Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Primers carrils VAO en projecte

Post by Guigui »

Notícia de l'Avui:

---------------------------------------------------------

La C-58, la B-23 i la C-31 tindran carrils directes a BCN per a autobusos

AVUI.CAT
Generalitat de Catalunya
Ult. Act. 26.02.2008 - 16:28 hs


El govern català ha anunciat que treballa per impulsar la creació de carrils exclusius per a autobusos a la C-58, la B-23 i la C-31 als accessos a Barcelona. En l'actualitat, ja hi ha un carril d'ús exclusiu per a autobusos i taxis a la C-31 a Badalona, a l'entrada de Barcelona per la Gran Via.

Segons ha explicat el conseller d'Interior, Joan Saura, durant la presentació del pla de seguretat viària 2008-2010, aquest any es licitarà el projecte del carril bus-VAO (carril exclusiu per a busos o vehicles d'alta ocupació) a la C-58 (l'autopista de Sabadell i Terrassa) perquè entri en funcionament a mitjans del 2009. D'aquesta manera, els autobusos tindran accés directe des de la C-58 per entrar a Barcelona.

La mesura, segons Saura, vindrà acompanyada per l'increment de l'oferta del transport de servei públic.

En aquest sentit, el conseller ha explicat que el ministeri de Foment també treballa per gestionar "el projecte del carril bus-VAO a la B-23, i que està en projecte fer-ne un altre a la C-31, des de Montgat fins a l'entrada a Barcelona per la Gran Via, on ja hi ha un carril exclusiu per als autobusos.

El pla de seguretat viària aprovat avui pel govern amb un inversió de 250 milions d'euros inclou 57 mesures per reduir la sinistralitat a les carreteres.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
foronda 141
N8
N8
Posts: 852
Joined: Monday 14/08/2006 21:14
Location: Poblenou

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by foronda 141 »

Amb sembla una molt bona mida, sempre que no sigui a costa de treure cap dels carrils actuals.

Doncs si ara ja hi ha cada matí un merder espectacular, podría ser catastrofic.

Per el nus de la Trini, que m'expliquin com el farán passar.

Salutacions.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by UT596001 »

foronda 141 wrote:Per el nus de la Trini, que m'expliquin com el farán passar.

Salutacions.
Si s'arriba a fer (ja portem uns quants anys amb la mateixa cantinela) donat que els busos entrarien per l'Avinguda Meridiana com ara no passarien per el Nus de la Trinitat.
User avatar
Trenscat
N10
N10
Posts: 2742
Joined: Friday 22/04/2005 1:19
Location: Terrassa-Estació del Nord
Contact:

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by Trenscat »

A veure si ho tiren endavant d'una vegada i així potser per a alguns certs desplaçaments l'autobús pugui ser una bona alternativa, no com ara. I no crec que treguin cap carril, en tot cas que els facin més estrets perquè la gent vagi a 80km/h. :)
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Enguany començaran les obres del carril VAO a la C-32

Post by Guigui »

http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=235236

El carril bus entre el Maresme i Barcelona s'iniciarà aquest any

Les obres es licitaran abans de l'estiu i no suposarà la supressió de cap carril de la C-32

CAPGROS.COM

El carril bus que facilitarà la connexió amb transport públic entre el Maresme i Barcelona, aprofitant el traçat de l'autopista, es començarà a construir aquest any. El projecte està pràcticament acabat i la previsió és que les obres es licitin abans de l'estiu. El director general de Transport Terrestre, Manel Villalante, assegura que el carril bus no suposarà la supressió de cap carril de l'autopista i que, tot i que inicialment arribarà fins a Montgat, que és on es produeixen les principals retencions d'entrada a Barcelona en hores punta; no es descarta allargar-lo fins a Mataró. Amb el nou carril bus arribaran també nous trajectes directes entre determinats pobles del Baix Maresme i Barcelona.

El Pla de Transport de Viatgers 2008-2012 ja s'ha començat a executar al Maresme. Bona part de les línies inaugurades l'últim any, sobretot a l'Alt Maresme, per acostar els veïns dels diferents pobles fins a l'hospital de Calella, ja donen compliment a aquesta planificació, segons la Generalitat. Ara, els projectes pendents més importants consistiran en connectar els pobles del Baix Maresme amb la ciutat de Barcelona. Villalante, ha explicat que s'està estudiant fer línies directes que surtin cap a Barcelona des del Masnou, Alella i Teià. A més, la intenció del Govern és reforçar l'actual línia Mataró-Barcelona. En algun cas, com a Alella i Teià, caldrà arribar a acords amb les empreses Casas i Segalés, ja que la concessió en aquests territoris és compartida.

