Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Rodalies RENFE, FGC Vallès i Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.
Cercanías RENFE, FGC Vallés y Llobregat, Metro de Barcelona, Trammet.

Quines estacions renovaries primer?

1) Barcelona-Plaça Catalunya (R1, R3, R4), amb connexió a metro Universitat (L1, L2)
24
18%
2) Ocata (R1), amb ascensors
1
1%
3) Tordera (R1), amb segona via
5
4%
4) Cardedeu (R2), amb noves marquesines
1
1%
5) Llinars del Vallès (R2), amb noves marquesines
1
1%
6) Palautordera (R2), amb noves marquesines
2
2%
7) Barcelona-Sant Andreu Arenal (R3/R4/R7), amb ascensors i andanes altes
20
15%
8) Montcada-Bifurcació (R3/R4/R7)
16
12%
9) Montcada-Ripollet (R3)
1
1%
10) Santa Perpètua de Mogoda (R3), l'actual de La Florida
2
2%
11) Balenyà-Tona-Seva (R3)
0
No votes
12) Sant Vicenç de Castellet (R4)
2
2%
13) Barcelona-Arc de Triomf (R1/R3/R4), perllongament d'andanes
17
13%
14) Centelles (R3)
0
No votes
15) Figaró (R3)
0
No votes
16) Vacarisses-Torreblanca (R3)
3
2%
17) Sant Sadurní d'Anoia (R4)
0
No votes
18) Vilafranca del Penedès (R4), nous accessos amb barreres tarifàries
5
4%
19) La Granada (R4)
0
No votes
20) L'Arboç (R4)
1
1%
21) El Vendrell (R4)
3
2%
22) Molins de Rei (R1/R4)
3
2%
23) Parets del Vallès (R3)
0
No votes
24) Granollers-Canovelles (R3)
0
No votes
25) Les Franqueses del Vallès (R3)
0
No votes
26) La Garriga (R3)
0
No votes
27) Martorell (R4/R8), amb millora del transbordament Rodalies/FGC
18
14%
28) Mollet-Sant Fost (R2/R8)
4
3%
29) Altres (expliqueu)
2
2%
 
Total votes: 131

metrobaix
N6
N6
Posts: 185
Joined: Friday 22/07/2005 21:40

Re: Notícies de la línia Barcelona-Maçanet Massanes

Post by metrobaix »

Una pregunta aprofitant aquest tema... Seria possible fer circular trens d'ample UIC a les linies de rodalies actuals (disposant tercer carril clar esta), sense fer obres d'adaptació a les estacions? tema andanes i demés...?
victorcasta
N10
N10
Posts: 4267
Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
Location: Horta

Re: Notícies de la línia Barcelona-Maçanet Massanes

Post by victorcasta »

metrobaix wrote:Una pregunta aprofitant aquest tema... Seria possible fer circular trens d'ample UIC a les linies de rodalies actuals (disposant tercer carril clar esta), sense fer obres d'adaptació a les estacions? tema andanes i demés...?
Ho dius pel gàlib?
metrobaix
N6
N6
Posts: 185
Joined: Friday 22/07/2005 21:40

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by metrobaix »

si.... avera si aconsegueixo explicar-me (amb un petit planol seria molt facil). Si la via esta disposada de tal manera, que el tren d'ample UIC queda mes proper a l'andana, seria possible utilitzar les andanes existents amb trens d'ample UIC (amb el seu gàlib corresponent, entenent que son mes estrets que els trens d'ample iberic)?

l'esquema seria el següenT (penseu en la planta andana-via):

VORAL DE L'ANDANA - CARRIL 1 - CARRIL AMPLE UIC - CARRIL 2, (entenent que entre el carril 1 i 2 l'ample es l'iberic, i entre el carril 1 i UIC es l'internacional). Tot aixo sense modificar la posicio de les vies respecte l'andana, clar esta.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Desplaçament lateral de l'eix

Post by Guigui »

La pràctica totalitat de la flota actual de Renfe en ample ibèric té gàlib UIC. Per tant, desplaçar l'eix de la via (única opció possible amb vies de doble ample UIC/ibèric) en trens d'ample UIC significa que el costat del material rodant del rail compartit ressortiria uns 12 centímetres en relació amb material d'ample ibèric. Tinc els meus dubtes que això entri dins el marge de tolerància respecte a elements fixos com andanes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
470
N7
N7
Posts: 327
Joined: Tuesday 20/10/2009 23:22

