Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Presentació de la "col·lecció" d'hivern
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=26886
22-09-2010 18:32
Oriol Balaguer presentarà demà la temporada d'hivern de l'aeroport de Lleida-Alguaire
El director general de Ports, Aeroports i Costes del DPTOP, Oriol Balaguer, presentarà demà dijous, 23 de setembre, la temporada d'hivern de l'aeroport de Lleida-Alguaire.
A la presentació també hi assistirà l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, el president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert i representants de les companyies Vueling i Pyrenair.
L’acte tindrà lloc, a les 12.00 hores, a l’aeroport de Lleida-Alguaire.
22-09-2010 18:32
Oriol Balaguer presentarà demà la temporada d'hivern de l'aeroport de Lleida-Alguaire
El director general de Ports, Aeroports i Costes del DPTOP, Oriol Balaguer, presentarà demà dijous, 23 de setembre, la temporada d'hivern de l'aeroport de Lleida-Alguaire.
A la presentació també hi assistirà l’alcalde de Lleida, Àngel Ros, el president de la Diputació de Lleida, Jaume Gilabert i representants de les companyies Vueling i Pyrenair.
L’acte tindrà lloc, a les 12.00 hores, a l’aeroport de Lleida-Alguaire.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida
Alguaire enllaçarà amb Barcelona i obrirà noves rutes aèries
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... eries.html
23/09/10 17:19 - ALGUAIRE - AGÈNCIES
L'aeroport de Lleida-Alguaire incorporarà a partir de l'octubre una nova ruta de Vueling que enllaçarà amb 14 destinacions europees i de l'Estat espanyol fent escala a Barcelona, el centre d'operacions de l'aerolínia. Així ho ha explicat el director general de Ports, Aeroports i Costes, Oriol Balaguer, durant la presentació de les novetats per la temporada d'hivern 2010-2011 de l'aeroport.
Des de l'aeroport de Lleida i passant per Barcelona, es podrà arribar a Màlaga, Alacant, Bilbao, Granada, Menorca, Oviedo, Sevilla, i també a Amsterdam, Brussel·les, Roma, Lisboa, Milà, Venècia i París. L'avantatge pels viatgers serà que podran facturar les maletes a l'aeroport lleidatà i recollir-les en arribar a la destinació final, en cas de viatjar amb Vueling.
Amb aquesta oferta, el DPTOP vol potenciar la connexió de Lleida-Alguaire amb les principals destinacions europees i estatals. El preu del vol entre Lleida i Barcelona serà de 19 euros, al qual s'haurà de sumar el preu del vol entre Barcelona i la destinació final.
D'altra banda, la companyia Pyrenair també estrenarà tres noves rutes encarades al turisme de neu i que enllaçaran Alguaire amb Madrid, Vigo i Lisboa a partir dels mesos de gener i febrer.
Per l'aeroport de Lleida-Alguaire, inaugurat el mes de gener passat, han passat fins ara prop de 45.000 passatgers, de manera que es preveu que tanqui el seu primer any d'activitat amb uns 60.000 viatgers, uns 10.000 més dels previstos inicialment.
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... eries.html
23/09/10 17:19 - ALGUAIRE - AGÈNCIES
L'aeroport de Lleida-Alguaire incorporarà a partir de l'octubre una nova ruta de Vueling que enllaçarà amb 14 destinacions europees i de l'Estat espanyol fent escala a Barcelona, el centre d'operacions de l'aerolínia. Així ho ha explicat el director general de Ports, Aeroports i Costes, Oriol Balaguer, durant la presentació de les novetats per la temporada d'hivern 2010-2011 de l'aeroport.
Des de l'aeroport de Lleida i passant per Barcelona, es podrà arribar a Màlaga, Alacant, Bilbao, Granada, Menorca, Oviedo, Sevilla, i també a Amsterdam, Brussel·les, Roma, Lisboa, Milà, Venècia i París. L'avantatge pels viatgers serà que podran facturar les maletes a l'aeroport lleidatà i recollir-les en arribar a la destinació final, en cas de viatjar amb Vueling.
Amb aquesta oferta, el DPTOP vol potenciar la connexió de Lleida-Alguaire amb les principals destinacions europees i estatals. El preu del vol entre Lleida i Barcelona serà de 19 euros, al qual s'haurà de sumar el preu del vol entre Barcelona i la destinació final.
D'altra banda, la companyia Pyrenair també estrenarà tres noves rutes encarades al turisme de neu i que enllaçaran Alguaire amb Madrid, Vigo i Lisboa a partir dels mesos de gener i febrer.
Per l'aeroport de Lleida-Alguaire, inaugurat el mes de gener passat, han passat fins ara prop de 45.000 passatgers, de manera que es preveu que tanqui el seu primer any d'activitat amb uns 60.000 viatgers, uns 10.000 més dels previstos inicialment.
- cristian26
- N7
- Posts: 544
- Joined: Saturday 24/11/2007 20:00
- Location: Granollers
Re: Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida
Penseu que la connexió entre Lleida i Barcelona podria esgarrapar alguns viatgers als Avant?
Qui té el cul llogat, no seu quan vol.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida
No ho se... però em sembla una broma de mal gust subvencionar aquesta ruta i deixar el preu en 19 euros. Ens prenen el pel als usuaris de l'autobús? 25 euros des del Pirineu a Barcelona?cristian26 wrote:Penseu que la connexió entre Lleida i Barcelona podria esgarrapar alguns viatgers als Avant?