Amb l'objectiu de millorar el transport públic per carretera, la Generalitat també iniciarà aquest any les obres del nou carril bus, entre la comarca del Maresme i Barcelona, pel qual discorreran aquestes noves línies. El nou carril enllaçarà amb el ja existent a l'entorn de la plaça de les Glòries i arribarà fins a l'enllaç de la carretera N-II i l'autopista C-32, al terme municipal de Montgat. Segons Villalante, aquest és el tram en què es produeixen més retencions en hores punta, tot i que el projecte és susceptible de ser ampliat fins a Mataró. El nou carril bus serà exclusiu per a aquests vehicles i la seva construcció significarà una ampliació de carrils a l'autopista. Segons Villalante, no es tracta de treure-li un carril a l'autopista, sinó d'encabir-hi un altre per a l'autobús.

Publicat 16/01/2009 09:34h
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
uriol108
N8
N8
Posts: 919
Joined: Sunday 30/12/2007 21:04
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Location: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contact:

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by uriol108 »

Futur Carril reservat de Vehicles d'Alta Ocupació VAO a la C58

User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Carril bus-VAO a la Meridiana

Post by metring »

De La Vanguardia en paper:

La obra del carril central bus-VAO se inicia este abril en la Meridiana

En el 2011, los coches podrán acceder si van tres ocupantes: con menos, los mossos expedirán la multa correspondiente

FRANCESC PEIRÓN - Barcelona
Bienvenidos al tubo. Los trabajos previos ya están en marcha y a partir de abril empezarán de lleno en la Meridiana. Las incidencias sobre la circulación serán inevitables, pese a que se ha optado por un método constructivo que aminora el impacto en un tramo denso, con 150.000 vehículos al día, pero donde se intentará mantener las seis vías de circulación. Son las obras de construcción del carril bus-VAO, que permite el acceso de vehículos de alta ocupación, que en este caso se ha fijado en un mínimo de tres viajeros. Es lo que explicó ayer Josep Mir, presidente de Tabasa, la empresa responsable de esta operación.

Esto sucederá en el 2011 ya que el proceso constructivo se alargará tres años, con un coste de 80 millones. Desde esa fecha, los autobuses - la medida auspiciada por el conseller Joaquim Nadal busca potenciar el transporte público-y los coches podrán acceder a este verdadero tubo de dos carriles, de 3,5 metros cada uno, y 6,3 kilómetros entre Barcelona y Ripollet. Serán reversibles y discurrirán en el mismo sentido de circulación, hacia Ripollet o hacia Barcelona, según las necesidades de movilidad.

Los dos carriles se ubicarán en el centro de la C-58, "algo a lo que estamos poco habituados", subrayó Mir. En principio, las afectaciones se prevé que vengan por la reducción de los raíles, a 3 metros y a 3,20 los laterales, mientras se realicen las tareas, aunque la limitación a 80 km/ h por las obras se corresponde con la de Medi Ambient.

Los elementos más llamativos son una pérgola en forma de tridente, emplazada en Montcada i Reixac, que permitirá el enlace con el tramo que viene de Ripollet. Ahí sí que se desviará el tráfico, pero la instalación de las vigas se hará en dos veranos y por la noche. La otra gran pieza es el viaducto de Montcada a Ciutat Meridiana, para no perder espacio. Al no actuarse sobre la calzada, no se afectará la circulación. Esto será así por la utilización de un sistema elevado de lanzamiento de vigas o empuje, similar al empleado en la estructura que cruza la AP-7, en La Roca del Vallès, por la que viajará el AVE.

El que acceda al carril bus-VAO (el primero que se construye, a la espera de los de la C-31, B-23 y C-245) sólo tendrá salida al final. De ahí la visión del tubo, una imagen que recuerda a Los argonautas de la cosmopista de Cortázar. Lo suyo fue más bestia. Se pasó 33 días sin dejar la autopista París-Marsella "para vivir un viaje fuera del tiempo". Aquí, a los que vayan en un coche con menos de tres personas, los mossos les devolverán a la realidad. Según Mir, el método más eficaz para controlar la ocupación es el clásico, la vigilancia policial y la multa. Los inventos tecnológicos, en estudio, sólo jugarán un papel subsidiario.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by metring »

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

PROYECTO MUNICIPAL PARA TRANSFORMAR UNA DE LAS PUERTAS DE ENTRADA DE LA CAPITAL CATALANA

BCN pide reducir el carril bus-VAO en la Meridiana para humanizarla

1. • El ayuntamiento reclama que se aleje 690 metros el primer semáforo de la ciudad y abrir un bulevar
2. • Con el plan, que la Generalitat rechaza, se ganaría trama urbana en un espacio en plena renovación