Re: Desplaçament lateral de l'eix

Post by 470 »

Guigui wrote:La pràctica totalitat de la flota actual de Renfe en ample ibèric té gàlib UIC. Per tant, desplaçar l'eix de la via (única opció possible amb vies de doble ample UIC/ibèric) en trens d'ample UIC significa que el costat del material rodant del rail compartit ressortiria uns 12 centímetres en relació amb material d'ample ibèric. Tinc els meus dubtes que això entri dins el marge de tolerància respecte a elements fixos com andanes.
Creo recordar aunque no estoy seguro que los civias y los 449 los bogies estan preparados para pasar al ancho UIC.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Dues coses diferents

Post by Guigui »

Però no estem parlant de canviar els bogies als trens, sinó de com quedarien en relació amb les andanes els trens que circulin en una hipotètica via de doble ample.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
470
N7
N7
Posts: 327
Joined: Tuesday 20/10/2009 23:22

Re: Dues coses diferents

Post by 470 »

Guigui wrote:Però no estem parlant de canviar els bogies als trens, sinó de com quedarien en relació amb les andanes els trens que circulin en una hipotètica via de doble ample.
Vale, bueno como experiencia practica se podria nombrar el tamo de tres carriles entre Tardienta y Huesca que es el único comercial que esta en servicio y por lo que parece la experiencia no resulto muy buena.
UT596001
N10
N10
Posts: 3664
Joined: Monday 02/05/2005 15:44

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by UT596001 »

470 wrote:Vale, bueno como experiencia practica se podria nombrar el tamo de tres carriles entre Tardienta y Huesca que es el único comercial que esta en servicio y por lo que parece la experiencia no resulto muy buena.
Ni por esas, dado que ni en Tardienta ni en Huesca existen vías de tres carriles. Tardienta dispone de dos vías de ancho internacional con andén y una de ancho ibérico con andén (y creo recordar dos más sin andén), en el caso de Huesca existen dos vías en ancho internacional con andén y otra en ancho ibérico con andén, además de otra de ancho ibérico sin andén.
470
N7
N7
Posts: 327
Joined: Tuesday 20/10/2009 23:22

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by 470 »

UT596001 wrote:
470 wrote:Vale, bueno como experiencia practica se podria nombrar el tamo de tres carriles entre Tardienta y Huesca que es el único comercial que esta en servicio y por lo que parece la experiencia no resulto muy buena.
Ni por esas, dado que ni en Tardienta ni en Huesca existen vías de tres carriles. Tardienta dispone de dos vías de ancho internacional con andén y una de ancho ibérico con andén (y creo recordar dos más sin andén), en el caso de Huesca existen dos vías en ancho internacional con andén y otra en ancho ibérico con andén, además de otra de ancho ibérico sin andén.
En las estaciones no pero en el resto de la línea si con unos cambiadores de carril que se adaptan al tipo de tren y una catenaria polivalente para 3000V y 25000V.
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by Vilarrubla »

Això vol dir que hauriem de renovar totes les andanes? I que no podrien conviure trens d'ample ibèric i estàndar, excepte que sigui, uns per una andana i uns per una altra?
El que trobo dolç a tu t'amargue.
metrobaix
N6
N6
Posts: 185
Joined: Friday 22/07/2005 21:40

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by metrobaix »

ufff.. no pensaba q tot fos tan complicat. Veig q es bastant utopic tot el q he plantejat. Gracies de totes formes.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by metring »

Ja fa uns dies que a Sitges van tancar una part de l'andana de la via 2, i avui he vist que ja han fet el forat per al nou accés subterrani.
437.001
N10
N10
Posts: 5038
Joined: Sunday 29/05/2005 21:05
Location: Tarragona

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by 437.001 »

Han començat les obres de les andanes a GARRAF!
Res en contra, però... era prioritària Garraf sobre, diguem... L´Arboç, Viladecavalls, Cerdanyola Universitat o Sant Cugat?
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by oriolp13 »

437.001 wrote:Han començat les obres de les andanes a GARRAF!
Res en contra, però... era prioritària Garraf sobre, diguem... L´Arboç, Viladecavalls, Cerdanyola Universitat o Sant Cugat?
Prioritària en nombre de viatgers, gens ni mica, el que passa, com a la R2 Sud han començat a introduïr els 465+465, i l'estació no tenia les andanes suficientment altes hauràn preferit primer tenir les de la línia on hi parin les unitats arreglades per evitar merder.
Salutacions,

