Remodelació d'estacions de metro
-
- N5
- Posts: 95
- Joined: Thursday 29/07/2010 16:52
- Location: Menendez Pelayo (Madrid)
Re: Remodelació d'estacions de metro
A la estacio d´Urquinaona sera una de les ultimes en tenir ascensor per la complexitat de la obra encara que seria necessari començar ya de una vegada no ho faran no, com passa amb el Passeig de Gracia, Plaça de Sants, Clot, Maragall, Verdaguer, Espanya y alguna de mes que me estic ara mateix deixant, aixi passa a moltes estacions amb nome suna linea que el que faran es fer un altre vestibul, a Vallcarca, Virrei Amat, Ciutadella, Bogatell, Llacuna, Poblenou y Selva de Mar. A poble Sec no ho se como ho faran pero la sortida de Manso esta ben preparada per poder ficarhi un ascensor. Y si ens possem a mirar la reforma de estacions, la gran majoria hi haria que aixercarles perque foten pena la linea 5 de Horta a Congres ho demana a crits y amb el camp de l' arpa inclós.
En un altre missatge os paralre de la accesibilitat de la estació de Via Julia que aquesta dona molt per parlar.
Salutacions, Ismael
En un altre missatge os paralre de la accesibilitat de la estació de Via Julia que aquesta dona molt per parlar.
Salutacions, Ismael
- Dr. T
- N6
- Posts: 207
- Joined: Wednesday 25/08/2010 13:32
- Location: Entre les Guilleries i el Ter
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de metro
Em va semblar veure unes escales mecàniques al centre de la plaça (davant de l'armari de Tranvías). El que em venia a referir es que, per qui no és usuari habitual del metro, estaria bé indicar si aquella parada disposa o no d'accés adaptat a PMR, per no fer-lo donar voltes buscant l'accés adaptat. (de fet haguessim pogut baixar el cotxet entre els dos, però al final vam triar la tracció animal fins a Sagrada Família )calisay wrote:Urquinaona L1 no té ni cap tram d'escales mecàniques ni cap ascensor. Urquinaona L4 te només escales mecàniques en la connexió amb la L1. Correcte???
I dit això...
-
- N10
- Posts: 4267
- Joined: Saturday 14/05/2005 11:32
- Location: Horta
Re: Remodelació d'estacions de metro
A més, en els panells que hi ha a cada boca, hi ha un petit plànol dels accessos de l'estació i allà s'indica amb el pictograma de la cadira de rodes, quin o quins d'ells estan adaptats.
I no, Urquinaona encara no està adaptada. Es va haver de refer el projecte d'adaptació de l'intercanviador arrel de la prolongació de la cua de maniobres d'FGC de Plaça Catalunya.
I no, Urquinaona encara no està adaptada. Es va haver de refer el projecte d'adaptació de l'intercanviador arrel de la prolongació de la cua de maniobres d'FGC de Plaça Catalunya.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Penitents, de nou en obres
Entre ahir al vespre i avui al migdia han col·locat tanques i material d'obres en diferents punts de les dues andanes de Penitents. L'única explicació que hi trobo és que finalment s'han decidit a atacar a fons el problema de les filtracions que hi ha des de la seva inauguració.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de metro
Avui a Virrei Amat, sortida mar, és a dir, Pl. Virrei Amat , hi havia la porta de l'habitació de personal o magatzem, i m'ha sorprès que a l'interior l'enrajolat era aquest:
Estem especulant que potser es tracti de la part posterior d'ujn antic bar, perquè dubto que mai l'estació hagués tingut enlloc un enrajolat tant... curiós, per dir-ho d'alguna manera
Estem especulant que potser es tracti de la part posterior d'ujn antic bar, perquè dubto que mai l'estació hagués tingut enlloc un enrajolat tant... curiós, per dir-ho d'alguna manera
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Remodelació d'estacions de metro
si que hi havia un bar, i una perruqueria.
en aquesta fot es veu la guixeta acabada de construir. L'espai on està construïda abans era ocupat per una perruqueria.
aquí es veu la guixeta amb la porta que et vas trobar oberta. Es com un petita Avinguda de la Llum a Virrei Amat, no?
en aquesta fot es veu la guixeta acabada de construir. L'espai on està construïda abans era ocupat per una perruqueria.
aquí es veu la guixeta amb la porta que et vas trobar oberta. Es com un petita Avinguda de la Llum a Virrei Amat, no?