ALBERT OLLÉS / XABIER BARRENA
BARCELONA

Existe una ley no escrita que señala que una ciudad empieza donde se ubica el primer semáforo. Aunque en algunos casos, como en la avenida Meridiana, antes de toparse con la primera señal luminosa el conductor lleve ya un buen rato cruzando la ciudad. En concreto, circulando sobre la frontera que separa dos populosos distritos, Sant Andreu y Nou Barris. El problema es que esa vía, además, es uno de los principales accesos en vehículo de la ciudad, lo que ha desembocado en un pulso cada vez más tenso entre el ayuntamiento y la Conselleria de Política Territorial i Obres Públiques sobre su futuro. Ambos andan enfrascados en un debate casi conceptual sobre dónde empieza la ciudad, que el inicio de las obras de construcción de un carril bus-VAO (exclusivo para transporte público y coches privados con tres pasajeros o más) entre Ripollet y la Meridiana ha intensificado
El nuevo carril enlazará el Vallès Occidental con Barcelona a través de la C-58. La carretera es competencia de la Generalitat, pero una vez entra en la capital y se convierte en la Meridiana, es el primer semáforo el que marca la frontera. Este se ubica ahora en Can Dragó, entre el paseo de Santa Coloma y la avenida de Río de Janeiro, y lo que propone el ayuntamiento es moverlo 690 metros, sentido Besòs, para pacificar la avenida y ganar trama urbana.
La conselleria se opone por sus innegables efectos sobre el tráfico, es decir, por las previsibles retenciones que causaría la entrada simultánea en servicio del carril exprés y de la señal luminosa. La lectura del área municipal de Urbanismo es otra. El semáforo de Can Dragó se encuentra 2,4 kilómetros dentro del término de Barcelona. Hasta llegar a él, la Meridiana se convierte en una autopista urbana insalvable para los peatones, un muro infranqueable que separa la Trinitat Nova de la Trinitat Vella. Ello choca de frente con los redoblados esfuerzos del ayuntamiento por devolver espacio público a los ciudadanos y reducir la jerarquía de los vehículos privados, con el plan de conversión de la Avenida Diagonal en paseo como ejemplo estrella.

GRAN TRANSFORMACIÓN
Otro punto en el que el gobierno de Barcelona basa su reivindicación es el de la transformación urbanística que vive esa zona, en pos de superar su histórica imagen de marginalidad y convertirse en un nuevo centro de la ciudad. En el lado de montaña, el de Nou Barris, están en marcha cuatro proyectos: la renovación de Porta, la sustitución de los 900 pisos afectados por aluminosis en la Trinitat Nova, la reforma de Torre Baró y la ley de barrios en Ciutat Meridiana. En el lado mar, el de Sant Andreu, se concentran seis más: la reconversión de los cuarteles de Sant Andreu, la reurbanización del paseo de Santa Coloma, el plan Porta Trinitat, la ley de barrios en Trinitat Vella, el derribo de la cárcel y el ARE de Vallbona.
Basándose en estos argumentos, el gobierno municipal reclama que el primer cruce semaforizado de Barcelona pase a estar en la confluencia (ahora virtual) entre la prolongación de la calle del Tossal y la Via Barcino (Trinitat Vella), y la calle de la Llosa (Trinitat Nova). Esta medida vendría acompañada de otros cambios como la disminución del ancho de los carriles de circulación y la reconversión gradual de los arcenes en aceras, con la correspondiente dotación de arbolado y mobiliario urbano. También se crearía un paso elevado de peatones en la cota superior de los dos barrios, y un vial que daría continuidad a la carretera de Ribes, sin interferir con el tráfico de la Meridiana.

COMPROMISO INCUMPLIDO
La propuesta municipal incluye mejoras en la movilidad del transporte público y de los propios usuarios del nuevo carril bus-VAO. Según aseguran sus autores, compatibiliza los objetivos globales de movilidad con los locales de la ciudad, creando una nueva "puerta" de acceso donde convivirían arterias viarias principales y el tejido urbano, al estilo de la plaza de Cerdà, en la Gran Via.
Las mismas fuentes afirman haber pactado verbalmente con la Generalitat la inclusión de la propuesta en el proyecto del nuevo carril, a cambio de facilitar su tramitación. Un compromiso que consideran incumplido al ver que han empezado las obras y la cesión a la ciudad del tramo no se ha concretado.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Apreciació del cotxe i del ferrocarril

Post by Guigui »

Significatiu. La "solució final" universal que hom aplica al ferrocarril en aquest país és el soterrament. En canvi, sembla que els cotxes tinguin un dret natural a circular en superfície.