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida
La idea és que la gent de la zona de Lleida que ha d'agafar un vol cap a Europa, embarqui a Lleida, i no se'n vagi fins a El Prat (si el bus fos més barat se n'hi anirien), apart de la comoditat de que si el vol és de vueling, no s'han de refacturar maletes.
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida
Més barat? Però si val lo mateix, ai no 65 cèntims més en autobús!!! Se'n riuen a la nostra cara.oriolp13 wrote:La idea és que la gent de la zona de Lleida que ha d'agafar un vol cap a Europa, embarqui a Lleida, i no se'n vagi fins a El Prat (si el bus fos més barat se n'hi anirien), apart de la comoditat de que si el vol és de vueling, no s'han de refacturar maletes.
Això és una vergonya! Amb la connexió de rodalies amb un tercer carril o un túnel especial o una tercera via per als avant fins a l'aeroport de BCN i es poden fer de sobres connexions Lleida - el Prat - Barcelona... així pots treure aquest vol de la vergonya i l'autobús alguaire-bcn (o potser ja l'han tret?).
Lo més vergonyós és el preu. Quina subvenció reben? Mentrestant altres paguem 25 euros per una caqueta d'autobús i tardar hores per sortir de Barcelona o quedar-te col·lapsat al túnel del Cadí... i després volem potenciar el TP? Si, si, el TP per països que els hi sobren els diners i mal gasten els recursos no només econòmics sinó també el carburant per alimentar rutes estúpides.
Per quatre lleidatans que ho puguin fer quina tonteria és aquesta? Escussa... turisme de neu. És a dir pillem a una gent, els fiquem en un avió a BCN, a BCN el fem canviar, anar fins a Lleida en un altre avió i des d'allà ja tenen la neu o els hi hem de ficar un bus? És a dir: avió + avió + bus, en comptes d'avió + bus? va... això és una escussa.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
Re: Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida
http://quotidianitats.blogspot.com/2010 ... elona.html
Mobilitat insostenible: vols Barcelona - Lleida
Semblaria un acudit, però no ho és. S'acaba d'anunciar la programació de vols de l'Aeroport de Lleida-Alguaire per al proper hivern. I entres les novetats figura un vol... Barcelona-Lleida. Sí, un vol per cobrir una distància de 160 km entre dues ciutats que estan connectades per autovia, autopista de peatge i tren d'alta velocitat. I a més, estaran connectades amb un Airbus 320 amb capacitat per 180 seients, que farà el vol d'anada a Lleida el diumenge a darrera hora de la nit, mentre que la tornada serà divendres al migdia. Una bestiesa? Indubtablement en apariència. Pràcticament no hi ha connexions aèries entre aeroports situats a menys de 300 km de distància, i les poques que existeixen solen ser mitjançant avions de petita capacitat.
El motiu és un altre. Aquesta ruta ja es venia fent, però sense acceptar passatge. La base de Vueling és a Barcelona i per tant, tot avió d'aquesta companyia que arriba a Lleida ha d'anar cap a Barcelona. El que s'està fent ara és senzillament intentar rendibilitzar aquests vols (i de pas justificar la finalització de la connexió a París) apel·lant al fet de què els lleidatants tindran la possibilitat de connectar al Prat amb un munt de destinacions de la companyia. Una cosa curiosa tenint en compte de què Vueling ha estat tradicionalment una companyia que ha operat vols sense connexió.
Però el fons de la qüestió és que novament s'ha intentat vendre a la població serveis que no tenen cap tipus de racionalitat econòmica. No poso en dubte de què Lleida potser necessitava un aeroport, especialment pels trànsits de mercaderies o altres tipus de trànsit aeri. Però d'aquí a intentar convertir-lo en un "aeroport de primera classe" hi ha un llarg camí. Els lleidatans ja disposen, finalment, de bones comunicacions tant en transport públic com en vehicle privat. I la demanda potencial no justifica, llevat de casos excepcionals, poder omplir un avió de 180 places. Seria molt més transparent deixar que fos el propi mercat que decidís, sense pressions ni subvencions, quines rutes aèries, quines companyies i quins models d'avió podrien funcionar en aquest aeroport. Ara bé, si exigim això a l'aeroport de Lleida, també caldria fer-ho a Reus, a Girona... o fins i tot a Barcelona, o a Barajas. Potser això ho explica tot, no?
Mobilitat insostenible: vols Barcelona - Lleida
Semblaria un acudit, però no ho és. S'acaba d'anunciar la programació de vols de l'Aeroport de Lleida-Alguaire per al proper hivern. I entres les novetats figura un vol... Barcelona-Lleida. Sí, un vol per cobrir una distància de 160 km entre dues ciutats que estan connectades per autovia, autopista de peatge i tren d'alta velocitat. I a més, estaran connectades amb un Airbus 320 amb capacitat per 180 seients, que farà el vol d'anada a Lleida el diumenge a darrera hora de la nit, mentre que la tornada serà divendres al migdia. Una bestiesa? Indubtablement en apariència. Pràcticament no hi ha connexions aèries entre aeroports situats a menys de 300 km de distància, i les poques que existeixen solen ser mitjançant avions de petita capacitat.
El motiu és un altre. Aquesta ruta ja es venia fent, però sense acceptar passatge. La base de Vueling és a Barcelona i per tant, tot avió d'aquesta companyia que arriba a Lleida ha d'anar cap a Barcelona. El que s'està fent ara és senzillament intentar rendibilitzar aquests vols (i de pas justificar la finalització de la connexió a París) apel·lant al fet de què els lleidatants tindran la possibilitat de connectar al Prat amb un munt de destinacions de la companyia. Una cosa curiosa tenint en compte de què Vueling ha estat tradicionalment una companyia que ha operat vols sense connexió.
