Notícies Tren Groc - Actualités du Train Jaune

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?

Post by liniadelRipollés »

Estem en un moment en què és possible que algunes constructores de trens es dediquin a les rèpliques de material antic, però amb sistemes de seguretat actuals. Crec que és una idea de negoci que qui la sàpiga explotar bé (Alstom, CAF, Stadler) pot treure-li suc de forma molt interessant i de pas assegurar uns nous llocs de treball d'alta especialització i amb comandes arreu del món.

Per què.... quina raó no permet tenir un constructor de locomotores a vapor o de cocodrilos elèctrics dels anys 20, però amb ATP si cal...?


genissimon wrote:Els responsables d'aquesta situació, crec, els hem de buscar en un altre lloc.

Qui va redactar el plec de condicions que havien d'assegurar l'adaptació dels Stadler a la línia del tren groc?

Qui va declarar aquest material apte per al servei a la línia després de les proves pertinents?

Com pot ser que no es trobi material nou adequat a aquesta línia?

No es podria adoptar alguna solució tipus trens suïsssos (RhB)?

Realment fa falta ampliar el parc mòbil de la línia?

Salut !!
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Cocodril actualitzat

Post by Guigui »

liniadelRipollés wrote:Per què.... quina raó no permet tenir un constructor de locomotores a vapor o de cocodrilos elèctrics dels anys 20, però amb ATP si cal...?
Una composició amb cocodril fent un Barcelona-Tolosa per Puigcerdà... ai, que m'està caient la bava...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?

Post by liniadelRipollés »

Van recuperant la normalitat, amb dos trens diaris suprimits fins dijous.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
davida
N9
N9
Posts: 1800
Joined: Wednesday 04/05/2005 15:46
Contact:

Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?

Post by davida »

Encara hi ha algun fabricant de locomotores de vapor.
El director del museu vasc del ferrocarril Juanjo Olaizola una vegada em va comentar que aquesta empresa, ara no recordo el nom, li va oferir locomotores noves de trinca pel museu. Pero no es va desestimar la oferta, ja que no s'ajustava als objectius del museu.
Es veu que hi ha alguna linia turistica que te locomotores de vapor del segle XXI.

Mes exemples:
The Times: Britain's first new steam engine for 50 years - La primera nova locomotora britanica en 50 anys
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?

Post by genissimon »

liniadelRipollés wrote:Estem en un moment en què és possible que algunes constructores de trens es dediquin a les rèpliques de material antic, però amb sistemes de seguretat actuals. Crec que és una idea de negoci que qui la sàpiga explotar bé (Alstom, CAF, Stadler) pot treure-li suc de forma molt interessant i de pas assegurar uns nous llocs de treball d'alta especialització i amb comandes arreu del món.

Per què.... quina raó no permet tenir un constructor de locomotores a vapor o de cocodrilos elèctrics dels anys 20, però amb ATP si cal...?
Quan la SLM era la SLM (abans que fos absorbida per Stadler), entre el 1992 i el 1996 va construir quatre locomotores de vapor noves de trinca per al BRB Brienz-Rothorn-Bahn, numerades 12, 14, 15 i 16.

Placa de construcció de la 15: Image

Vista lateral de la 16: Image

Panoràmica de la 12: Image

Detall bielatge de la 12: Image

Fotos de railfaneurope.

Per cert, la divisió de vapor de la SLM ara és la DLM, Dampflokomotiv- und Maschinenfabrik DLM AG. No va participar de la fusió amb Stadler.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?

Post by wefer »

liniadelRipollés wrote:Per què.... quina raó no permet tenir un constructor de locomotores a vapor o de cocodrilos elèctrics dels anys 20, però amb ATP si cal...?
La mateixa per la qual ningú avui dia construeix un temple romà, un edifici gòtic o un vaixell a vapor: CAP.

Cal recuperar maneres de fer antigues, actualitzar-les, i donar-los un sentit. Com he dit, no entenc per què avui dia no es pot utilitzar l'estil gòtic per a una construcció actual. No es tracta de falsejar res com diuen alguns, simplement es tracta d'agafar un estil que ha existit (i que es va deixar d'utilitzar només perquè va passar de moda), i aplicar-lo.

Amb les locomotores de vapor igual. És a dir, ni tan sols es tracta de fer rèpliques de models que hagin existit, sinó d'aplicar els coneixements d'aquest sistema per fer-ne de noves. Evidentment, si són per a ús turístic, cal conservar-ne l'estètica ja que la tècnica no ho és tot. I és que l'aparença ha de formar part del caràcter de les coses, en aquest cas de les locomotores d'una companyia concreta, no únicament basar-se en aspectes purament pràctics.

Vivim en un món on falsament se'ns diu que tot ha de ser pràctic, i el que no ho és cal eliminar-lo. Això és mentida. Si el món es basés només en coses pràctiques tots portaríem la mateixa roba, no existiria la joieria, ni l'art, ni la literatura, ni el teatre, ni la música, ni la cuina. De fet, no existiria ni Apple. És aquest el món que volem? Si la resposta és sí, doncs omplim el tren groc d'Stadtler. Si la resposta és no, conservem l'estètica dels cotxes antics.

El problema és que el reconeixement de les arts és un fet distintiu de la gent culta, i els gestors que tenim no s'acostumen a caracteritzar per tenir un perfil cultural gaire alt. Sabran molt de números, molta tècnica, però no aconsegueixen veure-hi més enllà del seu nas.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?

Post by liniadelRipollés »

"Singulièrement, les anomalies ont été constatées sur les motrices de 2005."


http://sud.france3.fr/info/languedoc-ro ... 83407.html
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
viscaelcat
N6
N6
Posts: 258
Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
Location: Mataró

Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?