O tots moros, o tots cristians.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Comencen obres carril VAO a Montcada i Reixac

Post by metring »

http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=260256

Comencen les obres del carril bus-VAO de la C-58, a Montcada i Reixac


Les afectacions al trànsit duraran uns 8 mesos

LAMALLA.CAT

Els treballs de construcció del futur carril bus-VAO de la C-58 a l'altura de
Montcada i Reixac afecten la configuració de la calçada de l'autopista des d'aquest dilluns i durant prop de 8 mesos, en el tram comprès entre el polígon industrial La Ferreria i Can Cuiàs. Es reduirà l'amplada dels 6 carrils existents fins als 3 metres i s'eliminaran els dos vorals, per tal de disposar de l'espai necessari per a dur a terme les obres. Els treballs per a la modificació de l'amplada de carrils i de la senyalització comporta l'ocupació puntual d'almenys un carril dels 3 existents en cada sentit les quatre primeres nits. El divendres 15 de maig ja romandran oberts els 6 carrils existents amb la nova configuració. Per tal de garantir la seguretat en el tram afectat, es limitarà la velocitat màxima permesa fins als 80 km/h mentre durin els treballs.

Les obres de construcció del carril bus-VAO de la C-58 entre el nus de Ripollet i l'avinguda de Meridiana de Barcelona afectaren a partir d'aquest dilluns 4 de maig, la configuració d'aquesta via, en el tram comprès entre el polígon industrial La Ferreria i Can Cuiàs, durant prop de 8 mesos en una primera fase.

Els treballs de senyalització i reducció de l'amplada dels carrils en sentit Barcelona s'iniciaran la nit del 4 de maig, i es duran a terme entre les 22:00 i les 05:00h, aproximadament. El divendres 8 de maig quedarà definitivament implantada i correctament senyalitzada la nova configuració en aquest tram. En sentit contrari, els treballs nocturns començaran el dilluns 11 de maig entre les 22.00 i les 5.00h, i s'executaran també durant les 4 nits consecutives. Així, el divendres 15 de maig quedarà completament implantada la reducció d'amplades i la nova senyalització en tots dos sentits de la marxa. Això comportarà l'ocupació puntual d'una part de la calçada, amb l'eliminació d'almenys un carril dels tres existents durant les 4 nits que durin els treballs en cada un dels sentits de la marxa, i segons les necessitats de les obres.

Manteniment dels 6 carrils existents
Per tal de comptabilitzar al màxim el desenvolupament d'aquest projecte amb la circulació de vehicles, la planificació dels treballs s'ha dissenyat especialment minimitzant al màxim les possibles afectacions sobre el transit de la C-58. Així, més endavant, s'iniciaran els treballs en altres trams d'aquesta autopista que també podran afectar la configuració de la calçada, tot i que s'ajustaran al màxim per a mantenir el trànsit de vehicles.
Entre les actuacions singulars a desenvolupar, destaca la de la construcció del viaducte entre Montcada i Reixac i Ciutat Meridiana, que es durà a terme evitant el tall del trànsit, atès que no s'actuarà sobre la calçada.

Nou carril bus-VAO per a potenciar l'ús del transport públic
El carril d'us exclusiu per autobusos i vehicles d'alta ocupació (VAO) ara en marxa es construirà segregat de la resta de carrils d'aquest tram de la C-58, i discorrerà per l'actual mitjana de la autopista. Tindrà una longitud de 6,8 quilòmetres, i una amplada de 10 metres, amb dos carrils de 3,50 metres cadascun, que es podran utilitzar en sentit Barcelona i en sentit Vallès, en funció de les necessitats de mobilitat. Els dos vorals previstos seran d'1,50 metres cadascun.

El carril bus-VAO a la C-58 millorarà la capacitat viària d'una de les carreteres que registra mes densitat de trànsit de Catalunya, amb una circulació estimada d'uns 154.000 vehicles diaris de mitjana. D'aquesta manera, es fomentarà l'ús del transport públic col·lectiu i dels vehicles amb alta ocupació, que disposaran d'una via exclusiva que els permetrà assolir velocitats comercials competitives.

La construcció del nou carril bus-VAO, a càrrec de l'empresa pública TABASA (Túnels i Accessos a Barcelona S.A.), es preveu enllestir en tres anys, amb un cost aproximat de 80 MEUR.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by metring »

http://estaticos.20minutos.es/edicionim ... _05_09.pdf

Els busos aniran pel voral a l’àrea de 80 km/h per descongestionar

Es començarà a aplicar a laB-23 des de Sant Feliu de Llobregat. Ja s’està estudiant ampliar
el carril bus de la GranVia fins a Montgat
NÚRIA BONET/ARTUR ZANÓN
20 MINUTOS

