Futur servei linia Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
User avatar
Pere
N9
N9
Posts: 1566
Joined: Tuesday 14/03/2006 19:55
Location: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Re: Pas dels trens

Post by Pere »

Guigui wrote:
Pere wrote:Els garrots s'han format pel pas de trens.
En una via que se suposa renovada de fa un parell d'anys?
Entre Ribes de Freser i la frontera la via és nova des de fa un parell d'anys. La formació de garrots no té cap més explicació que aquesta... o que s'hagi fet la renovació de manera molt xapussera.
Malgrat tot ja hi ha màquines perfiladores per arreglar aquests desperfectes en els propers dies pel que he vist.
User avatar
ABB_Traccion
N7
N7
Posts: 322
Joined: Sunday 07/01/2007 2:49

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by ABB_Traccion »

Una imatge dels dos artefactes:

Image
Batonadora en primer pla i la perfiladora al darrera.

La via sí, està renovada de fa un parell d'anys però a mesura que han anat passant les 447 han deformat la via -és l'únic que circula...- i el tren dona bandades força interessants. Segons en quins punts es poden observar les marques amb forma d' "S" que hi ha a ambdós carrils, a la superficie de contacte carril-roda. M'he adonat que aquest fenomen s'acusa als punts on hi ha travessa de fusta.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Pas dels trens

Post by liniadelRipollés »

És habitual que en una renovació de via completa calgui fer un o dos anivellaments de via posteriors.
Pere wrote:
Guigui wrote:
Pere wrote:Els garrots s'han format pel pas de trens.
En una via que se suposa renovada de fa un parell d'anys?
Entre Ribes de Freser i la frontera la via és nova des de fa un parell d'anys. La formació de garrots no té cap més explicació que aquesta... o que s'hagi fet la renovació de manera molt xapussera.
Malgrat tot ja hi ha màquines perfiladores per arreglar aquests desperfectes en els propers dies pel que he vist.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Nocturno ferroviario
N1
N1
Posts: 9
Joined: Sunday 15/06/2008 1:38

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by Nocturno ferroviario »

Hola a tothom.

Seria interessant saber si estem parlant de garrots o bé de sotracs (garrotes o baches), perquè el seu orígen i el seu tractament son diferents.

Si tenim un sotrac, és a dir, un defecte d'anivellació vertical a la vía, pot ser per una deformació a la plataforma o a les capes inferiors, ja sigui per acció de l'aigua o altres elements. També pot ser que el balast s'hagi descomprimit puntualment en una zona concreta i el pas dels trens hagi generat el sotrac. En ambdós casos, la solució ràpida es batonar i perfilar. Si el sotrac no desapareix o torna a sortir, caldrà mirar-ho amb més cura, no sigui que el problema estigui més aball.

En canvi, si tenim un garrot, és a dir, un defecte d'anviellació horitzontal de la vía, el que tenim es o bé un ripat a la banqueta de balast o bé un problema en les tensions del carril. És a dir, pot ser que en algún moment per alguna raó la vía hagi rebut un cop extern que l'hagi desplaçat horitzontalment del seu lloc, generant un garrot puntual. Però també pot ser que en el moment de soldar el carril no estigués correctament alliberat i axiò hagi generat un garrot durant l'estiu per l'excés de temperatura entre la temperatura de neutralització i la d'alliberació.

Tinguem el que tinguem ara mateix a la vía (suposo que deu haver-hi de tot...), és força patètic que després de dos anys tornem a estar així. ¿Aquesta gent no sap que el batonat i el perfilat de la banqueta són operacions que s'han de fer de continu, no només quan hi ha dues dotzenes de problemes d'anivellació a la via? I a sobre una línea com aquesta, tant complicada a nivell de traçat... el tram entre Montcada Ripollet i La Florida fot por, i l'anivellació de les vies de Santa Rosa... millor callar.

Salutacions per tothom!

N.F.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by UT596001 »

Aprofito per comentar que últimament he vist, sobretot a diaris de caire gratuït, cartes de viatgers de les estacions de la R3 on el semidirecte de Puigcerdà ha deixat de parar criticant que sigui directe a Vic i demanant que torni a parar a les seves estacions.
Jacob.CH

Re: Filmacions del semidirecte

Post by Jacob.CH »

Avui, pel youtube, ja he vist un parell de vídeos del semidirecte de Puigcerdà. Crec que algun dels autors està registrat en aquest fòrum.
User avatar
ABB_Traccion
N7
N7
Posts: 322
Joined: Sunday 07/01/2007 2:49

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by ABB_Traccion »

UT596001 wrote:Aprofito per comentar que últimament he vist, sobretot a diaris de caire gratuït, cartes de viatgers de les estacions de la R3 on el semidirecte de Puigcerdà ha deixat de parar criticant que sigui directe a Vic i demanant que torni a parar a les seves estacions.
Que es queixin de Vic en avall no ho arribo a compendre, tenint trens cada 30 minuts -ho dic així a grosso modo-, que es queixin de Vic fins a Ripoll ho arribo a entendre, i de Ripoll a Puigcerdà els hi dono tot el meu suport.