Però el fons de la qüestió és que novament s'ha intentat vendre a la població serveis que no tenen cap tipus de racionalitat econòmica. No poso en dubte de què Lleida potser necessitava un aeroport, especialment pels trànsits de mercaderies o altres tipus de trànsit aeri. Però d'aquí a intentar convertir-lo en un "aeroport de primera classe" hi ha un llarg camí. Els lleidatans ja disposen, finalment, de bones comunicacions tant en transport públic com en vehicle privat. I la demanda potencial no justifica, llevat de casos excepcionals, poder omplir un avió de 180 places. Seria molt més transparent deixar que fos el propi mercat que decidís, sense pressions ni subvencions, quines rutes aèries, quines companyies i quins models d'avió podrien funcionar en aquest aeroport. Ara bé, si exigim això a l'aeroport de Lleida, també caldria fer-ho a Reus, a Girona... o fins i tot a Barcelona, o a Barajas. Potser això ho explica tot, no?
Re: Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida
si ja un AVANT no s'omple, un A320 encara menys
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida
El que trobo dolç a tu t'amargue.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Té raó Felip Puig?
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... uaire.html
Turbulències a Alguaire
Felip Puig qüestiona la inversió feta a l'aeroport de Lleida, diu que “no s'hi podrà fer res” i provoca un incendi territorial
CiU rectifica hores després i diu que impulsarà l'aeroport lleidatà si governa
02/10/10 02:00 - Lleida - David Marín
El secretari general de CiU, Felip Puig, va provocar ahir un petit incendi preelectoral a les terres de Lleida quan va posar l'aeroport d'Alguaire com a exemple d'inversions fetes sense rigor i sense preveure un retorn econòmic i social: “Vol que li posi més exemples? L'aeroport d'Alguaire: 100 milions d'euros per un aeroport que no té prou activitat per poder tenir un retorn. Doncs miri, amb l'aeroport d'Alguaire difícilment podrem fer res durant els propers anys. Més aviat hauríem de començar a reconèixer que decisions com aquestes són les que no podem prendre en un futur”.
Això ho deia Puig al matí en una entrevista a la seu de Catalunya Ràdio. Les seves paraules no van passar gens desapercebudes a Lleida. El delegat Miquel Pueyo, d'ERC, va convocar els periodistes per defensar la inversió i va acusar Puig de considerar els lleidatans com a “ciutadans de segona”. En termes semblants es va manifestar l'alcalde de Lleida, el socialista Àngel Ros, per a qui les paraules de Felip Puig eren un “menyspreu als lleidatans”. Ros va dir que l'aeroport de Lleida i el de la Seu d'Urgell són “eines importants d'equilibri territorial” i que “Catalunya no és només una fina línia de costa i una àrea metropolitana”.
Tampoc el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, no es va poder estar de renyar el seu predecessor al càrrec i rival polític, i li va dir que va ser precisament el govern de CiU el que va posar en marxa el projecte de fer un aeroport a Lleida.
Finalment, CiU va voler apagar l'incendi territorial amb la difusió, al vespre, d'una nota del seu cap de llista per Lleida, Albert Batalla. En la nota, Batalla defensa la inversió feta a Alguaire i es compromet en nom de CiU a posar-hi recursos en el futur: “No només valorem l'aeroport com un actiu de valor per a les comarques de Lleida, sinó que pretenem donar-li un impuls decidit per fer rendible la inversió i aprofitar-lo per dinamitzar l'economia de Lleida i les seves comarques des de les Garrigues fins a l'Aran”. Segons Batalla, l'aeroport “ha de ser punt de sortida de producció agrària d'altíssima qualitat i punt d'entrada de mercaderies d'alt valor afegit, així com de passatgers de negocis i visitants cridats pels atractius turístics i d'aquestes comarques.”
Coincidint amb la polèmica, el Departament de Política Territorial va anunciar ahir que ha adjudicat les obres d'ampliació de la terminal. Ho farà el despatx d'arquitectes B720 i l'empresa d'enginyeria ALG per 0,2 milions. L'aeroport de Lleida es va inaugurar el gener passat després de 104 milions d'inversió. És el primer que gestiona íntegrament la Generalitat. El govern es va posar com a objectiu assolir 50.000 passatgers el primer any i a finals d'estiu ja n'havia tingut 42.000. Tot i això, una de les quatre rutes en marxa, la de París, s'ha anul·lat per falta de passatge. A canvi s'obrirà un “pont aeri” per fer enllaços a Barcelona i a l'hivern s'obriran noves destinacions: Lisboa, Madrid i Vigo.
Turbulències a Alguaire
Felip Puig qüestiona la inversió feta a l'aeroport de Lleida, diu que “no s'hi podrà fer res” i provoca un incendi territorial
CiU rectifica hores després i diu que impulsarà l'aeroport lleidatà si governa
02/10/10 02:00 - Lleida - David Marín
El secretari general de CiU, Felip Puig, va provocar ahir un petit incendi preelectoral a les terres de Lleida quan va posar l'aeroport d'Alguaire com a exemple d'inversions fetes sense rigor i sense preveure un retorn econòmic i social: “Vol que li posi més exemples? L'aeroport d'Alguaire: 100 milions d'euros per un aeroport que no té prou activitat per poder tenir un retorn. Doncs miri, amb l'aeroport d'Alguaire difícilment podrem fer res durant els propers anys. Més aviat hauríem de començar a reconèixer que decisions com aquestes són les que no podem prendre en un futur”.