El Servei Català de Trànsit aposta per la circulació dels autobusos pel voral de les autopistes
i vies d’entrada aBarcelona regulades a 80 km/h. Aquesta mesura ja s’aplica a altres ciutats europees i permet millorar el transport públic i, sobretot, el temps invertit a connectar els municipis, i descongestionar les vies. La B-23 és la primera carretera escollida fins que estigui construït el carril Bus VAO. «Seria una fórmula transitòria», va explicar a l’11a Trobada Ciutadana organitzada per 20 minutos el director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya, que aposta per la circulació dels busos pel voralde la B-23 des de Sant Feliu fins arribar al desdoblament pel litoral. Segons va matisar Pérez Moya, aquest carril segregat al voral «no podria arribar fins a Molins de Rei perquè la solució tècnica seria massa complexa». Però aquesta seria la manera de «millorar l’eficiència de les infraestructures que tenim» i aconseguir «descongestionar» una via molt saturada. Com a exemple de solució extrapolable a altres vies catalanes, Pérez Moya va apuntar a la Gran Via Nord, que des de Barcelona cap a Sant Adrià disposa de tres carrils de sortida, mentre que d’entrada
a la capital compta amb un altre d’addicional exclusiu per al bus. «La plataforma és la mateixa, però s’aprofita més l’espai». A hores d’ara, el Departament de Política Territorial i
Obres Públiques de la Generalitat ja està valorant que el carril reservat al bus de la GranVia parteixi de Montgat, segons Pérez Moya. Trànsit advoca perquè el bus que circuli pel voral no faci parades durant el seu recorregut.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by metring »

http://www.lamalla.cat/infolocal/barcel ... ?id=269403

Restriccions de trànsit a la C-33 per obres del carril bus-VAO de la C-58

Les afectacions, a l'alçada de l'avinguda Meridiana, duraran 2 anys

LAMALLA.CAT


Amb motiu de les obres de construcció del carril bus-VAO de la C-58, la C-33 té des d'aquest dilluns 1 carril de circulació per sentit, en lloc dels 2 actuals, en el tram entre l'avinguda Meridiana i la intersecció amb la C-58. Les restriccions, a més, duraran prop de dos anys. La ubicació del carril d'entrada i de sortida que es mantindrà obert a la C-33 es modificarà en funció de les necessitats de l'obra, segons les diferents fases. D'aquesta manera, els treballs del carril bus-VAO de la C-58 avencen i entren en una nova fase de la seva execució, segons la Generalitat.

En aquest tram, els carrils bus-VAO s'implantaran a partir de l'espai existent que separa les dues calçades de la C-33 (d'entrada i sortida de Barcelona) que actualment té una amplada de 4 metres. Per a fer-ho, es desplaçaran les calçades actuals de la C-33, de manera que els dos carrils per sentit existents s'ubicaran uns metres cap a l'exterior, mentre que els dos carrils bus-VAO quedaran a la part central.

La implantació dels dos carrils segregats pel bus-VAO a la C-58, entre Barcelona i Ripollet, comporta a partir d'aquest dilluns i durant prop de 2 anys la reducció del nombre de carrils d'entrada i sortida de Barcelona a la C-33, passant dels 2 actuals a 1 per sentit, en el tram comprès entre l'avinguda Meridiana i la intersecció amb la C-58.
En funció de les necessitats de les obres, el carril d'entrada i sortida de Barcelona a la C-33 s'habilitarà en diferents parts de la calçada existent. En aquest sentit, des d'avui i durant prop d'un mes, el carril d'entrada i el de sortida se situaran segregats, a la part exterior de la calçada, per poder treballar a la part central, mantenint sempre un carril per sentit de circulació obert.

Tot i així, la nit de dimecres 10 a dijous 11 de juny, es tallarà puntualment la calçada d'accés a l'avinguda Meridiana de la C-33, entre les 23.00 i les 05.30h, per tal d'habilitar les barreres de seguretat que delimitaran la zona d'obres. Així, els vehicles podran arribar a l'avinguda Meridiana per l'itinerari alternatiu que discorre per la calçada de la C-33 en direcció Rondes i nus de la Trinitat.

De finals de juny i fins al principis del 2010, el carril d'entrada i sortida de la C-33 se situaran a l'actual calçada d'entrada a Barcelona, i des de principis del 2010 i durant aproximadament 15 mesos, el carril d'entrada i sortida de la C-33 s'ubicarà a l'actual calçada de sortida de Barcelona.
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by trainman »

Nova afectació al trànsit en un tram de la C-58


Des de dissabte 10 d'octubre i fins el dilluns dia 12, les obres de construcció del carril Bus-VAO de la C-58 comportaran afectacions al trànsit per la reducció de tres carrils de la circulació a dos, des de Ripollet en direcció Barcelona. En aquest termini, s'iniciaran els treballs de cimentació per l'ampliació del viaducte de la C-58 sobre la riera de Sant Cugat. Aquestes tasques obliguen a l'ocupació d'uns dels tres carrils de la calçada.