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de metro
Home, molt molt petitaEl LLOP wrote:si que hi havia un bar, i una perruqueria.aquí es veu la guixeta amb la porta que et vas trobar oberta. Es com un petita Avinguda de la Llum a Virrei Amat, no?
Ja veig que les rajoles pertanyien a aquest bar de nom tant "original". Gràcies per treure'ns de dubtes!!
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Remodelació d'estacions de metro
Lo de la perruqueria, pot ser que fos barberia?
-
- N5
- Posts: 116
- Joined: Sunday 10/01/2010 18:39
Re: Remodelació d'estacions de metro
Curiós. O sigui, que hi havien un bar a cada vestibul
Re: Remodelació d'estacions de metro
Si ja fa temps que són acabades...
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN
Hospital Clínic i Sant Pau / Dos de Maig estrenen nova imatge
publicat el 23/09/2010 a les 14:14 h. Redacció bcn.cat
Es completa la rehabilitació de les estacions de metro d'Hospital Clínic i Sant Pau / Dos de Maig de la línia 5. Les obres, que han costat 4,1 milions d'euros, han consistit a renovar parets, paviments, escales, llums i senyalització, entre altres aspectes.
L'ampliació de la xarxa de metro s'acompanya de millores en les estacions antigues o que s'utilitzen molt. "S'està fent un gran esforç d'inversió per dotar aquestes estacions històriques de la mateixa qualitat que les noves", ha explicat l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, durant una visita a les dues darreres que s'han rehabilitat.
Es tracta de les estacions de metro d'Hospital Clínic i Sant Pau /Dos de Maig, de la línia 5, que s'han reformat de manera integral, gràcies a una inversió de 4,1 milions d'euros.
Les dues estacions tenen en comú que hi ha centres hospitalaris a prop, i per això els dissenyadors encarregats de la reforma han utilitzat els mateixos materials i colors per renovar-ne les parets, els paviments i els sostres.
Estacions de més qualitat
A més d'aquest canvi d'imatge, que passa també per millorar-ne la il·luminació i el mobiliari, les estacions s'han adaptat per a persones amb mobilitat reduïda, amb la instal·lació d'ascensors i l'elevació de les andanes fins al nivell dels trens, i s'han reconfigurat els vestíbuls per aprofitar millor l'espai.
Aquestes actuacions busquen donar un servei de més qualitat als 55.000 usuaris que passen per Hospital Clínic els dies feiners i els 30.000 que ho fan per Sant Pau / Dos de Maig.
Més estacions posades al dia
D'aquí a unes setmanes també s'acabarà la remodelació de les estacions de Sant Andreu i Santa Coloma de la línia 1, de manera que enguany seran quatre les que s'han rehabilitat.
En anys anteriors, es van reformar Joanic, Alfons X, Sants Estació, Liceu, Pubilla Cases i Santa Eulàlia, entre altres. De cara a l'any que ve, està previst modernitzar Sant Ildefons (L5), Bellvitge (L1) i Glòries (L1), a més de les andanes de Fondo i Universitat (L1).
http://w3.bcn.es/V01/Serveis/Noticies/V ... me=HomeBCN
Hospital Clínic i Sant Pau / Dos de Maig estrenen nova imatge
publicat el 23/09/2010 a les 14:14 h. Redacció bcn.cat
Es completa la rehabilitació de les estacions de metro d'Hospital Clínic i Sant Pau / Dos de Maig de la línia 5. Les obres, que han costat 4,1 milions d'euros, han consistit a renovar parets, paviments, escales, llums i senyalització, entre altres aspectes.
L'ampliació de la xarxa de metro s'acompanya de millores en les estacions antigues o que s'utilitzen molt. "S'està fent un gran esforç d'inversió per dotar aquestes estacions històriques de la mateixa qualitat que les noves", ha explicat l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, durant una visita a les dues darreres que s'han rehabilitat.
Es tracta de les estacions de metro d'Hospital Clínic i Sant Pau /Dos de Maig, de la línia 5, que s'han reformat de manera integral, gràcies a una inversió de 4,1 milions d'euros.
Les dues estacions tenen en comú que hi ha centres hospitalaris a prop, i per això els dissenyadors encarregats de la reforma han utilitzat els mateixos materials i colors per renovar-ne les parets, els paviments i els sostres.
Estacions de més qualitat
A més d'aquest canvi d'imatge, que passa també per millorar-ne la il·luminació i el mobiliari, les estacions s'han adaptat per a persones amb mobilitat reduïda, amb la instal·lació d'ascensors i l'elevació de les andanes fins al nivell dels trens, i s'han reconfigurat els vestíbuls per aprofitar millor l'espai.