Això ho deia Puig al matí en una entrevista a la seu de Catalunya Ràdio. Les seves paraules no van passar gens desapercebudes a Lleida. El delegat Miquel Pueyo, d'ERC, va convocar els periodistes per defensar la inversió i va acusar Puig de considerar els lleidatans com a “ciutadans de segona”. En termes semblants es va manifestar l'alcalde de Lleida, el socialista Àngel Ros, per a qui les paraules de Felip Puig eren un “menyspreu als lleidatans”. Ros va dir que l'aeroport de Lleida i el de la Seu d'Urgell són “eines importants d'equilibri territorial” i que “Catalunya no és només una fina línia de costa i una àrea metropolitana”.
Tampoc el conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, no es va poder estar de renyar el seu predecessor al càrrec i rival polític, i li va dir que va ser precisament el govern de CiU el que va posar en marxa el projecte de fer un aeroport a Lleida.
Finalment, CiU va voler apagar l'incendi territorial amb la difusió, al vespre, d'una nota del seu cap de llista per Lleida, Albert Batalla. En la nota, Batalla defensa la inversió feta a Alguaire i es compromet en nom de CiU a posar-hi recursos en el futur: “No només valorem l'aeroport com un actiu de valor per a les comarques de Lleida, sinó que pretenem donar-li un impuls decidit per fer rendible la inversió i aprofitar-lo per dinamitzar l'economia de Lleida i les seves comarques des de les Garrigues fins a l'Aran”. Segons Batalla, l'aeroport “ha de ser punt de sortida de producció agrària d'altíssima qualitat i punt d'entrada de mercaderies d'alt valor afegit, així com de passatgers de negocis i visitants cridats pels atractius turístics i d'aquestes comarques.”
Coincidint amb la polèmica, el Departament de Política Territorial va anunciar ahir que ha adjudicat les obres d'ampliació de la terminal. Ho farà el despatx d'arquitectes B720 i l'empresa d'enginyeria ALG per 0,2 milions. L'aeroport de Lleida es va inaugurar el gener passat després de 104 milions d'inversió. És el primer que gestiona íntegrament la Generalitat. El govern es va posar com a objectiu assolir 50.000 passatgers el primer any i a finals d'estiu ja n'havia tingut 42.000. Tot i això, una de les quatre rutes en marxa, la de París, s'ha anul·lat per falta de passatge. A canvi s'obrirà un “pont aeri” per fer enllaços a Barcelona i a l'hivern s'obriran noves destinacions: Lisboa, Madrid i Vigo.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida
Doncs ell va impulsar la reconversió de l'aeròdrom d'Alfés en aeroport comercial.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Té raó Felip Puig?
Ha dit la veritat, però l'ha hagut de retirar per por de perdre vots al "territori". Idèntic cas al dels correbous a l'Ebre.Guigui wrote:Felip Puig qüestiona la inversió feta a l'aeroport de Lleida, diu que “no s'hi podrà fer res” i provoca un incendi territorial
CiU rectifica hores després i diu que impulsarà l'aeroport lleidatà si governa
Visca la política, cada vegada més allunyada de les necessitats reals del país.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida
Em sembla una greu irresponsabilitat que se subvencioni amb diners públics un vol que, pels seus horaris (ILD-BCN divendres al vespre i BCN-ILD diumenge a la nit) farà que molts lleidatans passin el cap de setmana fora de Lleida. Així és com afavorim l'economia local? Les subvencions haurien d'estar orientades a l'atracció de turistes, no a facilitar que la gent d'aquí marxi fora.
Re: Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida
Felip Puig acusa el Govern de gestionar el Lleida-Alguaire com una ONG
• Assegura que CiU gestionarà l'aeroport com una empresa, amb pla d'explotació i de negocis
El secretari general adjunt de CDC, Felip Puig, ha respost aquest diumenge l'allau de crítiques a les seves declaracions sobre l'aeroport de Lleida-Alguaire. Des de la Fira del Préssec d'Alfarràs (Segrià), Puig ha volgut matisar les seves declaracions assegurant que l'aeroport de Ponent 'sempre ha estat una prioritat per CiU' i que les seves crítiques anaven dirigides cap a la manca d'un pla de gestió i de viabilitat de l'aeròdrom lleidatà per part del Govern. 'L'aeroport de Lleida-Alguaire s'ha de gestionar com una empresa i no com una ONG', ha afirmat el dirigent de CDC, que ha anunciat que CiU presentarà 'abans de les eleccions' un pla per millorar la gestió de l'aeroport de Lleida-Alguaire.
'Cal un Govern que faci un pla d'explotació i de negocis. El govern tripartit no té una política de futur per garantir la viabilitat de l'aeroport de Lleida-Alguaire; CiU, sí que la té', ha insistit Puig. 'Més enllà del nombre de passatgers el que cal veure és la rendibilitat de l'aeròdrom i la seva amortització. I amb l'actual Govern aquest pla de negoci no està garantit', ha puntualitzat el secretari general adjunt de CiU, que també ha lamentat que la polèmica s'hagi volgut entendre com un atac a les inversions fora de l'àrea metropolitana. 'Si el tripartit hagués invertit aquests últims set anys al Segrià el mateix que va invertir CiU l'any 2003 s'haguessin pogut construir dos aeroports de Lleida-Alguaire més', ha afirmat dirigent de CDC.