La construcció del carril Bus-VAO a la C-58, que ha estat encarregada a l'empresa pública Tabasa, compta amb un pressupost de 80 milions d'euros i es cofinançarà amb fons europeus, mitjançant el programa de Competitivitat Feder Catalunya 2007-2013. Les obres es van iniciar al desembre de 2008 i el termini d'execució és de 3 anys.

La construcció d'aquest carril millorarà la capacitat viària d'una de les carreteres que registra mes densitat de trànsit de Catalunya, amb una circulació estimada d'uns 154.000 vehicles diaris de mitjana. L'objectiu d'aquesta actuació és fomentar l'ús del transport públic col·lectiu i dels vehicles amb alta ocupació, que disposaran d'una via exclusiva.

L.P.


8/10/2009

http://ripollet.cat/asp/llistat_noticies.asp?ID=13063
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Carril bus a la B23. Ajuda'ns a demostrar que és possible!

Post by metring »

http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN

Talls a Ciutat Meridiana per les obres de construcció del carril bus-VAO a la C58

publicat el 07/04/2010 a les 11:18 h. Redacció

Les obres de construcció del carril bus-VAO a la C-58 entre Ripollet i Barcelona comportaran afectacions al trànsit a l'altura de Ciutat Meridiana a partir d'aquest dimecres, 7 d'abril. En aquest sentit, el vial d'accés a la C-17 en sentit Vallès des de Ciutat Meridiana quedarà anul·lat, i els vehicles hauran de desviar-se pel pont de Vallbona, de manera definitiva

Els treballs de construcció del carril bus-VAO de la C-58 entre Ripollet i Barcelona obligaran a ocupar el vial d'accés a la C-17 en sentit Vallès des de Ciutat Meridiana, a partir d'aquest dimecres 7 d'abril.

Així, els vehicles que es vulguin incorporar a la C-17 en sentit Vallès des de Ciutat Meridiana, hauran d'utilitzar el pont de Vallbona. Això es mantindrà de manera definitiva, atès que el vial que ara queda afectat passarà a formar part de la calçada de la futura remodelació de la C-17.

Obres del nou viaducte de la C-58

L'ocupació del vial permetrà executar les obres necessàries per a construir un tram en viaducte del carril bus-VAO de la C-58 en aquest punt. Així, per tal de col·locar els pilars que suportaran el viaducte, s'haurà de desplaçar un tram de la calçada de la C-17 en sentit mar, aprofitant el vial existent.

D'aquesta manera, el carril de la C-17 en sentit Barcelona més proper al costat muntanya quedarà ocupat per necessitat de les obres, i el vial s'aprofitarà per mantenir els dos carrils de circulació actuals per sentit a la C-17.

Els treballs de construcció dels pilars del viaducte d'aquest tram es completaran cap a la tardor, tot i que el vial es continuarà aprofitant en la futura remodelació de la C-17 que executarà el DPTOP després.

El viaducte és un dels elements distintius, juntament amb la pèrgola, del carril bus-VAO a la C-58. D'aproximadament 1 quilòmetre de longitud, aquesta infraestructura singular s'inicia al polígon de Can Cuiàs, al terme municipal de Montcada i Reixac, i finalitza a l'avinguda Meridiana, a l'alçada de Torre Baró.

En total, el viaducte té 15 pilars que recolzen l'estructura, d'alçada variable, amb una d'entre 24 i 17 metres.

Nou carril bus-VAO per a potenciar l'ús del transport públic

El carril d'us exclusiu per autobusos i vehicles d'alta ocupació (VAO) ara en marxa discorrerà segregat de la resta de carrils d'aquest tram de la C-58, per l'actual mitjana de la autopista. Tindrà una longitud de 6,8 quilòmetres, i una amplada de 10 metres, amb dos carrils de 3,50 metres cadascun, que es podran utilitzar en sentit Barcelona i en sentit Vallès, en funció de les necessitats de mobilitat. Els dos vorals previstos seran d'1,50 metres cadascun.