Aquestes actuacions busquen donar un servei de més qualitat als 55.000 usuaris que passen per Hospital Clínic els dies feiners i els 30.000 que ho fan per Sant Pau / Dos de Maig.
Més estacions posades al dia
D'aquí a unes setmanes també s'acabarà la remodelació de les estacions de Sant Andreu i Santa Coloma de la línia 1, de manera que enguany seran quatre les que s'han rehabilitat.
En anys anteriors, es van reformar Joanic, Alfons X, Sants Estació, Liceu, Pubilla Cases i Santa Eulàlia, entre altres. De cara a l'any que ve, està previst modernitzar Sant Ildefons (L5), Bellvitge (L1) i Glòries (L1), a més de les andanes de Fondo i Universitat (L1).
Re: Remodelació d'estacions de metro
¿Podría alguien decirme dónde se puede encontrar la información sobre la fecha de finalización de los trabajos de construcción del nuevo vestíbulo de Selva de Mar (L4)?
Re: Remodelació d'estacions de metro
No és una font d'informació infal.lible ni molt menys, però a http://w3.bcn.cat/obres (fent clic a "consulteu totes les obres disponibles" i a la icona de Selva de Mar al mapa) hi diu "desembre de 2010".
Espero que et serveixi, salut!
Espero que et serveixi, salut!
Plànols dels metros de Barcelona i Madrid.
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
El mapa del metro de Barcelona de carto.metro: http://carto.metro.free.fr/metro-tram-barcelona/
Re: Remodelació d'estacions de metro
Perfecto. Muchas gracias!pcongre wrote:No és una font d'informació infal.lible ni molt menys, però a http://w3.bcn.cat/obres (fent clic a "consulteu totes les obres disponibles" i a la icona de Selva de Mar al mapa) hi diu "desembre de 2010".
Espero que et serveixi, salut!
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tot s'ho fan venir bé
Però, "casualitats de la vida", aleshores no queia en període electoral.metring wrote:Si ja fa temps que són acabades...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Remodelació d'estacions de metro
Han començat les obres de reforma a Espanya (L1), en concret resta tancada la boca que dona a Creu Coberta. Ara estan ficant una nova canonada al passadis de sortida.
Re: Remodelació d'estacions de metro
No crec que siguin obres de reforma, ja que enlloc s'ha dit que es reformés Espanya L1.Danzig wrote:Han començat les obres de reforma a Espanya (L1), en concret resta tancada la boca que dona a Creu Coberta. Ara estan ficant una nova canonada al passadis de sortida.
A la notícia que va posar la Metring fa uns dies tampoc esmenta rés.
Així que si han tancat l'accés, serà per una obra puntual.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Remodelació d'estacions de metro
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... 7&idioma=0
Les obres de construcció del nou vestíbul de l'L4 de Bogatell comportaran afectacions al trànsit a partir de demà
L’inici del gruix dels treballs de construcció del nou vestíbul de l’estació de Bogatell de l’L4 comportarà restriccions al trànsit a partir de dimarts 26 d’octubre i durant 13 mesos. Així, es tallarà la circulació en la cruïlla del carrer de Pamplona i el carrer de Pujades, se senyalitzaran itineraris alternatius per evitar la zona d’obres. L’ocupació d’aquesta àrea permetrà executar l’estructura del nou vestíbul situat en aquesta cruïlla, que disposarà de 700 m2 de superfície i estarà adaptat a persones amb mobilitat reduïda. El projecte compta amb una inversió de 8,8 MEUR. El nou vestíbul es posarà en marxa durant el 2012.
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques té en marxa la construcció d’un segon vestíbul a l’estació de Bogatell de l’L4, amb l’objectiu de millorar-hi l’accessibilitat, adaptar l’estació a persones amb mobilitat reduïda, i augmentar l’espai a disposició dels usuaris, tenint en compte les necessitats de mobilitat previstes en aquesta àrea en creixement del districte del 22@.
Aquesta actuació forma part d’un projecte d’adaptació més ampli, que inclou també les estacions de Selva de Mar i Llacuna, de l’L4, per dotar-les d’un segon vestíbul accessible a persones amb mobilitat reduïda. En aquest marc, les obres a l’estació de Selva de Mar es troben en la darrera fase d’execució i es preveu posar en marxa el segon vestíbul a principis de l’any vinent. Pel que fa a Llacuna, ja s’han desviat part dels serveis afectats, i es preveu iniciar el gruix dels treballs, un cop es completin les obres d’infraestructura a Bogatell. El projecte global de construcció dels tres vestíbuls comportaran una inversió de 23 MEUR.