Post by viscaelcat »

Han tornat a obrir ja la línia??
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?

Post by liniadelRipollés »

No. Crec que poden estar definint un nou model d'explotació de la línia en un entorn de vagues generals i aprofitant el període de "dubte" per fer una revisió del material i via.

En definitiva, un "qué tenemos" i "dónde queremos ir".

Us avanço el meu plantejament de futur de línia:

-Servei públic realitzat tot l'any en bus amb tarificació simple SNCF, excepte en període de neu on el tren farà efectiva "son mission de service public", també amb tarificació simple.
-Servei turístic en tren antic des de mitjans juny fins a mitjans setembre, setmana blanca i nadal, amb tarificació doble.
-Servei de trens a la demanda la resta de l'any d'acord amb els operadors privats del territori. Tarificació a discutir.
-Supressió dels STADLER. No és discutible, els enviarem a la línia Le Fayet - Le Chatelard. No poden circular pel tram suís de la línia, en no tenir pantògraf.

-Durant els períodes d'aturada manteniment trens, via i instal.lacions.

Tot i això, com a aficionat m'agradaria poder veure circular el tren groc tot l'any.

A veure si encerto.

Unes visions interessants de la part suïssa de línia del Montblanc_express, en el seu tram francès és on podrien anar els STADLER:

http://www.dailymotion.com/video/xax11n ... rt2_webcam


viscaelcat wrote:Han tornat a obrir ja la línia??
Last edited by liniadelRipollés on Wednesday 13/10/2010 16:17, edited 2 times in total.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
alkolo89
N6
N6
Posts: 164
Joined: Thursday 26/02/2009 11:57

Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?

Post by alkolo89 »

Per el que he pogut veure, s'estan fent tasques de manteniment tals com canviar carrils en mal estat, així com proves amb eixos nous, a l'espera per part d'un servidor que re-obrin el trànsit de material rodant.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Centenari tren groc

Post by liniadelRipollés »

A partir d'avui dilluns tren groc en bus per renovació de via.

A final de mes retornen al tren.

Qui serà el primer en treure un La Tor de Querol -Figueres Alt Empordà via tren groc?
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Centenari tren groc

Post by liniadelRipollés »

Els francesos acaben de redenominar Figueres Alt Empordà com a Figueres Vilafant, tot i que els cartells de l'estació són ALT EMPORDA.
liniadelRipollés wrote:A partir d'avui dilluns tren groc en bus per renovació de via.

A final de mes retornen al tren.

Qui serà el primer en treure un La Tor de Querol -Figueres Alt Empordà via tren groc?
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Altre tema

Post by Guigui »

Concretament, "Figueras" Vilafant (es veu que s'han quedat clavats mig segle enrere). Això és tema d'aquest altre fil: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=7395
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Altre tema

Post by liniadelRipollés »

Sí, l'he posat en aquest fil pel meu comentari de que ben aviat serà possible treure un bitllet de Figueres Vilafant a les estacions del tren groc.

En tot cas, acabo de comprovar el nom i posa Figueres-Vilafant. Fins fa res, posava Figueras.
Guigui wrote:Concretament, "Figueras" Vilafant (es veu que s'han quedat clavats mig segle enrere). Això és tema d'aquest altre fil: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=7395
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?

Post by Platanito »

Sembla que el Tren Groc segueix fora de servei, ja que el cercador d'horaris de la SNCF indica que tots els trajectes entre Latour-de-Carol i Villefranche Vernet les Bains es fan amb autobús.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
Peter
N5
N5
Posts: 153
Joined: Monday 28/01/2008 17:28

Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?

Post by Peter »

Platanito wrote:Sembla que el Tren Groc segueix fora de servei, ja que el cercador d'horaris de la SNCF indica que tots els trajectes entre Latour-de-Carol i Villefranche Vernet les Bains es fan amb autobús.
Fa 2 setmanes funcionava, el vaig veure passar per l'estació de la Perche i també a Sallagossa. Em sembla que hi ha 3 trajectes per dia i sentit.
User avatar
Platanito
N9
N9
Posts: 2396
Joined: Friday 17/06/2005 9:22
Location: La Bordurie

Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?

Post by Platanito »

Peter wrote:
Platanito wrote:Sembla que el Tren Groc segueix fora de servei, ja que el cercador d'horaris de la SNCF indica que tots els trajectes entre Latour-de-Carol i Villefranche Vernet les Bains es fan amb autobús.
Fa 2 setmanes funcionava, el vaig veure passar per l'estació de la Perche i també a Sallagossa. Em sembla que hi ha 3 trajectes per dia i sentit.
Merci! Per cert, cal fer reserva per agafar-lo?
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?

Post by wefer »

Al tren Groc no és obligatòria la reserva. Compres el bitllet abans de pujar-hi si hi ha taquilla a l'estació on l'agafis, o al revisor si l'agafes en una estació tancada.

Em sona que en èpoques de molta demanada, si no tens reserva no t'asseguren que hi puguis pujar. De tota manera, no m'he trobat mai en aquest cas, i això que hi he viatjat en temporada alta i dies de molta afluència.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Tancament indefinit del Tren Groc de la Cerdanya?

Post by Pere »

Des de la setmana pasada s'estan fent treballs de renovació de via i el servei es fa amb autobús.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Coordinació horària pèssima

Post by Guigui »

La coordinació del Tren Groc amb Rodalies de Catalunya, però també amb els Ter a Foix i Tolosa és pèssima. Per exemple, n'arriba un a La Tor a les 13.53, cinc minuts després de sortir-ne un a Barcelona.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”