El carril bus-VAO a la C-58 millorarà la capacitat viària d'una de les carreteres que registra mes densitat de trànsit de Catalunya, amb una circulació estimada d'uns 154.000 vehicles diaris de mitjana. D'aquesta manera, es fomentarà l'ús del transport públic col·lectiu i dels vehicles amb alta ocupació, que disposaran d'una via exclusiva que els permetrà assolir velocitats comercials competitives.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by metring »

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=26485

El conseller Joaquim Nadal visitarà dilluns les obres del carril bus-VAO de la C-58

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, visitarà el proper dilluns, 20 de setembre, les obres del carril bus-VAO de la C-58.
A la visita també hi assistirà l’alcaldessa de Montcada i Reixac, Elena Pérez; l’alcalde de Ripollet, Joan Maria Parralejo; l’alcaldessa de Cerdanyola del Vallès, Carme Carmona; i el president de Tabasa, Josep Mir.
L'acte tindrà lloc, a les 17.00 hores, al polígon industrial Can Cuiàs (C. dels Fusters, cantonda amb l'antiga carretera de Sabadell, sota el mateix viaducte del carril Bus-VAO). S'adjunta plànol.

20-09-2010 17:00 | Polígon industrial Can Cuiàs (C. dels Fusters,cantonda amb l'antiga carretera de Sabadell) | Montcada i Reixac (Vallès Occidental) | Barcelona
Visita obres del carril bus-VAO de la C-58

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... b71647.pdf
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by Guigui »

http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... -marc.html

El viaducte del carril bus de la C-58 s'iniciarà al març

D'aquí a mig any també s'haurà enllestit la pèrgola trident d'accés i sortida del nou vial, amb una capacitat per a 1.200 vehicles per hora

21/09/10 02:00 - MONTCADA I REIXAC - Carles Aluju Ferrer

Les obres de construcció del carril bus i per a vehicles d'alta ocupació (VAO) a la C-58 entre Cerdanyola i Barcelona viuran a partir del març de l'any que ve una de les fases més espectaculars amb la instal·lació del viaducte de 890 metres i que transcorrerà alçat enmig de les dues calçades. Per no afectar ni reduir el trànsit de l'autopista del Vallès, es farà servir un sistema llança bigues que és un procés constructiu que es recolza sobre els pilars que subjectaran el futur viaducte.

Un altre element característic del carril bus-VAO és la pèrgola trident de 530 metres, que començarà a l'altura de la línia de Renfe, al terme de Montcada. Aquest traçat, que serà el punt d'accés i sortida del carril, estarà enllestit també el març de l'any que ve.

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, va explicar ahir que el nou vial podrà assumir 1.200 vehicles per hora que tinguin tres o més ocupants, i que aquesta és l'aposta del govern “per a una gestió intel·ligent del trànsit”.

En el tram d'entrada a Barcelona, les obres comportaran una gran transformació de l'avinguda Meridiana. Amb l'arribada del carril bus-VAO, el traçat de la Meridiana es desplaçarà cap a l'oest, per tal que el tram de la carretera de Ribes s'integri a la trama urbana de Trinitat Vella.

Rotonda a la C-17

Nadal també va explicar que les obres de construcció d'una rotonda entre la C-17 i l'N-150 ja han superat l'equador. Aquests treballs culminen el cobriment de l'antiga N-152 a Montcada i permetran que es pugui anar de Barcelona a Ripoll sense semàfors.

En la visita d'obres d'ahir a la C-58, finançades per l'empresa pública Tabasa, hi havia el seu director general, Albert Vilalta. Aquesta ha estat la primera participació de Vilalta en un acte públic després del segrest a mans d'Al-Qaida.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
cristian26
N7
N7
Posts: 544
Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
Location: Granollers

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by cristian26 »

En el tram d'entrada a Barcelona, les obres comportaran una gran transformació de l'avinguda Meridiana. Amb l'arribada del carril bus-VAO, el traçat de la Meridiana es desplaçarà cap a l'oest, per tal que el tram de la carretera de Ribes s'integri a la trama urbana de Trinitat Vella.
Algú em pot detallar en què consistirà exactament aquesta transformació, si us plau?

EDITO: Ja ho he vist al vídeo que hi ha més amunt ;)

Aleshores, la C-33 també tindrà accés i es beneficiarà d'aquest nou carril?
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
trainman
N9
N9
Posts: 2365
Joined: Monday 02/05/2005 11:50
Location: Cerdanyola del Vallès

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Post by trainman »

Restriccions de trànsit al nus de Ripollet de la C-58 per les obres del carril bus-VAO a partir d’aquesta nit

Els treballs per adaptar i connectar el nus de Ripollet de la C-58 al carril bus-VAO que s’està construint entre aquest punt i l’avinguda Meridiana de Barcelona comportaran restriccions de trànsit a partir d’avui, a les 22,30 hores, durant un període aproximat de tres mesos.

