http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... l-cel.html
‘Cowboys' del cel
Una empresa italiana presenta SkyRider, un seient d'avió per volar gairebé dret
El producte està dirigit als ‘butxaques buides'
15/09/10 02:00 - Barcelona - Marta Sardà
Michael O'Leary, el president de la companyia aèria irlandesa de baix cost Ryanair, ho llançava com a proposta fa uns mesos: per què no s'hauria de poder volar drets i a un preu encara més barat que amb un low cost actual? Tothom va posar el crit al cel. A finals del 2008, Aviointeriors, una empresa italiana, ja va començar a treballar sobre un nou seient d'avió que revolucionarà el mercat: l'SkyRider, el cowboy del cel.
I certament serà com anar gairebé dret. L'innovador seient es va començar a construir a mitjans d'aquest any per portar-lo a les fires mundials. Abans-d'ahir es va presentar a la fira Interiors d'Avions 2010, a Long Beach, Califòrnia i, segons publicava ahir el diari nord-americà USA Today, moltes companyies aèries ja han mostrat el seu interès. “Estem convençuts que el 2011 tindrem el primer client i farem la primera producció”, va assegurar ahir a aquest diari Gaetano Perugini, director d'R+D d'Aviointeriors.
El disseny del nou seient fa adoptar al viatger una postura com de genet –d'aquí el nom del producte–, deixant l'espai just entre files: 58 centímetres, ni un més, en comptes dels 80 que fins ara tenia la separació de la classe turista més estreta. L'SkyRider conserva una prestació de la classe econòmica: també té espai per col·locar una bossa al seient del davant.
Places més barates
“El que pretenem amb aquest nou seient és que les companyies aèries puguin oferir una tarifa per als butxaques buides, aquells per als quals fins i tot el low cost resulta car”, explica Perugini. El nou seient està pensat per a vols d'una durada d'entre dues i tres hores com a màxim, “però també es poden posar fileres de SkyRider en vols intercontinentals; si no, pensem en els musulmans que volen viatjar un cop a la vida a la Meca i no poden pagar-se el bitllet, o en els emigrants que voldrien visitar els seus familiars en els països d'origen...”, es pregunta Perugini.
Una tarifa més econòmica sempre tindrà seguidors, encara que hagin de volar drets.
SkyRider: el "seient" per a volar dret
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
SkyRider: el "seient" per a volar dret
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: SkyRider: el "seient" per a volar dret
la IATA prohibeix viatjar de peu. de fet estic llegint un document de la IATA sobre les obligacions dels passatgers i hi ha dos articles que hi diuen el seguent:
10. Obedecer a las órdenes de seguridad
-Apagar dispositivos móviles
-Uso de ciertos dispositivos en periodos permitidos
-Permanecer sentados cuando así se indique
14. Permanecer sentados en tiempo aterrizaje y hasta que los motores se hayan apagado
10. Obedecer a las órdenes de seguridad
-Apagar dispositivos móviles
-Uso de ciertos dispositivos en periodos permitidos
-Permanecer sentados cuando así se indique
14. Permanecer sentados en tiempo aterrizaje y hasta que los motores se hayan apagado
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Qüestió de salut
El fet d'estar recolzat a una estructura fixa, pot considerar-se tècnicament anar assegut. Ara, jo crec que les autoritats de salut de cada país (aquí de la Unió Europea) no hi han dit l'última paraula.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: SkyRider: el "seient" per a volar dret
Ja només falta que posin troncs als avions, i lliguin a la gent en ells, així si que ocuparan poquíiisim espai, ara que, si la gent està disposada a passar per aquestes humiliacions, ja els hi val!
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: SkyRider: el "seient" per a volar dret
La cosa:
De tota manera, no acabo d'entendre el concepte. Crec que el que encareix un avió és bàsicament el pes que ha de portar, no pas la llargada del mateix. Vull dir que un avió amb places dretes, haurà de portar motors més potents i gastar més. La diferència amb un avió que porti la mateixa quantitat de gent però asseguda, dubto que sigui massa.
De tota manera, no acabo d'entendre el concepte. Crec que el que encareix un avió és bàsicament el pes que ha de portar, no pas la llargada del mateix. Vull dir que un avió amb places dretes, haurà de portar motors més potents i gastar més. La diferència amb un avió que porti la mateixa quantitat de gent però asseguda, dubto que sigui massa.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: SkyRider: el "seient" per a volar dret
Ademés parlen de si Ryanair ho vol posar... tenint en compte que la gent que viatja en Ryanair normalment porta les maletes d'equipatge de mà... hi haurà un problema ja que no hi cabran (a vegades ja no hi caben) i per tant s'hauran d'empescar alguna cosa.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: SkyRider: el "seient" per a volar dret
Encara posaran una baca al sostre.Vilarrubla wrote:Ademés parlen de si Ryanair ho vol posar... tenint en compte que la gent que viatja en Ryanair normalment porta les maletes d'equipatge de mà... hi haurà un problema ja que no hi cabran (a vegades ja no hi caben) i per tant s'hauran d'empescar alguna cosa.
- Santfeliuenc
- N10
- Posts: 3520
- Joined: Sunday 24/04/2005 23:41
- Location: Sant Andreu de la Barca, BL
Re: SkyRider: el "seient" per a volar dret
Hola,
Podrían poner unas barras en el sentido longitudinal del avión como las que hay en el techo del metro y agarrarnos todos allí. Y el sistema de entrar al aparato, tendría que ser el soltar a la gente por el finger a correr y los primeros que entrasen, serían los que tendrían plaza en el vuelo, el resto a joderse.
Sin copiloto, sin azafatas, sin nada y todos de pié.
Para terminar de aderezar todo esto yo creo que lo mejor sería poner un aeropuerto en Sant Joan Despí, o mejor 4 aeropuertos, para que así haya correspondencia con la L3, el TRAM y el tren, ¿cómo no se le habrá ocurrido a Poveda?
Saludos,
Sergio
Podrían poner unas barras en el sentido longitudinal del avión como las que hay en el techo del metro y agarrarnos todos allí. Y el sistema de entrar al aparato, tendría que ser el soltar a la gente por el finger a correr y los primeros que entrasen, serían los que tendrían plaza en el vuelo, el resto a joderse.
Sin copiloto, sin azafatas, sin nada y todos de pié.
Para terminar de aderezar todo esto yo creo que lo mejor sería poner un aeropuerto en Sant Joan Despí, o mejor 4 aeropuertos, para que así haya correspondencia con la L3, el TRAM y el tren, ¿cómo no se le habrá ocurrido a Poveda?
Saludos,
Sergio
"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"