'Que Montilla no em parli de reequilibri territorial perquè el desequilibri territorial que ha causat el tripartit aquests anys ha estat molt greu i profund. De fet, el 70% de les inversions s'han concentrat al Baix Llobregat i al Barcelonès en detriment de Ponent i el Pirineu', ha manifestat Puig, que ha insistit que 'mai' ha posat en dubte la necessitat de l'aeroport de Lleida-Alguaire. 'El que vaig posar en dubte és el model de gestió i d'explotació d'aquest aeroport. És inexistent, ineficaç i no té futur', ha finalitzat el secretari general adjunt de CDC.
http://www.araponent.cat/noticia/10497/ ... -una-ong-1
• Assegura que CiU gestionarà l'aeroport com una empresa, amb pla d'explotació i de negocis
El secretari general adjunt de CDC, Felip Puig, ha respost aquest diumenge l'allau de crítiques a les seves declaracions sobre l'aeroport de Lleida-Alguaire. Des de la Fira del Préssec d'Alfarràs (Segrià), Puig ha volgut matisar les seves declaracions assegurant que l'aeroport de Ponent 'sempre ha estat una prioritat per CiU' i que les seves crítiques anaven dirigides cap a la manca d'un pla de gestió i de viabilitat de l'aeròdrom lleidatà per part del Govern. 'L'aeroport de Lleida-Alguaire s'ha de gestionar com una empresa i no com una ONG', ha afirmat el dirigent de CDC, que ha anunciat que CiU presentarà 'abans de les eleccions' un pla per millorar la gestió de l'aeroport de Lleida-Alguaire.
'Cal un Govern que faci un pla d'explotació i de negocis. El govern tripartit no té una política de futur per garantir la viabilitat de l'aeroport de Lleida-Alguaire; CiU, sí que la té', ha insistit Puig. 'Més enllà del nombre de passatgers el que cal veure és la rendibilitat de l'aeròdrom i la seva amortització. I amb l'actual Govern aquest pla de negoci no està garantit', ha puntualitzat el secretari general adjunt de CiU, que també ha lamentat que la polèmica s'hagi volgut entendre com un atac a les inversions fora de l'àrea metropolitana. 'Si el tripartit hagués invertit aquests últims set anys al Segrià el mateix que va invertir CiU l'any 2003 s'haguessin pogut construir dos aeroports de Lleida-Alguaire més', ha afirmat dirigent de CDC.
'Que Montilla no em parli de reequilibri territorial perquè el desequilibri territorial que ha causat el tripartit aquests anys ha estat molt greu i profund. De fet, el 70% de les inversions s'han concentrat al Baix Llobregat i al Barcelonès en detriment de Ponent i el Pirineu', ha manifestat Puig, que ha insistit que 'mai' ha posat en dubte la necessitat de l'aeroport de Lleida-Alguaire. 'El que vaig posar en dubte és el model de gestió i d'explotació d'aquest aeroport. És inexistent, ineficaç i no té futur', ha finalitzat el secretari general adjunt de CDC.
http://www.araponent.cat/noticia/10497/ ... -una-ong-1
Re: Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida
http://www.transportpublic.org/componen ... que-ofenen
Alguaire: Veritats que ofenen
Notícies - PTP a la premsa
Escrit per Segre
dimarts, 12 d'octubre de 2010 10:04
SR. DIRECTOR:
La premsa de la setmana passada va ser implacable contra l'opinió d'un polític (ex-conseller) envers la no-viabilitat de l'aeroport d'Alguaire. I no només els editorials, també el sentir més a flor de pell de polítics locals es va fer lloc als diaris, fins i tot alguna sortida de to per part d'un conseller.
L'aeroport d'Alguaire pot ser un orgull per als lleidatans, però això no el farà més rendible. Es miri com es miri, la nostra població (en nombre) no dóna per a més i si la nostra fruita ha de sortir volant, algú n'haurà de pagar el sobrecost, ara i en un futur. No serà que hem de buscar l'equilibri territorial en els serveis tot emprant les infraestructures que ja tenim i no pas aventurar-nos en inversions que no són ni eficients ni equitatives ni tampoc socials?
Prenguin nota: a Lleida entren cada dia 117.000 cotxes (PMU) i el tren de rodalies està per fer. És clar que aquestes persones no van de vacances a Menorca, ni de cap de setmana a París, només vénen a treballar a comprar o a estudiar... Recordo un viatger entrevistat a peu de pista d'Alguaire, crec que era de Barbastre, que donava les gràcies als catalans per subvencionar-li el viatge a París. És equitatiu subvencionar les vacances i no fer-ho al treballador que va a Barcelona amb l'Avant? Ara haurem de viatjar fins a Barcelona-el Prat per agafar un avió cap a París, el subvencionarem mentre els trens regionals fan figa? Els 70.000 viatgers a l'any esperats a Alguaire que van a esquiar, a Ses Illes o a París, s'ho valen? I els 300.000 que van en tren a Barcelona i tarden quatre hores, no s'ho valen?
Ens cal pensar un altre cop amb el cost d'oportunitat, és a dir, allò que deixem de fer per poder fer el que hem triat. A les nostres comarques, com a tot arreu, haurem d'aprendre a escollir el que volem i ho haurem de fer amb el cap fred i no pas amb el cor. Els temps que corren i que han de venir seran exigents, no hi haurà lloc per a la demagògia, així que si hem de saber la veritat, com més aviat millor.