En concret, les tasques per a construir un mur en el carril d’incorporació a l’autopista sentit Barcelona requeriran l’afectació de la calçada lateral i d’alguns ramals d’accés, a la sortida 4 de la C-58. Les restriccions al trànsit seguiran l’esquema següent:

Nit del 30 de març – finals de juny: Els treballs requeriran el tall d’un tram de la calçada lateral que serveix de via col·lectora. Aquest tall comporta la supressió del moviment d’accés cap a Ripollet i Montcada i Reixac (polígon la Ferreria) per als vehicles procedents de Sabadell per aquest lateral. Com alternativa, els vehicles sortiran pel ramal d’accés cap a Cerdanyola sud i seguiran un itinerari, convenientment senyalitzat, per efectuar el canvi de sentit corresponent.
Finals d’abril – finals de juny: A més de l’afectació anterior, es tancarà l’accés cap a Ripollet i Montcada i Reixac (polígon la Ferreria) per als vehicles procedents de Barcelona per l’N-150. S’habilitarà un itinerari alternatiu per aquest moviment, convenientment senyalitzat, aprofitant la vialitat existent del nus.

http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/te ... uesta-nit/
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

El de la C-58, tard i l'últim

Post by Guigui »

http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... p-mes.html

El govern retarda el carril VAO de la C-58 i no en farà cap més

La infraestructura serà operativa el setembre de l'any que ve i no aquest desembre per la “complexitat tècnica d'execució”
Estudia que el nou vial sigui de peatge els caps de setmana


10/10/11 16:03 - CERDANYOLA DEL VALLÈS - Carles Aluju Ferrer

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat va anunciar ahir a través del director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, que el carril per a vehicles d'alta ocupació (VAO) de la C-58 s'obrirà al trànsit el setembre de l'any que ve i no aquest desembre per “la complexitat tècnica d'execució de l'obra”. I un cop vistos els problemes de fer una obra d'aquestes característiques en un espai tan reduït, el govern ha fet saber que, a mitjà termini, no farà cap carril VAO semblant al que connectarà Cerdanyola i Barcelona. Les futures fórmules seran, en tot cas, fer-los menys complexos i més econòmics.

Però Font va assegurar a aquest diari que al darrere del nou calendari del carril VAO de la C-58 no hi ha motius econòmics perquè el finançament dels 80 milions de la infraestructura és garantit per l'empresa pública Tabasa –que explota els túnels de Vallvidrera i hi aporta 50 milions d'euros– i per la Unió Europea –que aporta els 30 milions restants.

El nou calendari d'obres en fixa el final el juliol del 2012 i reserva l'agost per fer les proves. Passat aquest període, el nou vial podria obrir-se al trànsit durant el setembre.

El govern també està elaborant actualment el reglament d'ús d'aquest vial. El text regularà en quines hores el trànsit serà d'entrada o sortida de Barcelona. Algunes de les possibilitats que estudia el govern és que els caps de setmana el carril VAO funcioni amb peatge i que també hi puguin circular vehicles amb només dos ocupants –inicialment, era per a tres o més.

Des que a finals del 2008 van començar els primers treballs, la complexitat de l'obra s'ha fet evident. Un dels compromisos del govern va ser minimitzar els efectes en el trànsit de la C-58 –per on passen 150.000 vehicles al dia– i fins avui aquesta premissa s'ha respectat. Els treballs, que es fan a tocar dels carrils existents, consisteixen a construir una pèrgola trident elevada d'entrada i sortida a l'altura de Montcada –a la foto– i a fer un viaducte elevat en el tram d'entrada al terme de Barcelona. En total, un recorregut de 6,8 quilòmetres que tindrà una capacitat per a 1.200 vehicles l'hora.

Afectacions a Montcada

Avui i demà, les obres del carril VAO preveuen la instal·lació d'un tub de drenatge i afectaran la zona d'accés a l'N-150 des del barri i el polígon industrial de Can Cuiàs per anar en sentit Cerdanyola. En aquests casos, els conductors hauran d'anar en direcció a Barcelona i fer el canvi de sentit a la rotonda provisional que hi ha a la C-17.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Trànsit vol adaptar el voral de la B-23 a carril VAO

Post by Guigui »

http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... gonal.html

Trànsit proposarà a Foment adaptar el voral de la B-23 a un carril bus d'accés a la Diagonal

18:43 19.11.2011

Barcelona (ACN).- El Servei Català de Trànsit ha confirmat aquest dissabte que proposarà al Ministeri de Foment poder adaptar el voral de la B-23 a un carril d'accés a la Diagonal de Barcelona per busos i vehicles d'alta ocupació (VAO). El projecte ja s'havia reivindicat des del 2001 però Foment l'havia aparcat. Ara, la Generalitat torna a plantejar el projecte i assenyala que es pot fer sense més dilació ja que, segons indica, pràcticament no requereix obres. El carril, que segons el Servei Català de Trànsit, aniria de Sant Feliu de Llobregat a la Diagonal, es podria fer en sis mesos amb una inversió de menys de 3,5 milions d'euros.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Post Reply

Return to “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”