Ahir, sense anar més lluny, una noia, va protagonitzar una escena bastant lamentable a l'entrada de Parets. La cosa va anar així:
Va preguntar a un del costat si aquell tren parava a Parets i li van dir que no, que anava directe a Vic, va fer un crit però de cop es va tranquil·litzar. El tren es va parar a la E'1 (senyal d'entrada de Parets) i es va aixecar anant a la porta per obrir pensant-se que hi havia andana, no va aconseguir res. Es va dirigir a la cabina on els hi va demanar que si parava o no, evidentment, la resposta va ser que no. Va tornar a seure, enfadada. El tren arrenca i anem guanyant velocitat i entrem a l'estació a uns 50km/h i augmentant. Torna anar a cabina i comença a suplicar -gairebe de genolls- que parin. Tota la gent del davant vam mirar amb cara d'estranyats a la noia i amb mirades entre nosaltres i somriures per sota del nas... arribant a Centelles va passar el revisor i li va muntar un cristo bastant considerable i l'home es va limitar a dir-li que "mirate el horario y verás como este no para en Parets".

Jo ja no sé si és manca d'informació o manca d'atenció per part dels usuaris però crec que va quedar bastant clar -als horaris i a les pantalles de les estacions- que aquest tren és directe a Vic.
Jacob.CH

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by Jacob.CH »

Avui, el semidirecte deu haver arribat a la Cerdanya amb retràs, amb el dia que fa...
User avatar
wefer
Administrador
Posts: 6994
Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contact:

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by wefer »

ABB_Traccion wrote:Jo ja no sé si és manca d'informació o manca d'atenció per part dels usuaris però crec que va quedar bastant clar -als horaris i a les pantalles de les estacions- que aquest tren és directe a Vic.
En aquesta mateixa línia, concretament a l'estació de Granollers-Canovelles, ens va passar el següent.
Anuncien per megafonia tren direcció a Vic, tal com ja indica l'horari. Poc després, arriba el tren, on a tots els indicadors posava Vic.
Un grup de 3 dones (uns 30-40 anys) s'aixeca i ens pregunta als que pugem: "¿Este tren va a Barcelona, no?".
Estava per contestar: "no, aquest tren va a prendre pel [...]".

El millor és no fer ni cas a aquesta gent, perquè s'espavilin una mica.
josep_serre
N9
N9
Posts: 2158
Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contact:

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by josep_serre »

I després sempre hi ha els típics espavilats que són incapaços de dir "no ho sé" avui al regional de Lleida per Manresa de la tarda que fins a Manresa es fa amb 447 (almenys avui) una dona estrangera al sortir de Sabadell-Nord preguntava si era el tren de Lleida i una altra dona si anava a Lleida ja que s'havia anunciat així a Sant Andreu Arenal (el tren portava els teleindicadors apagats) la dona li diu que els teleindicadors estaven equivocats i el tren acabava a Manresa i que baixés a la següent estació i tornés a Sant Andreu Arenal, al final m'he aixecat i m'he hagut de posar pel mig per dir que la dona ja estava al tren que havia d'estar, l'altra dona s'ha baixat a Terrassa Est doncs deu pensar que el regional de Lleida ni tan sols és el seu tren ni de la seva línia i amb la consciència ben tranquila de ser incapaç de dir "no ho sé".

L'altre clàssic és el que reté un tren perquè arriba tard i quan ja l'ha parat ja l'ha fet esperar i ja és el tren pregunta si realment va a...
wefer wrote:
ABB_Traccion wrote:Jo ja no sé si és manca d'informació o manca d'atenció per part dels usuaris però crec que va quedar bastant clar -als horaris i a les pantalles de les estacions- que aquest tren és directe a Vic.
En aquesta mateixa línia, concretament a l'estació de Granollers-Canovelles, ens va passar el següent.
Anuncien per megafonia tren direcció a Vic, tal com ja indica l'horari. Poc després, arriba el tren, on a tots els indicadors posava Vic.
Un grup de 3 dones (uns 30-40 anys) s'aixeca i ens pregunta als que pugem: "¿Este tren va a Barcelona, no?".
Estava per contestar: "no, aquest tren va a prendre pel [...]".