Alguaire: Veritats que ofenen
Notícies - PTP a la premsa
Escrit per Segre
dimarts, 12 d'octubre de 2010 10:04
SR. DIRECTOR:
La premsa de la setmana passada va ser implacable contra l'opinió d'un polític (ex-conseller) envers la no-viabilitat de l'aeroport d'Alguaire. I no només els editorials, també el sentir més a flor de pell de polítics locals es va fer lloc als diaris, fins i tot alguna sortida de to per part d'un conseller.
L'aeroport d'Alguaire pot ser un orgull per als lleidatans, però això no el farà més rendible. Es miri com es miri, la nostra població (en nombre) no dóna per a més i si la nostra fruita ha de sortir volant, algú n'haurà de pagar el sobrecost, ara i en un futur. No serà que hem de buscar l'equilibri territorial en els serveis tot emprant les infraestructures que ja tenim i no pas aventurar-nos en inversions que no són ni eficients ni equitatives ni tampoc socials?
Prenguin nota: a Lleida entren cada dia 117.000 cotxes (PMU) i el tren de rodalies està per fer. És clar que aquestes persones no van de vacances a Menorca, ni de cap de setmana a París, només vénen a treballar a comprar o a estudiar... Recordo un viatger entrevistat a peu de pista d'Alguaire, crec que era de Barbastre, que donava les gràcies als catalans per subvencionar-li el viatge a París. És equitatiu subvencionar les vacances i no fer-ho al treballador que va a Barcelona amb l'Avant? Ara haurem de viatjar fins a Barcelona-el Prat per agafar un avió cap a París, el subvencionarem mentre els trens regionals fan figa? Els 70.000 viatgers a l'any esperats a Alguaire que van a esquiar, a Ses Illes o a París, s'ho valen? I els 300.000 que van en tren a Barcelona i tarden quatre hores, no s'ho valen?
Ens cal pensar un altre cop amb el cost d'oportunitat, és a dir, allò que deixem de fer per poder fer el que hem triat. A les nostres comarques, com a tot arreu, haurem d'aprendre a escollir el que volem i ho haurem de fer amb el cap fred i no pas amb el cor. Els temps que corren i que han de venir seran exigents, no hi haurà lloc per a la demagògia, així que si hem de saber la veritat, com més aviat millor.
- Vilarrubla
- N8
- Posts: 673
- Joined: Sunday 31/05/2009 17:26
- Location: Urgell(et)
Re: Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida
Diguem-les totes les veritats:metring wrote:http://www.transportpublic.org/componen ... que-ofenen
Alguaire: Veritats que ofenen
Notícies - PTP a la premsa
Escrit per Segre
dimarts, 12 d'octubre de 2010 10:04
SR. DIRECTOR:
La premsa de la setmana passada va ser implacable contra l'opinió d'un polític (ex-conseller) envers la no-viabilitat de l'aeroport d'Alguaire. I no només els editorials, també el sentir més a flor de pell de polítics locals es va fer lloc als diaris, fins i tot alguna sortida de to per part d'un conseller.
L'aeroport d'Alguaire pot ser un orgull per als lleidatans, però això no el farà més rendible. Es miri com es miri, la nostra població (en nombre) no dóna per a més i si la nostra fruita ha de sortir volant, algú n'haurà de pagar el sobrecost, ara i en un futur. No serà que hem de buscar l'equilibri territorial en els serveis tot emprant les infraestructures que ja tenim i no pas aventurar-nos en inversions que no són ni eficients ni equitatives ni tampoc socials?
Prenguin nota: a Lleida entren cada dia 117.000 cotxes (PMU) i el tren de rodalies està per fer. És clar que aquestes persones no van de vacances a Menorca, ni de cap de setmana a París, només vénen a treballar a comprar o a estudiar... Recordo un viatger entrevistat a peu de pista d'Alguaire, crec que era de Barbastre, que donava les gràcies als catalans per subvencionar-li el viatge a París. És equitatiu subvencionar les vacances i no fer-ho al treballador que va a Barcelona amb l'Avant? Ara haurem de viatjar fins a Barcelona-el Prat per agafar un avió cap a París, el subvencionarem mentre els trens regionals fan figa? Els 70.000 viatgers a l'any esperats a Alguaire que van a esquiar, a Ses Illes o a París, s'ho valen? I els 300.000 que van en tren a Barcelona i tarden quatre hores, no s'ho valen?
Ens cal pensar un altre cop amb el cost d'oportunitat, és a dir, allò que deixem de fer per poder fer el que hem triat. A les nostres comarques, com a tot arreu, haurem d'aprendre a escollir el que volem i ho haurem de fer amb el cap fred i no pas amb el cor. Els temps que corren i que han de venir seran exigents, no hi haurà lloc per a la demagògia, així que si hem de saber la veritat, com més aviat millor.
65 MEUR Aeroport d'Alguaire (que algú em comfirmi la dada)
+ 1,6 MEUR a l'any per les subvencions.
24 MEUR per exemple va costar lo que van fer a la línia de Puigcerdà... rondaven també uns 15 MEUR per no se quin tema d'electrònica i per fer el desdoblament fins a Vic i altres millores a la línia es preveu més de 300 MEUR.
És per posar un exemple... no és que no s'ho mereixin els de la línia, però si es pensa que amb el pressupost d'Alguaire es farà una megafabulosa línia de tren que no flipi tampoc.
El que trobo dolç a tu t'amargue.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Rutes que s'acaben, rutes que comencen
http://www.elpunt.cat/noticia/article/2 ... uaire.html
Els viatgers del vol a París, sense retorn a Alguaire
31/10/10 02:00 - lleida - J.Tort
La companyia Vueling ha deixat als viatgers del vol a París sense retorn a l'aeroport d'Alguaire. Els passatgers van rebre divendres la confirmació que no hi hauria cap vol, ni amb escala, que els tornés a Lleida. La companyia va al·legar motius tècnics i els usuaris van haver de buscar un transport per retornar a les Terres de Ponent.
A partir del proper cap de setmana, tot i suprimir la ruta directa a París, Vueling posarà en marxa un servei Lleida-Barcelona amb tarifa plana de 19 euros i que permetrà que, fent escala a Barcelona, es pugui enllaçar amb altres destins.
Tot i amb això, els viatgers van lamentar la supressió d'aquests vols a París i també van criticar les hores d'espera que caldrà fer al Prat per poder agafar el nou avió entre Lleida i Barcelona.
D'altra banda, a partir d'aquest hivern, Pyrenair operarà vols a Madrid, Vigo i Lisboa per a esquiadors i amb paquets que inclouen hotel i forfet.
Els viatgers del vol a París, sense retorn a Alguaire
31/10/10 02:00 - lleida - J.Tort
La companyia Vueling ha deixat als viatgers del vol a París sense retorn a l'aeroport d'Alguaire. Els passatgers van rebre divendres la confirmació que no hi hauria cap vol, ni amb escala, que els tornés a Lleida. La companyia va al·legar motius tècnics i els usuaris van haver de buscar un transport per retornar a les Terres de Ponent.
A partir del proper cap de setmana, tot i suprimir la ruta directa a París, Vueling posarà en marxa un servei Lleida-Barcelona amb tarifa plana de 19 euros i que permetrà que, fent escala a Barcelona, es pugui enllaçar amb altres destins.
Tot i amb això, els viatgers van lamentar la supressió d'aquests vols a París i també van criticar les hores d'espera que caldrà fer al Prat per poder agafar el nou avió entre Lleida i Barcelona.
D'altra banda, a partir d'aquest hivern, Pyrenair operarà vols a Madrid, Vigo i Lisboa per a esquiadors i amb paquets que inclouen hotel i forfet.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida
http://www.lavanguardia.es/economia/not ... -2011.html
El británico Nielson, ligado al sector del esquí, operará en el aeropuerto de Lleida a finales de 2011
AINTZANE GASTESI | 16/11/2010 | Actualizada a las 15:07h | Economía
El touroperador británico Nielson, principal operador del mercado de esquí y perteneciente al grupo Thomas Cook, empezará a operar en el aeropuerto de Lleida-Alguaire en diciembre del 2011 con el objetivo de traer 40.000 pasajeros durante la temporada de nieve.
Nielson volará desde seis aeropuertos británicos, entre ellos del de Londres Gatwick, Manchester y Birmingham.
El británico Nielson, ligado al sector del esquí, operará en el aeropuerto de Lleida a finales de 2011
AINTZANE GASTESI | 16/11/2010 | Actualizada a las 15:07h | Economía
El touroperador británico Nielson, principal operador del mercado de esquí y perteneciente al grupo Thomas Cook, empezará a operar en el aeropuerto de Lleida-Alguaire en diciembre del 2011 con el objetivo de traer 40.000 pasajeros durante la temporada de nieve.
Nielson volará desde seis aeropuertos británicos, entre ellos del de Londres Gatwick, Manchester y Birmingham.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Un pas més per a rebre vols fora de Schengen
http://www.avui.cat/noticia/article/2-s ... engen.html
L'aeroport de Lleida podrà rebre vols de fora de l'espai Schengen
El congrés insta el govern espanyol a habilitar-lo com a lloc transfronterer
La mesura permetrà que es puguin programar vols a Londres o a Rússia de cara a la propera temporada d'hivern
01/12/10 20:14 - Madrid - Agències
El Congrés dels Diputats ha a aprovat avui una proposició no de Llei d'Esquerra Republicana que insta el govern espanyol a modificar la normativa perquè l'aeroport de Lleida - Alguaire s'habiliti com a lloc fronterer autoritzat per l'accés o la sortida del territori Schengen, el que permetrà vols a ciutats com Londres.
La mesura, consensuada per ERC i PSC, reclama la instal·lació d'una duana a l'interior de l'aeroport amb agents policials amb una formació adequada per poder efectuar els controls de viatgers i mercaderies procedents o amb destí a països que no estiguin inclosos en aquesta àrea de lliure circulació. A més, demanen que la modificació per rebre tràfic internacional es faci efectiva en els pròxims cinc mesos, de cara a la pròxima temporada d'hivern
El diputat d'ERC Joan Tardà ha manifestat que, tot i el poc temps que fa que existeix, l'aeroport de Lleida-Alguaire ha demostrat que té unes “potencialitats extraordinàries”. El diputat ha indicat que Vueling i Ryanair ja han programat molts vols a fora de l'espai Schengen i que d'aquesta manera “s'obre un mercat extraordinari”, com ara el turisme rus.
Per la seva banda, el diputat del PSC per Lleida, Fèlix Larrosa, ha explicat que “avui hem donat un pas més per a que l'aeroport de Lleida - Alguaire sigui una eina de dinamització del territori”.