Afectacions al trànsit a l’entorn de Bogatell
Ara, un cop desviats els serveis afectats per les obres de construcció del segon vestíbul de l’estació de Bogatell, l’inici del gruix dels treballs obligarà a ocupar la cruïlla entre el carrer de Pamplona i el carrer de Pujades, de manera que es tallarà la circulació de vehicles a partir de dimarts 26 d’octubre i durant 13 mesos, aproximadament.
Per evitar la zona afectada, se senyalitzaran itineraris alternatius recomanats. En aquest sentit, els vehicles que circulin en sentit mar pel carrer de Pamplona seran desviats pel carrer de Pere IV, el carrer d’Àvila i el carrer de Ramon Turró. Per la seva banda, els vehicles que circulin en sentit Llobregat pel carrer de Pujades, seran desviats a l’altura del carrer d’Àvila, i podran enllaçar amb el carrer de Ramon Turró.
Tanmateix, es permetrà el pas de veïns i vehicles de càrrega i descàrrega per la zona ocupada.
Un nou vestíbul adaptat
L’ocupació d’aquesta part de la calçada permetrà executar els murs pantalla que delimitaran el segon vestíbul de l’estació de l’L4 de Bogatell. Un cop construïts, es treballarà per poder iniciar l’extracció de terres i buidar-lo. Finalment, es construirà la coberta del nou vestíbul. Serà llavors quan es podrà reobrir la cruïlla afectada en superfície, aproximadament d’aquí a 13 mesos, quan els treballs se centrin en el condicionament dels interiors.
L’actuació permetrà dotar aquesta estació d’un altre vestíbul, a banda de l’existent, que disposa d’un únic accés amb escales fixes a l’encreuament del carrer de Pujades, el carrer de Pere IV i el carrer de Zamora.
El nou vestíbul, de 700 m2 de superfície, s’ubicarà a l’encreuament del carrer de Pujades amb el carrer de Pamplona, i es configurarà a partir d’una estructura triangular. Les obres inclouen la instal·lació d’un ascensor a la banda mar del carrer de Pamplona, que permetrà adaptar l’estació a persones amb mobilitat reduïda. També es col·locaran dos nous ascensors per enllaçar amb les andanes. El nou accés disposarà també d’escales fixes i mecàniques.
Les obres d’aquest vestíbul compten amb una inversió de prop de 8,8 MEUR i s’enllestiran aproximadament durant el 2012.
Les obres de construcció del nou vestíbul de l'L4 de Bogatell comportaran afectacions al trànsit a partir de demà
L’inici del gruix dels treballs de construcció del nou vestíbul de l’estació de Bogatell de l’L4 comportarà restriccions al trànsit a partir de dimarts 26 d’octubre i durant 13 mesos. Així, es tallarà la circulació en la cruïlla del carrer de Pamplona i el carrer de Pujades, se senyalitzaran itineraris alternatius per evitar la zona d’obres. L’ocupació d’aquesta àrea permetrà executar l’estructura del nou vestíbul situat en aquesta cruïlla, que disposarà de 700 m2 de superfície i estarà adaptat a persones amb mobilitat reduïda. El projecte compta amb una inversió de 8,8 MEUR. El nou vestíbul es posarà en marxa durant el 2012.
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques té en marxa la construcció d’un segon vestíbul a l’estació de Bogatell de l’L4, amb l’objectiu de millorar-hi l’accessibilitat, adaptar l’estació a persones amb mobilitat reduïda, i augmentar l’espai a disposició dels usuaris, tenint en compte les necessitats de mobilitat previstes en aquesta àrea en creixement del districte del 22@.
Aquesta actuació forma part d’un projecte d’adaptació més ampli, que inclou també les estacions de Selva de Mar i Llacuna, de l’L4, per dotar-les d’un segon vestíbul accessible a persones amb mobilitat reduïda. En aquest marc, les obres a l’estació de Selva de Mar es troben en la darrera fase d’execució i es preveu posar en marxa el segon vestíbul a principis de l’any vinent. Pel que fa a Llacuna, ja s’han desviat part dels serveis afectats, i es preveu iniciar el gruix dels treballs, un cop es completin les obres d’infraestructura a Bogatell. El projecte global de construcció dels tres vestíbuls comportaran una inversió de 23 MEUR.