Oriol
User avatar
mikado
N9
N9
Posts: 1844
Joined: Friday 06/05/2005 21:40

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by mikado »

A L'Hospitalet de Ll, l'andana de la via directa a Bcn (costat guixetes) , està mig tancada i han avançat el punt de parada de trens, quedant la cua a uns 20m de la marquesina i el cap bastant llunyà direcció BCN. Estan realçant les andanes.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by metring »

Detalls de les obres a Gavà:

http://www.lamalla.cat/infolocal/area_b ... ?id=408784

La reforma de l'estació de Gavà altera el servei de l'R2

Durant tres caps de setmana d'octubre hi haurà només dos trens per hora i sentit entre Barcelona i Vilanova

LAMALLA.CAT / AGÈNCIES

Les obres de remodelació de l'estació de Renfe a Gavà (Baix Llobregat) comencen aquest dissabte amb la construcció de dos nous passos soterrats, que obligaran a modificar el servei de la línia R2 sud de Rodalies. En el trajecte entre Barcelona i Vilanova i la Geltrú es redueix la circulació ferroviària a dos trens per hora i sentit. La resta dels serveis de Rodalies de Catalunya, mantenen les seves circulacions habituals.

Les obres tindran lloc durant tres caps de setmana del mes d'octubre. Concretament aquest cap de setmana, i els del 16 i 23 d'octubre, des de les 0h de dissabte fins les 5h de dilluns. Per la complexitat de les obres, els tres propers caps de setmana, es modifica l'oferta de serveis en la línia R2 sud de Rodalies de Catalunya, que uneix Barcelona amb Sant Vicenç de Calders i Vilanova i la Geltrú. L'execució de les obres es realitzarà majoritàriament en horari nocturn i es portaran a terme a cel obert.

Nou paisatge a Gavà

L'Ajuntament preveu crear una plaça en pendent per permetre l'accés a peu pla a l'estació, sense haver de baixar i pujar escales. A més, per facilitar l'accés als trens, les tres andanes de l'estació s'apujaran uns quants centímetres i, a sobre, s'hi construiran noves cobertes. La reforma de l'estació de Gavà preveu també la construcció d'un nou pas inferior. L'Ajuntament, per la seva banda, s'encarregarà de l'adaptació del pas inferior actual per al seu futur ús com a travessia urbana. Les obres, a més, requeriran del treball de maquinària pesant, la qual cosa generarà molèsties als veïns de l'entorn de l'estació. El Consistori gavanenc ja ha posat en marxa una campanya informativa entre els veïns de la zona per explicar les possibles molèsties i alteracions que es produiran durant les obres.
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by Vilarrubla »

No entenc lo del penden de la plaça... la plaça de l'Estació ja és a peu pla ara. O vol dir al costat sud?
El que trobo dolç a tu t'amargue.
User avatar
Sagrerenc
N9
N9
Posts: 1479
Joined: Tuesday 22/12/2009 16:17
Location: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by Sagrerenc »

Vilarrubla wrote:No entenc lo del penden de la plaça... la plaça de l'Estació ja és a peu pla ara. O vol dir al costat sud?
Potser li volen donar pendent per anivellar-la amb el pas inferior, de tal manera que en comptes de baixar i pujar escales, només calgui pujar-les una vegada per agafar el tren. Així, s'estalvien la instal·lació d'ascensors i escales mecàniques al costat de l'edifici de l'estació, i només les han d'instal·lar a l'andana on paren els trens.
User avatar
Vilarrubla
N8
N8
Posts: 673
Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
Location: Urgell(et)

Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona

Post by Vilarrubla »

Si també havia pensat això, però llavors s'ha de fer un nou vestíbul també, no? Al no dir res d'això, no sabia com entendre la notícia xd
El que trobo dolç a tu t'amargue.
fcuevas27

Obres a estacions de Montcada-Bif y Cerdanyola

Post by fcuevas27 »

N'hi ha de rebombori a la estacio de cerdanyola, estan posant els bancs nous, pero a l'altre costat que dimonis estan fent? I a montcada bifurcacio, tocant gairebe al primer minitunel que hi passes si vas cap a torrebaro...
Post Reply

Return to “Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona”