els treballs, l'inici dels quals estava acordat verbalment per aquest mes d'agost. «Demanem al Departament d'Obres Públiques de la Generalitat que això no impliqui cap retard», va afirmar l'alcalde Recoder. L'Ajuntament tem que les obres no s'enllesteixin fins l'any 2009, quan el nou barri de Vullpalleres, que actualment està en construcció, ja estigui acabat. Els primers pisos es començaran a lliurar després de l'estiu. La futura estació, la setena dels FGC a Sant Cugat, se situarà entre les parades de Sant Cugat i Sant Joan.
AMPLE EUROPEU
Recoder també va adreçar una petició al Ministeri de Foment: la «integració» a la ciutat de la línia de mercaderies d'ample europeu que connectarà el port de Barcelona amb Mollet, passant per Sant Cugat. És a dir, que es construeixi un fals túnel al pas per Can Magí i que s'instal·lin pantalles acústiques en el tram que segueix cap a Rubí. Foment estendrà a la via actual un tercer rail, l'anomenat tercer fil , per adaptar-la a l'ample europeu. «Volem que els veïns de la zona no hagin de suportar el soroll dels trens de mercaderies d'ample ibèric, els d'ample europeu i els de Rodalies de Renfe, encara que d'aquests en passen molts menys dels que voldríem», va lamentar Recoder. L'alcalde, que vol que aquestes obres es coordinin amb la instal·lació del tercer rail, es va mostrar convençut que les actuacions començaran ben aviat.
http://www.vilaweb.cat/www/elpunt/notic ... mp=2515610
Recoder reclama la nova estació de Vullpalleres pel 2008
L'Ajuntament demana a la Generalitat que no s'endarrereixin més les obres de la futura estació de Vullpalleres. L'alcalde, Lluís Recoder, ha assegurat que hi havia un acord per començar les obres aquest mes d'agost i ara exigeix que es reconfiguri el calendari per tenir enllestida l'estació a finals dels 2008, tal com estava previst.
Per poder fer la nova estació de Ferrocarrils de la Generalitat a Vullpalleres cal aplanar una part del terreny per on hi passen actualment les vies. Inicialment estava previst fer-ho en dues fases, una per sentit, per tal d'alterar el mínim possible el servei dels ferrocarrils i aprofitar així el mes d'agost. En aquest termini també estava previst començar les obres de construcció de la futura estació.
Segons ha manifestat el mateix Lluís Recoder esperàven que aquestes actuacions es poguessin fer entre l'agost de 2007 i el de 2008.
LLuís Recoder
No hi havia cap calendari escrit però se'ns havien donat esperances que les obres podrien haver començat aquest mes d'agost.
ESCOLTA-HO
Ara des de l'Ajuntament demanen tan a la Generalitat com a Ferrocarrils que no s'endarrereixin més les obres i que l'estació estigui enllestida a finals del 2008, encara que això exigeixi no fer-ho en dues fases. Per Recoder és una mesura indispensable en un barri de nova creació.
Lluís Recoder
Si no fòssim capaços de recuperar aquest retard ens anirem al 2009 i aquest barri haurà crescut molt.
ESCOLTA-HO
Recordem que els primers pisos a Vullpalleres es començaran a ocupar a finals d'estiu. Des del consistori volen que la zona disposi quant abans millor d'una estació que acabaria de completar els equipaments del nou barri.
http://www.radiosantcugat.com/index.php ... /29336.htm
L'Ajuntament demana a la Generalitat que no s'endarrereixin més les obres de la futura estació de Vullpalleres. L'alcalde, Lluís Recoder, ha assegurat que hi havia un acord per començar les obres aquest mes d'agost i ara exigeix que es reconfiguri el calendari per tenir enllestida l'estació a finals dels 2008, tal com estava previst.
Per poder fer la nova estació de Ferrocarrils de la Generalitat a Vullpalleres cal aplanar una part del terreny per on hi passen actualment les vies. Inicialment estava previst fer-ho en dues fases, una per sentit, per tal d'alterar el mínim possible el servei dels ferrocarrils i aprofitar així el mes d'agost. En aquest termini també estava previst començar les obres de construcció de la futura estació.
Segons ha manifestat el mateix Lluís Recoder esperàven que aquestes actuacions es poguessin fer entre l'agost de 2007 i el de 2008.
LLuís Recoder
No hi havia cap calendari escrit però se'ns havien donat esperances que les obres podrien haver començat aquest mes d'agost.
ESCOLTA-HO
Ara des de l'Ajuntament demanen tan a la Generalitat com a Ferrocarrils que no s'endarrereixin més les obres i que l'estació estigui enllestida a finals del 2008, encara que això exigeixi no fer-ho en dues fases. Per Recoder és una mesura indispensable en un barri de nova creació.
Lluís Recoder
Si no fòssim capaços de recuperar aquest retard ens anirem al 2009 i aquest barri haurà crescut molt.
ESCOLTA-HO
Recordem que els primers pisos a Vullpalleres es començaran a ocupar a finals d'estiu. Des del consistori volen que la zona disposi quant abans millor d'una estació que acabaria de completar els equipaments del nou barri.
http://www.radiosantcugat.com/index.php ... /29336.htm
Jo tinc molts esperances en aquest intercambiador, d'aquí uns pocs any!!!
Crec que de Santa Perpetua a la zona Alta de Barcelona potser una ruta totalment valida.
Actualment:
- C3 fins Catalunya + FGC. L'estacio de renfe esta allunyada del centre urba.
Futur. Quan es contrueixi l'estacio a Santa Perpetua al Papiol - Mollet i s'obri a Rodalies. Les obres estan en adjudicació i poden començar aquest mateix any. Periode previst 28 mesos.
- C7 fins Sant Cugat + FGC fins Sarria. La nova estació estara molt mes centrica.
Jo conec gent de Santa Perpetua que per anar a Sarria o a la zona alta anaven fins a Sabadell a agafar els FGC.
Crec que de Santa Perpetua a la zona Alta de Barcelona potser una ruta totalment valida.
Actualment:
- C3 fins Catalunya + FGC. L'estacio de renfe esta allunyada del centre urba.
Futur. Quan es contrueixi l'estacio a Santa Perpetua al Papiol - Mollet i s'obri a Rodalies. Les obres estan en adjudicació i poden començar aquest mateix any. Periode previst 28 mesos.
- C7 fins Sant Cugat + FGC fins Sarria. La nova estació estara molt mes centrica.
Jo conec gent de Santa Perpetua que per anar a Sarria o a la zona alta anaven fins a Sabadell a agafar els FGC.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
L'estació de Vullpalleres no serà cap intercanviador.davida wrote:Jo tinc molts esperances en aquest intercambiador, d'aquí uns pocs any!!!
Com ja es va dir, dues estacions situades a mig quilòmetre de distància no permeten cap mena de correspondència pels usuaris habituals. Fins i tot és una distància excessiva per cobrir-la amb cintes transportadores.
És vergonyós que, quan la majoria de ciutats intenten fer que les correspondències entre línies no superin els 50 metres, nosaltres encara ens plantegem dir-li "intercanviador" a dues estacions tant allunyades com aquestes.
L'intercanviador hauria de ser una nova estació situada just a la confluència entre Renfe i FGC.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Una altra dels polítics?
Vol dir que aniran a plantar una estació nova de trinca expressament a la quinta forca del creuament amb la línia de Renfomentadif?
Si és així, n'hi ha per els genis que han parit aquesta animalada!
Si és així, n'hi ha per els genis que han parit aquesta animalada!
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.