Afectacions al trànsit a l’entorn de Bogatell
Ara, un cop desviats els serveis afectats per les obres de construcció del segon vestíbul de l’estació de Bogatell, l’inici del gruix dels treballs obligarà a ocupar la cruïlla entre el carrer de Pamplona i el carrer de Pujades, de manera que es tallarà la circulació de vehicles a partir de dimarts 26 d’octubre i durant 13 mesos, aproximadament.
Per evitar la zona afectada, se senyalitzaran itineraris alternatius recomanats. En aquest sentit, els vehicles que circulin en sentit mar pel carrer de Pamplona seran desviats pel carrer de Pere IV, el carrer d’Àvila i el carrer de Ramon Turró. Per la seva banda, els vehicles que circulin en sentit Llobregat pel carrer de Pujades, seran desviats a l’altura del carrer d’Àvila, i podran enllaçar amb el carrer de Ramon Turró.
Tanmateix, es permetrà el pas de veïns i vehicles de càrrega i descàrrega per la zona ocupada.
Un nou vestíbul adaptat
L’ocupació d’aquesta part de la calçada permetrà executar els murs pantalla que delimitaran el segon vestíbul de l’estació de l’L4 de Bogatell. Un cop construïts, es treballarà per poder iniciar l’extracció de terres i buidar-lo. Finalment, es construirà la coberta del nou vestíbul. Serà llavors quan es podrà reobrir la cruïlla afectada en superfície, aproximadament d’aquí a 13 mesos, quan els treballs se centrin en el condicionament dels interiors.
L’actuació permetrà dotar aquesta estació d’un altre vestíbul, a banda de l’existent, que disposa d’un únic accés amb escales fixes a l’encreuament del carrer de Pujades, el carrer de Pere IV i el carrer de Zamora.
El nou vestíbul, de 700 m2 de superfície, s’ubicarà a l’encreuament del carrer de Pujades amb el carrer de Pamplona, i es configurarà a partir d’una estructura triangular. Les obres inclouen la instal·lació d’un ascensor a la banda mar del carrer de Pamplona, que permetrà adaptar l’estació a persones amb mobilitat reduïda. També es col·locaran dos nous ascensors per enllaçar amb les andanes. El nou accés disposarà també d’escales fixes i mecàniques.
Les obres d’aquest vestíbul compten amb una inversió de prop de 8,8 MEUR i s’enllestiran aproximadament durant el 2012.
Re: Remodelació d'estacions de metro
Aquí teniu una foto de Sant Andreu, ja enllestida. Mireu el detall dels projectors de llum apuntant al sostre (no sé si ja han fet les projeccions de llum que deien), però he al·lucinat una mica amb els mamotrets que hi han a l'andana del mig, per suportar la senyalització, i que ocupen força lloc, però sobretot amb la boca de la plaça Orfila.: m'ho sembla a mi, o l'han reduït a la màxima expressió? D'això no he fet foto, però si algú l'ha vist, a veure si és impressió meva només.
- Attachments
-
- sam.jpg
- (63.82 KiB) Downloaded 541 times
-
- N5
- Posts: 95
- Joined: Thursday 29/07/2010 16:52
- Location: Menendez Pelayo (Madrid)
Re: Remodelació d'estacions de metro
Jo fa una semana vaig a estar a la estació de Sant Andreu i si que hi havien projeccions de aquesta campanya de co2Xflors i logotipus de tmb, i també vaig baixar des de el ascensor de Plaça Orfila i si que me ho sembla una mica angoixós perquè es més petita que abans de fer-hi la reforma aixo si, en totes les reformes que han fet o la majoria les escales mecàniques al carrer brillen per la seva absència i un dia amb temps parlaré sobre la estació de Via Júlia que encara que te ascensor des de 2006 els seus accessos de adaptats no son massa i si algun dia la reformen que es veu una estació poc lluminosa me agradaria que no cometessin errors i milloressin els dos accessos que hi al carrer.
Salutacions, Ismael
Salutacions, Ismael
Re: Remodelació d'estacions de metro
Bajé esta tarde en Sant Andreu, y salí a la calle por la boca de Plaça Orfila, si que da la sensación de que la boca es mas pequeña que la antigua. Pero creo que es solo el efecto que causan estas bocas minimalistas que se llevan hoy dia, la boca antigua aparte del forjado tenía la base mas ancha porque era de piedra, y por la parte de fuera de la boca si no me falla la memoria creo que había un pequeño terrazo con plantas que la rodeaba. Eso si la estación ha quedado guapa guapa, también vi luego la de Santa Coloma que esta casi acabada, y está quedando muy bien, es tipo Joanic L4 o Sants Estació L3, pero con la pared enteramente blanca.