El millor és no fer ni cas a aquesta gent, perquè s'espavilin una mica.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by Vilarrubla »

wefer wrote:
ABB_Traccion wrote:Jo ja no sé si és manca d'informació o manca d'atenció per part dels usuaris però crec que va quedar bastant clar -als horaris i a les pantalles de les estacions- que aquest tren és directe a Vic.
En aquesta mateixa línia, concretament a l'estació de Granollers-Canovelles, ens va passar el següent.
Anuncien per megafonia tren direcció a Vic, tal com ja indica l'horari. Poc després, arriba el tren, on a tots els indicadors posava Vic.
Un grup de 3 dones (uns 30-40 anys) s'aixeca i ens pregunta als que pugem: "¿Este tren va a Barcelona, no?".
Estava per contestar: "no, aquest tren va a prendre pel [...]".

El millor és no fer ni cas a aquesta gent, perquè s'espavilin una mica.
Això em recorda a Plaça Catalunya, una dona "gran" baixava per les escales i veu que hi havia un tren parat amb les portes obertes (ja portava una estona) i de cop comença a pitar per tancar-se i quan ja estava pujant veient que se li tancaria es llança en planxa a l'interior, pillant-li un peu la porta... total la gent obrint la porta a la força, el tren parat i llavors la dona se n'adona després de donar varis tombs per dins que aquell no era el seu tren... torna a baixar i se les pira... i llavors apareix suposo que el conductor mirant que havia passat i la dona ja no hi era.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Queixes injustificades?

Post by Guigui »

ABB_Traccion wrote:Que es queixin de Vic en avall no ho arribo a compendre, tenint trens cada 30 minuts -ho dic així a grosso modo-, que es queixin de Vic fins a Ripoll ho arribo a entendre, i de Ripoll a Puigcerdà els hi dono tot el meu suport.
És a dir, trigar fins a dues hores per a fer 70 quilòmetres escassos és el més normal del món, oi?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
liniadelRipollés
N10
N10
Posts: 3191
Joined: Wednesday 04/05/2005 22:13
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by liniadelRipollés »

Via doble fins a Vic és el que cal o almenys fer trams de via doble de forma parcial on creuin tren de forma habitual trens per permetre entrades simultànies a les estacions.

Entre Vic i Ripoll no és necessari fer res.

de Ripoll a La Tor de Querol pot ser útil reobrir Campdevànol amb dues vies i Toses amb dues vies també.
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Jacob.CH

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by Jacob.CH »

Per cert, per les notícies el Nadal o algú altre del govern deia que era difícil augmentar els serveis ja que la línia és de vía única, i jo hi afegeixo:
i més ara, quan moltes estacions les hem deixat amb una sola via...
User avatar
viscaelcat
N6
N6
Posts: 258
Joined: Thursday 25/08/2005 12:30
Location: Mataró

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by viscaelcat »

No recordo si ja ho hem comentat però els civies no hi circularan fins que no s'adaptin les andanes.
Jacob.CH

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by Jacob.CH »

viscaelcat wrote:No recordo si ja ho hem comentat però els civies no hi circularan fins que no s'adaptin les andanes.
I algú sap quan pensa fer-ho la Generalitat??
Potser m'equivoco, però no sembla que tinguin gaires presses.
User avatar
ABB_Traccion
N7
N7
Posts: 322
Joined: Sunday 07/01/2007 2:49

Re: Queixes injustificades?

Post by ABB_Traccion »

Guigui wrote:
ABB_Traccion wrote:Que es queixin de Vic en avall no ho arribo a compendre, tenint trens cada 30 minuts -ho dic així a grosso modo-, que es queixin de Vic fins a Ripoll ho arribo a entendre, i de Ripoll a Puigcerdà els hi dono tot el meu suport.
És a dir, trigar fins a dues hores per a fer 70 quilòmetres escassos és el més normal del món, oi?
Les queixes que trobo injustificades són en el tram comprès entre Vic i Barcelona...

I no, no és el més normal del món però si tenim via única i les freqüencies són les que són i si poses un altre tren l'has de posar amb calçador...
alkolo89
N6
N6
Posts: 164
Joined: Thursday 26/02/2009 11:57

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by alkolo89 »

Sobre la foto que va pujar el company David de la batonadora i perfiladora a Ribes, ahir estàven a Puigcerdà, juntament amb una altra batonadora, és a dir, una batonadora línial, una de canvis i una perfiladora, les quals ahir a la nit van estar treballant tot i la pluja que anava caient.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Queixes injustificades, no es facin obres

Post by Guigui »

ABB_Traccion wrote:Les queixes que trobo injustificades són en el tram comprès entre Vic i Barcelona...
Aleshores, deixem-ho tot com està, si circular a una mitjana de 35 km/h és perfectament acceptable.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Post by metring »

Doncs a mi no em semblen gens injustificades: no es poden ampliar freqüències, ni velocitat...
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”