Foment reprendrà les obres de l'enllaç entre l'A-2 i l'AP-7
La crisi, però, no permetrà fer el soterrament de les vies de Renfe a l'Hospitalet
El Ministeri de Foment reprendrà les obres de l'enllaç entre l'A-2 i l'AP-7 després de la reunió mantinguda aquest dimarts entre els representants dels municipis afectats per la suspensió de les obres i el secretari d'Estat de planificació d'infraestructures del Ministeri de Foment, Víctor Morlán. Fonts pròximes al procés, han informat que les obres es reprendran "aviat" i seguiran el projecte original, ja que la paralització de les obres es devia a la petició de les entitats properes als municipis d'incloure millores en el pla i que ascendien a nou milions d'euros. Les mateixes fonts han assenyalat que aquestes millores complementàries no es podien incloure en el pla per manca de pressupost, però han matisat que es tindran en compte "més endavant", quan es disposi de la suma indicada.
Els alcaldes dels municipis de Castellbisbal, Corbera de Llobregat, el Papiol, Pallejà, Rubí, Sant Andreu de la Barca, Sant Cugat del Vallès i Terrassa van signar una declaració el juliol de 2010 sobre la suspensió de les obres, gràcies al suport de l'antiga Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques - ara Territori i Sostenibilitat - després d'una reunió al setembre. Els alcaldes han argumentat que l'enllaç entre l'A-2 i l'AP-7 té una importància vital per al desenvolupament econòmic de les comarques del Vallès Occidental i el Baix Llobregat.
La crisi paralitza el soterrament de les vies a l'Hospitalet
D'altra banda, la crisi econòmica ha paralitzat el projecte per al soterrament de les vies de RENFE al seu pas per l'Hospitalet, segons ha informat el mateix Morlán. Aquest matí ha vistat les obres de millora que s'han dut a terme a l'estació de l'Hospitalet Centre i ha qualificat el projecte de soterrament d'"inviable" encara que ha reiterat el compromís del Govern de soterrar les vies.
El secretari d'Estat d'Infraestructures ha dit que el Ministeri de Foment i l'Ajuntament estudien la possibilitat de donar entrada al sector privat en aquest projecte i ha recordat que es tracta d'un projecte de gran envergadura amb un pressupost de 400 milions d'euros" però "l'actual context fa impossible licitar les obres i començar-les aquest any", ha dit Morlán.
Una altra de les alternatives que ha apuntat el secretari d'Estat d'Infraestructures és que la Generalitat s'impliqui en el projecte a través de la connexió de la futura línia 9 del metro amb l'estació intercanviador de la Torrassa. "El soterrament de les vies és un compromís amb els ciutadans i una actuació decisiva en el nou disseny ferroviari de l'àrea metropolitana", ha dit Morlán, que ha assegurat que "les obres es posaran en marxa quan hi hagi diners".
A l'alcaldessa, Núria Marín, li hauria agradat que les obres comencessin aquest any però ha assegurat que entén "la dificultat que suposa la falta de pressupost". Marín ha assegurat que el Ministeri de Foment té present que aquest projecte és "fonamental" per al desenvolupament d'altres, com per exemple la segona fase de la reforma de la Granvia.
http://www.lamalla.cat/infolocal/area_b ... ?id=437998