Els acords de Schengen es van signar per suprimir els controls fronterers. Va entrar en vigor el 1995 i actualment en formen part Alemanya, Bèlgica, Espanya, França, Itàlia, Luxemburg, els Països Baixos i Portugal. Posteriorment s'hi han afegit els altres països de la Unió Europea –menys el Regne Unit i Irlanda–, a més d'Islàndia, Liechtenstein, Noruega i Suïssa.
L'aeroport de Lleida podrà rebre vols de fora de l'espai Schengen
El congrés insta el govern espanyol a habilitar-lo com a lloc transfronterer
La mesura permetrà que es puguin programar vols a Londres o a Rússia de cara a la propera temporada d'hivern
01/12/10 20:14 - Madrid - Agències
El Congrés dels Diputats ha a aprovat avui una proposició no de Llei d'Esquerra Republicana que insta el govern espanyol a modificar la normativa perquè l'aeroport de Lleida - Alguaire s'habiliti com a lloc fronterer autoritzat per l'accés o la sortida del territori Schengen, el que permetrà vols a ciutats com Londres.
La mesura, consensuada per ERC i PSC, reclama la instal·lació d'una duana a l'interior de l'aeroport amb agents policials amb una formació adequada per poder efectuar els controls de viatgers i mercaderies procedents o amb destí a països que no estiguin inclosos en aquesta àrea de lliure circulació. A més, demanen que la modificació per rebre tràfic internacional es faci efectiva en els pròxims cinc mesos, de cara a la pròxima temporada d'hivern
El diputat d'ERC Joan Tardà ha manifestat que, tot i el poc temps que fa que existeix, l'aeroport de Lleida-Alguaire ha demostrat que té unes “potencialitats extraordinàries”. El diputat ha indicat que Vueling i Ryanair ja han programat molts vols a fora de l'espai Schengen i que d'aquesta manera “s'obre un mercat extraordinari”, com ara el turisme rus.
Per la seva banda, el diputat del PSC per Lleida, Fèlix Larrosa, ha explicat que “avui hem donat un pas més per a que l'aeroport de Lleida - Alguaire sigui una eina de dinamització del territori”.
Els acords de Schengen es van signar per suprimir els controls fronterers. Va entrar en vigor el 1995 i actualment en formen part Alemanya, Bèlgica, Espanya, França, Itàlia, Luxemburg, els Països Baixos i Portugal. Posteriorment s'hi han afegit els altres països de la Unió Europea –menys el Regne Unit i Irlanda–, a més d'Islàndia, Liechtenstein, Noruega i Suïssa.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Vol Barcelona-Lleida
I atenció perquè el famós vol Barcelona-Lleida ja no costa 19€, ja fa unes setmanes que li van abaixar el preu fins als 9€!! A més, amb el carnet jove em surt a 8€.
L'alternativa, l'Avant per 22'70€, 17 amb el Carnet Jove.
I el bus que em porta directe fins al poble on vaig em costa 22'30€, no fan descomptes i triga més de 2 hores i mitja.
Encara que només funcioni dos cops per setmana, si em ve bé potser agafaré l'avió, la veritat... A sobre, el poble on vaig està molt més a prop d'Alguaire que de Lleida, o sigui que...
A mi si em posen aquests preus, vaig al més barat i més ràpid, per molt que sàpiga que no és ecològic, que no estigui d'acord amb que facin aquesta a ruta i encara menys que la subvencionin. Perquè "jo no sóc tonto"!
Si el que volen és facilitar a la gent de Lleida que agafin els vols de BCN, el que s'ha de fer és el ramal d'alta velocitat cap a l'aeroport, i si de cas ja posaràs a 9€ els bitllets de l'AVANT, així segur que s'omplen del tot i tots els dies. Perquè l'aeroport és a Alguaire, no a Lleida!
I això del ramal de l'aeroport no és res inventat sinó que ja estava previst, fins i tot a l'inaugurar la T1 van dir que ja hi havia una via per a l'AVE. Però no, el que fem és fer passar les vies per el Prat, però no per l'aeroport, i fer una estació "intermodal" al no-res, i portar la L9 fins allà per connectar amb l'aeroport. En fi...
L'alternativa, l'Avant per 22'70€, 17 amb el Carnet Jove.
I el bus que em porta directe fins al poble on vaig em costa 22'30€, no fan descomptes i triga més de 2 hores i mitja.
Encara que només funcioni dos cops per setmana, si em ve bé potser agafaré l'avió, la veritat... A sobre, el poble on vaig està molt més a prop d'Alguaire que de Lleida, o sigui que...
A mi si em posen aquests preus, vaig al més barat i més ràpid, per molt que sàpiga que no és ecològic, que no estigui d'acord amb que facin aquesta a ruta i encara menys que la subvencionin. Perquè "jo no sóc tonto"!
Si el que volen és facilitar a la gent de Lleida que agafin els vols de BCN, el que s'ha de fer és el ramal d'alta velocitat cap a l'aeroport, i si de cas ja posaràs a 9€ els bitllets de l'AVANT, així segur que s'omplen del tot i tots els dies. Perquè l'aeroport és a Alguaire, no a Lleida!
I això del ramal de l'aeroport no és res inventat sinó que ja estava previst, fins i tot a l'inaugurar la T1 van dir que ja hi havia una via per a l'AVE. Però no, el que fem és fer passar les vies per el Prat, però no per l'aeroport, i fer una estació "intermodal" al no-res, i portar la L9 fins allà per connectar amb l'aeroport. En fi...